Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 29 af 29

Emner: Ulønnet arbejde i FCK?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af vandr Se meddelelser
    Lønnen består i den erfaring som man kan skrive på CV'et, mens man er under uddannelse. Det er uvurderlig erfaring og mon ikke man bliver vejlledt af nogle kyndige fastansatte, mens man er der. Det er 2-3 timer om ugen og ikke en fuldtidsstilling. Det er en storm i et glas vand for at få folks pis oppe og køre. Der er bla. masser af trænere i DK, som aflønnes for tæt på nul kr., en gratis jakke eller noget lign.
    Ja, se mit amerikanske eksempel ovenfor. Og gad vide, hvor meget supervision de får, når de møder op 2-3 timer om ugen? Jeg havde en gang i 90'erne en kammerat, som skulle skyde en hel modeserie for Euroman. Han fik 2.000 kr. til det hele (udstyr, film, print, modeller (bespisning), transport), og Euroman påpegede: "Du får masser af eksponering". Det var ikke min kammerats fuldtidsjob, og serien endte med at være verdensklasse. Euroman slap billigt, og Peter Linck tjente gode penge.

    Lige nu, kender jeg dansere i tv-branchen. De får adgang til efterfesten. Men hey, de kom i fjernsynet.

    Al den slags, der aflønnes med erfaring og eksponering, er en uskik og uværdigt for min fodboldklub.


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Helt generelt synes jeg at det er en forfærdelig uskik at folk er blevet overbevist om at det er helt fair ikke at aflønne fordi personen får nogle yderst tågede fordele, og det stinker langt væk af at man hellere vil have billige medarbejdere end gode medarbejdere


  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Når man tænker på hvor mange penge, FCK tjener på at være med i Conference League (70 mio. kr. indtil videre), man har en forventning om at sælge for 100 mio. kr. om året, man ansætter spillere, hvis månedsløn er større end manges årsløn, og man genererer et årligt overskud på mellem 50 og 100 mio. kr., så er det virkelig ualmindeligt tarveligt og usympatisk, at man ikke vil betale de par tusind om måneden for behandling af talenter, der skal være med til at generere sportslig succes og økonomisk overskud.

    Generelt er der mange omkring holdene i Superligaen og nedefter, som får en ret lav løn for deres arbejde. De fleste af pengene er kanaliseret omkring spillertruppen og cheftræner/ass. træner, og så er det småpenge, som resten af staben omkring et hold generelt får i løn.
    Et eksempel: Hobro havde sidste år en spiller med en årsløn på to mio. kr., mens man ikke engang havde råd til at have en målmandstræner ansat på deltid. Infrastrukturen på en del hold i Danmark har stadig en del tilbage at ønske.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Jeg synes også det er mærkeligt at man i dansk fodbold tilsyneladende har en helt normal praksis om at gøre brug af gratis arbejdskraft. Det er en lidt unødvendig og arrogant tilgang. Når det er sagt, så synes jeg det er endnu mere mærkeligt og irriterende, at det eneste der tilsyneladende for alvor kan få FCk’s fans til tasterne, er når klubben bevæger sig uheldigt ad, gerne i sammenhænge som dybest set intet har med fodbold at gøre..

    Jeg tror ikke jeg har set så heftig aktivitet herinde, siden klubben meldte ud at den tager til Dubai på træningslejr. Bevares, det er vigtige emner, som selvfølgelig skal debatteres, men hvor ville jeg ønske at se samme engagement og involveren i de tråde, som handler om de sportslige aspekter, dvs transferforum og kampforum.

  5. #20
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes også det er mærkeligt at man i dansk fodbold tilsyneladende har en helt normal praksis om at gøre brug af gratis arbejdskraft. Det er en lidt unødvendig og arrogant tilgang. Når det er sagt, så synes jeg det er endnu mere mærkeligt og irriterende, at det eneste der tilsyneladende for alvor kan få FCk’s fans til tasterne, er når klubben bevæger sig uheldigt ad, gerne i sammenhænge som dybest set intet har med fodbold at gøre..

    Jeg tror ikke jeg har set så heftig aktivitet herinde, siden klubben meldte ud at den tager til Dubai på træningslejr. Bevares, det er vigtige emner, som selvfølgelig skal debatteres, men hvor ville jeg ønske at se samme engagement og involveren i de tråde, som handler om de sportslige aspekter, dvs transferforum og kampforum.
    Alt hvad klubben rører ved i øjeblikket er behæftet med inkompetence og mildest talt tvivlsomme greb, så selvfølgeligt bliver dette ‘tiltag’ også diskuteret - og naturligvis ret heftigt fristes man til at sige. For det er bare endnu en ringe beslutning (hvor ringe, kan naturligvis gradbøjes, hvilket tråden vidner om), men for mig er det bare endnu end håbløs beslutning, der vidner om en total opløsning af ordenlighed, en total fejllæsning af hvor man har sine fans og igen en totalt inkompetent kommunikationsafdeling.
    Og, der er da masser af indlæg i diverse tråde om spillets kvalitet, trænerens ditto og ikke mindst hvem man mangler i FCK?

    MCN

  6. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Alt hvad klubben rører ved i øjeblikket er behæftet med inkompetence og mildest talt tvivlsomme greb, så selvfølgeligt bliver dette ‘tiltag’ også diskuteret - og naturligvis ret heftigt fristes man til at sige. For det er bare endnu en ringe beslutning (hvor ringe, kan naturligvis gradbøjes, hvilket tråden vidner om), men for mig er det bare endnu end håbløs beslutning, der vidner om en total opløsning af ordenlighed, en total fejllæsning af hvor man har sine fans og igen en totalt inkompetent kommunikationsafdeling.
    Og, der er da masser af indlæg i diverse tråde om spillets kvalitet, trænerens ditto og ikke mindst hvem man mangler i FCK?

    MCN
    Jeg syntes det er rimeligt voldsomt at sige at alt hvad klubben behæfter med er inkompetence. Javel Jeg har også min kritik af især PC og til tider JT, men det er vel naturligt at fans har det uanset, hvilken træner/Sportsdirektør som sidder i den varme stol. Især når vi står i en situation at vi vinder ECL gruppen og trods alt kun er 2 point efter første pladsen (Ja det kunne have set bedre ud), men helt håbløst er det jo ikke.

    I mine øjne er dette en storm i et glas vand. Man skulle jo næsten tro Klubben havde gjort noget kriminelt :)

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #22
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg syntes det er rimeligt voldsomt at sige at alt hvad klubben behæfter med er inkompetence. Javel Jeg har også min kritik af især PC og til tider JT, men det er vel naturligt at fans har det uanset, hvilken træner/Sportsdirektør som sidder i den varme stol. Især når vi står i en situation at vi vinder ECL gruppen og trods alt kun er 2 point efter første pladsen (Ja det kunne have set bedre ud), men helt håbløst er det jo ikke.

    I mine øjne er dette en storm i et glas vand. Man skulle jo næsten tro Klubben havde gjort noget kriminelt :)
    Kriminelt er det ikke, dårlig stil og usympatisk er det for mig. Dertil:
    Fyringsforløbet af Ståle
    Ditto af Wind
    Vores rigmand i medierne (indsæt selv x-antal gange mere eller mindre beruset)
    Kaffekop-Kvist
    Jess (i medier)
    Jess (som træner)
    PC i medier
    Jes i kommunikationen
    Pokalturneringen
    Superligaen (er tæt på toppen javel, men fandme heldigt at de andre konkurrenter fejler på niveau med os)
    Trupsammensætning
    Mental tilstand hos holdet

    Jeg er ikke imponeret (og ECL avancement hjælper ikke på den opfattelse)

    MCN

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Kriminelt er det ikke, dårlig stil og usympatisk er det for mig. Dertil:
    Fyringsforløbet af Ståle
    Ditto af Wind
    Vores rigmand i medierne (indsæt selv x-antal gange mere eller mindre beruset)
    Kaffekop-Kvist
    Jess (i medier)
    Jess (som træner)
    PC i medier
    Jes i kommunikationen
    Pokalturneringen
    Superligaen (er tæt på toppen javel, men fandme heldigt at de andre konkurrenter fejler på niveau med os)
    Trupsammensætning
    Mental tilstand hos holdet

    Jeg er ikke imponeret (og ECL avancement hjælper ikke på den opfattelse)

    MCN
    Så melder jeg en ganske velfungerende talentafdeling op

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #24
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Så melder jeg en ganske velfungerende talentafdeling op
    Hehe, som nu får gratis studenterhjælp�� tænker vi skal byde ind på vinterens snerydning og sandwichproduktion. (Det var selvfølgeligt useriøst, men det var listen ikke.)

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Kriminelt er det ikke, dårlig stil og usympatisk er det for mig. Dertil:
    Fyringsforløbet af Ståle
    Ditto af Wind
    Vores rigmand i medierne (indsæt selv x-antal gange mere eller mindre beruset)
    Kaffekop-Kvist
    Jess (i medier)
    Jess (som træner)
    PC i medier
    Jes i kommunikationen
    Pokalturneringen
    Superligaen (er tæt på toppen javel, men fandme heldigt at de andre konkurrenter fejler på niveau med os)
    Trupsammensætning
    Mental tilstand hos holdet

    Jeg er ikke imponeret (og ECL avancement hjælper ikke på den opfattelse)

    MCN
    Ja hold da op det var meget du er utilfreds med :). Jeg var også utilfreds over Ståles resultater i klubben over en meeeeeeget lang periode, men det kan jeg ikke se på din liste :)

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #26
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja hold da op det var meget du er utilfreds med :). Jeg var også utilfreds over Ståles resultater i klubben over en meeeeeeget lang periode, men det kan jeg ikke se på din liste :)
    Når man ikke kan se skoven for alle træerne… Ja, det skulle selvfølgeligt have stået med stor fed font øverst. Men, bortset fra det, så håber jeg ikke at der skal tilføjes flere ting på listen i fremtiden, men jeg tillader mig at altså at tvivle, for jeg ser ingen tegn på, at man træffer gode beslutninger i øjeblikket og det synes jeg at den her sag vidner om. Derfor min liste af utilfredsheder.
    MCN

  16. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    531

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes også det er mærkeligt at man i dansk fodbold tilsyneladende har en helt normal praksis om at gøre brug af gratis arbejdskraft. Det er en lidt unødvendig og arrogant tilgang. Når det er sagt, så synes jeg det er endnu mere mærkeligt og irriterende, at det eneste der tilsyneladende for alvor kan få FCk’s fans til tasterne, er når klubben bevæger sig uheldigt ad, gerne i sammenhænge som dybest set intet har med fodbold at gøre..

    Jeg tror ikke jeg har set så heftig aktivitet herinde, siden klubben meldte ud at den tager til Dubai på træningslejr. Bevares, det er vigtige emner, som selvfølgelig skal debatteres, men hvor ville jeg ønske at se samme engagement og involveren i de tråde, som handler om de sportslige aspekter, dvs transferforum og kampforum.
    Mja, synes ellers vi er mange engagerede skribenter på diverse tråde også ang. spillere ind/ud og spillestil/positioner osv osv..men det er nok noget nemmere at have en hurtig reaktion og mening om emnet i denne tråd, hvilket i øvrigt er fint med mig

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  18. #28
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Kriminelt er det ikke, dårlig stil og usympatisk er det for mig. Dertil:
    Fyringsforløbet af Ståle
    Ditto af Wind
    Vores rigmand i medierne (indsæt selv x-antal gange mere eller mindre beruset)
    Kaffekop-Kvist
    Jess (i medier)
    Jess (som træner)
    PC i medier
    Jes i kommunikationen
    Pokalturneringen
    Superligaen (er tæt på toppen javel, men fandme heldigt at de andre konkurrenter fejler på niveau med os)
    Trupsammensætning
    Mental tilstand hos holdet

    Jeg er ikke imponeret (og ECL avancement hjælper ikke på den opfattelse)

    MCN
    Ja FCM har fejlet her til sidst, hvilket vi skal være glade for.
    Men de skal altså også være glade for at vi var så uheldige/dumme at smide point i overtiden X2 og at vi brændte det straffe i Haderslev....

    Sådan er fodbold, det går op og ned, og det er de små marginaler der tæller......

  19. #29
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Ulønnet arbejde i FCK?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja, se mit amerikanske eksempel ovenfor. Og gad vide, hvor meget supervision de får, når de møder op 2-3 timer om ugen? Jeg havde en gang i 90'erne en kammerat, som skulle skyde en hel modeserie for Euroman. Han fik 2.000 kr. til det hele (udstyr, film, print, modeller (bespisning), transport), og Euroman påpegede: "Du får masser af eksponering". Det var ikke min kammerats fuldtidsjob, og serien endte med at være verdensklasse. Euroman slap billigt, og Peter Linck tjente gode penge.

    Lige nu, kender jeg dansere i tv-branchen. De får adgang til efterfesten. Men hey, de kom i fjernsynet.

    Al den slags, der aflønnes med erfaring og eksponering, er en uskik og uværdigt for min fodboldklub.
    Det er et nederen eksempel og desværre noget der stadigvæk forekommer meget ofte i mode-, underholdnings- og i mediebranchen. Det burde under ingen omstændigheder forekomme. Jeg syntes dog ikke de situationer er sammenlignelige. Vi taler om studerende, som i en kort overgang får en 2-3 timers erfaring per uge i et topprofessionelt niveau. Studerende = du har ingen erfaring og du er ikke færdiguddannet, men her får du lov til at træne dit kommende erhverv, få guidance og få noget til CV'et. Det er for mig at se ikke den skandale som folk gerne vil gøre det til. Det der er på spil her, er at vores klub har taget voldsomt mange dumme beslutninger imagemæssigt den seneste tid, og derfor får denne historie fuld skrue. Både i pressen og hos fans. Det er en non-historie i min bog.
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Med det Fede Net på Arbejde
    By CasH in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 14.10.05, 11:03
  2. Tager du på arbejde i morgen?
    By TheMustangMan in forum De korte linier
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 17.05.05, 16:36
  3. Værste Arbejde
    By madsen45 in forum Diverse
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 24.06.04, 17:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •