Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
54. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AaB vinder

    22 40.74%
  • Uafgjort

    11 20.37%
  • FCK vinder

    21 38.89%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 88 af 88

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Jeg vil anbefale Grabara-kritikerne at lytte til Medianos statistiske gennemgang af de mål som er scoret på FCK i denne sæson. Benjamin Leanders er nemlig på ingen måde fan af Grabara som person, men gennemgangen af ham som spiller bør tages med i bedømmelsen. Koger man Leanders data ned til en suppeterning, så er konklusionen, at FCK er blevet markant forstærket efter Grabara er kommet til. Derfor bør en del af konklusionen være, meget lige den K@sper kommer med. Grabara får en del hug, fordi folk ikke kan lide ham.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Hvorfor skulle Grabara vises ud? Hvorfor skulle VAR gribe ind? Dommeren ser situationen, og det er helt tydeligt, at Grabara ikke rammer nogen tilskuere, men blot sparker bolden i nettet foran dem. Ja, Grabara skal lade være, men så var situationen heller ikke værre.
    https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...mt1-2xX9LkibXU

    Kan vi så blive enige om, at det er for tåbeligt, at lade sig provokere af en flok bonderøve, når vi er foran 3-1?

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg vil anbefale Grabara-kritikerne at lytte til Medianos statistiske gennemgang af de mål som er scoret på FCK i denne sæson. Benjamin Leanders er nemlig på ingen måde fan af Grabara som person, men gennemgangen af ham som spiller bør tages med i bedømmelsen. Koger man Leanders data ned til en suppeterning, så er konklusionen, at FCK er blevet markant forstærket efter Grabara er kommet til. Derfor bør en del af konklusionen være, meget lige den K@sper kommer med. Grabara får en del hug, fordi folk ikke kan lide ham.
    Eller også får han en del hug, fordi han alene i efteråret har foræret mål til AaB både ude og hjemme, tabt bolden ud i fødderne på Tobias Børkeeiet, så han let kunne socre, hjemme mod Brøndby, fået et af årets suverænt dummeste røde kort efter blot ni minutter mod PAOK samt begået et af de mest åndsvage straffespark længe i det seneste derby, samt at han det sekund han står en bare nogenlunde kamp stiller sig op efter kampen og kræver respekt fra os fans. Bare et bud.


  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Eller også får han en del hug, fordi han alene i efteråret har foræret mål til AaB både ude og hjemme, tabt bolden ud i fødderne på Tobias Børkeeiet, så han let kunne socre, hjemme mod Brøndby, fået et af årets suverænt dummeste røde kort efter blot ni minutter mod PAOK samt begået et af de mest åndsvage straffespark længe i det seneste derby, samt at han det sekund han står en bare nogenlunde kamp stiller sig op efter kampen og kræver respekt fra os fans. Bare et bud.
    Og i 20/21 lavede Kalle nok bommerter en trilogi af fejl-videoer på YouTube, uden at det åbenbart må tages med i bedømmelsen? Faktum er, at Grabara alene dømmes på sine fejl, ikke på det han har gjort godt, og her vil Leanders gennemgang måske kunne hjælpe? Dog ikke, hvis man på forhånd har besluttet sig for, at alt hvad han har gjort er lort. I givet fald vil den gennemgang bare være noget vrøvl.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Der er jo ingen herinde, der påstår, at Grabara ikke har begået store fejl. Formentlig også flere, end de fleste havde regnet med. Men den anden side i den her diskussion virker blot meget sort/hvid og lader til at have temmelig forskellige standarder for, hvor mange drops eller bommerter vores to målmænd kan tillade sig at begå.

    Ja, det var dumt at lade sig provokere af AaB's tilhængere, og ja, han skulle tydeligvis have været smidt ud iflg. fodboldloven. Men er det ikke også meget forståeligt - uanset hvor uklogt det er - at blive provokeret af fodboldtilhængere, der kaster ting i hovedet på en skadet spiller?

    Igen, jeg tør godt sætte en menu 1 på højkant på, at Kalle ikke var blevet mødt af den samme harme i den samme situation. Hvilket jeg roligt kan gøre, fordi vi formentlig aldrig får det afgjort. ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Og i 20/21 lavede Kalle nok bommerter en trilogi af fejl-videoer på YouTube, uden at det åbenbart må tages med i bedømmelsen? Faktum er, at Grabara alene dømmes på sine fejl, ikke på det han har gjort godt, og her vil Leanders gennemgang måske kunne hjælpe? Dog ikke, hvis man på forhånd har besluttet sig for, at alt hvad han har gjort er lort. I givet fald vil den gennemgang bare være noget vrøvl.
    Efter 17 efterårskampe har Grabara lukket 13 mål ind i suppen. Efter 17 runder at sæsonen 2020/21 havde Kalle lukket 27 mål ind. Ja forsvaret foran kan sikkert tilskrives en del, men vel ikke 100% af den forskel.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Forrige sæson havde Grabara en redningsprocent på 66,3% mod Kalles 65,1%. Denne sæson har Grabara en redningsprocent på 76%, hvilket er næsthøjest i ligaen. Med til historien hører, at vi denne sæson tillader 3,2 afslutninger på målmanden per kamp, hvor Kalle forrige sæson havde 4,6 imod sig (og Grytebust 4,0). Forsvaret er indiskutabelt stærkere denne sæson.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Tilmed kommer Grabara med noget fandenivoldskhed og personlighed, der virkelig er brug for - især når der er så mange unge i truppen og så få ledertyper. Han har en fremragende udstråling.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #84
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Forrige sæson havde Grabara en redningsprocent på 66,3% mod Kalles 65,1%. Denne sæson har Grabara en redningsprocent på 76%, hvilket er næsthøjest i ligaen. Med til historien hører, at vi denne sæson tillader 3,2 afslutninger på målmanden per kamp, hvor Kalle forrige sæson havde 4,6 imod sig (og Grytebust 4,0). Forsvaret er indiskutabelt stærkere denne sæson.
    Men hvordan kan du insinuerer at Grabara skal tilskrives 0% af forklaringen, eller ligefrem en negativ %sats som der ligges op til af flere brugere herinde.

  17. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Men hvordan kan du insinuerer at Grabara skal tilskrives 0% af forklaringen, eller ligefrem en negativ %sats som der ligges op til af flere brugere herinde.
    Jeg har lidt svært ved at se, om cybamerc taler for eller imod Grabara i hans opslag. Men tallene alene taler vel egentlig for, at Grabara er en mere stabil målmand end Kalle, da jeg vil tro, at det er sværere at opretholde en høj redningsprocent ved få afslutninger end ved mange. Det kan endvidere også give en delvis forklaring på, hvorfor Kalle umiddelbart har flere store redninger end Grabara, nemlig at det trods alt er nemmere at lave flere gode redninger, hvis der er flere forsøg imod én.
    Når vi snakker om Kalles mange store redninger, så får det mig forøvrigt altid til at tænke på en ung Stephan Andersen i AB som blev blæst op i medierne pga af alle hans store redninger - som jeg husker det, så lå meget af forklaringen i virkeligheden i, at AB's forsvar var pivringe, så mulighederne for store redningerne var så utrolig mange. Bevares, manden fik da en fin karriere med landshold og tid i FCK, men man tænker vel ikke ligefrem på ham som en klassekeeper og en meget sikker sidste skanse.

    Forøvrigt skal man nok ikke lægge vildt meget i disse tal. I så fald må man endnu dybere ind analysen og se på, om redningerne har været på store eller små chancer. Er alle Grabaras redninger f.eks. på forsøg fra midterlinjen, så er procenten jo dårlig, imens den er absurd god, hvis det er forsøg i fri position lige for mål.

    Vi kan diskutere frem og tilbage herinde, men Grabara virker til at være klar 1. målmand hos dem som arbejder med målmændene til dagligt. Det er egentlig nok for mig til at tro på, at Grabara nok er den bedste pt. for FCK. Og mon ikke at han ville blive en del bedre endnu, hvis det københavnske fanmiljø i større grad tog den skøre polak til sig og i større grad støttede op om ham før, under og efter kampe. Det er næppe helt nemt at være en sikker sidste skanse, hvis man samtidig har en stor del af en fans, som næsten håber man laver en fejl, så man kan få Kalle på mål.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #86
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Tilmed kommer Grabara med noget fandenivoldskhed og personlighed, der virkelig er brug for - især når der er så mange unge i truppen og så få ledertyper. Han har en fremragende udstråling.
    Hvor jeg køber argumenter for/imod hvor god Grabara er, så er det netop hans attitude jeg har et problem med. Jeg kan godt se hans styrker og synes også jeg kan spotte hans svagheder, her er hans alder naturligvis god - han kan bygge meget på stadig.

    Men han har i mine øjne ikke en specielt god attitude. Selvom jeg elsker den positive arrogance og fra start tænkte “fedt”, så hælder han bare mere og mere til den forkerte side i mine øjne. Selvfølgelig kan man godt sætte sig ind i at han bliver sur - men det er bare ver han SKAL kunne styre sig. Den er ikke længere, han er ikke en fan med 5-6 øl indenbords, han skal simpelthen kunne holde hovedet koldt. Den er egentlig ikke længere og især foran 3-1 med 10 min igen. Rødt kort (forestil jer vi ikke havde flere udskiftninger og vi havde spillet 3-3). 10 min kan være lang tid med Lerager på kassen

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvor jeg køber argumenter for/imod hvor god Grabara er, så er det netop hans attitude jeg har et problem med. Jeg kan godt se hans styrker og synes også jeg kan spotte hans svagheder, her er hans alder naturligvis god - han kan bygge meget på stadig.

    Men han har i mine øjne ikke en specielt god attitude. Selvom jeg elsker den positive arrogance og fra start tænkte “fedt”, så hælder han bare mere og mere til den forkerte side i mine øjne. Selvfølgelig kan man godt sætte sig ind i at han bliver sur - men det er bare ver han SKAL kunne styre sig. Den er ikke længere, han er ikke en fan med 5-6 øl indenbords, han skal simpelthen kunne holde hovedet koldt. Den er egentlig ikke længere og især foran 3-1 med 10 min igen. Rødt kort (forestil jer vi ikke havde flere udskiftninger og vi havde spillet 3-3). 10 min kan være lang tid med Lerager på kassen
    Vi er ikke uenige om, at han selvfølgelig skal holde hovedet koldt - ingen tvivl om det. Men det er vel ikke noget generelt billede som vi ser af manden. Han har (som jeg husker) ikke dummet sig med den slags før. Han er ung og har en frustrerende kamp med en fejl som lidt uheldigt koster et mål, hvorpå han reagerer dumt 2 min før tid - forøvrigt som et forsvar af en holdkammerat som ligger skadet og ikke pga noget imod ham selv. Og så er situationen isoleret altså heller ikke værre. Han smadrer ikke bolden efter en fan og han ved godt, at der er et net. Selvfølgelig er det dumt og noget som man skal snakke med ham om, men mon ikke han nok skal holde hovedet koldt en anden gang.

    Og skal vi endelig snakke om dumheder, så lad os da hellere tage fat i kaptajnen og ham som skal være forbillede for alle de unge (inkl. Grabara), som efter AGF går amok og rager to karantænedage til sig. Nu ved jeg godt, at han afsoner disse under sin skade, men det er vel på mange måder et meget dårligere signal at sende end det Grabara gør her. Man kan forøvrigt tage massøren og talentchefen med i den pulje....

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #88
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (28/11-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men tallene alene taler vel egentlig for, at Grabara er en mere stabil målmand end Kalle, da jeg vil tro, at det er sværere at opretholde en høj redningsprocent ved få afslutninger end ved mange. Det kan endvidere også give en delvis forklaring på, hvorfor Kalle umiddelbart har flere store redninger end Grabara, nemlig at det trods alt er nemmere at lave flere gode redninger, hvis der er flere forsøg imod én.
    Jeg tror ikke at redningsprocent giver ret meget mening som den eneste parameter at sammenligne målmænd på. Det bliver i hvert fald ikke særlig retvisende. Om antallet at afslutninger er af betydning er svært at blive klog på. Tillader forsvaret generelt få chancer, men de chancer der slipper igennem så er store, så vil det selvfølgleig være svært at holde en høj redningsprocent med få afslutninger. Alternativt kan forsvaret også tillade få chancer, så modstanderen kun får enkelte afslutninger fra dårlige positioner og dermed er det let at holde en høj redningsprocent.
    Ser vi på den her oversigt fra starten af 2021, så ligner det da heller ikke, at der er en klar tendens. Leander havde på et tidspunkt en rangering af målmænd, hvor han netop gjorde som du har foreslået og forsøgt at opdele de forskellige redninger. Det introducerer selvfølgelig noget subjektiv vurdering, men det virker til at være mere retvisende.

    Min egen subjektive vurdering er, at Grabara virker til at være bedre i feltet og måske have et lidt højere bundniveau end Kalle, men jeg har set langt større præstationer fra Kalle end fra Grabara, hvor Grabara har haft større udfald. Jeg tror fortsat at alder er den primære grund til at Grabara spiller fremfor Kalle. Ikke nok med at han dermed har større salgspotentiale, så er der trods alt også et langt større udviklingspotentiale, så når forskellen på de to målmænd ikke er ret stor, kan det godt give mening. Derudover har Thorup nok bare ikke ret meget tiltro til Kalle - han foretrak trods alt Grytebust.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 123
    Sidste Meddelelse: 29.11.21, 10:54
  2. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  3. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •