Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
39. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Silkeborg vinder

    11 28.21%
  • Uafgjort

    8 20.51%
  • FCK vinder

    20 51.28%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 42

Emner: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    643

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Silkeborg er et godt spillende hold, bevares. Men ikke en reel chance skabt i 90 minutter er simpelthen en falliterklæring, alt for lidt kreativitet foran hvor både Biel og Wind manglede at stemple ind .

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    I det mindste er der kun 4 FCK-kampe tilbage inden jul, og der er en vis sandsynlighed for at Falk er klar til de kampe.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Med det hold vi har fik vi det maksimale ud af kampen i dag. Det siger vist alt om den situation, som PC har sat os i.
    Der er ingen grund til at analysere mere på kampene frem mod næste vindue. Det bliver en lang gentagelse af, hvilke åbenlyse problemer der er med truppen.

    Det er i sandhed fantastisk, hvordan man har formået at pisse det hele væk på få år.
    Nu så jeg Interview med PC før Silkeborg kampen. Vores strategi i fremtiden virker sgu ikke særlig betryggende, hvis ambitionerne at at Vinde DM år efter år. Hvis man virkelig ønsker den strategi med unge spillere, så skal PC og klubben lade vær med at lege "Komiske Ali" og sige at vi skal have 7 mesterskaber ud af 10 år. DET KOMMER IKKE TIL AT SKE.

    Personligt tror jeg kun vi får 1 spiller ind i Vintertransfer vinduet, selvom dette hold har brug for 2-3 yderligere kvalitet som kan gå sig til med det samme.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Det ligner jo fuldstændigt slutspillet sidste år: Nåå FCM taber, så behøver vi ikke anstrange os, der er jo ingen grund til at kæmpe, vi har jo landsholds pause nu. Ikke ét skud på mål, ikke ét. Føj for h......

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu så jeg Interview med PC før Silkeborg kampen. Vores strategi i fremtiden virker sgu ikke særlig betryggende, hvis ambitionerne at at Vinde DM år efter år. Hvis man virkelig ønsker den strategi med unge spillere, så skal PC og klubben lade vær med at lege "Komiske Ali" og sige at vi skal have 7 mesterskaber ud af 10 år. DET KOMMER IKKE TIL AT SKE.
    Med det nuværende setup skal vi være heldige, hvis vi laver en FCN og snupper et enkelt mesterskab på et årti.

    Kan det ikke snart blive 1. januar? Så kan vi få nye ejere, nyt sportsligt setup og nyt mod på tingene.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    På mange måder blev det en ganske god kamp at gå i seng på. Dejlig søvndyssende når nu man skal tidligt op. Spillemæssigt fik vi aldrig et ben til jorden og på den front dominerede Silkeborg fra start. Vi ville øjensynligt gerne presse dem højt, men Silkeborg splittede vores pres ad gang på gang på gang, så det faldt hurtigt fra hinanden. Opspilsmønstre havde vi ikke noget af og vi bidrog egentligt mest med at høvle bolden fremad og så håbe på det bedste. Vi havde enkelte få (meget få) gode sekvenser og den ene førte også til et fint indlæg til Stage. Ellers løb alle de andre ting ud i sandet og man må blot påstå, at motivationen hos de fleste ikke ligefrem var til at få øje på. Vi slipper reelt nådigt med at slippe afsted med et point.

    Vores formation var da også en noget rodet omgang. De fire bagerste gav selvfølgelig sig selv, men på den centralt midt var Biel, der har været bedst i front i en mere fri rolle, og Lerager, der bare ikke har været særlig god. På venstrekanten befandt Stage sig, hvor han har været bedst inde centralt på højrekanten, mens Diks, der er bedst på backen, befandt sig på højrekanten. Der var ikke ligefrem lagt op til en særlig sammenhængende midtbane og det fik vi bestemt heller ikke. I front var Wind og Haraldsson, der slet ikke kunne finde hinanden.

    Jeg har ikke set så mange af Silkeborgs kampe, men skal man være nøgtern, så er det kun fordi de var uskarpe (og at Grabara stod en god kamp), at vi ikke taber i dag. Vi gjorde i hvert fald ikke meget rigtigt og selvom det stod klart, at tingene ikke fungerede, så blev der ikke reageret fra trænerteamet. De eneste justeringer var vel, at vi ikke skulle presse så højt som vi indledte med og i stedet være mere afventende. Vi turde ganske enkelt ikke tage en ”åben slagudveksling” mod en oprykker – hvilket er forståeligt, for den havde vi tabt. Nu er der heldigvis kun to kampe tilbage i ligaen, så den længe ventede vinterpause er lige om hjørnet. Så kan det være at der er kommer styr på Falks baglårsskade, der ellers kun skulle vare et par uger, at Singh får bugt med sin mystiske sygdom og at PC måske vågner op og gør sit arbejde. Man kan hjælpe ham lidt og påpege, at vi aktuelt mangler mindst en venstre back (da de to rutinerede spillere er tættere på plejehjemmet end startopstillingen), en venstre kant, to til højrekanten og så ville det ikke være skudt helt ved siden af med en angriber. Jeg tvivler på, at PCs indkøbsliste er lige så lang og at talenter fortsat skal dække ind, men så skal de sportslige ambitioner skrues ned – og dertil også budgettet.

    Grabara stod en fin kamp, men var lidt for glad for at losse bolden. Han reddede point, hvilket vi i høj grad har savnet.

    Ankersen spillede en sløj kamp, på linje med mange andre. Han går sjældent forrest og det han forsøger slår fejl.
    Khohcolava har et par fejl i løbet af kampen, men blev ellers ikke synderligt presset.
    Boilesen har ligeledes nogle fejl og det kunne være blevet dyrt. Den slags må man dog acceptere, når den cenrtale forsvarer skal være playmaker og netop tage risici. Spiller ellers en fornuftig kamp.
    VK blev kørt rundt i manegen et par gange og slipper ikke ret heldigt fra kampen.

    Diks var flittig på højrekanten med utroligt mange løb i dybden (det var nok planen, at Diks og Stage skulle løbe i dybdne) og han deltog fint i presset. Hans præstation var fin set i lyset af, at han ikke spiller sin vanlige plads.
    Lerager var elendig. Banens klart svageste spiller. Han kunne slet ikke følge med og endte nok også med helt at opgive at markere. Han begyndte at spille mere hårdt i anden halvleg, men det løftede nu ikke hans spil ret meget. Noget kan måske forklares af, at Biel ikke fylder ret meget i defensiven og at han derfor havde for mange pligter end han kunne klare.
    Biel var ligeledes svagt kørende. Fyldte som sagt alt for lidt defensivt og der skete ikke nok foran ham til, at han kunne skabe det store fra sin mere dybtliggende plads. Derudover havde vi for svært ved at finde ham i gode positioner på midten, hvor hans frihed også var indskærpet.
    Stage på venstrekanten blev aldrig godt. Det er en fin tanke, at man kan få enten Stage og Diks med i feltet, men detaljen om hvem der skal få bolden derind har man ikke styr på. Det blev i hvert fald ikke Stage.

    Haraldsson løb meget og mere kan man ikke sige om præstationen. Man kan godt se formålet med, at han starter inde når vi gerne ville presse dem højt, men han skulle være udskiftet da det blev tydeligt, at presspillet fejlede eklatant. Man skulle nok ikke have ventet en time herefter med udskiftningen.
    Wind leverer ligeledes en ganske svag præstation. Han var en sjælden gang dårlig på bolden og kom ikke frem til noget. Han fik dog heller ikke det store at arbejde med.

    MKK dømte en ganske fin kamp, som selvfølgelig også havde ret lav intensitet. Jeg synes Lerager slipper for billigt, men ellers kan man ikke brokke sig over ret meget.

    Generelt var der ellers næsten fuld plade på de svage præstationer og man må i den grad sige, at spillerne er slidte. Når det ikke lige flasker sig er der ikke mange, der løber de ekstra meter, ligesom det er op til sidemanden at skabe chancerne. Der tages ikke ret meget ansvar og særligt de spillere der skulle være bærende fejler. Trænerteamet reagerer langsomt på vores dårlige spil, men spørgsmålet er også hvad de kunne gøre, for at ændre det store. De skiftede selvfølgelig vores tre svageste, men det skete noget sent i kampen, men det er ikke fordi vi har bænken fyldt med profiler. Som skrevet tidligere er det en kærkommen vinterpause vi nærmer os.

  12. De følgende 13 brugere er enige:

  13. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Det ligner min statistik forsat holder… vi er uduelige i alle af spillets facetter med Lerager på banen….

    1- superligakampe med Lerager fra start: 1,40 point i snit med 3 sejre, 5 uafgjorte og 2 nederlag
    2. superligakampe uden Lerager fra start: 3 point i snit med 5 sejre

    Han er direkte destruktiv for vores spil
    Very Nice

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #23
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Det ligner min statistik forsat holder… vi er uduelige i alle af spillets facetter med Lerager på banen….

    1- superligakampe med Lerager fra start: 1,40 point i snit med 3 sejre, 5 uafgjorte og 2 nederlag
    2. superligakampe uden Lerager fra start: 3 point i snit med 5 sejre

    Han er direkte destruktiv for vores spil
    Lerager var ikke god igår. Men er det helt fair udelukkende at give ham skylden for vores elendigheder?

    Lerager sad meget ude i starten af sæsonen. Der havde vi Daramy, Falk og Zeca til rådighed, alle tre i topform.
    Ergo havde vi et meget bedre hold og derved et langt bedre point snit.

    Jeg er ikke specielt stor fan af Lerager - Men dine stats er sku ubrugelige hvis det er det eneste du vurderer ham på….

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu så jeg Interview med PC før Silkeborg kampen. Vores strategi i fremtiden virker sgu ikke særlig betryggende, hvis ambitionerne at at Vinde DM år efter år. Hvis man virkelig ønsker den strategi med unge spillere, så skal PC og klubben lade vær med at lege "Komiske Ali" og sige at vi skal have 7 mesterskaber ud af 10 år. DET KOMMER IKKE TIL AT SKE.

    Personligt tror jeg kun vi får 1 spiller ind i Vintertransfer vinduet, selvom dette hold har brug for 2-3 yderligere kvalitet som kan gå sig til med det samme.
    Hm, man kan godt nok læse forskellige ting ind i sådan et interview. Jeg hører PC sige følgende:

    - Vi bringer unge spillere oppe nedefra, fordi det er gode nok og lige så gode, som den "mellemvarer" vi ellers vil købe på transfermarkedet.
    - Fordi vi spiller med flere yngre spillere, skal de også have stærkere spillere at læne sig op ad, dvs. at vi kommer til at bruge flere penge på spiller 1-8 i truppen.
    - Det er ekstremt lige nu pga. skader, vi skal ikke spille med så mange unge i en normal kontekst.

    Jeg er stadig rasende over sommerens manglende offensive indkøb, og den vrede er målrettet PC. Men lige præcis interviewet i går kan jeg ikke se noget farligt i?

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #25
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Lerager var ikke god igår. Men er det helt fair udelukkende at give ham skylden for vores elendigheder?

    Lerager sad meget ude i starten af sæsonen. Der havde vi Daramy, Falk og Zeca til rådighed, alle tre i topform.
    Ergo havde vi et meget bedre hold og derved et langt bedre point snit.

    Jeg er ikke specielt stor fan af Lerager - Men dine stats er sku ubrugelige hvis det er det eneste du vurderer ham på….
    Godt være at lige disse stats er ubrugelige men prøv at ligge mærke til hvor stor en alibispiller han er i vores opbyggende spil. Han gemmer sig konstant og når han endelig får bolden alene med front mod eget mål spiller han den ofte til siden eller bagud Kvist style. Når Lerager spiller centralt mangler vi en spiller i det opbyggende spil. Manden kan to ting, løbe dybt og gemme sig. Han er langsom fysisk og i hans boldomgang og han gør ikke København bedre når han spiller.

    Håber ikke at han forsætter hans karriere i København efter denne sæson.

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Som sådan kunne man jo egentlig godt have sagt sig selv, at det ikke ville blive en kamp, hvor vi ville vade os i chancer, og hvor vi ville bare vinde. Både fordi Silkeborg er et godt hold (man skal ikke lade sig narre af deres status som oprykker, de er immervæk i Top-6 efter over 2/3 af grundspillet), men også fordi vi kommer på bagkant af en svær og krævende europæisk kamp, at holdets hjerne (Falk), hjerte og lunger (Zeca) sidder ude med skader, og vores bænk er så ung, at Jeppe Kofoed overvejer at lægge an på den..

    Men det er sgu symptomatisk, at vi gang på gang smider point, lige efter at den nærmeste modstander også gør det. Da FCM spiller uafgjort i Farum, spiller vi en gudsjammerlig omgang fodbold i Haderslev og smider selv 2 point. Og så var der også lige i går.

    Jeg kiggede lige på noget. FCM har smidt point 4 gange i år. Vi har så selv smidt point i 3 af de 4 runder, og den eneste gang, hvor vi ikke gjorde det, der spillede FCM efter os. Det er også en tendens, vi så meget af i foråret. I slutspillet smider vi point mod FCN to gange. Det er tilfældigvis også der, hvor FCM selv smider point. Det samme er tilfældet, da FCM taber til AGF i marts, der taber vi også et derby. Det er som om vi er bange for at komme i en førerposition..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #27
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Godt være at lige disse stats er ubrugelige men prøv at ligge mærke til hvor stor en alibispiller han er i vores opbyggende spil. Han gemmer sig konstant og når han endelig får bolden alene med front mod eget mål spiller han den ofte til siden eller bagud Kvist style. Når Lerager spiller centralt mangler vi en spiller i det opbyggende spil. Manden kan to ting, løbe dybt og gemme sig. Han er langsom fysisk og i hans boldomgang og han gør ikke København bedre når han spiller.

    Håber ikke at han forsætter hans karriere i København efter denne sæson.
    Som jeg skriver - Jeg er ikke fan af Lerager, synes heller ikke at han bridrager med særlig meget, tværtimod.
    Jeg synes bare at de stats der fremhæves er ubrugelige. Det er ikke det vi skal bruge til at bedømme ham på..... Det bliver som nævnt alt for unuanceret.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Det ligner min statistik forsat holder… vi er uduelige i alle af spillets facetter med Lerager på banen….

    1- superligakampe med Lerager fra start: 1,40 point i snit med 3 sejre, 5 uafgjorte og 2 nederlag
    2. superligakampe uden Lerager fra start: 3 point i snit med 5 sejre

    Han er direkte destruktiv for vores spil
    Man kunne med ligende simpel statistik komme frem til at vores helt store problem er at Zeca over de sidste 4 år ikke har været god nok.

    Før zeca: 6 mesterskaber på 10 år.
    Under zeca: 1 mesterskab på 4 år, snart 5.

    Hvor er det du vil hen?

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Godt være at lige disse stats er ubrugelige men prøv at ligge mærke til hvor stor en alibispiller han er i vores opbyggende spil. Han gemmer sig konstant og når han endelig får bolden alene med front mod eget mål spiller han den ofte til siden eller bagud Kvist style. Når Lerager spiller centralt mangler vi en spiller i det opbyggende spil. Manden kan to ting, løbe dybt og gemme sig. Han er langsom fysisk og i hans boldomgang og han gør ikke København bedre når han spiller.

    Håber ikke at han forsætter hans karriere i København efter denne sæson.
    Kvist style… der er ikke meget kvist style over fck i øjeblikket og har ikke været det de sidste 4 år. Kvist style er 2 ud af 3 mesterskaber.

  27. De følgende 6 brugere er enige:

  28. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (07/11-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Hm, man kan godt nok læse forskellige ting ind i sådan et interview. Jeg hører PC sige følgende:

    - Vi bringer unge spillere oppe nedefra, fordi det er gode nok og lige så gode, som den "mellemvarer" vi ellers vil købe på transfermarkedet.
    - Fordi vi spiller med flere yngre spillere, skal de også have stærkere spillere at læne sig op ad, dvs. at vi kommer til at bruge flere penge på spiller 1-8 i truppen.
    - Det er ekstremt lige nu pga. skader, vi skal ikke spille med så mange unge i en normal kontekst.

    Jeg er stadig rasende over sommerens manglende offensive indkøb, og den vrede er målrettet PC. Men lige præcis interviewet i går kan jeg ikke se noget farligt i?
    Hvis det er strategien, så skal den store pengepung på bordet når der skal hentes spillere i vinterpausen! Der skal handling bag ordene. Jeg savner en ordentlig forklaring på de manglende transfers, som indirekte er skyld i at der drives rovdrift på de unge spillere, og jeg synes, PC er sluppet for let udenom kritikken..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  29. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 140
    Sidste Meddelelse: 27.07.21, 10:47
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  4. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  5. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •