Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
39. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Silkeborg vinder

    11 28.21%
  • Uafgjort

    8 20.51%
  • FCK vinder

    20 51.28%
Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 42 af 42

Emner: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,532

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg er ikke specielt stor fan af Lerager - Men dine stats er sku ubrugelige hvis det er det eneste du vurderer ham på….
    Jeg er helt enig med dig i, at man ikke kan stille det så simpelt op, men det er værd at bemærke, at Lerager er førstereserve for to af de tre spillere, de fremhæver. Sammenligner man Leragers stats med netop de to, er det kun hovedspillet, han vinder på. Han løber desuden mere end Zeca (og er rettelig en af vores mest løbestærke spillere), men Falk løber ca. lige så mange meter per kamp og har flere løb i høj fart. Leragers problem, og dermed vores, er, at han er en elendig duelspiller og tillige en middelmådig pasningsspiller. Det underliggende problem er, at han ganske enkelt er teknisk dårlig. Han kan ikke tæmme en bold, han kan ikke aflevere langt, og han kan ikke aflevere kort, når han er under pres. Han er ganske enkelt ikke god nok til FCK.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Man kunne med ligende simpel statistik komme frem til at vores helt store problem er at Zeca over de sidste 4 år ikke har været god nok.

    Før zeca: 6 mesterskaber på 10 år.
    Under zeca: 1 mesterskab på 4 år, snart 5.

    Hvor er det du vil hen?

    det er en mærkelig måde at se på det på.

    Lerager er direkte destruktiv for alle facetter af vores spil, og bidrager med meget lidt og oftest kun aggressiv og klodsede frispark. Jeg er med på at det ikke kun er hans skyld, men den centrale midtbane er helt essentielt i moderne fodbold og som et spilstyrende hold er det helt klart destruktivt for alt hvad vi vil på modstanderens bane, hvis og såfremt vi ikke kan bruge ham i opspillet.

    Han ville være være brillant hos AGF ved siden af Nicolaj Poulsen, men passer absolut ikke på det som Thorup vil med dette hold, og derfor er det også ret indlysende for mig at vores flow i spillet er meget meget bedre når han slet ikke er på banen.... Det så vi mod Vejle hvor en midtbane bestående af Biel/Stage/Haraldsson kunne klare det så meget bedre på bolden.
    Very Nice

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Han ville være være brillant hos AGF ved siden af Nicolaj Poulsen, men passer absolut ikke på det som Thorup vil med dette hold, og derfor er det også ret indlysende for mig at vores flow i spillet er meget meget bedre når han slet ikke er på banen.... Det så vi mod Vejle hvor en midtbane bestående af Biel/Stage/Haraldsson kunne klare det så meget bedre på bolden.
    Vejle bliver af mange kaldt det dårligste hold i ligaen
    Sif bliver af mange kaldt det bedst spillende hold i ligaen

    Selvfølgelig havde vi et bedre udtryk og flow i spillet sidste weekend. Havde du regnet med andet?

    Igen - jeg er ikke fortaler for Lerager, og jeg sidder også ofte med indtrykket af at han underpræsterer. Men jeg køber den bare ikke med at alt er hans skyld.
    Der var ni andre markspillere på banen igår der alle havde rig mulighed for at folde sig ud, men som ikke magtede opgaven.
    Det er sku for nemt bare at tørre den af på en enkelt spiller når nu at samtlige (pånær Grabara) spillede en dårlig kamp.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Vejle bliver af mange kaldt det dårligste hold i ligaen
    Sif bliver af mange kaldt det bedst spillende hold i ligaen

    Selvfølgelig havde vi et bedre udtryk og flow i spillet sidste weekend. Havde du regnet med andet?

    Igen - jeg er ikke fortaler for Lerager, og jeg sidder også ofte med indtrykket af at han underpræsterer. Men jeg køber den bare ikke med at alt er hans skyld.
    Der var ni andre markspillere på banen igår der alle havde rig mulighed for at folde sig ud, men som ikke magtede opgaven.
    Det er sku for nemt bare at tørre den af på en enkelt spiller når nu at samtlige (pånær Grabara) spillede en dårlig kamp.
    Jeg er enig. Og det er i hvert fald svært at klandre Lerager vildt meget, når der ikke er så mange brugbare alternativer.

    Det var ikke nogen god kamp, men trods alt heller ikke overraskende, at vi har det svært mod et virkelig godt spillende SIF på en hurtig plastikbane med en del tunge spillere få dage efter en hård kamp langt hjemmefra. Jeg synes det var tydeligt, at flere spillere manglede det sidste power især til sidst.
    Det jeg er mest ked af er, at man ikke prøvede at rykke Biel frem på banen enten fra start af eller i den sidste del af kampen. Han spiller en fornuftig kamp centralt, men han bliver slet ikke farlig på samme måde som, når han ligger bag Wind i angrebet. Jeg havde foretrukket den noget tungere og knap så kreative midtbane med Stage/Lerager, så Biels styrker kan komme endnu mere til sin ret fremme på banen. Med Biel på den centrale midt spilder vi hans absolutte spidskompetencer som afslutter og oplægger og kan slet ikke blive farlige.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig. Og det er i hvert fald svært at klandre Lerager vildt meget, når der ikke er så mange brugbare alternativer.

    Det var ikke nogen god kamp, men trods alt heller ikke overraskende, at vi har det svært mod et virkelig godt spillende SIF på en hurtig plastikbane med en del tunge spillere få dage efter en hård kamp langt hjemmefra. Jeg synes det var tydeligt, at flere spillere manglede det sidste power især til sidst.
    Det jeg er mest ked af er, at man ikke prøvede at rykke Biel frem på banen enten fra start af eller i den sidste del af kampen. Han spiller en fornuftig kamp centralt, men han bliver slet ikke farlig på samme måde som, når han ligger bag Wind i angrebet. Jeg havde foretrukket den noget tungere og knap så kreative midtbane med Stage/Lerager, så Biels styrker kan komme endnu mere til sin ret fremme på banen. Med Biel på den centrale midt spilder vi hans absolutte spidskompetencer som afslutter og oplægger og kan slet ikke blive farlige.
    Enig med det du skriver.. Uanset træthed og alt mulige andre eksterne faktorer, så er det fandme relevant at se på hvem der har lavet det taktiske oplæg.... Lange bolde op til Stage og Diks var simpelthen planen til denne kamp...
    Very Nice

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Kvist style… der er ikke meget kvist style over fck i øjeblikket og har ikke været det de sidste 4 år. Kvist style er 2 ud af 3 mesterskaber.
    Måske mener han Kvist-i-ledelsen-style ikke Kvist-på-banen-style?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Enig med det du skriver.. Uanset træthed og alt mulige andre eksterne faktorer, så er det fandme relevant at se på hvem der har lavet det taktiske oplæg.... Lange bolde op til Stage og Diks var simpelthen planen til denne kamp...
    Det er nok noget forsimplet. Thorup nævnte da i hvert fald, at man ønskede at være dominerende på bolden (nok derfor Biel var trukket tilbage), hvilket vi dog åbenlyst ikke lykkedes med.
    Vi har efter nederlagene mod POAK og BIF spillet lidt mere simpelt, formentlig grundet et utal af dumme boldtab på farlige steder i de to kampe, som reelt kostede to nederlag. I går var taktikken nok en blanding af hurtige omstillinger / lange bolde til Stage/Diks krydret med perioder med dominans på bolden, men det sidste lykkedes vi ikke med. Tror ikke det var et taktisk valg fra start, men mere af nød grundet dårligt spil.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det var ikke nogen god kamp, men trods alt heller ikke overraskende, at vi har det svært mod et virkelig godt spillende SIF på en hurtig plastikbane med en del tunge spillere få dage efter en hård kamp langt hjemmefra. Jeg synes det var tydeligt, at flere spillere manglede det sidste power især til sidst.
    I mine øjne så det ikke ud til, at fysikken var problemet. Silkeborg faldt mere i kadence i løbet af 2. halvleg, end vi gjorde. Fra midten af 2. halvleg droppede de helt deres genpres, som gjorde livet besværligt for vores i første del af kampen.

    Det triste og tankevækkende ved kampen var, at vores taktik mere syntes at være lagt an på deres styrker end på vores egne. Masser af vores spillere ude af position ud af frygt for at spille en åben kamp mod et oprykkerhold med ligaens næstlaveste budget. Jammerligt!

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det triste og tankevækkende ved kampen var, at vores taktik mere syntes at være lagt an på deres styrker end på vores egne. Masser af vores spillere ude af position ud af frygt for at spille en åben kamp mod et oprykkerhold med ligaens næstlaveste budget. Jammerligt!
    Tja jeg ville nok være enig, hvis vi havde haft en stærk og frisk trup. Med et halvt u19 og en hård kamp i benene 3 dage inden i Grækenland, så ville det måske have været selvmord og gå ud at spille en åben kamp på en plastikbane mod et teknisk godt hold. Jeg kan i hvert fald godt se tanken i at stå kompakt og spille lidt på kontra og satse på dødbolde. Personligt havde jeg nok endda spillet endnu mere kedeligt Stage/Lerager centralt og Biel længere fremme.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Måske mener han Kvist-i-ledelsen-style ikke Kvist-på-banen-style?
    … spiller han den ofte til siden eller bagud Kvist style.
    Næppe.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    det er en mærkelig måde at se på det på.

    Lerager er direkte destruktiv for alle facetter af vores spil, og bidrager med meget lidt og oftest kun aggressiv og klodsede frispark. Jeg er med på at det ikke kun er hans skyld, men den centrale midtbane er helt essentielt i moderne fodbold og som et spilstyrende hold er det helt klart destruktivt for alt hvad vi vil på modstanderens bane, hvis og såfremt vi ikke kan bruge ham i opspillet.

    Han ville være være brillant hos AGF ved siden af Nicolaj Poulsen, men passer absolut ikke på det som Thorup vil med dette hold, og derfor er det også ret indlysende for mig at vores flow i spillet er meget meget bedre når han slet ikke er på banen.... Det så vi mod Vejle hvor en midtbane bestående af Biel/Stage/Haraldsson kunne klare det så meget bedre på bolden.
    Det var egentlig mest for at vise at den forsimplede point statistik du benyttede ikke nødvendigvis er brugbart.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    190

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig. Og det er i hvert fald svært at klandre Lerager vildt meget, når der ikke er så mange brugbare alternativer.

    Det var ikke nogen god kamp, men trods alt heller ikke overraskende, at vi har det svært mod et virkelig godt spillende SIF på en hurtig plastikbane med en del tunge spillere få dage efter en hård kamp langt hjemmefra. Jeg synes det var tydeligt, at flere spillere manglede det sidste power især til sidst.
    Det jeg er mest ked af er, at man ikke prøvede at rykke Biel frem på banen enten fra start af eller i den sidste del af kampen. Han spiller en fornuftig kamp centralt, men han bliver slet ikke farlig på samme måde som, når han ligger bag Wind i angrebet. Jeg havde foretrukket den noget tungere og knap så kreative midtbane med Stage/Lerager, så Biels styrker kan komme endnu mere til sin ret fremme på banen. Med Biel på den centrale midt spilder vi hans absolutte spidskompetencer som afslutter og oplægger og kan slet ikke blive farlige.
    Som Kenney også tidligere i tråden har pointeret, så led Lerager i høj grad under Biels manglede defensive indsats. Det er næppe hans største styrke, men jeg er ikke enig i, at hvis bare han blev skubbet frem, var alt bedre. Han har haft nogle fremragende kampe som 6'er, hvor han tager dirigentstokken i fase 1 (som Falk) og aflaster, at Boile skal gøre det. Vigtigst i denne håndtering er, at han ikke bliver isoleret på en af kanterne. Det så vi rigtig meget af igår, netop fordi det centrale rum var overbefolket af SIF-spillere (og de var gode!). Det er mig en gåde, at man fra sidelinien ikke gættede på netop denne konstellation på forhånd (= overtal på midtbanen mod FCK er altid godt!) eller kunne justere undervejs. Biel længere fremme på banen er jeg således ikke enig i, ville være vejen at gå, snarere det modsatte. Han er god med mange modstandere foran sig (hvis der kommer dybdeløb), ligesom han er god på omstillinger (...hvis der kommer dybdeløb). Stage, Diks og Lerager skulle frem ad banen så snart den blev erobret, men vi havde sjældent held med at holde i den. Dertil kommer også overtalssituationer, hvor de er i ubalance, der aldrig blev omsat til en rigtig chance. I de kampe, hvor vi er udfordret på samtlige parametre, skal vi gerne se den individuelle kvalitet skinne igennem - et eller andet genialt som Biels aflevering til Wind, der så snyder 3 mand og scorer mod BIF (fx). Eller Daramy, der tidligere ikke har lykkedes med noget som helst, pludselig river en back over i to stykker og trækker den ind i sidenettet. Eller Biel der first-timer en aflevering og hakker den ind (som mod PAOK fx).

    Taktisk var det noget mudder, hvor Diks, Biel og Stage spillede ude af position. Det er sgu lidt ærgerligt. De tre har da om nogen været chanceskabende for os.
    "Tro kan flytte dværge."

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 140
    Sidste Meddelelse: 27.07.21, 10:47
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  4. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  5. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •