Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    40 52.63%
  • Uafgjort

    18 23.68%
  • Viborg vinder

    18 23.68%
Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678
Viser resultater 106 til 116 af 116

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Arj, Zeca, hvor er det synd. Både for ham og for os alle.

    Eneste lys i mørket ift. skadessituationen er, at vi trods alt har et nemt program og en landskampspause det næste stykke tid. Sønderjyske, Brøndby, Vejle og Silkeborg. Det kan ikke være meget bedre (jojo, det er pis, at vi mangler vores foretrukne konstellation i et derby, men bøf ER en dårlig modstander)
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  2. #107
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Arj, Zeca, hvor er det synd. Både for ham og for os alle.

    Eneste lys i mørket ift. skadessituationen er, at vi trods alt har et nemt program og en landskampspause det næste stykke tid. Sønderjyske, Brøndby, Vejle og Silkeborg. Det kan ikke være meget bedre (jojo, det er pis, at vi mangler vores foretrukne konstellation i et derby, men bøf ER en dårlig modstander)
    Ja BØF er dårlige PT - Men en udebanekamp imod dem er for det meste altid svær.
    Som vi har spillet de sidste par uger er det svært at kalde vores kampprogram nemt, uanset hvem vi så end møder....

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det ligner Bergmann / Lerager i en lang periode….

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ude-i-4-6-uger

    Zan
    Katastrofe med de to skader. Og så må vi se, om det overhovedet bliver Bergmann eller om man sætter Biel, Stage eller Baldursson (hvis han bliver skadesfri) derind. Bliver det Stage, så dukker der åbenlyst et andet problem op på kanten.

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Ja BØF er dårlige PT - Men en udebanekamp imod dem er for det meste altid svær.
    Som vi har spillet de sidste par uger er det svært at kalde vores kampprogram nemt, uanset hvem vi så end møder....
    Hvis man skal tage den optimistiske hat på, kan man jo håbe, at vi faktisk kan få en mere dynamisk og kreativ midtbane ud af det her med Lerager som oprydder (han kan ikke meget andet, lader det til) og Johannesson og Biel som et kreatørmakkerpar foran. Men det betyder også, at vores bænk ser helt utroligt tynd ud - også centralt, hvilket man næsten ikke skulle tro muligt. Man må håbe, at den lillebitte, blonde, tredje islænding også kan noget, for han kommer til at få spilletid nu...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    At man gerne vil gøre setuppet mere professionelt og strømlinet er der i hvert fald ingen tegn til – tværtimod.
    Ja det er så din tolkning og den er jeg ikke enig i. Umiddelbart synes jeg, at teamet bag holdet (træner, assistenter, scouts, analytikere osv) ser skarpere ud end tidligere, så fra mine øjne er vi da bestemt blevet skarpere i den del af organisationen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ved ikke om vi herinde har skreget på en stærk sportsdirektør i årevis. Ståle ville jeg i hvert fald ikke betegne som svag eller som en der ikke turde tage ubehagelige beslutninger. Problemet der blev påpeget herinde var blandt andet, at han fik for meget magt og når det så går ad helvedes til, så peger pilen da også kun et sted hen. Jeg tror heller ikke vi var ret mange der regnede med, at vi hyrede en sportsdirektør efter de vigtigste elementer i det sportslige setup var ansat.

    Hvad er det i øvrigt præcist PC har gjort, som vi har ønsket? Hvad for noget dødvægt skaffede han sig af med? Bundus leje udløb, Thomsens kontrakt udløb, Zankas leje udløb, Bjelland er røget på en guldrandet lejeaftale, Stephan stoppede karrieren (vidst kontraktudløb), Grytebust blev udlejet fordi han selv hentede en ny målmand, Varela blev solgt til den klub der havde lejet ham, Nelsson blev solgt og Daramy blev solgt. Det efterlader Lüftner (solgt efter hvad der forlyder som et godt lejeophold for ham), Kaufmann (udlejet), Bartolec (solgt), Fischer (solgt) og Stamenic (udlejet, kommer retur trods alt). Af dem er det vel kun Lüftner og Bartolec der kan betegnes som dødvægt? Måske Kaufmann? Det tvivler jeg på at ret mange sportsdirektører ville have problemer med. Vi står dog med lorten nu, hvor begge vores faste centrale midtbanespillere er ude og Stage ikke engang kan rykkes derned.

    Problemet med at man fyrer Wind er jo i øvrigt ikke, at han virkede som en flink mand. Der er mange årsager, der allerede er beskrevet herinde. Læg dertil den håbløse håndtering og den håbløse kommunikation. Han har selvfølgelig ikke været her længe og skal selvfølgelig have lov til at sætte sit præg – det har bare ikke været ret godt indtil videre og han gjorde det kun værre med fyringen af Wind der både var usympatisk, dårligt timet, elendigt håndteret og fortsat ubegrundet. Der var så mange ting han kunne have gjort, men han gjorde intet. Decideret intet.
    Der er blevet råbt på en sportsdirektør til at hjælpe trænere med indkøb, sparing osv, og det har man fået.
    Der er blevet råbt på en strategi, hvor vi ikke giver lange kontrakter til afdankede spillere eller kontrakter til spillere med tvivlsom skadeshistorik - det har man fået og det har måske kostet en Zanka og en kantspiller (selvfølgelig ren spekulation)
    Der er blevet råbt på (eller i hvert nævnt af flere) en slags oprydning, hvor alle Ståles venner ikke blev ansat i organisationen - det har vi ryddet lidt ud i.

    Anyway jeg synes intet ondt om Wind, som for min skyld kunne være ansat resten af hans liv. Endvidere er jeg enig i, at mange ting kunne gøres mere elegant. Jeg finder det dog en smule sjovt (i mangel af et mere passende ord), at man på Sidelinien ønsker en oprydning men bliver sure, når det så rammer en kær figur. Jeg finder det også en smule sjovt (igen i mangel af et mere passende ord), at vi er virkelig sure over behandlingen af Wind, men samtidig længe har ønsket scoutingafdeling smidt væk....men der sidder altså en endnu større legende, som vi åbenbart er ligeglade med.

    Forøvrigt ved vi vel stadig ikke rigtigt, hvem der har besluttet, at han skal fyres. Er det Thorup osv som ønsker det? Er det PC selv som ville det? Er det ledelsen som har krævet en slankning af staben?
    Vi ved heller ikke, hvad årsagen er? Er det blot en kynisk spareøvelse (så kunne man med fordel bare bede Wind søn om at gå 10% ned i løn efter seneste indsats)? Er det et problem at han render rundt i omklædningsrummet? Er det fordi han ikke dur til sit job længere?
    Vi ved heller ikke, om man har tilbudt ham andet. Vi konkluderer bare, at PC er et røvhul og må ud. Jeg tror måske ikke, at verden er helt så sort/hvid.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    PC raus.
    Ja det skal jo nok give mere ro, kontinuitet og succes på den korte bane.


  8. #111
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvis man skal tage den optimistiske hat på, kan man jo håbe, at vi faktisk kan få en mere dynamisk og kreativ midtbane ud af det her med Lerager som oprydder (han kan ikke meget andet, lader det til) og Johannesson og Biel som et kreatørmakkerpar foran. Men det betyder også, at vores bænk ser helt utroligt tynd ud - også centralt, hvilket man næsten ikke skulle tro muligt. Man må håbe, at den lillebitte, blonde, tredje islænding også kan noget, for han kommer til at få spilletid nu...
    Lerager MÅ jo være bedre end det vi hidtil har set. Han er i sin bedste alder og har præsteret flot på bedre hold i bedre ligaer. Og han virker ikke som den magelige type, der bare vil fede den og score en god løn. Mao.: kvaliteten og ærgerrigheden er der. Formen ligeså. Så måske er det netop, at han har været matchet dårligt med Zeca. Nu skal han begynde at vise sig som en profil.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Musikken var igen, igen skruet godt op i går. Jeg synes stadig, det er både ærgerligt og uforståeligt, at man dræber stemningen før kampene på den måde. Sektionen prøvede at skabe lidt trods overmagten, men tabte. Nedre C blev der helt slukket for. Bare fordi man kan spille musik, behøver man ikke gøre det. Og så som dråben i går valgte man at spille The Minds of 99' "Som fluer" da to veteraner bar kampbolden ind på banen. Tå krummende.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Lerager MÅ jo være bedre end det vi hidtil har set. Han er i sin bedste alder og har præsteret flot på bedre hold i bedre ligaer. Og han virker ikke som den magelige type, der bare vil fede den og score en god løn. Mao.: kvaliteten og ærgerrigheden er der. Formen ligeså. Så måske er det netop, at han har været matchet dårligt med Zeca. Nu skal han begynde at vise sig som en profil.
    Jamen, det har jeg også altid tænkt, at en spiller med ti landskampe og 50 Serie A-kampe måtte kunne. Jeg må bare indrømme, at Lerager ikke var en spiller, jeg lagde mærke til, før han tog til udlandet, og jeg har ikke fulgt hans kampe i Belgien, Frankrig og Italien. Så jeg havde ikke noget egentligt førstehåndsindtryk af ham, da vi hentede ham, og det, jeg har set i over 30 kampe nu for FCK, har ikke gjort mig særlig meget klogere på, hvad manden egentlig kan. Han er jo ikke dårlig, og ind i mellem laver han en god assist eller et mål, men 90 procent af hans spilletid ligner han ikke mere end en ganske habil Superliga-spiller.

    Jeg håber da, at han blomstrer nu, men realistisk er mine forventninger mest, at han kan agere en solid skraldemand, så vores mere kreative typer kan forme spillet frem ad banen. Jeg er meget mere spændt på at se, hvad Johannesson kan bidrage med nu, hvor han forhåbentlig får en fast plads i startopstillingen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jamen, det har jeg også altid tænkt, at en spiller med ti landskampe og 50 Serie A-kampe måtte kunne. Jeg må bare indrømme, at Lerager ikke var en spiller, jeg lagde mærke til, før han tog til udlandet, og jeg har ikke fulgt hans kampe i Belgien, Frankrig og Italien. Så jeg havde ikke noget egentligt førstehåndsindtryk af ham, da vi hentede ham, og det, jeg har set i over 30 kampe nu for FCK, har ikke gjort mig særlig meget klogere på, hvad manden egentlig kan. Han er jo ikke dårlig, og ind i mellem laver han en god assist eller et mål, men 90 procent af hans spilletid ligner han ikke mere end en ganske habil Superliga-spiller.

    Jeg håber da, at han blomstrer nu, men realistisk er mine forventninger mest, at han kan agere en solid skraldemand, så vores mere kreative typer kan forme spillet frem ad banen. Jeg er meget mere spændt på at se, hvad Johannesson kan bidrage med nu, hvor han forhåbentlig får en fast plads i startopstillingen.
    Enig. Lerager må simpelthen have mere i sig end han har vist. Det kan jo snildt være pga. konstalationen med Zeca har låst ham, hvem ved. Uanset hvad skal han hvertfald vise det nu efter Zecas skade. Derudover tror jeg også at Isak, får en større rolle nu. Bliver spændende om han er moden nok til at steppe op. Det var hvertfald et fint indhop i går.


  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er så din tolkning og den er jeg ikke enig i. Umiddelbart synes jeg, at teamet bag holdet (træner, assistenter, scouts, analytikere osv) ser skarpere ud end tidligere, så fra mine øjne er vi da bestemt blevet skarpere i den del af organisationen.
    Jeg synes dog ikke, det er blevet mere professionelt eller strømlinet. Jeg kender ikke til alle detaljer, men set udefra var vi allerede begyndt at opruste analytikerafdelingen, hvor Andrew Findlay var hentet ind. Der er tilkommet en ekstra assistent i forhold til tidligere, men om det er mere strømlinet ved jeg ikke. Det virker som endnu et led i kæden. Vi står tilbage med at sportsdirektøren ikke har haft ret meget at gøre med det sportslige setup – hvis noget. Professionalismen kan jeg heller ikke se er mere øget. Vi har fået en anden spillemæssig tilgang, som cheftræneren har svært ved at redegøre for. Det kan selvfølgelig også være, at han bare ikke er villig til det. Det han dog tidligere har udtalt om den måde han ønsker vi skal spille på, kan jeg dog ikke genkende i vores spil. Og så er der kommunikationen, der aldrig har sejlet så meget som nu. Vanligvis går jeg ikke ret meget op i hvad trænere udtaler, da det hyppigt er spin, men det har ved flere lejligheder været decideret tåkrummende.


    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der er blevet råbt på en sportsdirektør til at hjælpe trænere med indkøb, sparing osv, og det har man fået.
    Der er blevet råbt på en strategi, hvor vi ikke giver lange kontrakter til afdankede spillere eller kontrakter til spillere med tvivlsom skadeshistorik - det har man fået og det har måske kostet en Zanka og en kantspiller (selvfølgelig ren spekulation)
    Der er blevet råbt på (eller i hvert nævnt af flere) en slags oprydning, hvor alle Ståles venner ikke blev ansat i organisationen - det har vi ryddet lidt ud i.

    Anyway jeg synes intet ondt om Wind, som for min skyld kunne være ansat resten af hans liv. Endvidere er jeg enig i, at mange ting kunne gøres mere elegant. Jeg finder det dog en smule sjovt (i mangel af et mere passende ord), at man på Sidelinien ønsker en oprydning men bliver sure, når det så rammer en kær figur. Jeg finder det også en smule sjovt (igen i mangel af et mere passende ord), at vi er virkelig sure over behandlingen af Wind, men samtidig længe har ønsket scoutingafdeling smidt væk....men der sidder altså en endnu større legende, som vi åbenbart er ligeglade med.

    Forøvrigt ved vi vel stadig ikke rigtigt, hvem der har besluttet, at han skal fyres. Er det Thorup osv som ønsker det? Er det PC selv som ville det? Er det ledelsen som har krævet en slankning af staben?
    Vi ved heller ikke, hvad årsagen er? Er det blot en kynisk spareøvelse (så kunne man med fordel bare bede Wind søn om at gå 10% ned i løn efter seneste indsats)? Er det et problem at han render rundt i omklædningsrummet? Er det fordi han ikke dur til sit job længere?
    Vi ved heller ikke, om man har tilbudt ham andet. Vi konkluderer bare, at PC er et røvhul og må ud. Jeg tror måske ikke, at verden er helt så sort/hvid.
    Der er hentet en sportsdirektør og det er vel det primære af de ting der er blevet råbt om, der er gået i opfyldelse. Man har tre trænere ansat til at håndtere det taktiske og spillemæssige og alle ansat inden sportsdirektøren. Jeg tænker ikke PC har ret meget at sige på det område.

    Om Zanka ikke kom til fordi vi ikke ønskede at give ham en lang kontrakt, har jeg ikke hørt noget om. Det virker dog mere oplagt, at man ikke har kunne garantere ham en startplads og vel heller ikke var synderligt imponerede over hans lejeophold. Peter Olayinkas skadeshistorik var tilgængelig, da man valgte at byde på ham og få ham til lægeundersøgelse, som så ikke gik så godt. Hvorfor overhovedet byde, hvis det er skadeshistorikken der gjorde, at man ikke ville have ham alligevel? Om oprydning har jeg allerede gennemgået og det kunne de fleste klare.

    Der er ingen der påstår at koryfæer skal beholde deres arbejde, hvis de ikke gør det tilstrækkeligt eller man mener, at andre kan gøre det bedre. Hvis Højer ikke gør sit arbejde godt nok, så skal man selvfølgelig finde en anden. Problemet i sagen med Wind er, at der umiddelbart ikke er nogen indikation på, at han ikke skulle gøre sit arbejde godt nok eller lignende. Man har end ikke kunne give en i nærheden fyldestgørende årsag til at han skulle fyres. Det er en tåbelig beslutning på mange niveauer – vellidt blandt fans, mange år i klubben, far til en nøglespiller, timingen var forfærdelig og udførslen endnu værre. Ja, der er en del at vælge imellem og interviewet PC ender med at give var en omgang ynk, der ikke gjorde nogen klogere (det er jo derfor du også spekulerer).

    Ro, kontinuitet og succes på den korte bane har vi bestemt ikke været vidne til – hvornår kommer det? Det er vel længe siden der har været så meget uro og så stor mangel på kontinuitet som nu og med det fadæsen i Nykøbing må man sige, at der er et stykke vej til succesen. Det er selvfølgelig hurtigt at sige, at PC skal fyres. Indtil videre har han bare ikke gjort ret meget der gør, at han er værd at holde på og nu varsler han alligevel større omstruktureringer (det rimer ikke ligefrem på hverken ro eller kontinuitet). Altså det vi nu allerede har været gennem i et år og nu begynder runde to så. Og så kan vi se frem til runde tre, såfremt Thorup ikke vinder mesterskabet.

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/10-2021 kl. 20:00)

    Netop Kenney og det gør Thorup ikke!!

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  4. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  5. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •