Side 21 af 21 FørsteFørste ... 1118192021
Viser resultater 301 til 309 af 309

Emner: PSE vil sælge Parken og Lalandia

  1. #301
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af kalif Se meddelelser
    Hvis i kigger nord for København og finder plads til 8 fodboldbaner, så er det fordi der allerede er en fodboldklub. Eller en golfklub som mere oplagt kan købes uden det går ud over børn og lokalsport og ridser i vores renommé.

    Der er kun vestpå hvis man skal finde store nok huller i google maps. Marker mere bestemt. Og det bliver altså vest for vestegnen og det er fandma vestligt. Selvom vi med tribunekultur, popularitet og alting more or less er blevet til bif i 90erne 🤥
    FCKarlslunde? Det er ikke acceptabelt.

    Det ville også være cool med et topmoderne stadion med plads til 55000 hvor Parken ligger i dag, men ikke noget der kan klares med 2 udekampe og en landskampspause.
    Så hvordan foreslår du så at man får skabt et københavnsk "De Toekomst"?
    Som i alle andre tilfælde af livet, er man nogen gange nødt til at gå på kompromis. Betyder det, at træningsanlægget må ud af byen, for at skabe plads til herrer, damer, drenge og piger. Så må det være sådan.
    Alternativet med at fordele klubben ud på forskellige matrikler, er fuldstændig uholdbar ift. sammenhængskraften. Det var også en erfaring de gjorde sig i Amsterdam, for efterhånden mange år siden.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #302
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,543

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Uden at gå ind i en diskussion om, hvorvidt Frederiksberg er en del af København, synes jeg ikke, at det er ligegyldigt, om en klub, der bærer byens navn, er hjemhørende i København eller ej.

    En anden overvejelse er, hvor langt væk fra København, et træningsanlæg kan placeres, uden at vi mister Københavns tiltrækningskraft. Vi skal da nok kunne lokke folk til klubben uanset hvad, men ligger træningsanlægget 1 time udenfor København, vil byen næppe udgøre samme trækplaster som i dag.

    Derudover kan man forestille sig, at vi vil miste københavnske talenter på det. Bevares, unge i nordsjælland kan da også spille fodbold, hvilket FCN er et glimrende bevis på, men det vil da gå ud over identiteten.

    Dog altid noget, at man ikke kigger mod vest i jagten på mere plads.
    Jeg tænker heller ikke vi skal 1 time væk, så kunne vi jo placere anlægget i Slagelse.. Mon ikke vi kan finde noget der ligger 30-45 minutter væk? Ligesom man ser med samtlige andre topklubber i europa? Jeg ved ikke hvor meget du synes Liverpool er Liverpool? Men de træner altså på et anlæg der ligger 45 minutter væk fra byen. Jeg kan slet ikke se problemet.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #303
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg tænker heller ikke vi skal 1 time væk, så kunne vi jo placere anlægget i Slagelse.. Mon ikke vi kan finde noget der ligger 30-45 minutter væk? Ligesom man ser med samtlige andre topklubber i europa? Jeg ved ikke hvor meget du synes Liverpool er Liverpool? Men de træner altså på et anlæg der ligger 45 minutter væk fra byen. Jeg kan slet ikke se problemet.
    Enig... Det er en absolut no-brainer. Og så tror jeg udemærket at beslutningstagerne er klar over, at de kan gøre brug af stort set alle steder i området om København. Så længe at blot en eneste kvadratmeter ikke er i berøring med Vestegnen.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #304
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,538

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Mon ikke vi kan finde noget der ligger 30-45 minutter væk?
    Man kan selvfølgelig diskutere, hvor der skal måles fra og hvilket tidspunkt på dagen, men kører man ca. 30 min. i bil fra ydre Østerbro eller Nørrebro, kan man nå steder som Helsingør eller Hillerød. Det, mener jeg bestemt, er alt for langt væk Og spørgsmålet er, om vi ikke skal endnu endnu længere væk for at finde pladsen? Der er vel en grund til, at FCN har valgt Hillerød i stedet for noget, der er tættere på Farum.

    Med det offentlige kan man nå til Hørsholm på en halv time eller Birkerød på 45 min. Det er der sgu heller ikke meget København over. Heller ikke Storkøbenhavn for den sags skyld.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ligesom man ser med samtlige andre topklubber i europa? Jeg ved ikke hvor meget du synes Liverpool er Liverpool? Men de træner altså på et anlæg der ligger 45 minutter væk fra byen. Jeg kan slet ikke se problemet.
    Jeg synes ikke, det giver mening, at sammenligne FCK med Premier League-klubber, der har helt andre muligheder for at tiltrække talenter fra nær og fjern. Der er generelt også større afstand mellem byområderne i England, så selvom man ikke ligger i bykernen, kan man forestille sig, at tilknytningen stadig er stor (jeg aner intet om, hvordan englændere identificerer sig ift. områder, de bor i).

    Jeg synes, at F.C. København skal ligge i København. Og jeg synes, det vil være et problem, hvis bif’s træningsanlæg ligger tættere på København end vores. Det vil utvivlsomt koste københavnske talenter, hvilket vi ikke kan være tjent med.
    Sidst redigeret af cybamerc : 05.05.24 kl. 13:55 Årsag: Manglende ord

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #305
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    I diskussionen er det vel vigtigt at skelne mellem førsteholdet og talent.
    Kan ikke forestille mig et scenario, hvor hele FCK Talent flytter med
    ud af byen. De bliver liggende på Frederiksberg.
    Førsteholdet er nok derimod en anden sag.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #306
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,862

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Man kan selvfølgelig diskutere, hvor der skal måles fra og hvilket tidspunkt på dagen, men kører man ca. 30 min. i bil fra ydre Østerbro eller Nørrebro, kan man nå steder som Helsingør eller Hillerød. Det, mener jeg bestemt, er alt for langt væk Og spørgsmålet er, om vi ikke skal endnu endnu længere væk for at finde pladsen? Der er vel en grund til, at FCN har valgt Hillerød i stedet for noget, der er tættere på Farum.

    Med det offentlige kan man nå til Hørsholm på en halv time eller Birkerød på 45 min. Det er der sgu heller ikke meget København over. Heller ikke Storkøbenhavn for den sags skyld.


    Jeg synes ikke, det giver mening, at sammenligne FCK med Premier League-klubber, der har helt andre muligheder for at talenter fra nær og fjern. Der er generelt også større afstand mellem byområderne i England, så selvom man ikke ligger i bykernen, kan man forestille sig, at tilknytningen stadig er stor (jeg aner intet om, hvordan englændere identificerer sig ift. områder, de bor i).

    Jeg synes, at F.C. København skal ligge i København. Og jeg synes, det vil være et problem, hvis bif’s træningsanlæg ligger tættere på København end vores. Det vil utvivlsomt koste københavnske talenter, hvilket vi ikke kan være tjent med.
    For mig er sportslige muligheder langt vigtigere end adressen for træningsanlægget. Det stadion FCK's spiller på, skal naturligvis altid være placeret centralt i København og gerne der hvor Parken er placeret, men træningsanlægget kan godt placeres et sted med plads, hvis det betyder optimale sportslige muligheder. Derudover tror jeg ikke placeringen har den mindste betydning for tiltrækningskraften af Københavns største talenter. Tværtimod tror jeg, at unge spillere og deres forældre vil se et topmoderne anlæg som optimalt for deres muligheder.

    Kan man løse de behov FCK har som klub, på den nuværende adresse, så skal man da for Guds skyld blive, men jeg synes det er en noget konservativ og dumstædig tilgang, at sætte lokationen over den sportslige udvikling.


    Når det så er sagt, så bør alle løsninger der flytter FCK's træningsanlæg til Vestegnen være udelukket. Så vil jeg hellere lade mig omskære med en døv og rusten 3-i-1'er.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #307
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    124

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Så hvordan foreslår du så at man får skabt et københavnsk "De Toekomst"?
    Som i alle andre tilfælde af livet, er man nogen gange nødt til at gå på kompromis. Betyder det, at træningsanlægget må ud af byen, for at skabe plads til herrer, damer, drenge og piger. Så må det være sådan.
    Alternativet med at fordele klubben ud på forskellige matrikler, er fuldstændig uholdbar ift. sammenhængskraften. Det var også en erfaring de gjorde sig i Amsterdam, for efterhånden mange år siden.
    Jeg er skam helt ok med at flytte træningsanlægget ud af byen, jeg gør bare opmærkspm på at det ikke kan lade sig gøre. Ud af byen fint nok, ud på landet elker egnen nej tak. Nærum ville f.eks være fint med mig, Amager også, heck jeg kunne måske leve med Ballerup, Målev, Værløse eller Smørum som kun er borderline vestegn..desværre er der som alle steder i nogenlunde nærhed af byen, jo altså folk der har bygget huse der, og af uransagelige årsager bor der også. Flyvestationen havde været super feks men der er vist andre (bolig) planer. Så kigger vi ikke marker så kigger vi ekspropriation.

    Alt kan vel lade sig gøre hvis man er villig til at bruge psykodadlen OG har lokal politisk opbakning.

    Jeg har ikke løsningen fordi der ikke lige er en.

    Som med Parken må vi nok bare leve med begrænsningerne, og forsøge at udvide prof delen så meget vi kan hvor vi allerede er. Jeg ville hellere rive KB Hallen ned igen for en ekstra græsbane, end flytte vest for vestegnen eller til næstved. Og rive D ned fremfor at flytte stadion til ørestaden for den sags skyld. Begge dele dyre og besværlige, men det vil enhver løsning være. At bygge luftkasteller på internettet er fint nok, og budget er ikke nødvendigt når vi bare leger. Men byggegrunde er.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #308
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    I diskussionen er det vel vigtigt at skelne mellem førsteholdet og talent.
    Kan ikke forestille mig et scenario, hvor hele FCK Talent flytter med
    ud af byen. De bliver liggende på Frederiksberg.
    Førsteholdet er nok derimod en anden sag.
    Det vil være en helt, helt forkert vej at gå ift. sammenhængskraften i klubben. For flere år siden var jeg på "De Toekomst" i Amsterdam, hvor man netop havde haft den løsning du omtaler. Der samlede man det hele, netop for sammenhængskraftens skyld.

  16. #309
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,434

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    https://podcasts.apple.com/dk/podcas...=1000654554655

    Mange tak til Medianp’s Gisle Thorsen og Sune Blom for denne interessante og indsigtsfulde analyse af FCK og PSE. Kan anbefale, at man giver den et lyt.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

Side 21 af 21 FørsteFørste ... 1118192021

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (2 members and 1 guests)

  1. Bill Ward,
  2. Livsnyder004

Lignende emner

  1. Fondsbørsmeddelelsen om Lalandia
    By Mattsson#1988 in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 15:34
  2. Godt tidspunkt at sælge ud?
    By fckcs in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.12.06, 18:29
  3. UEFA giver FCK lov til at sælge "øl" i PARKEN
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.10.06, 22:22
  4. Hvor var du da FCK købte Lalandia?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 27.01.04, 14:47
  5. Aab Vil Sælge Spillere For 9 Millioner!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 26.11.03, 17:15

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •