Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • SønderjyskE vinder

    21 38.18%
  • Uafgjort

    15 27.27%
  • FCK vinder

    19 34.55%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 57 af 57

Emner: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Jeg siger ikke, at Singh er svaret på vores bønner, for det er alt for tyndt et grundlag at komme med den slags konklusioner på baggrund af. Af samme grund er det vildt, at folk efter at have set under 100 minutters fodbold med manden kan konkludere, at han er komplet uduelig.

    Som sagt, jeg siger ikke, at han ikke er det. Jeg siger blot, at vi efter at have set mange flere minutter (og sågar kampe, hvor de - I tror, det er løgn - startede inde!) med eksempelvis N'Doye og Biel var parat til at sparke dem ud på røv og albuer.

    Lad os lige starte med at rette skytset mod dem, der har ansvaret for tingenes tilstand, før vi gør en spiller med seks indhop til syndebuk.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Ja, vi er jo et ret forudsigeligt sted - det er vel stort set alle der kunne se at vi ville sælge mesterskabet med salget af Daramy. Han var vores eneste reelle kantspiller i truppen, og tilmed vores absolut vigtigste kort når det kom til at bryde en betondefensiv op, hvor vi gang på gang har problemer.

    Jeg siger ikke at vi kunne have undgået salget af Daramy, da der jo var mundtlige aftaler og alt det der pis, men det kan ikke komme som nogen som helst overraskelse for nogen at vi ligger som vi selv har redt når vi har 0... 0!! erfarne kanter i Skandinaviens største klub. Det koster i en klub hvor vi skal bruge 2.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  3. #48
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg siger ikke, at Singh er svaret på vores bønner, for det er alt for tyndt et grundlag at komme med den slags konklusioner på baggrund af. Af samme grund er det vildt, at folk efter at have set under 100 minutters fodbold med manden kan konkludere, at han er komplet uduelig.

    Som sagt, jeg siger ikke, at han ikke er det. Jeg siger blot, at vi efter at have set mange flere minutter (og sågar kampe, hvor de - I tror, det er løgn - startede inde!) med eksempelvis N'Doye og Biel var parat til at sparke dem ud på røv og albuer.

    Lad os lige starte med at rette skytset mod dem, der har ansvaret for tingenes tilstand, før vi gør en spiller med seks indhop til syndebuk.
    Det er ikke udelukkende Singhs skyld at vi kun fik uafgjort igår.
    Men med al den polemik der har været omkring ham siden han kom til klubben, så er der naturligvis ekstra stor fokus på ham når han så endelig spiller. Og igår var et fornærmende ringe indhop….
    De fodbold mæssige kvaliteter må være bedre end hvad vi så igår, ellers var han vel aldrig blevet købt - Men hans indstilling var under AL kritik…. Og netop derfor synes jeg det er helt ok at han “hænges” ud herinde….

    Det mindste han kan gøre er da at arbejde for sagen….!!!!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er ikke udelukkende Singhs skyld at vi kun fik uafgjort igår.
    Men med al den polemik der har været omkring ham siden han kom til klubben, så er der naturligvis ekstra stor fokus på ham når han så endelig spiller. Og igår var et fornærmende ringe indhop….
    De fodbold mæssige kvaliteter må være bedre end hvad vi så igår, ellers var han vel aldrig blevet købt - Men hans indstilling var under AL kritik…. Og netop derfor synes jeg det er helt ok at han “hænges” ud herinde….

    Det mindste han kan gøre er da at arbejde for sagen….!!!!
    Er meget enig.

    Som jeg også har påpeget, så var det hele hans attitude var meget underlig. Der var flere situationer i går, hvor han var i gode positioner til at udfordrer sin direkte modstander og han var ikke i nærheden at komme forbi. Derudover havde han også en god friløber mod modstanderens mål, men havde slet ikke farten og blev indhentet af modstanderen.

    Jeg fik virkelig Mussis vibes efter det indhop i går. Jeg håber naturligvis at det er en overdrivelse fra min side, men jeg tvivler på vi ser noget brugbart fra Singh i år, desværre.

    Og på baggrund af ovenstående så vil jeg sige at Transfervinduet har været en Fiasko i mine øjne. Vi skulle minimum have haft en som kunne bare 60/70 % af det Daramy kunne og levere fra DAY 1, når vi nu valgte at sælge vores bedste spillere. Hold kæft jeg er skuffet.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Er meget enig.

    Som jeg også har påpeget, så var det hele hans attitude var meget underlig. Der var flere situationer i går, hvor han var i gode positioner til at udfordrer sin direkte modstander og han var ikke i nærheden at komme forbi. Derudover havde han også en god friløber mod modstanderens mål, men havde slet ikke farten og blev indhentet af modstanderen.

    Jeg fik virkelig Mussis vibes efter det indhop i går. Jeg håber naturligvis at det er en overdrivelse fra min side, men jeg tvivler på vi ser noget brugbart fra Singh i år, desværre.

    Og på baggrund af ovenstående så vil jeg sige at Transfervinduet har været en Fiasko i mine øjne. Vi skulle minimum have haft en som kunne bare 60/70 % af det Daramy kunne og levere fra DAY 1, når vi nu valgte at sælge vores bedste spillere. Hold kæft jeg er skuffet.
    Jeg er slet ikke uenig i, at PC har fejlet ved ikke at finde en afløser for Daramy. Men Singh blev jo ikke købt som Daramys afløser. Han blev købt, efter vi have solgt Fischer - og før det var sikkert, at Daramy røg.

    Det kan godt være, indhoppet i går var skidt, men hans tidligere indskiftninger har været okay, og bottom line er jo blot, at han sammenlagt har spillet, hvad der svarer til én kamp! N'Doye så ugidelig og ubrugelig ud meget længere, før han viste sit værd, og Pep Biel spillede tusindvis af minutter, mens størsteparten herinde erklærede ham det største fejlkøb i klubbens historie.

    I øvrigt har Ståle - manden, der ikke ligefrem er kendt for sin evne til selvkritik - indrømmet, at Mussis burde have fået længere snor. Jeg opfordrer blot til at vente med de endegyldige konklusioner, til at Singh har fået en reel chance. Det er trods alt ikke hans skyld, at vi har en trup, der er så skævt sammensat.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det kan godt være, indhoppet i går var skidt, men hans tidligere indskiftninger har været okay, og bottom line er jo blot, at han sammenlagt har spillet, hvad der svarer til én kamp! N'Doye så ugidelig og ubrugelig ud meget længere, før han viste sit værd, og Pep Biel spillede tusindvis af minutter, mens størsteparten herinde erklærede ham det største fejlkøb i klubbens historie.

    Pep Biel har spillet størstedelen af de tusindvis af minutter på en forkert position - Singh spiller på den plads han er købt ind til.....

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er slet ikke uenig i, at PC har fejlet ved ikke at finde en afløser for Daramy. Men Singh blev jo ikke købt som Daramys afløser. Han blev købt, efter vi have solgt Fischer - og før det var sikkert, at Daramy røg.

    Det kan godt være, indhoppet i går var skidt, men hans tidligere indskiftninger har været okay, og bottom line er jo blot, at han sammenlagt har spillet, hvad der svarer til én kamp! N'Doye så ugidelig og ubrugelig ud meget længere, før han viste sit værd, og Pep Biel spillede tusindvis af minutter, mens størsteparten herinde erklærede ham det største fejlkøb i klubbens historie.

    I øvrigt har Ståle - manden, der ikke ligefrem er kendt for sin evne til selvkritik - indrømmet, at Mussis burde have fået længere snor. Jeg opfordrer blot til at vente med de endegyldige konklusioner, til at Singh har fået en reel chance. Det er trods alt ikke hans skyld, at vi har en trup, der er så skævt sammensat.
    Om Singh var en direkte Fischer eller Daramy afløser er ikke altafgørende for mig. Pointen er at efter Daramy blev solgt så skulle vi have en som med noget af det "samme" som kunne levere ASAP herunder, Speed, udfordringer og målfarlighed. Javel jeg er med på man ikke bare 1 til 1 kan erstatte Daramy og finde en med det niveau som Daramy sluttet på, men langt mindre kunne også gøre det. Lige nu har vi fået en spiller som måske tager 6 måneder at spille i form og så kan det DM guld jo være langt væk.

    Hvis sandheden fra ledelsen er at man går efter et DM guld til Sommer så holder det jo ikke. Så skal der købes nogenlunde flyvefærdige spillere som kan levere et nogenlunde niveau fra start af. Så ja på den baggrund mener jeg i den grad af Transfervinduet fra PC har været under alt kritik som jeg også hører dig sige.

    Jeg siger ikke at Singh er et Flop "endnu" baseret på de få minutter han har fået, men det virker bare på mig som et useriøst "Køb" i henhold til hvad vi stod og manglende lige nu og her. Så det er primært PC og vores helt fantastiske scouting team jeg kritisere her primært.
    Sidst redigeret af EraZ : 18.10.21 kl. 10:04

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Jeg tror ikke, at Singh bliver en gevinst på sigt, men det er sådan set underordnet, da han ikke er en gevinst nu. Det var evident for alle, inden sæsonen gik i gang, at vi var udfordrede i front. Thorup havde eksplicit bedt om offensive forstærkninger, og så får han én, der ikke er klar til at spille. Det er håbløst arbejde af PC.

    Det skal siges, at jeg ikke synes, at sommerens transfervindue var den rene elendighed, men der er helt sikkert prioriteret forkert. Hvorfor brugte vi så mange penge på en målmand, der ikke er markant bedre end Kalle? Ja, det var vigtigt at få Grytebust ud af startopstillingen, men kunne nok være gjort for færre penge. Jeg ser købet af Isak Johanneson lidt i samme lys. Hvorfor bruge såmange penge på en spiller til fremtiden, når der er rigelig med udfordringer at tage fat på i startopstillingen? Det er en formildende omstændighed, at det var mulighed der opstod, efter at transfermålene til kanten var faldet igennem, men havde man bragt de mange millioner i spil tidligere i transfervinduet, havde vi sgu nok også landet en habil kantspiller.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser

    Burchardt leverer en fin præstation i dag med få fejl. Havde dog brug for hjælp fra VAR ved straffesparket, men som hands-reglen er skruet sammen skal der formentligt VAR indover næsten alle de har situationer. Det er imponerende at man formår at ødelægge den regel mere og mere for hver gang man piller ved den. I dag så vi, at forsvarerne har massiv gavn af den nye regel og at de bliver reddet fra deres egen fuldstændige elendighed.

    Edit: Hands-reglen er åbenbart (igen) ændret forud for denne sæson og den del med, at der ikke er en forseelse hvis bolden rammer hånden direkte fra en berøring af spilleren selv. Den ændring var andre end mig vist heller ikke bevidste om.
    Ah, så lige dit edit her, for den skulle jeg lige have fat i:

    Mine tæer var så krumme, at man kunne montere køkkenhylder med dem, da Tøfting blev ved og ved og ved med at understrege, at der var en soleklar regel om at man ikke måtte dømme straffe efter fodboldloven, hvis bolden var rettet af af den samme spiller i samme bevægelse, for den regel er noget så eftertrykkeligt fjernet her i sommer, og endda med en del omtale. Her er en fin, enkel forklaring, som TV3's bodega-bøv over dem alle ikke har gidet sætte sig og læse:



    Det er ikke bare pinligt, det er dediceret beskæmmende for dem, der slår sig op som dansk fodbolds statsmagt over dem alle, TV3, at de insisterer på at sidde og – ja, rent ud sagt lyve for seerne på den måde. I øvrigt i en kamp, hvor Tøftings makker har mere travlt med at sidde og hyle skadefro op end at modsige sin partner, når han tager fejl.

    Så kan man i øvrigt diskutere, hvad hele pointen er med reglerne om hands. For mig er det ikke at straffe deciderede uheld, eller som Tøfting kaldte det at "belønne dårlig teknik." For mig er formålet med reglen at straffe de spillere, der spiller bolden med hånden med vilje, eller gør sig brede med accept af risikoen for, at bolden rammer armen eller hånden.

    Men først og fremmest gad jeg fandme godt se TV3 tage bare et minimum af ansvar for ikke at sidde og aggressivt undergrave dommernes arbejde ved at proppe fejl og løgne ned i halsen på seerne. Den kanal sætter sgu nye lave standarder hver uge. Måske skulle I i øvrigt få styr på jeres egen OB-vogn, inden I uden grund gennemhegler det, dommerne laver i deres.


  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Om Singh var en direkte Fischer eller Daramy afløser er ikke altafgørende for mig. Pointen er at efter Daramy blev solgt så skulle vi have en som med noget af det "samme" som kunne levere ASAP herunder, Speed, udfordringer og målfarlighed. Javel jeg er med på man ikke bare 1 til 1 kan erstatte Daramy og finde en med det niveau som Daramy sluttet på, men langt mindre kunne også gøre det. Lige nu har vi fået en spiller som måske tager 6 måneder at spille i form og så kan det DM guld jo være langt væk.

    Hvis sandheden fra ledelsen er at man går efter et DM guld til Sommer så holder det jo ikke. Så skal der købes nogenlunde flyvefærdige spillere som kan levere et nogenlunde niveau fra start af. Så ja på den baggrund mener jeg i den grad af Transfervinduet fra PC har været under alt kritik som jeg også hører dig sige.

    Jeg siger ikke at Singh er et Flop "endnu" baseret på de få minutter han har fået, men det virker bare på mig som et useriøst "Køb" i henhold til hvad vi stod og manglende lige nu og her. Så det er primært PC og vores helt fantastiske scouting team jeg kritisere her primært.
    Du rammer meget godt hovedet på sømmet. Det som bestyrelsen og klubben skal gøre op med sig selv, og som stadigvæk mangler at blive belyst med en åbenlys fremlagt strategi, det er om klubben skal være en talentudviklingsklub, eller en klub med resultater for øje.
    Det er ikke længe siden at Seier meldte ud i en podcast, at vi skal hive 7 ud af 10 mesterskaber hjem til Kbh. Det lyder i mine øre en kende optimistisk, hvis halvdelen af holdet stadigvæk kan spille U19. Så er Superligaen heller ikke dårligere.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Ah, så lige dit edit her, for den skulle jeg lige have fat i:

    Mine tæer var så krumme, at man kunne montere køkkenhylder med dem, da Tøfting blev ved og ved og ved med at understrege, at der var en soleklar regel om at man ikke måtte dømme straffe efter fodboldloven, hvis bolden var rettet af af den samme spiller i samme bevægelse, for den regel er noget så eftertrykkeligt fjernet her i sommer, og endda med en del omtale. Her er en fin, enkel forklaring, som TV3's bodega-bøv over dem alle ikke har gidet sætte sig og læse:
    Eller kan læse reglerne selv. https://www.theifab.com/law-changes/latest/ slide 31 er eksempel på at der ikke er hånd på bolden. Ved ikke om jeg ikke hørte godt nok efter, men synes da det er hvad han snakkede om?

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Eller kan læse reglerne selv. https://www.theifab.com/law-changes/latest/ slide 31 er eksempel på at der ikke er hånd på bolden. Ved ikke om jeg ikke hørte godt nok efter, men synes da det er hvad han snakkede om?
    Det kan også være, mine ører udstødte hans bodegasnak, så jeg ikke fik alle detaljerne med, men jeg er meget sikker på, at det han henviste til var den regel i fodboldloven, der direkte skrev, at der ikke skulle dømmes i disse situationer:
    Bortset fra ovennævnte tilfælde, er det ikke en forseelse
    • hvis bolden rammer en spillers hånd/arm
    –––• direkte fra en berøring af spilleren selv
    –––• direkte fra en berøring af en anden spiller, som er tæt på
    ... og det er den regel, der nu er skrottet ;-)

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •