Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
47. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    23 48.94%
  • Uafgjort

    13 27.66%
  • FCK vinder

    11 23.40%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 48

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    For tredje gang på 8 dage møder FC København en FC-klub, når det plasticbedækkede børneværelse i Farum får besøg af Løverne. Tredje gang skal helst blive lykkens gang for Byens Stolthed, hvis bålet under Thorups trænersæde ikke skal være andet end en flok sure gamle mænds rablen i skakten og på Twitter efter et nederlag i Parken til de sportsligt største ligakonkurrenter, samt et forsmædeligt pokal-exit mod deltidsproffer fra 1. division, anført af en 40-årig..

    Med en sejr kan FCK som minimum holde trit med FCM, og kan endda overhale midtjyderne, hvis de smider point mod Randers. Omvendt kan et pointtab medføre, at AaB kan overhale Byens Hold på andenpladsen med en sejr over BIF. Får FCK uafgjort vil det dog kræve, at nordjyderne lammetæver vestegnen med 8 overskydende mål. Skulle de bolschestribede fra Aalborg formå det, vil det dog næppe medføre store protester herfra..

    FCK må undvære Rasmus Falk, der må antages at være tvivlsom i de resterende tre kampe inden landsholdspausen (FCN ude, Lincoln Red Imps hjemme, Viborg hjemme). Desuden er Luther Singh tvivlsom grundet det mærkværdige forløb omkring pasproblemerne.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Hos FCK er Khocholava et gult kort fra en dag i skyggen, mens Zeca også må tage en ufrivillig pause, hvis det næste gule kort er til 6 strafpoint. Udover kampen mod FCN er der to ligakampe inden næste derby, med Viborg hjemme og SønderjyskE ude.. Hos værterne ryger Abu Francis i karantæne ved næste gule kort til 4 strafpoint eller derover.

    Kampens dommer er Mads-Kristoffer Kristoffersen, der dømmer sin 3. FCK-kamp i sæsonen. Den første endte med 2-2 mod AaB, hvor Boilesen fik et fortjent rødt kort, og anden kamp endte med en derbysejr på 4-2 til Løverne. Det er 7. gang han dømmer en kamp mellem de to modstandere. De foregående kampe er endt med 2 FCK-sejre, 3 uafgjorte og et enkelt nederlag tilbage i 2014. De foregående 6 indbyrdes kampe med MKK som dommer har desuden budt på 2 røde kort, begge til FCK (Christian Poulsen for at fyre en knytnæve i maven på en lille lort ved navn Marcondes i 2014, og Boilesen for hands i sidste sæson). Han har desuden dømt et enkelt straffespark i de indbyrdes kampe, til fordel for FCN i sidste spillerunde af 19/20 sæsonen.

    Har man ikke billet til det næsten udsolgte udebaneafsnit i Farum (husk forresten solbriller), vises kampen på Canal 9 med optakt fra kl. 15:00 og kampstart kl. 16:00.
    Sidst redigeret af Kiwi : 24.09.21 kl. 20:23
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    For tredje gang på 8 dage møder FC København en FC-klub, når det plasticbedækkede børneværelse i Farum får besøg af Løverne. Tredje gang skal helst blive lykkens gang for Byens Stolthed, hvis bålet under Thorups trænersæde ikke skal være andet end en flok sure gamle mænds rablen i skakten og på Twitter efter et nederlag i Parken til de sportsligt største ligakonkurrenter, samt et forsmædeligt pokal-exit mod deltidsproffer fra 1. division, anført af en 40-årig..

    Med en sejr kan FCK som minimum holde trit med FCM, og kan endda overhale midtjyderne, hvis de smider point mod Randers. Omvendt kan et pointtab medføre, at AaB kan overhale Byens Hold på andenpladsen med en sejr over BIF. Får FCK uafgjort vil det dog kræve, at nordjyderne lammetæver vestegnen med 8 overskydende mål. Skulle de bolschestribede fra Aalborg formå det, vil det dog næppe medføre store protester herfra..

    FCK må undvære Rasmus Falk, der må antages at være tvivlsom i de resterende tre kampe inden landsholdspausen (FCN ude, Lincoln Red Imps hjemme, Viborg hjemme). Desuden er Luther Singh tvivlsom grundet det mærkværdige forløb omkring pasproblemerne.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Hos FCK er Khocholava et gult kort fra en dag i skyggen, mens Zeca også må tage en ufrivillig pause, hvis det næste gule kort er til 6 strafpoint. Udover kampen mod FCN er der to ligakampe inden næste derby, med Viborg hjemme og SønderjyskE ude.. Hos værterne ryger Abu Francis i karantæne ved næste gule kort til 4 strafpoint eller derover.

    Kampens dommer er Mads-Kristoffer Kristoffersen, der dømmer sin 3. FCK-kamp i sæsonen. Den første endte med 2-2 mod AaB, hvor Boilesen fik et fortjent rødt kort, og anden kamp endte med en derbysejr på 4-2 til Løverne. Det er 7. gang han dømmer en kamp mellem de to modstandere. De foregående kampe er endt med 2 FCK-sejre, 3 uafgjorte og et enkelt nederlag tilbage i 2014. De foregående 6 indbyrdes kampe med MKK som dommer har desuden budt på 2 røde kort, begge til FCK (Christian Poulsen for at fyre en knytnæve i maven på en lille lort ved navn Marcondes i 2014, og Boilesen for hands i sidste sæson). Han har desuden dømt et enkelt straffespark i de indbyrdes kampe, til fordel for FCN i sidste spillerunde af 19/20 sæsonen.

    Har man ikke billet til det næsten udsolgte udebaneafsnit i Farum (husk forresten solbriller), vises kampen på Canal 9 med optakt fra kl. 16:00.
    Altid fornøjelige optakter Kiwi :) tak for det!

    Jeg har stemt på en sejr til udebane FC og ved ikke helt om det beror på håb eller fornuft - måske begge dele. Men alt andet lige, så har FCN ikke været voldsomt overbevisende i denne sæson. Lagt sammen med at vi er ved at lægge "det Farumgensiske Plastikkompleks" bag os og at vi, bortset fra de sidste to kampe, har været ret overbevisende, håber jeg på, at vi kan komme tilbage på rette spor.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Har man ikke billet til det næsten udsolgte udebaneafsnit i Farum (husk forresten solbriller), vises kampen på Canal 9 med optakt fra kl. 16:00.
    Tak for optakt. Kiwi. Såvidt jeg kan se, er der kampstart kl. 16.00

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Jeg ved godt det er noget sludder når man kalder en enkelt kamp for ekstremt vigtig.

    Når jeg så alligevel vælger at gøre det, så handler det selvfølgelig om den forfærdelige situation det ville være med FCM-sejr og nederlag.
    I så fald er vi 4 point bagud, og ikke nok med det har vi “brugt” vores hjemmekamp imod Herning, hvorfor næste kamp imod dem er i Jylland. Gisp.
    Med andre ord, er vi så helt tilbage i den (desværre) efterhånden vante situation, at skulle JAGTE.

    Så med et nederlag kan man vel godt sige at vi så småt begynder på at pisse mesterskabet væk (så småt…).

    Omvendt ville en sejr kunne få mig til at tilgive en del - specielt med Viborg hjemme i næste kamp.

    Der kan vel ikke være tvivl om de HAMMER skylder efter denne uge, og det forventer jeg satme at se.

    0-1 er fint.

    Zan

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    ....
    Sidst redigeret af Lindrup : 25.09.21 kl. 15:34

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Det mindst spændene er vel start opstillingen:

    Grabara
    Diks-David-Boile-VK
    Lerager-Zeca
    Stage-Biel-Bøving
    Wind

    Det interessant bliver hvordan vi griber kampen an. Forstår vi at spille det tålmodige fodbold, som har givet en masse gode resultater. Ikke konstant og højt pres, men tålmodighed i defensiven og så ellers flydende kombinationsspil når vi har bolden.

    Jeg kunne godt tænke mig at vi begyndte at presse bedre som et hold og jeg tror faktisk at Lerager er bedre til at lede vores pres når modstanderen har bolden, så kan Zeca lede spillet når vi har bolden selv. Før har N’Doye styret presset og den offensive linje, men det er vel bedr ener det kommer fra en central midtbanemand og jeg synes ikke at Zeca er den rette. Vores pres er ofte enkeltmandspres, hvor resten ad holdet følger for sent med, når Stage laver et pres fx.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det mindst spændene er vel start opstillingen:

    Grabara
    Diks-David-Boile-VK
    Lerager-Zeca
    Stage-Biel-Bøving
    Wind

    Det interessant bliver hvordan vi griber kampen an. Forstår vi at spille det tålmodige fodbold, som har givet en masse gode resultater. Ikke konstant og højt pres, men tålmodighed i defensiven og så ellers flydende kombinationsspil når vi har bolden.

    Jeg kunne godt tænke mig at vi begyndte at presse bedre som et hold og jeg tror faktisk at Lerager er bedre til at lede vores pres når modstanderen har bolden, så kan Zeca lede spillet når vi har bolden selv. Før har N’Doye styret presset og den offensive linje, men det er vel bedr ener det kommer fra en central midtbanemand og jeg synes ikke at Zeca er den rette. Vores pres er ofte enkeltmandspres, hvor resten ad holdet følger for sent med, når Stage laver et pres fx.
    Jeg tager gerne den "mindst spændende" startopstilling og et lidt lavere stående FCK-hold når FCN har bolden, som vi med succes har gjort i en længere periode. Vi skal for guds skyld ikke panikke nu ovenpå to mindre gode kamp og ændre en masse. Og vi skal slet ikke til igen at presse højt på plastikbanen. Med en tung bagkæde og lidt manglende selvtillid lyder det som selvmord.

    Uha jeg er nervøs for denne kamp. Vinder vi er vi forhåbentlig back on track. Vinder vi ikke (måske mest, hvis vi taber), så ville alle medier og ikke mindst Sideliniens debattører kalde krise og Thorups hoved på et fad....

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Noget tyder på, at Luther Singh er med i truppen i morgen. Noget tyder også på, at Jess Thorup stadig kan finde på at sige de mærkeligste ting, når han står over for en mikrofon:

    Det er jo det, der er så specielt ved at være i en klub som FCK, hvor mediebevågenheden er så stor, så når en spiller som Singh kommer til, så forventer alle, at han er troldmanden, at han kommer med tryllestøv.
    Yeah ...

    Måske nogle af dem bare forventer, at han er i stand til at deltage i bare én af fire kampe på stribe, når nu han tilsyneladende ikke er skadet.


  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Noget tyder på, at Luther Singh er med i truppen i morgen. Noget tyder også på, at Jess Thorup stadig kan finde på at sige de mærkeligste ting, når han står over for en mikrofon:


    Yeah ...

    Måske nogle af dem bare forventer, at han er i stand til at deltage i bare én af fire kampe på stribe, når nu han tilsyneladende ikke er skadet.
    Selvom det er super sjovt at finde underlige Thorup citater, så er det mest interessante i det interview jo nok at

    1) Han er formentlig med i truppen

    2) Der er en forklaring på, hvorfor han ikke har spillet så meget.
    Så er det selvfølgelig lidt sløjt, at der hverken var tale om strafaktion, skuffende niveau eller hvad der eller er spekuleret i, men blot manglende fysisk form. Dødkedelig forklaring :)

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod...rdsjaelland-57

    Truppen er klar. Luther Singh er med, og Rasmus Falk er stadig skadet.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod...rdsjaelland-57

    Truppen er klar. Luther Singh er med, og Rasmus Falk er stadig skadet.
    Sjovt så hurtigt han er blevet klar, nu når han absolut ikke kunne være i truppen imod LFC

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Sidder i toget mod Farum. Hvor jeg sidste uge glædede mig helt vildt, er jeg i dag nærmest retraumatiseret på forhånd. Frygter sgu’ helt oprigtigt, at en flok gymnasieelever vil drive gæk med os, og at vi fans kommer til at opføre os rigtig dårligt.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Stærkt kommet tilbage af drengene med denne præstation. Lige hvad vi havde brug for. Det handler om at holde fat i FCM nu frem mod vinterpausen, hvor jeg håber der kommer yderligere forstærkninger.

    Heldigvis mødte vi et FCN hold som også ville spille bold som gav os en masse plads.. Der er stadig en masse spørgsmål i henhold til når modstander holdet stiller sig ned og afventer. Håber Falk snart er klar og Singh kommer i gang.

  20. De følgende 13 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Stærkt kommet tilbage af drengene med denne præstation. Lige hvad vi havde brug for. Det handler om at holde fat i FCM nu frem mod vinterpausen, hvor jeg håber der kommer yderligere forstærkninger.

    Heldigvis mødte vi et FCN hold som også ville spille bold som gav os en masse plads.. Der er stadig en masse spørgsmål i henhold til når modstander holdet stiller sig ned og afventer. Håber Falk snart er klar og Singh kommer i gang.
    Superlækker sejr med nogle virkelig flotte scoringer til særligt Stage og Biel. Og en LÆKKER måde at svare igen på efter 72 katastrofale timer.

    Men helt enig - kampen i dag giver ikke svar på, om vi har værktøjerne og den fysiske styrke til at bryde et hold som FCM op. Men det viser trods alt, at psyken er stærk i truppen, og at man ikke lader sig ryste af selv den værste lorteuge. Så kudos til JT og trænerteamet. Det var en særdeles vigtig sejr og markering til at undgå krisesnak.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  22. #15
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Superlækker sejr med nogle virkelig flotte scoringer til særligt Stage og Biel. Og en LÆKKER måde at svare igen på efter 72 katastrofale timer.

    Men helt enig - kampen i dag giver ikke svar på, om vi har værktøjerne og den fysiske styrke til at bryde et hold som FCM op. Men det viser trods alt, at psyken er stærk i truppen, og at man ikke lader sig ryste af selv den værste lorteuge. Så kudos til JT og trænerteamet. Det var en særdeles vigtig sejr og markering til at undgå krisesnak.
    Et andet meget positivt syn i dag var Singhs fart og driblinger. Det har vi virkeligt manglet. Når han er i kampform, tror jeg på det kan gøre en stor forskel


Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 119
    Sidste Meddelelse: 11.05.21, 11:19
  4. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  5. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •