Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    28 38.89%
  • Uafgjort

    14 19.44%
  • AGF vinder

    30 41.67%
Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 124

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Da Falk skulle have en advarsel knækkede filmen fuldstændig for Burchardt. Falk lænede sig meget op af en udvisning, hvilket måske var det han reagerede på, men han endte med at levere en bizar optræden og behandlede Falk som en ulydig hund.
    Og så han tidligere i kampen givet en advarsel til Hausner, hvor Burchardt nærmest måtte følge Hausner over en halv banelængde før den kunne gives.
    Øvre C'er

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    74

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    The Daugbjerg Burchardt show

    :O :O :O Er du sindssyg, han gør det skidt. Sikke en samling.
    Den friløber der ... nurj, jeg ville komme i det røde felt som spiller eller tilhænger!

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Hvor må det være tungt at have brugt hele sit liv på at blive professionel fodboldspiller. De tusindvis af timer med træning fra før man kunne gå, den konstante kamp for at slå igennem, rykke op, præstere, kæmpe med sig selv og sine nærmeste, blive udtaget, finjustere mikroskopiske procenter i din elite- og toptrænede fysiologiske pragteksemplar af en krop, udvikle sin vindermentalitet, være en god holdspiller og stor individualist, forbedre sig taktisk og have en hverdag der udelukkende handler om præstationen på banen ... for så at opdage, at Jørgen D. B. er dommer. Så' det jo komplet ligegyldigt. At så meget magt og fokus ligger hos én person, der åbenlyst ikke evner opgaven, ville være en svær pille at sluge for mig. Heldigvis er jeg ikke elitesportsmand, hvis succes står og falder med en tungnem hæklet klokke af en dommerbob, men jeg kan godt blive træt ved tanken.

    Uagtet at kampen skulle være afgjort af os selv langt tidligere, er det beskæmmende præstation. Vi taler om selvsamme dommer, der ikke dømte 3 (!) straffespark med hands-reglen i Haderselv i sidste måned... der havde været til vores fordel. Men nu. I 5 minutters overtid i Parken, hvor hele staben havde fået gule og røde kort (for - siddende at ytre sig om kampens forløb?), Falk fik voksen-skældud for at lave en tackling (altså wtf?!), Højlund får gult for at vinde en duel over Hausner, NP smider sig ved enhver kontakt (og får dommerens kærlighed ved samtlige tilfælde), 2 friløbere ved fordelsreglen bliver standset (men ikke i de modsatte tilfælde), så... SÅ skal han da bare pege på pletten og SLET ikke tænke over VAR. Nej, nej. Jeg er sikker, du. Helt sikker. Der er INGEN tvivl om noget her. Hands er nem og ukontroversiel regel. Jeg bestemmer. Vi skal ikke bruge VAR her. Derudover fattede jeg bjælde af, at han fandt 6 minutters overtid. 3 af disse minutter gik så med straffespark (og en meget lang jubelsekvens), men nej nej, vi spiller KUN til 6 minutter. Uagtet, at halvdelen af tiden ikke blev benyttet på at spille fodbold.

    Det virkede personligt. Og upartisk. Lad os håbe, at der er nogen der kan evaluere på kampforløbet og forklare de spøjse handlinger.
    "Tro kan flytte dværge."


  4. #94
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Må indrømme jeg ved at være godt træt af Wind og han alt for tit skal prøve en eller anden smart detalje med bagom støttebenet, hælafleveringer med mere. Fint nok, hvis spillet bare kører og vi er foran med flere mål, men som vi spiller lige nu, så skal der gøres det der er mest effektivt og undgå at miste bolden.
    - Torben


  5. #95
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Det bør dog også siges - efter at have set Falks frispark i langsom gengivelse på storskærmen - at Falk nok skal være glad for at slippe med gult og en Lektor Blomme-belæring, for det var et grimt frispark. I det hele taget var det ret tydeligt fra første sekund, efter han kom på banen, at Falk virkede overtændt. Hvilket ikke kun var skidt, for holdet havde brug for et spark i røven på det tidspunkt, men...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #96
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det bør dog også siges - efter at have set Falks frispark i langsom gengivelse på storskærmen - at Falk nok skal være glad for at slippe med gult og en Lektor Blomme-belæring, for det var et grimt frispark. I det hele taget var det ret tydeligt fra første sekund, efter han kom på banen, at Falk virkede overtændt. Hvilket ikke kun var skidt, for holdet havde brug for et spark i røven på det tidspunkt, men...
    Jeg er enig i, at sådan noget burde give rødt. Selvfølgelig er det ikke næppe farligt som sådan (mht modspillerens "heldbred"), men han sparker modstanderen direkte ned uden at være noget der ligner i nærheden af bolden. Når man tænker på hvad vi ellers har set af røde kort f.eks. Verbic lille tjat efter en modstander uden at ramme, så er det egentligt lidt absurd at sådan noget som dette kun giver gult.

    Generelt lignede Falk ikke en, som er i nærheden af at være i form. Han så langsom og "stiv" ud i bevægelserne, ligesom han ikke lykkedes med meget med bolden. Det er selvfølgelig helt forventeligt, men også en lille streg i regningen. Han ligner virkelig ikke en, som kommer til at gøre nogen (positiv) forskel i de sidste kampe inden jul.

    Mht kampen så skal vi selvfølgelig kunne køre den hjem. Jeg synes egentlig, at vi har god kontrol (også bedre end mod Viborg), men vi dummer os helt vildt på det frispark vi får midt på banen lige inden målet. Så vidt jeg husker det, så formår Boile at komme ud af position efter dette (husker det som ham og Falk der mister bolden, men kan huske forkert) og 30. sek. efter laves der et indlæg, hvor dommeren helt mystisk går imod hans sædvanlig vurdering af hands. Dommeren var en nar, men det er samtidig utilgiveligt, at vi giver AGF chancen for indlægget. Vores frispark skulle være høvlet op mod hjørneflaget, hvor vi skulle have holdt på den osv...

    (Endnu) en hård skæbne på en kamp, som vi havde fortjent at vinde og som vi skal vinde 100 uf af 100 gange med et frispark midt på banen 3 min inde i overtiden.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #97
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i, at sådan noget burde give rødt. Selvfølgelig er det ikke næppe farligt som sådan (mht modspillerens "heldbred"), men han sparker modstanderen direkte ned uden at være noget der ligner i nærheden af bolden. Når man tænker på hvad vi ellers har set af røde kort f.eks. Verbic lille tjat efter en modstander uden at ramme, så er det egentligt lidt absurd at sådan noget som dette kun giver gult.

    Generelt lignede Falk ikke en, som er i nærheden af at være i form. Han så langsom og "stiv" ud i bevægelserne, ligesom han ikke lykkedes med meget med bolden. Det er selvfølgelig helt forventeligt, men også en lille streg i regningen. Han ligner virkelig ikke en, som kommer til at gøre nogen (positiv) forskel i de sidste kampe inden jul.

    Mht kampen så skal vi selvfølgelig kunne køre den hjem. Jeg synes egentlig, at vi har god kontrol (også bedre end mod Viborg), men vi dummer os helt vildt på det frispark vi får midt på banen lige inden målet. Så vidt jeg husker det, så formår Boile at komme ud af position efter dette (husker det som ham og Falk der mister bolden, men kan huske forkert) og 30. sek. efter laves der et indlæg, hvor dommeren helt mystisk går imod hans sædvanlig vurdering af hands. Dommeren var en nar, men det er samtidig utilgiveligt, at vi giver AGF chancen for indlægget. Vores frispark skulle være høvlet op mod hjørneflaget, hvor vi skulle have holdt på den osv...

    (Endnu) en hård skæbne på en kamp, som vi havde fortjent at vinde og som vi skal vinde 100 uf af 100 gange med et frispark midt på banen 3 min inde i overtiden.
    Vi er enige mht. frisparket, men jeg synes nu ikke, Falk så så rusten ud, som jeg havde frygtet. Og han havde da gode aktioner med god smidighed, fx da han blev vendt på hovedet af en AGF'er i situationen, hvor dommer-tossen burde have givet os fordel. Selv om han ikke er i kampform, tror jeg, vi får brug for ham som type på den centrale midtbane i de kommende kampe, fordi Lerager og Stage ikke kan sætte en mand, om det gjaldt dem livet.

    Mht. afslutningen og vores egen skyld i, at AGF bliver lukket ind igen - de havde jo også kampens måske største chance kort før udligningen i form af Patrik Mortensens hovedstød - så undrer jeg mig bare over indskiftningen af Oikonomou. Smid dog Johannesson ind i stedet for Bøving, hvis han skal ud og gå efter at lukke kampen. Jeg fik virkelig Ståle-associationer til den selvforskyldte panik mod slutningen af kampen. Men det ved jeg godt, at vi to aldrig bliver enige om. ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  11. #98
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Hvor må det være tungt at have brugt hele sit liv på at blive professionel fodboldspiller. De tusindvis af timer med træning fra før man kunne gå, den konstante kamp for at slå igennem, rykke op, præstere, kæmpe med sig selv og sine nærmeste, blive udtaget, finjustere mikroskopiske procenter i din elite- og toptrænede fysiologiske pragteksemplar af en krop, udvikle sin vindermentalitet, være en god holdspiller og stor individualist, forbedre sig taktisk og have en hverdag der udelukkende handler om præstationen på banen ... for så at opdage, at Jørgen D. B. er dommer. Så' det jo komplet ligegyldigt. At så meget magt og fokus ligger hos én person, der åbenlyst ikke evner opgaven, ville være en svær pille at sluge for mig. Heldigvis er jeg ikke elitesportsmand, hvis succes står og falder med en tungnem hæklet klokke af en dommerbob, men jeg kan godt blive træt ved tanken.

    Uagtet at kampen skulle være afgjort af os selv langt tidligere, er det beskæmmende præstation. Vi taler om selvsamme dommer, der ikke dømte 3 (!) straffespark med hands-reglen i Haderselv i sidste måned... der havde været til vores fordel. Men nu. I 5 minutters overtid i Parken, hvor hele staben havde fået gule og røde kort (for - siddende at ytre sig om kampens forløb?), Falk fik voksen-skældud for at lave en tackling (altså wtf?!), Højlund får gult for at vinde en duel over Hausner, NP smider sig ved enhver kontakt (og får dommerens kærlighed ved samtlige tilfælde), 2 friløbere ved fordelsreglen bliver standset (men ikke i de modsatte tilfælde), så... SÅ skal han da bare pege på pletten og SLET ikke tænke over VAR. Nej, nej. Jeg er sikker, du. Helt sikker. Der er INGEN tvivl om noget her. Hands er nem og ukontroversiel regel. Jeg bestemmer. Vi skal ikke bruge VAR her. Derudover fattede jeg bjælde af, at han fandt 6 minutters overtid. 3 af disse minutter gik så med straffespark (og en meget lang jubelsekvens), men nej nej, vi spiller KUN til 6 minutter. Uagtet, at halvdelen af tiden ikke blev benyttet på at spille fodbold.

    Det virkede personligt. Og upartisk. Lad os håbe, at der er nogen der kan evaluere på kampforløbet og forklare de spøjse handlinger.
    Det kunne hænge sammen med historikken bl.a. fra gf-kampen i februar, hvor Jørgen overser en gf-mand der har hånden på bolden og fløjter kampen af. AGF-bænken er på vej i omklædningsrummet, da VAR-hovederne får grebet knoglen og undervist Daugbjerg i de gamle regler for hands, så amatøren må genoptage kampen, kalde folk på plads igen, så vi kan score i 7 minuts overtid. Det bør det jo ikke, men gf-ernes berettigede utilfredshed (ikke med straffet, men den amatøragtige håndtering) kan spille ind.

    Og så er der også situationen i Haderslev i oktober, hvor vi appellerer for straffe, fordi en sje-mand for 4. gang har en hånd på bolden. Han hidser sig op og råber og skriger af 3-4 fck'ere - Lerager får en tur i stil med den Falk fik i går - hvorefter klovnen 10 sekunder senere bliver kaldt ud til VAR, så han må omgøre sin beslutning og tilkende os et straffe i slutningen med 2 minutter igen.

    Men det kan selvfølgelig kun forklare straffesituationen, og ikke alt det andet crap han foretager sig i resten af kampen.
    Danmark til Valby Bakke

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Hvor må det være tungt at have brugt hele sit liv på at blive professionel fodboldspiller. De tusindvis af timer med træning fra før man kunne gå, den konstante kamp for at slå igennem, rykke op, præstere, kæmpe med sig selv og sine nærmeste, blive udtaget, finjustere mikroskopiske procenter i din elite- og toptrænede fysiologiske pragteksemplar af en krop, udvikle sin vindermentalitet, være en god holdspiller og stor individualist, forbedre sig taktisk og have en hverdag der udelukkende handler om præstationen på banen ... for så at opdage, at Jørgen D. B. er dommer.
    D. B. må stå for DeBil
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    .o0(... bliver daubjerg burchardt den første dommer til at opleve “skandale dommer”-chanten før kampstart..?)

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Må indrømme jeg ved at være godt træt af Wind og han alt for tit skal prøve en eller anden smart detalje med bagom støttebenet, hælafleveringer med mere. Fint nok, hvis spillet bare kører og vi er foran med flere mål, men som vi spiller lige nu, så skal der gøres det der er mest effektivt og undgå at miste bolden.
    Og jeg er ligeglad med at han er angriberen og skal tage chancerne ved mål, men den hvor han skyder istedet for at aflevere til højre til en helt fri Roony irriterer mig grusomt :(

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Roony bliver formentlig skiftet ind - og uden at han formentlig har en kinamands chance for at sætte et aftryk på kampen. Men han bliver skiftet ind (i en af de 2 sidste kampe) alene for at høste al den omtale det i givet fald vil kaste af sig. Det er i hvert fald mit bud. At sætte sin lid til en 16-årig debutant vil jeg mene er helt på månen.

    Det skal jo så med, at det er ret vigtigt, at han skiftes ind, fordi så kan han blive yngste FCK'er nogen sinde, og dermed fjerne Kenneth Zohore fra endnu en rekord. Så mangler han bare lige et mål indenfor 3 måneder, så Zohore også lige kan miste den rekord... Ikke at jeg fokuserer på uvæsentlige ting ovehovedet...
    I stand corrected. Roony var bestemt mere klar end jeg troede...

    Men fedt med debut.

    Roony har så i øvrigt frem til 14. august næste år til at score et mål, hvis han godt vil være FC Københavns yngste Superliga-målscorer nogen sinde (jeg ved ikke hvordan jeg kom frem til 3 måneder i mit sidste indlæg). Baseret på debut'en, så ville det da være mærkeligt, hvis vi skulle komme til at vente så længe.
    Sidst redigeret af ougar : 22.11.21 kl. 16:11
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  20. #103
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Hvornår lærer FCK/træneren, at vi ikke skal trækkes os fuldstændigt tilbage slut i de kampe, hvor vi kun fører med et mål? Vi magter jo ikke at forsvare den hjem. Hvorfor ikke spille videre og blive med at forsøge at score et mål mere?
    En positiv ting var dog at vi ved flere dødbolde til modstanderen i nærheden af vores felt havde en og nogle to spillere stående helt oppe ved midterlinjen. Det gør vores felt mindre crowdet og hvem ved, måske vi en dag kan score på en kontra?

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #104
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    I stand corrected. Roony var bestemt mere klar end jeg troede...

    Men fedt med debut.

    Roony har så i øvrigt frem til 14. august næste år til at score et mål, hvis han godt vil være FC Københavns yngste Superliga-målscorer nogen sinde (jeg ved ikke hvordan jeg kom frem til 3 måneder i mit sidste indlæg). Baseret på debut'en, så ville det da være mærkeligt, hvis vi skulle komme til at vente så længe.
    Hvor hurtigt skal han score for at blive den yngste Superliga-målscorer overhovedet?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. #105
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (21/11-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvor hurtigt skal han score for at blive den yngste Superliga-målscorer overhovedet?
    Det skal ske inden 25. marts næste år.

    https://superstats.dk/spillere/alder...?vis=MaalYngst

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •