Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 38

Emner: Hyldest til Papa Wind

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    PC, du er lige blevet den mand, som altid vil blive husket som ham, der fyrede Per Wind.
    Mon ikke det alligevel er forholdsvis hurtigt glemt.

    Det er selvfølgelig altid kedeligt, når en medarbejder gennem mange år opsiges. Når det er sagt, så kender vi ikke rigtigt årsagerne bag, ligesom vi vel dårligt kender håndteringen af fyringen. Man kan vel godt have tilbudt Wind en god afskedigelsesordning, et andet job i organisationen eller lignende uden at vi nødvendigvis ved det.

    Mht årsagerne, ja så kan det nemt være korrekt, at det blot er en kynisk håndtering for at holde udgifterne en smule nede. I så fald er det selvfølgelig ikke særligt charmerende, omend vi herinde jo oftest siger om spillerne, at det ikke er et sted hvor de skal være, hvis de ikke byder ind med det store. Vi har også store dele af sidelinien som vel dårligt kan få scoutingafdelingen hurtigt nok ud (hvis de bestemte) og her sidder en større legende i Højer. Så helt lige til er det måske ikke.

    Man kan måske også forestille sig, at Wind simpelthen fylder for meget i omklædningsrummet. Det kan være omkring Jonas, men det kan også bare være generelt. Ser man f.eks. videoer ved sejrråb fra omklædningsrummet, så er Per Wind ofte helt oppe og ringe. Jeg kan måske godt forestille mig, at hans power i omklædningsrummet kan være for meget for Thorup og co, og vil Wind f.eks. ikke tage et andet job i organisationen (eller er der ikke et), så er et farvel nok uundgåeligt.

    Jeg synes dette er en kedelig situation, men måske skal vi lige blive en smule klogere på sagen, inden vi smider PC, Kvist eller andre totalt under bussen.


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Sikkert. Umiddelbart virker det for mig ikke ligefrem specielt vildt som æresmedlem at få gratis billetter til kampe og koncerter og en parkeringsplads - uanset om det er til en Mercedes.

    Men at man siden har forsøgt at skrive Flemming Østergaard ud af FCK's historie er stadig uværdigt.

    Anyhow - den her tråd handler ikke om Flemming Østergaard, men om en meget klar tendens. At den nye ledelse agerer historieløst og har en særdeles bizar måde at kappe båndene på, som i den grad også har givet bagslag udadtil.

    På cirka ti år har klubbens ledelse formået at blive rygende uvenner med den tidligere medejer/bestyrelsesformand, som trods alt var med til at støbe og skabe fundamentet for det, FCK og PSE voksede sig op til, med den med længder mest vindende og længstsiddende træner i FCK's historie, som endda døde i klubben, og nu altså med den længstfungerende holdleder, som ifølge mange var et absolut samlingspunkt i klubben sammen med Antonsen, vis rolle jeg dog kender mindre til.

    Det er så komplet unødvendigt og tonedøvt og bare...dumt! Fair nok, Don Ø skilte vandene - og det opgør var klart personligt. Men selv den største Ståle Raus'er kan vel ikke synes, at det ligefrem var en særlig elegant eksekveret fyring sidste år. Og nu sker det så nærmest præcis et år senere med et andet klubikon, som foruden at have viet 22 år til klubben, også har sin søn rendende.

    Jeg kender ikke PC's rolle i det her - andet end at han og Rommedahl åbenbart var budbringerne. Men om de også støbte kuglerne, aner jeg ikke. Hvis det er tilfældet, er det virkelig skidt. Og er det her endnu en elendigt håndteret personalesag fra bestyrelsen, så håber jeg mere og mere, at fodbolddelen snarest bliver solgt fra til langt mere kompetente ejere, som forhåbentlig har mere respekt for sine trofaste medarbejdere end den nuværende har.
    Jeg er ikke ude i et forsvar af Wind-fyringen, og nej, jeg synes heller ikke Ståle-fyringen var elegant, selv om jeg synes, det var på høje tid at skifte træner. Men vi er vel enige om, at både ledelse og bestyrelse var en helt anden, dengang Flemming Østergaard fik frataget sit æresmedlemskab, så jeg har svært ved at se, hvordan den situation kan læses ind i en tendens hos den nuværende ledelse.

    Hvorvidt det var rimeligt at fratage en dømt svindler, der i øvrigt var meget tæt på at køre klubben i sænk, sit privilegietunge æresmedlemskab, som bestyrelsen sjovt nok ikke var blevet informeret om, at han havde fået, er vi nok langt fra enige om. Men det er jo også en anden diskussion, som intet har med Wind-fyringen at gøre.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Mon ikke det er et eller andet #Metoo efter kvindelig dommer i torsdags ;-) *dårlig joke*

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Det her er ren spekulation men, i mange virksomheder som enten skal børsnoteres eller sælges, er det først man gør at trimme virksomhedens omkostninger for at få den til at se så attraktiv ud som muligt. Det er et klassisk træk som er tiltænkt at få potentielle investorer og købere til at kunne se en stærk og sund forretning så de “lokkes" til at smide penge efter virksomheden. Man “sminker” (intet ulovligt dog) simpelthen tallene ved at midlertidigt skrue ned for omkostningerne.

    Dvs. Fyringen af Wind og Antonsson er måske kun toppen af isbjerget hvor der ligger langt flere fyringer i vente, eller allerede eksekveret, til resten af organisationen. Vi hører bare ikke om dem fordi de ikke er kendt i medie billedet.

    Dette træk, sammen med udmeldingen om at splitte PSE op i separate selskaber, får mig til at tænke det er hvad der foregår her. Ren gætværk dog, jeg har ingen kilder eller andet til at dokumentere min påstand.
    Sidst redigeret af Django : 03.10.21 kl. 12:55

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,850

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Det her er ren spekulation men, i mange virksomheder som enten skal børsnoteres eller sælges, er det først man gør at trimme virksomhedens omkostninger for at få den til at se så attraktiv ud som muligt. Det er et klassisk træk som er tiltænkt at få potentielle investorer og købere til at kunne se en stærk og sund forretning så de “lokkes" til at smide penge efter virksomheden. Man “sminker” (intet ulovligt dog) simpelthen tallene ved at midlertidigt skrue ned for omkostningerne.

    Dvs. Fyringen af Wind og Antonsson er måske kun toppen af isbjerget hvor der ligger langt flere fyringer i vente, eller allerede eksekveret, til resten af organisationen. Vi hører bare ikke om dem fordi de ikke er kendt i medie billedet.

    Dette træk, sammen med udmeldingen om at splitte PSE op i separate selskaber, får mig til at tænke det er hvad der foregår her. Ren gætværk dog, jeg har ingen kilder eller andet til at dokumentere min påstand.
    Per Wind og Antonsson er alt for ubetydelige poster i budgettet, til at der her vil være tale om en optimering i forbindelse med et salg. Et salg jeg i den grad håber kommer, for FCK har virkelig behov for en fodboldinteresseret ejerkreds, som kan flytte klubben op til en ny position sportsligt.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #21
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Per Wind og Antonsson er alt for ubetydelige poster i budgettet, til at der her vil være tale om en optimering i forbindelse med et salg. Et salg jeg i den grad håber kommer, for FCK har virkelig behov for en fodboldinteresseret ejerkreds, som kan flytte klubben op til en ny position sportsligt.
    Enig, deres fyringer er ubetydelige i det samlede billede, HVIS de står alene.
    Men hvis de er en del af en større nedskæring på tværs af virksomheden som vi blot ikke ser fordi den del af organisationen ikke ses i mediebilledet, så vil det give mere mening.

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er ikke ude i et forsvar af Wind-fyringen, og nej, jeg synes heller ikke Ståle-fyringen var elegant, selv om jeg synes, det var på høje tid at skifte træner. Men vi er vel enige om, at både ledelse og bestyrelse var en helt anden, dengang Flemming Østergaard fik frataget sit æresmedlemskab, så jeg har svært ved at se, hvordan den situation kan læses ind i en tendens hos den nuværende ledelse.
    Det er korrekt, at Karl Peter Korsgaard Sørensen trådte ud af bestyrelsen i foråret - heldigvis sammen med Bo Rygaard. Men det er mig bekendt stadig selvsamme Karl Peter og Erik Skjærbæk, som sidder med aktiemajoriteten og dermed den absolutte magt - nu sammen med Seier, der så ikke har ønsket at være en del af bestyrelsen, men i stedet agerer en slags enfant terrible. Til Seiers forsvar skal dog siges, at han rent faktisk går op i fodbold, selv om FCK ikke er hans absolutte favoritklub.

    Vi ved ikke, om det er PC, en enig bestyrelse, eller ejerne, der har truffet beslutning om de nye og kommende organisatoriske ændringer. Men vi kan vel godt konkludere, at to af de tre hovedejere har været de samme i alt lige fra at skrive Don Ø ud af historiebøgerne (også i bogstavelig forstand), til fyringen af Ståle og nu fyringen af endnu et par klubikoner.

    Fælles har været, at vedkommende, der er blevet fyret, hver gang har været meget såret over måden, det er blevet håndteret på. Om det så er sket længere nede i organisationen - altså på sportsdirektør eller bestyrelsesformandniveau, så har det virket ualmindeligt klodset udadtil.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvorvidt det var rimeligt at fratage en dømt svindler, der i øvrigt var meget tæt på at køre klubben i sænk, sit privilegietunge æresmedlemskab, som bestyrelsen sjovt nok ikke var blevet informeret om, at han havde fået, er vi nok langt fra enige om. Men det er jo også en anden diskussion, som intet har med Wind-fyringen at gøre.
    Det er det! :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    314

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Interview med PC på TV3sport kastede ikke lys over, hvorfor det lige er nu at Per skal fyres. Tror ikke at Per er at findes på bænken efter landsholdspausen. Per så rørt ud og PC snakkede om der skulle findes en værdig afslutning ???? Øh, det er sgu lidt sent at komme i tanke om det.

    PC har slet ikke formatet som skal til.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2021
    Indlæg
    3

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Er det bare mig eller har der virkelig på det seneste
    været virkelig mange kommunikative bøffer..

    -Kig på Brøndby
    -Mellem sæson
    -Ståle Solbakken afskeden
    -Afsked med Ndoye
    -Kvist koppen
    -Dubai gate
    -Per Wind & Mikael Antonsson gate

    tilføj gerne selv

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Nu så jeg lige POST interviewet med Jonas Wind efter kampen. Bund ærlig. Læg dertil PCs interview og jeg fatter stadig NADA af, hvorfor ændringer i organisationen skulle ske lige netop NU op til en vinterpause der kommer snart. Det må skulle da snildt kunne have ventet til at annoncere det der, og så give Pappa Wind en ordentlig afsked når sæsonen startede op på ny efter pausen.

    JEEESUS. Det jo ligefrem man er ude på at sabotere ens eget projekt. Sådan kan jo ikke undgås at påvirke Jonas. W samt man nu placere endnu mere brænde på bålet som skaber uro i klubben. Total unødvendigt........

    Tænk at jeg her til aften er mere skuffet over den amatører håndtering end selve kampen mod Viborg, som også var grotesk på mange måde.....


  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu så jeg lige POST interviewet med Jonas Wind efter kampen. Bund ærlig. Læg dertil PCs interview og jeg fatter stadig NADA af, hvorfor ændringer i organisationen skulle ske lige netop NU op til en vinterpause der kommer snart. Det må skulle da snildt kunne have ventet til at annoncere det der, og så give Pappa Wind en ordentlig afsked når sæsonen startede op på ny efter pausen.

    JEEESUS. Det jo ligefrem man er ude på at sabotere ens eget projekt. Sådan kan jo ikke undgås at påvirke Jonas. W samt man nu placere endnu mere brænde på bålet som skaber uro i klubben. Total unødvendigt........

    Tænk at jeg her til aften er mere skuffet over den amatører håndtering end selve kampen mod Viborg, som også var grotesk på mange måde.....
    Post-interviewet med Jonas Wind gjorde godt nok ondt at se. Stor respekt til Jonas Wind for at stille op og for at svare så åbent, som han gør, selv om han jo i den grad står midt i en interessekonflikt. Men selv om Jonas Wind er ærlig og åben om, at han lægger bånd på sig selv, er der ingen tvivl om, at den her håndtering har påvirket hans forhold til ledelsen i FCK, og at han også synes, det hele har været håndteret enormt klodset - også kommunikativt.

    Det er ærgerligt, at der på ingen måde blev gået til stålet med PC. De spørgsmål, han fik, var godt nok ikke skarpe - og det var hans svar godt nok heller ikke.

    Det er dybt amatøragtigt, og jeg må indrømme, at det også for mig har givet et rids i lakken i forhold til PC. Det kan sagtens være, at der er gode bevæggrunde og ræsonnementer bag fyringerne. Men kommunikationsmæssigt er det dumpet med et brag - og det virker det også til at være rent menneskeligt. At vi så samtidig pisser vores største salgsobjekt af (som samtidig også er en stor kulturbærer), er bare helt igennem dumt.

    En ting er i al fald klart: Klubben har ikke lært en daddel af fyringen af Ståle og af det unødvendige morads, det medførte bagefter. Forhåbentlig håndterer PC og resten af FCK de kommende varslede fyringer langt bedre.

    PS: Og hvordan skulle det så have været gjort, HVIS nu Per Wind skulle fyres? En løsning kunne have været at (selvfølgelig) lade Per Wind blive sæsonen ud. Det er absolut minimum - og de par ekstra måneders løn overlever FCK nok. Foreslå derefter en lukrativ aftrædelsespakke inklusiv testimonialkamp i sommerpausen (f.eks. med to old boys-FCK-all-star-hold) OG giv Per Wind muligheden for selv at annoncere sin pension med FCK i en fælles meddelelse. Tilbyd evt. en deltidsstilling, hvor hans store kvaliteter og know-how efter 22 år i klubben fortsat kommer i brug. Det burde ikke være så svært - og ville samlet være langt billigere end de ridser i lakken, FCK får af sådan en omgang.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #27
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser

    PS: Og hvordan skulle det så have været gjort, HVIS nu Per Wind skulle fyres? En løsning kunne have været at (selvfølgelig) lade Per Wind blive sæsonen ud. Det er absolut minimum - og de par ekstra måneders løn overlever FCK nok. Foreslå derefter en lukrativ aftrædelsespakke inklusiv testimonialkamp i sommerpausen (f.eks. med to old boys-FCK-all-star-hold) OG giv Per Wind muligheden for selv at annoncere sin pension med FCK i en fælles meddelelse. Tilbyd evt. en deltidsstilling, hvor hans store kvaliteter og know-how efter 22 år i klubben fortsat kommer i brug. Det burde ikke være så svært - og ville samlet være langt billigere end de ridser i lakken, FCK får af sådan en omgang.
    Pænere muligheder:

    1. At vente til december, dvs i vinterpausen, hvilket havde passet med 6 mdrs opsigelse til udgangen af sæsonen (eller måske regnskabsåret, hvis det er der skoen trykker?), når nu man åbenbart ikke har fritstillet ham, kva han stadig var på bænken til aftenens kamp. (Dette forudsætter han er på en standard funktionærkontrakt, hvor de extra 3 måneders løn man får "for lang og tro tjeneste" efter 17 år normalt er til samlet udbetaling med den sidste løn efter de 6 mdr opsigelse, altså i dette tilfælde sidste bankdag i juni)

    2. Stille og roligt 6 mdr før hans forventede pensionsalder (han bliver 67 d. 15/8 2022, så i februar?), med en melding om at man nedlægger stillingen derefter.

    Lige nu ligner det jo at han er opsagt men "tvunget" til at arbejde indtil 31/3 (igen forudsat han er på en normal funktionærkontrakt)..... Hvilket på ingen måde giver mening.... (især fordi det muligvis giver ham et minus i "systemet": uden at jeg er ekspert: min mor på 68 får nogle bonusser fra det offentlige da hun stadig arbejder, på trods af at hun kunne være gået på pension som 67 årig) Hvis det samme gør sig gældende her, så skal PW jo på dagpenge el. lign fra 1/4-15/8 (eller tage et andet job), hvilket igen.... ja... giver ingen mening....

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Det kan sagtens være, at der er gode bevæggrunde og ræsonnementer bag fyringerne. Men kommunikationsmæssigt er det dumpet med et brag - og det virker det også til at være rent menneskeligt. At vi så samtidig pisser vores største salgsobjekt af (som samtidig også er en stor kulturbærer), er bare helt igennem dumt.

    En ting er i al fald klart: Klubben har ikke lært en daddel af fyringen af Ståle og af det unødvendige morads, det medførte bagefter. Forhåbentlig håndterer PC og resten af FCK de kommende varslede fyringer langt bedre.
    Hvis man nu havde så gode grunde, så havde man vel meldt det ud. Enten da nyheden først kom ud eller når man frivilligt stiller op til interview før kampen, der bare endte med at være spild af tid.
    Det er bestemt ikke kun kommunikationsmæssigt at man er dumpet. Det har man jo for længst og man ramte den laveste karakter for længe siden. Problemet er at man ender med at skabe uro og samtidig demotivere mindst en spiller (som man endda har givet en nøglerolle). Du kommer selv ind på alternativer, så dem har der heller ikke ligefrem manglet.
    Jeg håber ikke PC håndterer den næste fyring bedre – den bliver forhåbentligt ham.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    126

    Re: Hyldest til Papa Wind

    https://www.bt.dk/superligaen/fck-bo...et-generer-mig

    De bliver her åbenbart sæsonen ud, men det understreger jo bare hvilke amatører der driver klubben lige nu.
    Fair nok at stillingerne ikke skal bruges længere, men hvor svært kan det være at gøre det ordentligt?

  24. De følgende 11 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Hyldest til Papa Wind

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Pænere muligheder:

    1. At vente til december, dvs i vinterpausen, hvilket havde passet med 6 mdrs opsigelse til udgangen af sæsonen (eller måske regnskabsåret, hvis det er der skoen trykker?), når nu man åbenbart ikke har fritstillet ham, kva han stadig var på bænken til aftenens kamp. (Dette forudsætter han er på en standard funktionærkontrakt, hvor de extra 3 måneders løn man får "for lang og tro tjeneste" efter 17 år normalt er til samlet udbetaling med den sidste løn efter de 6 mdr opsigelse, altså i dette tilfælde sidste bankdag i juni)

    2. Stille og roligt 6 mdr før hans forventede pensionsalder (han bliver 67 d. 15/8 2022, så i februar?), med en melding om at man nedlægger stillingen derefter.

    Lige nu ligner det jo at han er opsagt men "tvunget" til at arbejde indtil 31/3 (igen forudsat han er på en normal funktionærkontrakt)..... Hvilket på ingen måde giver mening.... (især fordi det muligvis giver ham et minus i "systemet": uden at jeg er ekspert: min mor på 68 får nogle bonusser fra det offentlige da hun stadig arbejder, på trods af at hun kunne være gået på pension som 67 årig) Hvis det samme gør sig gældende her, så skal PW jo på dagpenge el. lign fra 1/4-15/8 (eller tage et andet job), hvilket igen.... ja... giver ingen mening....
    Helt enig - jeg tog blot udgangspunkt i, hvis PC skulle foretage "omrokeringen" her og nu ift. bagland. Din sidste pointe er særdeles væsentlig - og endnu et virkelig usympatisk træk af FCK.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Per Wind vs. Benny Gall...???
    By copenhagener in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 15.08.05, 10:13
  2. Har målmandsproblemet ikke en del med Per Wind at gøre?
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 09.03.05, 15:44
  3. Per Wind
    By dølpher in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 20.10.04, 09:15
  4. Er det ikke Per Wind der er problemet....
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.08.03, 17:58

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •