Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
47. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    23 48.94%
  • Uafgjort

    13 27.66%
  • FCK vinder

    11 23.40%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 48

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu har vi jo også set kampe tidligere, som vi har kontrolleret fint. Jeg syntes det er vigtigt at have en balance og kan tage temperaturen fra kamp til kamp. Noget som jeg syntes vi er blevet langt bedre til i denne sæson. Jeg har det fint med vi i nogle kampe primært på udebane lokker modstander holdet mere frem (det skal de vel også på deres egen hjemmebane) hvor vi så kan udnytte omstillingsspillet noget mere. Noget jeg syntes vi tidligere har været mindre gode.

    Hjemmebane er dog en anden sag, der skal det altid være vores mindset, at modstanderen skal trynes og have mere boldbesiddelse.
    Det er rigtigt - vi skal nemlig være bedre til at varierer vores spil. Jeg havde bare ikke 5-1 vibes i dag (det er jo et enormt vildt resultat), men statistikken er hellere ikke til en 5-1 sejr. På samme måde som man vil have dårlige dage, så vil man også have dage hvor alt lykkedes. Lerager skal i øvrigt lige roses for hans dybdeløb ved 1-0 målet - ham er vi trods alt en del efter

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    182

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Zeca er jo fantastisk, men han er også den der laver hjerneblødnings driblinger i eget forsvar.
    - og så laver han en Claudemir, sammen med Biel kort før FCM kampen. Det er simpelthen uacceptabelt.
    Sidst redigeret af Eiken88 : 26.09.21 kl. 20:29

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Eiken88 Se meddelelser
    - og så laver han en Claudemir, sammen med Biel kort før FCM kampen. Det er simpelthen uacceptabelt.
    Nu kender jeg ikke regelbogen i henhold til fester og byture, Men det virker også underligt i min bog så kort tid før en Kamp og så sendt ud på natten. Nu er fodboldspillere jo ikke robotter, og jeg har det sgu fint med de også tager i byen i ny og næ. Så længe vi ikke taler Drikke hjerne ud byture til langt ud på natten. uanset hvad, så er der bare nogle særregler for privilegeret højt lønnet fodboldspillere i henhold til den slags.

    Men altså en tur ud med holdkammeraterne til en kl. 00.00 hvor der nydes en alkoholfri øl eller 2 kan jeg ikke se det store problem i, medmindre det selvfølgelig står i klubreglerne at det er forbudt :)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    182

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Vi kan kun gisne om hvad de har foretaget sig. Jeg tvivler dog på de har drukket Cola Zero til kl 3 om natten. Jeg havde været pisse ligeglad, hvis ikke det var fordi vo tabte, og både Biel og Zeca virkelig faldt igennem i den kamp.

    Nå fuck det. Dejlig sejr i dag.

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vanvittig vigtig sejr og 5-1 lyder jo altid ret overbevisende - men ser man på statistikerne, så kan man jo overveje hvordan den kunne ende sådan!

    FCN-FCK
    Boldbesiddelse 64-36
    Afslutninger 9-7
    De statistiker siger jo ikke særlig meget. Vi kommer foran og lader herefter FCN have bolden uden at presse dem synderligt, for selv at forsøge lukrere på omstillinger. Det synes jeg boldbesiddelsen også viser, men meget mere mener jeg ikke man kan konkludere. Hvad skulle pointen være med at have massiv boldbesiddelse, når man ikke skaber chancer og samtidig selv lukker hele fem mål ind?

    Antal afslutninger siger ligeledes intet. Det er jo derfor mange er gået over til at bruge xG, da man her i det mindste får kvantificeret chancerne. En afslutning fra 50 meter er ikke det samme som en afslutning fra 5 meter. Når man stiller det op som du gør tegner statistikerne jo lige præcis et meget misvisende billede af kampen. FCN har en god chance og så selvfølgelig en flot hovedstødsscoring – men det var også det. Det er i stærk kontrast til vores chancer, der var meget store.

    Jeg er derfor meget uenig i din betragtning og mener bestemt ikke at statistikkerne er hverken bekymrende eller understøtter din pointe.

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det siger vel at vi ikke kan kontrollere en kamp længere og det åbenbart er altafgørende at komme foran 1-0 og så leve på kontra. Det er ikke helt min type fodbold, selvom det da er mega effektivt til tider
    Kontrol er ikke lig med boldbesiddelse. FCN er jo netop gode, når man forsøger at skubbe op og presse dem, hvilket de generelt er skarpe til at udnytte og få en masse plads ud af. Vi har i øvrigt brændt nallerne mange gange under Thorup når presset bliver for ukoordineret. Derudover satser de selv voldsomt i presset, hvor de blandt andet sender tre mand frem og holder forsvarskæden meget højt oppe. Skulle vi spille på deres præmisser, når vi allerede var foran, for at kunne kontrollere kampen? Er det kun det hold, der spiller bolden rundt foran modstanderens forsvar, der kontrollerer?


  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Eiken88 Se meddelelser
    Vi kan kun gisne om hvad de har foretaget sig. Jeg tvivler dog på de har drukket Cola Zero til kl 3 om natten. Jeg havde været pisse ligeglad, hvis ikke det var fordi vo tabte, og både Biel og Zeca virkelig faldt igennem i den kamp.

    Nå fuck det. Dejlig sejr i dag.
    Wuhu. Torsdag nat går man i byen, efter at være kommet hjem fra Bratislava, og jeg gætter på havde fri dagen efter. Hvis det stadig sidder i dem Søndag, så okay fair nok, men jeg kan ikke se problemet.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Savner de gode gamle byture Mykland-style med armlægning på fortorvet...

    mykland.jpg


  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    @Kenney min pointe er at vi hele sæsonen har været gode til at spille kontra efter at vi er kommet foran, men problemerne vi så imod FCM er at vi ikke kan skabe en kamp. Man skal altså bare stå dybt, kompakt og være fysisk stærke - så kan vi ikke noget.

    Et nederlag imod FCM og en fadæse imod NFC betyder jo ikke vi er i krise, men vi så bare hvor vi har kæmpe problemer og det ændrede sejren imod FCN ikke på. Vi var reelt set dårligst i første halvleg og det er jo kun et kongemål som redder den halvleg - for den var virkelig ikke god.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Wuhu. Torsdag nat går man i byen, efter at være kommet hjem fra Bratislava, og jeg gætter på havde fri dagen efter. Hvis det stadig sidder i dem Søndag, så okay fair nok, men jeg kan ikke se problemet.
    Helt enig. Det er jo det samme som vi går i byen lørdag aften for at være på arbejde mandag morgen. De havde jo trods alt fri om fredagen. Virker mest som nogle journalister der prøver at skabe noget uro som ikke er der. Thorup/PC tager nok en kort snak med Biel og Zeca om det, men som fan kan jeg overhoved ikke finde et problem med dette.
    - Torben

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Well, som fan med relevant uddannelse inden for det emne, så har jeg ærligt talt et KÆMPE problem med det. For man kan ikke sammenligne arbejdsperformance for en alm. person med et 8-16 job med arbejdsperformance for en eliteatlet. I forvejen kræver det minimum 72 timers restitution efter en kamp for at være på 100%, og endnu længere, hvis der er tale om en midtugekamp, hvis man har spillet weekenden i forvejen.

    Alkohol gør, at din restitutionstid bliver forlænget yderligere, så man:
    1) ikke kan performe på samme niveau som normalt ift. både fysiske parametre, såsom højintense løb, tilbagelagt afstand, osv., og så evnen til at orientere sig og træffe de rigtige beslutninger, hvis man spiller under 72 timer efter den seneste kamp (hvilket er SNOTDUMT at satse med, når man skal spille topkamp mod ens største sportslige konkurrent).
    2) øger risikoen for overbelastningsskader, fordi du forsøger at presse din krop til noget, den ikke er 100% klar til.

    Hvis man laller rundt på Søpavillonen kl. 3 natten til torsdag, så er det altså ikke kun 3-4 genstande, man har fået indenbords i løbet af aftenen, inkl. en evt. sejrsøl efter kampen i Bratislava. Og når vi når derud ift. antallet af genstande, så bliver det kritisk ift. negativ indflydelse på performance. Også selv om de har haft fri om fredagen.

    Hvis der ikke er en midtugekamp, eller der er en kommende landskamppause, hvor du ikke skal afsted med dit respektive landshold, så har jeg ikke noget issue med at man fra tid til anden går i byen lige efter en kamp. Men hvis du spiller for en klub, hvor der er midtugekampe næsten hele tiden, så holder du dig altså bare fra de byture, til du har ferie. Og nej, at drikke et glas vin eller to til maden er ikke indbefattet af begrebet "bytur".
    Sidst redigeret af Kiwi : 27.09.21 kl. 08:13
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Enig!


    Jeg bliver altid smånervøs, når vi snakker om at sikre sejre burde være overkommelige :-)
    Jeg er spændt på Lincolns niveau (nok ikke så dårlige som vi tror), ligesom en kamp mod Viborg uden Zeca sagtens kan gå hen og blive kompliceret. Men vi skal selvfølgelig kunne vinde begge og så bør vi (som du skriver) være videre. Kampen i dag var allerede et kæmpe skridt. Stærk indsats i dag.
    Hehe, ja, får skam også lidt lækker håndsved når jeg skriver det - 0-0 ørkenvandringsscenriet imod Viborg, kan også godt komme opnå som en ond drøm denne uge.

    Men vi SKAL simpelthen vinde over dem - det er bare et kæmpe must. Ellers har vi bragt os selv så langt ud at skide, at det ville være ubærligt.

    Mht Lincoln, lidt det samme - jeg har bare så utroligt svært ved at kunne se vi ikke skulle vinde den kamp. Måske ikke 4-0 men 1 eller 2-0.

    Zan

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Well, som fan med relevant uddannelse inden for det emne, så har jeg ærligt talt et KÆMPE problem med det. For man kan ikke sammenligne arbejdsperformance for en alm. person med et 8-16 job med arbejdsperformance for en eliteatlet. I forvejen kræver det minimum 72 timers restitution efter en kamp for at være på 100%, og endnu længere, hvis der er tale om en midtugekamp, hvis man har spillet weekenden i forvejen.

    Alkohol gør, at din restitutionstid bliver forlænget yderligere, så man:
    1) ikke kan performe på samme niveau som normalt ift. både fysiske parametre, såsom højintense løb, tilbagelagt afstand, osv., og så evnen til at orientere sig og træffe de rigtige beslutninger, hvis man spiller under 72 timer efter den seneste kamp (hvilket er SNOTDUMT at satse med, når man skal spille topkamp mod ens største sportslige konkurrent).
    2) øger risikoen for overbelastningsskader, fordi du forsøger at presse din krop til noget, den ikke er 100% klar til.

    Hvis man laller rundt på Søpavillonen kl. 3 natten til torsdag, så er det altså ikke kun 3-4 genstande, man har fået indenbords i løbet af aftenen, inkl. en evt. sejrsøl efter kampen i Bratislava. Og når vi når derud ift. antallet af genstande, så bliver det kritisk ift. negativ indflydelse på performance. Også selv om de har haft fri om fredagen.

    Hvis der ikke er en midtugekamp, eller der er en kommende landskamppause, hvor du ikke skal afsted med dit respektive landshold, så har jeg ikke noget issue med at man fra tid til anden går i byen lige efter en kamp. Men hvis du spiller for en klub, hvor der er midtugekampe næsten hele tiden, så holder du dig altså bare fra de byture, til du har ferie. Og nej, at drikke et glas vin eller to til maden er ikke indbefattet af begrebet "bytur".
    Med fare for at blive lidt kulturelt fordømmende, så er der tale om et par af vores middelhavsvenner. Og i kulturen dernede er der altså intet unormalt i at være (meget) sent oppe og samtidigt være relativt ædrulig. Barcelona har jo spillet i hvert fald en kamp der blev sat igang kl 00.05, og dette med familier på tribunerne.

    Endeligt er der vist intet unormalt i at der går en 4-5 timer fra en kamp er slut, før spillerne er istand til at sove.

    Så ja de har været sent oppe, men indtil man ser et mykland billede, er det måske fair at give deres funktionspromille the benifit of a doubt, og det er ikke sikkert man kan sige byen til kl. røv = 7 hestes, som er din præmis.


  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Wind havde svære betingelser i mange dueller, da FCN hurtigt overmandede ham og løbene var ofte lidt længe undervejs. Han kom dog frem til gode chancer og var afgørende i opspillet på tre af vores scoringer.
    Ikke fordi det er super vigtigt, men han var afgørende i opspillet til 4 af målene. Og er reelt den primære arkitekt bag alle 4 scoringer.

    Det er svært at være voldsomt negativ over 4 målgivende aktioner - også selvom det kun er den ene, der tæller som assist.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis man laller rundt på Søpavillonen kl. 3 natten til torsdag, så er det altså ikke kun 3-4 genstande, man har fået indenbords i løbet af aftenen, inkl. en evt. sejrsøl efter kampen i Bratislava. Og når vi når derud ift. antallet af genstande, så bliver det kritisk ift. negativ indflydelse på performance. Også selv om de har haft fri om fredagen.
    Er der egentlig nogen, der ved, hvornår spillerne var hjemme fra Bratislava? Med kampstart klokken 18:45 har spillerne formodentlig stadig siddet i omklædningsrummet klokken 21:00. Lad os sige, de tager et fly med afgang klokken 22:00, og at spillerne forlader lufthavnen (Kastrup eller Roskilde) 2 timer senere, altså ved midnat. Måske kan de så være ved Søpavillonen mellem 0:30 og 1:00 om natten. I så fald er det trods alt kun to til to-og-en-halv time, de har haft til at lalle rundt. Medmindre de har siddet og spillet hardcore drukspil, så er det nok ikke blevet til mere end de 3-4 genstande.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (26/09-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Er der egentlig nogen, der ved, hvornår spillerne var hjemme fra Bratislava? Med kampstart klokken 18:45 har spillerne formodentlig stadig siddet i omklædningsrummet klokken 21:00. Lad os sige, de tager et fly med afgang klokken 22:00, og at spillerne forlader lufthavnen (Kastrup eller Roskilde) 2 timer senere, altså ved midnat. Måske kan de så være ved Søpavillonen mellem 0:30 og 1:00 om natten. I så fald er det trods alt kun to til to-og-en-halv time, de har haft til at lalle rundt. Medmindre de har siddet og spillet hardcore drukspil, så er det nok ikke blevet til mere end de 3-4 genstande.
    Zeca og Biel - aka. pyramidekongerne (ikke Kasi-style, men ølspillet) :-) Ret sikker på de også slammede tequila i hvert fald én time også! Puha

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 119
    Sidste Meddelelse: 11.05.21, 11:19
  4. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  5. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •