Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 29

Emner: Ulønnet arbejde i FCK?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Ulønnet arbejde i FCK?

    https://www.fck.dk/nyhed/jobopslag-m...u19-fck-talent

    "JOBOPSLAG: MASSØR (STUDENTERJOB) TIL U19 FCK TALENT

    ...Det er et ulønnet studenterjob på 2-3 timer om ugen, og du vil indgå i et team af fysioterapeuter og fysioterapeut-studerende, hvor sparring og kommunikation er et nøgleelement i hverdagen."

    Er det bare mig eller burde FCK ikke benytte sig af ulønnet arbejdskraft? Det er sgu for tyndt, hvis man ikke kan aflønne 2-3 om ugen.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/jobopslag-m...u19-fck-talent

    "JOBOPSLAG: MASSØR (STUDENTERJOB) TIL U19 FCK TALENT

    ...Det er et ulønnet studenterjob på 2-3 timer om ugen, og du vil indgå i et team af fysioterapeuter og fysioterapeut-studerende, hvor sparring og kommunikation er et nøgleelement i hverdagen."

    Er det bare mig eller burde FCK ikke benytte sig af ulønnet arbejdskraft? Det er sgu for tyndt, hvis man ikke kan aflønne 2-3 om ugen.
    Der er næppe nogen der søger et ugentligt 3-timers job for at få brød på bordet. Det er da en sjov mulighed, hvis man er ved at uddanne sig til massør?

    Det er ikke noget som giver mig kajmund.
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Der er næppe nogen der søger et ugentligt 3-timers job for at få brød på bordet. Det er da en sjov mulighed, hvis man er ved at uddanne sig til massør?

    Det er ikke noget som giver mig kajmund.
    Tilsvarene er lønnen få tusinde om måneden, som de selvfølgelig burde give. Det er bare UENDELIG dårlig stil ikke at kompensere folk - uanset hvad fanden man ansætter dem til - uanset branche.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Der er næppe nogen der søger et ugentligt 3-timers job for at få brød på bordet. Det er da en sjov mulighed, hvis man er ved at uddanne sig til massør?

    Det er ikke noget som giver mig kajmund.
    Det er da irrelevant, hvad folk vil bruge pengene på? Arbejdet tilfører værdi til FCK og skal naturligvis aflønnes.

  7. De følgende 12 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Det at vi tilbyder en ulønnet stilling kan ikke få mig op i det røde felt.
    Der er jo ingen der tvinger nogle til at takke ja til stillingen.

    Hvis man gerne vil arbejde i FCK (eller en anden sportsklub) er det vel en god vej ind i branchen. Man ved hvad man går ind til…

    Småligt? Måske, men der arbejder mange “frivillige” rundt i diverse fodbold klubber i Danmark….

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det at vi tilbyder en ulønnet stilling kan ikke få mig op i det røde felt.
    Der er jo ingen der tvinger nogle til at takke ja til stillingen.

    Hvis man gerne vil arbejde i FCK (eller en anden sportsklub) er det vel en god vej ind i branchen. Man ved hvad man går ind til…

    Småligt? Måske, men der arbejder mange “frivillige” rundt i diverse fodbold klubber i Danmark….
    Jeg håber, at du selv kan se forskellen mellem at være ulønnet/frivillig i FCK og i BIF(Brødeskov Idræts Forening).

    Mvh Bjørn

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Jeg håber, at du selv kan se forskellen mellem at være ulønnet/frivillig i FCK og i BIF(Brødeskov Idræts Forening).

    Mvh Bjørn
    Det kan jeg skam sagtens se - Jeg synes bare det er en storm i et glas vand.
    Hvis folk ikke er interesserede kan de jo bare lade være med at søge stillingen, og lede efter et betalt job et andet sted.

    Vores kontrollører er vel også ulønnede?

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det kan jeg skam sagtens se - Jeg synes bare det er en storm i et glas vand.
    Hvis folk ikke er interesserede kan de jo bare lade være med at søge stillingen, og lede efter et betalt job et andet sted.

    Vores kontrollører er vel også ulønnede?
    Jeg har hørt de får en Gratis grillpølse :)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg har hørt de får en Gratis grillpølse :)
    Med kvaliteten af vores mad i mente må man antage at de fleste takker nej til pølsen. Og dermed er jobbet ulønnet :)

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det kan jeg skam sagtens se - Jeg synes bare det er en storm i et glas vand.
    Hvis folk ikke er interesserede kan de jo bare lade være med at søge stillingen, og lede efter et betalt job et andet sted.

    Vores kontrollører er vel også ulønnede?
    Det er heller ikke noget, jeg kan hidse mig voldsomt op over. Min primære bekymring er, om kvaliteten af den arbejdskraft man får ind er nogenlunde lig med, hvad man betaler. Derudover synes jeg, at man skal spørge sig selv, om man reelt ønsker/risikerer at få typer ind på sin arbejdsplads, for hvem det at ælte svedige teenageballer er løn nok i sig selv :/
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Jeg er en af dem som ind i mellem har arbejdet gratis for FCK. Sammen med de to andre som står bag nipserstat.dk (Klaus og Jesper), har jeg fx hjulpet med rådgivning om hvordan man kunne automatisere nogle af it-elementerne i scouting-processen. Det var mens Johan Lange og Frederik Leth stadig var i FCK. Det kostede et par dages arbejde for hver (noget som ville have kostet mange $$$ hvis FCK skulle have betalt den timeløn vi normalt sælges til). Det var noget vi alle gjorde med glæde. Lige som når Nipserstat har et godt (gratis) samarbejde med klubben til fælles bedste.

    Men vi satte også den grænse at når det kom til et større udviklingsprojekt for samme, måtte de sørme ansatte kompetent personale. Det er ikke alt man kan lave baseret på frivillig, gratis arbejdskraft. Og hvis man vil have en driftsbar funktion, må man hyre folk til det.

    Grundlæggende er det en uvane når fodboldklubber malker fans velvilje og udbyder jobs som burde være betalte. Fair nok hvis folk - som jeg selv - gerne lægger et par timer her og der. Det er også fint når vi taler praktikanter eller læringsjobs (hvis man husker at de involverede skal lære, ikke bare arbejde gratis). Men når vi kommer til funktioner som ligner et rigtigt job, må de altså betale løn. Det har de råd til. FCK omsætter for mange mange penge, og har overskud det meste af tiden.
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar


  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Jeg arbejder i en branche, hvor rigtigt rigtig mange vælger at arbejde gratis- blot for at få en fod indenfor.
    Jeg vil af, hårdt erfaret, princip ikke arbejde sammen med- eller være afhængig af folk der arbejder gratis.
    Man kan ikke stille krav til en der arbejder gratis, og der er der udover noget forkert ved, at den ene af 2 personer, der mere eller mindre udfører samme arbejde, ikke bliver betalt.

    2-3 timer om ugen - er det ikke noget med ca kr 2.000 pr mnd?

    Fantastisk Fattigt af FCK……..
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Der er selvfølgelig fordele, da vedkommende netop får en fod ind ad døren og kan få lidt relevant erfaring på CV'et. Derfor tror jeg nu også at stillingen bliver besat.
    Det virker bare så uhyre nærigt og den minimale udgift der vil være ved at aflønne vedkommende rykker nok intet i budgettet. Tværtimod sværter det klubbens image, men det går man øjensynligt ikke ret meget op i mere.


  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Det opslag er pinligt uanset, at det er helt almindeligt i bøf og herning. Ligesom SoMe-arbejde uden betaling. Jeg er med på, at praktik i direkte forbindelse med og som er tænkt ind i en uddannelse er udbredt og kan være nyttigt, men det der opslag stinker af, at man ikke vil betale for en professionel massør/fys. End story.

    Det minder mig om det der amerikanske band, der tilbyder at besøge barer for at drikke og spise gratis, så barerne kan teste deres evner som bar, og for at barerne kan vende sig til at have kunder som reaktion på, at en bar tilbyder bands, at de kan spille gratis på baren, så bandet kan få erfaring og blive eksponeret.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #15
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Lønnen består i den erfaring som man kan skrive på CV'et, mens man er under uddannelse. Det er uvurderlig erfaring og mon ikke man bliver vejlledt af nogle kyndige fastansatte, mens man er der. Det er 2-3 timer om ugen og ikke en fuldtidsstilling. Det er en storm i et glas vand for at få folks pis oppe og køre. Der er bla. masser af trænere i DK, som aflønnes for tæt på nul kr., en gratis jakke eller noget lign.
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Med det Fede Net på Arbejde
    By CasH in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 14.10.05, 11:03
  2. Tager du på arbejde i morgen?
    By TheMustangMan in forum De korte linier
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 17.05.05, 16:36
  3. Værste Arbejde
    By madsen45 in forum Diverse
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 24.06.04, 17:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •