Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • SønderjyskE vinder

    21 38.18%
  • Uafgjort

    15 27.27%
  • FCK vinder

    19 34.55%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 57

Emner: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Med et halvt hold ude inkl. tæt på alle profiler, så er det sgu egentlig ikke så dårligt, at komme et brændt straffe fra en sejr efter at have bagud.
    Dårlig 1. halvleg. Godkendt 2. halvleg.

    4 point smidt på de sidste 5 min i de sidste to kampe - det taber man desværre mesterskaber på. Holdet er desværre ikke stærkere pt. Bænken i dag er latterlig tynd.
    Vi er slet ikke uenige. Katastrofen skal tilskrives det eklatant uduelige transfervindue, vi havde i sommer. Man har pisset mesterskabet væk med #phlotsalg og mangel på erstatninger.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Vi har tretten hjørnespark - ingen var farlige!
    Modstander pakker sig sammen i eget felt - surfridere. Og vi har intet modsvar.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Fem points i de seneste fire superligakampe, ude af pokalen efter en af de mest pinlige indsatser i mange år efter en gevaldig fejldisposition af trænerteamet, og lige nu ligner vores hold igen en hovedløs høne uden en plan.

    Hvad end der måtte have været af genopstået magi i FCK, er væk. Måske bedst illustreret ved, at Biel igen blev henvist til kanten i startopstillingen i endnu en af de dispositioner, der giver uendelig lidt mening set udefra.

    Ja, vi mangler et par virkelig vigtige spillere. Ingen tvivl om det. Men mod rækkens nr. 11 bør vi kunne præstere langt bedre end den første halvleg, hvor vi er heldige med kun at komme bagud med en enkelt.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  5. #34
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    406

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Der skal simpelthen KØBES massivt ind i vinterens transfervindue
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Der skal simpelthen KØBES massivt ind i vinterens transfervindue
    Korrekt.

    Problemet er bare om vi har "Tillid" for hvad der købes og om der er kompetencer nok i den sportslige ledelse til at hente nøjagtig det der er behov for. lige P.t *HOST SINGH*. Lige nu er der akut behov for 1 kvalitets angriber og en kant som kan 70/80 % af det Daramy kunne.

    Jeg tvivler på det sker for netop disse kvaliteter koster kassen. Det bliver vel noget middelmådigt vi får til vinter kunne jeg forstille mig og så håbe på vi kan "spille" dem i form.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Vi må nøjes med et enkelt point mod et hårdt kæmpende Sønderjyskehold. Vi havde svært ved for alvor at få overtaget og det var først i anden halvleg, at vi for alvor fik sat os på kampen. Sønderjyske lurede på omstillinger, men formåede alligevel i perioder at få os presset tilbage i banen og havde også et par godt muligheder i første halvleg, hvor vi havde store spillemæssige udfordringer.

    Generelt var vores genpres ret dårligt i dag. Selvom Sønderjyske gerne ville satse på omstillinger, så forsøgte de ikke ligefrem at forcere dem og kunne godt spille bolden rundt og her var vi alt for dårlige. Der var ikke ret meget plads centralt, så vi havde endnu en kamp hvor vi ender med at slå mange indlæg og hvor kvaliteten mildest talt udeblev. Timingen savner også kvalitet, så angriberne har svært ved at time deres løb i feltet. Reelt var der ikke meget der fungerede i dag, hvor vi da også fik eksemplificeret hvor svært det er at få startopstillingen til at gå op. Vi lagde ud med Biel på kanten, hvilket fungerede i meget få sekvenser, hvor han kunne kombinere med blandet andet Ankersen, men ellers fik vi ikke meget ud af ham før han blev rykket ind centralt.

    Vi har haft problemer mod hold der står kompakt og dybt, men det synes jeg ikke Sønderjyske gjorde. I hvert fald ikke i udpræget grad. De blev selvfølgelig presset tilbage særligt i slutningen af kampen, men derudover kunne vi nu godt lokke dem frem i pres – vi var bare dårlige til at udnytte det.

    Grabara havde enkelte aktioner i første halvleg, men de afgørende redninger har vi ikke været vidne til endnu. Han kan ikke klandres for scoringen, men jeg sidder i hvert fald med en følelse af, at der mangler noget.

    Diks gjorde det fint på venstrebacken. Var udfordret defensivt og indlæggene haltede, men det er også begrænset hvad man kan forvente. Det er imponerende at hverken Pierre eller Oviedo ikke engang er i truppen og at man ikke engang har en forventning om, at de kan bidrage når VK er skadet.
    Boilesen og Gabrielsen gjorde det generelt fint, selvom Gabrielsen var noget udfordret i enkelte situationer og heller ikke ser så heldig ud ved målet (men det er der mange, der også er skyldige i). De gjorde det begge bedre end vores midtbane i opspillet.
    Ankersen var en stor skuffelse i dag. Indlæggene var ret dårlige og det samme kan siges om de offensive aktioner. Han løftede bestemt ikke holdet i dag.

    Biel som højrekant fungerede ikke, mens det så bedre ud når han kom ind centralt. Helt godt synes jeg dog ikke det blev.
    Lerager var nok dagens dårligste. Johannesson lå foran ham, men der var stort set intet samarbejde mellem de to. Lerager havde dermed overtaget Zecas position, men det ligner ikke at han kan løfte den rolle. Så han er altså ikke boks-boks spiller og fungerer heller ikke som en mere defensivt orienteret midtbane. Ligeledes er han ret dårlig i opspillet. Det er svært at se hvad han skal bidrage med.
    Johannesson havde en lidt blandet første halvleg, men løftede niveauet i anden halvleg, hvor han havde en del gode aktioner og fremadrettede afleveringer. Der er dog for mange fejl og han har svært ved at finde angriberne.
    Bøving havde umiddelbart mere gåpåmod igennem kampen, men han taber sine udfordringer og løbene sidder ikke som de skal. Med det Singh viste er Bøving dog klart at foretrække. Leverer dog fint defensivt og er særlig god i tilbageløbene.

    Wind skuffer også stort i dag. Ikke fordi han brændte et straffespark – det var bare kronen på værket. Havde svært ved at fastholde bolden og havde flere fejl når han trak tilbage i banen. Han manglede dog i høj grad løb omkring sig, særligt i første halvleg, men det blev bare aldrig godt.
    Højlund så vi ikke ret meget til i dag. Han var overmandet af Sønderjyskes forsvar og gjorde ikke noget væsen af sig på dødbolde.

    Burchardt leverer en fin præstation i dag med få fejl. Havde dog brug for hjælp fra VAR ved straffesparket, men som hands-reglen er skruet sammen skal der formentligt VAR indover næsten alle de har situationer. Det er imponerende at man formår at ødelægge den regel mere og mere for hver gang man piller ved den. I dag så vi, at forsvarerne har massiv gavn af den nye regel og at de bliver reddet fra deres egen fuldstændige elendighed.

    Alt i alt en skuffende præstation og et skuffende resultat mod en modstander, der ikke ligefrem leverede en særlig god præstation. Vi kan ikke udfordre og ikke kombinere os gennem midten og så er der primært indlæg (fra dårlige positioner) tilbage og her var kvaliteten for lav. Truppens bredde er så elendig, at vi måtte bruge en 18-årig back som kantspiller. Singh ligner bestemt ikke nogen frelser og han ser virkelig sløj ud. Man forstår bedre at han ikke har været med, men det er sgu ikke kun formen der gør det – han ser decideret dårlig ud. Det bliver forhåbentligt bedre fremadrettet, men det vi så fra ham i dag var på et så lavt niveau at det vel knap kan blive værre. Det er godt nok svært at se hvem på banen, der skal løfte holdet, men det er i hvert fald sikkert at ingen af spillerne fra bænken kan.

    Fremtiden ser ikke så lys ud når det kommer til mesterskabet og det er vel snart mere sandsynligt at Aab indhenter os end at vi indhenter Midtjylland. Særligt med tanke på, at vi har så svært ved at åbne op for modstanderne, når de står organiseret i defensiven. Det ligner mest af alt, at vi skal se os om efter en ny træner til sommer og så kan man passende også se på en ny sportsdirektør til den tid.

    Edit: Hands-reglen er åbenbart (igen) ændret forud for denne sæson og den del med, at der ikke er en forseelse hvis bolden rammer hånden direkte fra en berøring af spilleren selv. Den ændring var andre end mig vist heller ikke bevidste om.
    Sidst redigeret af Kenney : 18.10.21 kl. 05:20

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    630

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Noget andet. Jonas Schwarz burgerkommentar om Singh: "Han ligner en som lige har spist 3 burgere" under kommenteringen. Under lavmålet. Fint at kommentere hans manglende fart eller dårlige afleveringer. Men sådan en kommentar synes jeg er over grænsen. Men måske det bare er mig som er sart.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"


  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Noget andet. Jonas Schwarz burgerkommentar om Singh: "Han ligner en som lige har spist 3 burgere" under kommenteringen. Under lavmålet. Fint at kommentere hans manglende fart eller dårlige afleveringer. Men sådan en kommentar synes jeg er over grænsen. Men måske det bare er mig som er sart.
    Må indrømme, jeg brød lidt ud i latter. Men det var nøjagtig det jeg tænkte om Singh. Men du kan da have en pointe. Det er trods alt professionelle kommentatorer, der måske burde holde det en anelse mere nuanceret :)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Noget andet. Jonas Schwarz burgerkommentar om Singh: "Han ligner en som lige har spist 3 burgere" under kommenteringen. Under lavmålet. Fint at kommentere hans manglende fart eller dårlige afleveringer. Men sådan en kommentar synes jeg er over grænsen. Men måske det bare er mig som er sart.
    Det var langt over grænsen.

    Singh lykkedes ikke med meget, men de to spader var fuldstændig forudindtaget mht deres holdning til ham. Tilsviningerne startede stort set inden han kom på banen og fortsatte hver gang han var på bolden. Langt under lavmålet.


  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Er det vores helt fantastiske Scouting team som har fundet ham eller er det PC ? :)
    Det er et navn, PC tog med sig fra AGF. Jeg antager dog, at vores egen stab også har kigget ham an, og der burde han selvfølgelig have været hældt ned ad brættet. Det er ganske enkelt elendigt købmandsskab, og hvis PC er mand nok til at indrømme egne fejl, er Singh fortid til vinter.

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Noget andet. Jonas Schwarz burgerkommentar om Singh: "Han ligner en som lige har spist 3 burgere" under kommenteringen. Under lavmålet. Fint at kommentere hans manglende fart eller dårlige afleveringer. Men sådan en kommentar synes jeg er over grænsen. Men måske det bare er mig som er sart.
    Nej, det var bestemt ikke kun dig; det var perfidt langt hen ad vejen. Jævnfør også hans skræppende skadefryd, da William Bøving skød et hul i luften. Eller for den sags skyld, da Wind sendte straffesparket i kredsløb.


  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af x-færing Se meddelelser
    Vi har tretten hjørnespark - ingen var farlige!
    Biels hjørnespark er virkelig også blevet ringe. Gad vide om han har fået besked på konsekvent at lægge dem i hoftehøjde ved forreste stolpe?

  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Lige nu er der akut behov for 1 kvalitets angriber...
    Jeg er slet ikke uenig, men det vil skabe et dilemma ift. vores nuværende førsteangriber, der skal sælges for 100+ mio.

  18. #44
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Biels hjørnespark er virkelig også blevet ringe. Gad vide om han har fået besked på konsekvent at lægge dem i hoftehøjde ved forreste stolpe?
    I så fald står det skidt til, for langt de fleste blev slået som høje ballonbolde - mon ikke det snarere var det, der var instruksen?

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #45
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE vs. F.C. København (17/10-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er slet ikke uenig, men det vil skabe et dilemma ift. vores nuværende førsteangriber, der skal sælges for 100+ mio.
    Egentlig lidt sjovt med Wind, for man sidder egentlig ikke med følelsen af, at han er en målmaskine, men jf. transfermarkt, så har han alligevel scoret 43 mål i 104 kamp og lavet 24 assists. Det er jo ikke så ringe endda. Omtrent 14 af disse mål skulle vidst være straffespark (jf. lidt ældre artikel fra FCK.dk). Han har altså lavet 29 mål i åbent spil (hvis man tæller dødbolde med, og dem har der jo været et par stykker af - senest mod BIF), og lægger man hans assists oveni, så har han sidste eller næstsidste fod på et mål hver 2. kamp (hvis man ikke tæller straffespark med).

    Alligevel sidder man lidt med følelsen af, at der mangler et eller andet. Jeg kan ikke rigtig sætte en finger på det, for har har bestemt nogle tekniske kvaliteter, der gør ham attraktiv for større klubber end vores, men jeg føler godt nok der er en del at arbejde med.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •