Se afstemningsresultater: Skal FCK opdatere deres logo?

Stemmeafgivere
147. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja det er på tide!

    63 42.86%
  • Nej det er blasfemi!

    68 46.26%
  • Jeg er ligeglad...

    16 10.88%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 23

Emner: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    F.C. København bliver i sommeren 2022 30 år, hvilket betyder at vi ikke blot er en døgnflue.
    Desværre kan man godt se, at vores logo er fra en tid med clip art og paint shop pro.

    Er det på tide at revurdere logoet?
    - Joppe
    __________________________
    http://xkcd.com/386/

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Citat Oprindeligt indsendt af Joppe Se meddelelser
    F.C. København bliver i sommeren 2022 30 år, hvilket betyder at vi ikke blot er en døgnflue.
    Desværre kan man godt se, at vores logo er fra en tid med clip art og paint shop pro.

    Er det på tide at revurdere logoet?
    Hvis det betyder at vi ender med rædsler som ligner det, Juve og Farum er sluppet afsted med, så bliver det et gigantisk NEJ TAK herfra. - Jeg kan i øvrigt godt lide vores logo, derfor skal der en del gode argumenter til at overbevise mig.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Citat Oprindeligt indsendt af Joppe Se meddelelser
    F.C. København bliver i sommeren 2022 30 år, hvilket betyder at vi ikke blot er en døgnflue.
    Desværre kan man godt se, at vores logo er fra en tid med clip art og paint shop pro.

    Er det på tide at revurdere logoet?
    Jeg håbede allerede på det ved 20-året ;-)

    Det er jo muligt, at noget på én gang er symbol for noget, man er engageret i og holder af – og samtidig ikke er vellykket design. (Bare spørg Steely Dan)

    Og det er det sgu ikke. Lad os ikke glemme, at det blev bikset sammen af den daværende KB-formand på en skitse, og derefter som vennetjeneste lavet færdig af en rentegner, der også var træner i klubben. Altså, det er jo ikke Moses' stentavler, og det er også ret tydeligt at se.

    Juventus' deciderede rebranding hives tit frem som argument mod en respektfuld genoptegning af et logo, men det er i høj grad en stråmand. Der er mange andre muligheder end at lade os ende med et stort, blåt K, og der er godt nok også mange dygtigere kreative mennesker med hjerte for denne klub end dem, der lå bag dette logos oprindelige discountløsning.

  5. De følgende 15 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Citat Oprindeligt indsendt af Joppe Se meddelelser
    F.C. København bliver i sommeren 2022 30 år, hvilket betyder at vi ikke blot er en døgnflue.
    Desværre kan man godt se, at vores logo er fra en tid med clip art og paint shop pro.

    Er det på tide at revurdere logoet?
    Det er i hvert fald noget, de fleste klubber - store som små - har ændret (mange gange) gennem årene. Nogle med mere held end andre.

    Man kan få syn for sagen her

    Det skulle være mærkeligt, hvis logoet skulle være helligt for en klub som København. Ikke mindst med tanke på hvordan det nuværende ser ud ;-)
    Hejsa
    Elver's Avatar


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    74

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Lad os ikke glemme, at det blev bikset sammen af den daværende KB-formand på en skitse, og derefter som vennetjeneste lavet færdig af en rentegner, der også var træner i klubben. Altså, det er jo ikke Moses' stentavler, og det er også ret tydeligt at se.
    Det egentligt ret sjovt. Jeg har stemt nej og dit argument for hvorfor det skal ændres er bl.a. en af årsagerne til jeg ikke syntes det skal ændres. For mig er det historikken bag logoet der gør det specielt og det er svært at opnå i en “omtegning”

    /Christian

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Uanset hvad du mener om måden logoet kom til verdenen på, så ændrer det ikke på at det både er klubbens identitet og at det som logo ticker alle de bokse for hvad man skal bruge i et logo. Jeg ved ikke hvad det er du fisker efter, men hvis du kunne være mere end bare almindeligt småsur, så ville det nok være nemmere for andre at forholde sig til...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Min egen holdning er, at jeg godt synes, det kunne få en opdatering, men jeg synes ikke, det skal være for enhver pris, eller være udført som det post-modernistiske "smart-i-en-fart" makværk, som logoerne hos Juventus eller FCN har været udsat for.

    Drømmescenariet ville være, hvis man kunne finde en måde at optegne det nuværende logo, som man ville forestille sig at Thorvald Bindesbøll ville have tegnet det. Og hvorfor lige ham? Fordi de mest prominente logoer, han gennem tiden har tegnet, er logoerne for Carlsberg, Kjøbenhavns Boldklub og Dansk Boldspil-Union. Tre historiske vartegn for byen København og for dansk fodbold. Derfor ville det holde fast i og ære både klubbens rødder (den ene moderklub), klubbens geografiske placering og FCKs oprindelige logo med løven.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 13 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Drømmescenariet ville være at vi var en af de klubber som holdt fast i 1 logo i hele klubbens levetid.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg håbede allerede på det ved 20-året ;-)

    Det er jo muligt, at noget på én gang er symbol for noget, man er engageret i og holder af – og samtidig ikke er vellykket design. (Bare spørg Steely Dan)

    Og det er det sgu ikke. Lad os ikke glemme, at det blev bikset sammen af den daværende KB-formand på en skitse, og derefter som vennetjeneste lavet færdig af en rentegner, der også var træner i klubben. Altså, det er jo ikke Moses' stentavler, og det er også ret tydeligt at se.

    Juventus' deciderede rebranding hives tit frem som argument mod en respektfuld genoptegning af et logo, men det er i høj grad en stråmand. Der er mange andre muligheder end at lade os ende med et stort, blåt K, og der er godt nok også mange dygtigere kreative mennesker med hjerte for denne klub end dem, der lå bag dette logos oprindelige discountløsning.
    Deri er jeg så uenig, det være hvad det er. - Jeg ville kunne leve med det, du kalder "respekfuld gentegning", mens jeg ville gå fuldstændigt amokka, hvis vi ender i en Farum/Juve-løsning.
    - Og så er jeg i øvrigt ligeglad med om Juve har rebrandet sig selv, eller blot skiftet logo. Hvis noget lignende er hvad vi er ude i, så ser jeg hellere at logoet bliver en afstøbning af Don Flemses Røv.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Deri er jeg så uenig, det være hvad det er. - Jeg ville kunne leve med det, du kalder "respekfuld gentegning", mens jeg ville gå fuldstændigt amokka, hvis vi ender i en Farum/Juve-løsning.
    - Og så er jeg i øvrigt ligeglad med om Juve har rebrandet sig selv, eller blot skiftet logo. Hvis noget lignende er hvad vi er ude i, så ser jeg hellere at logoet bliver en afstøbning af Don Flemses Røv.
    Men det er jo præcis hvad jeg siger – ikke en Juve-løsning. Jeg protesterer bare over, at det scenarie altid – også sidst emnet var oppe – dukker op som det alternativ, der skal overvejes. Nej tak.

    Og at beholde samme logo gennem hele klubbens eksistens? Tjah, gerne, hvis det er i klasse med KB's. Meget nødig, når det er i klasse med Københavns.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Citat Oprindeligt indsendt af Pillefaxe Se meddelelser
    Uanset hvad du mener om måden logoet kom til verdenen på, så ændrer det ikke på at det både er klubbens identitet og at det som logo ticker alle de bokse for hvad man skal bruge i et logo. Jeg ved ikke hvad det er du fisker efter, men hvis du kunne være mere end bare almindeligt småsur, så ville det nok være nemmere for andre at forholde sig til...
    Nu citerer du ikke nogen, så det er ikke nemt at forholde sig til, men hvis det er mig, du svarer, kan jeg bare sige, at det er godt, du ikke virker mere end almindeligt småsur ;-)

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Citat Oprindeligt indsendt af csl1985 Se meddelelser
    Det egentligt ret sjovt. Jeg har stemt nej og dit argument for hvorfor det skal ændres er bl.a. en af årsagerne til jeg ikke syntes det skal ændres. For mig er det historikken bag logoet der gør det specielt og det er svært at opnå i en “omtegning”
    Jeg synes da absolut, der er en force i at have været designet af KB's formand (der i øvrigt sidder endnu), men derfor behøver man jo ikke samtidig synes, hans design er vellykket. Værst ved det er, at det virkelig ser ud til at skulle gå stærkt og laves på et minimalt budget.

    Anyhoo. Personligt ville jeg ikke gå ind for nogen nyskabelse, der var mere gennemgribende end den gradvise forandring, der som et rent eksempel er sket her.



    Men jeg ville godt nok kalde det en forbedring, og en respektfuld forbedring.

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg synes da absolut, der er en force i at have været designet af KB's formand (der i øvrigt sidder endnu), men derfor behøver man jo ikke samtidig synes, hans design er vellykket. Værst ved det er, at det virkelig ser ud til at skulle gå stærkt og laves på et minimalt budget.

    Anyhoo. Personligt ville jeg ikke gå ind for nogen nyskabelse, der var mere gennemgribende end den gradvise forandring, der som et rent eksempel er sket her.



    Men jeg ville godt nok kalde det en forbedring, og en respektfuld forbedring.
    Ok, så er vi nok egentlig nogenlunde enige. På tværs af at jeg ikke ser behov for at udskifte logoet, så ville en opdatering i stil med ovenstående være helt fint.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Jeg synes bestemt ikke, at man skal ændre på de grundlæggende ting i vores logo, men det ville da helt klart klæde os, med en mindre opdatering.

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FCK 30 år. Er det på tide at revurdere logoet?

    Trådvisningen indikerer lidt hvilken struktur tråden har...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 03.04.06, 08:07
  2. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 08.12.04, 17:41
  3. Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 08.11.04, 16:27
  4. På tide, at hans kvaliteter bliver anerkendt
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 02.10.04, 19:20

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •