Side 5 af 18 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 257

Emner: PSE vil sælge Parken og Lalandia

  1. #61
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Der er næppe tvivl om, at potentialet for stadionkoncerter er større i Madrid end København. Men hvor meget større er selvfølgelig svært at sige. Det kunne være interessant at vide, i hvor høj grad PS&E har sagt nej til stadionkoncerter de seneste 30 år - eller om de afholdte koncerter er udtryk for behovet. Koncertarrangører er jo ligeglade med de problemer, koncerterne giver for banens tilstand. Det er FCK's problem. Til gengæld kunne den notorisk dårlige akustik i Parken måske godt have afholdt nogle fra at spille der? I så fald er det ikke noget, et nyt banesystem ændrer på.

    Mht. at lave et underjordisk baneopbevaringssystem er spørgsmålet måske i virkeligheden også, om det overhovedet kan lade sig gøre (eller giver mening økonomisk) uden at bygge et helt nyt stadion i samme hug?
    Jeg mener, at Københavns kommune har sat en begrænsning på, hvor mange arrangementer der må afholdes i Parken om året.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Der er næppe tvivl om, at potentialet for stadionkoncerter er større i Madrid end København. Men hvor meget større er selvfølgelig svært at sige. Det kunne være interessant at vide, i hvor høj grad PS&E har sagt nej til stadionkoncerter de seneste 30 år - eller om de afholdte koncerter er udtryk for behovet. Koncertarrangører er jo ligeglade med de problemer, koncerterne giver for banens tilstand. Det er FCK's problem. Til gengæld kunne den notorisk dårlige akustik i Parken måske godt have afholdt nogle fra at spille der? I så fald er det ikke noget, et nyt banesystem ændrer på.

    Mht. at lave et underjordisk baneopbevaringssystem er spørgsmålet måske i virkeligheden også, om det overhovedet kan lade sig gøre (eller giver mening økonomisk) uden at bygge et helt nyt stadion i samme hug?
    Jeg tænker kun koncerter ind som en brøkdel af de arrangementer der kan holdes i Parken. Når vi snakker ugentlig basis kan det jo både være messer, sportsarrangementer, firmafester osv osv.. Det er sådan en analyse jeg mener man bør lave..

    Ren konstruktionsmæssigt bør det være muligt at udføre, da man ikke behøver pille ved eksisterende konstruktioner for at udføre det. Der skal graves et stort hul og så skal der støbes en bundplade og nogle vægge. Dertil de tekniske installationer.

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg tænker kun koncerter ind som en brøkdel af de arrangementer der kan holdes i Parken. Når vi snakker ugentlig basis kan det jo både være messer, sportsarrangementer, firmafester osv osv.. Det er sådan en analyse jeg mener man bør lave..

    Ren konstruktionsmæssigt bør det være muligt at udføre, da man ikke behøver pille ved eksisterende konstruktioner for at udføre det. Der skal graves et stort hul og så skal der støbes en bundplade og nogle vægge. Dertil de tekniske installationer.
    Det er muligt, du har ret. Jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke aner noget om det. :-)

    Hvis kommunen har begrænset antallet af arrangementer, som det nævnes ovenfor, er vi jo ude i et helt andet problem, som formentlig også har betydning for, hvem der vil investere i Parken. Hvis nogen ved mere om lokalplanerne og den slags, kunne det være interessant at høre om.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er muligt, du har ret. Jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke aner noget om det. :-)

    Hvis kommunen har begrænset antallet af arrangementer, som det nævnes ovenfor, er vi jo ude i et helt andet problem, som formentlig også har betydning for, hvem der vil investere i Parken. Hvis nogen ved mere om lokalplanerne og den slags, kunne det være interessant at høre om.
    Enig, hvis der ligger sådan en begrænsning i lokalplanen, så giver det ingen mening og så stopper sondringen allerede der :-)

  5. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Ja var det ikke noget Brumleby borgerne fik sat i værk for at mindske larm fra Parken?

  6. #66
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Ja var det ikke noget Brumleby borgerne fik sat i værk for at mindske larm fra Parken?
    Jo. Typisk dansk. Man flytter ind i bolig ved siden af Parken og klager så over larmen og postyret.

    Jeg ved ikke om det stadig gælder, men lokalplanen satte en begrænsning på maksimalt 65 arrangementer med over 8.500 tilskuere om året.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  7. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Jo. Typisk dansk. Man flytter ind i bolig ved siden af Parken og klager så over larmen og postyret.

    Jeg ved ikke om det stadig gælder, men lokalplanen satte en begrænsning på maksimalt 65 arrangementer med over 8.500 tilskuere om året.
    Men 65 arrangementer er også grotesk mange. Den sæson i nyere tid hvor vi har spillet flest hjemmekampe, kom vi op på 28 styk i alle turneringer (inkl en pokalfinale). Hertil er der maksimalt blevet afholdt fem landskampe på en sæson (med undtagelse af sidste år med fire EM-kampe, men det sker ikke igen). Det efterlader 32 muligheder for koncerter og andet gejl. Eller et stort arrangement udover fodbold hver 11. dag året rundt. Og det er kun kæmpearrangementer. Et event som EY’s firmafest her i forrige weekend tæller ikke med, da der er under 8.500 tilskuere.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #68
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Men 65 arrangementer er også grotesk mange. Den sæson i nyere tid hvor vi har spillet flest hjemmekampe, kom vi op på 28 styk i alle turneringer (inkl en pokalfinale). Hertil er der maksimalt blevet afholdt fem landskampe på en sæson (med undtagelse af sidste år med fire EM-kampe, men det sker ikke igen). Det efterlader 32 muligheder for koncerter og andet gejl. Eller et stort arrangement udover fodbold hver 11. dag året rundt. Og det er kun kæmpearrangementer. Et event som EY’s firmafest her i forrige weekend tæller ikke med, da der er under 8.500 tilskuere.
    Med andre ord, så ligger der altså et kæmpe potentiale i sådan en baneløsning..

    Hvis man i gennemsnit kan lave 2 mio i overskud pr arrangement, så bliver det en fin forretning.

  10. #69
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Med andre ord, så ligger der altså et kæmpe potentiale i sådan en baneløsning..
    Nu kan der jo være (minimum) to grunde til, at klubben ikke har udnyttet muligheden for at afholde de 65 tilladte store arrangementer om året (hvis det er der, grænsen ligger): Enten har de valgt ikke at gøre det, selv om de kunne. Ellers også har efterspørgslen på et venue til så mange mennesker ikke været til 65 arrangementer om året. Det kræver lidt mere baggrundsviden at konkludere, som du gør, vil jeg mene. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. #70
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Jeg kunne ikke finde en bedre tråd end denne, så derfor har jeg lagt dette beslægtede link ind i denne debat.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-fc-koebenhavn

    Helt overordnet foreslår en journalist med særlig tilknytning til Liverpool, at LFC bør indgå i en form for samarbejde med FCK. I kan selv læse artiklen, og se hans argumenter.

    Ser vi bort fra, at det er LiverBØF (brækfornemmelserne kommer hurtigt op), hvad er så stemningen for et sådant eksempel? Jeg selv er godt nok splittet, men frygter desværre, at det er fremtiden for mange "mindre" klubber i Europa.

  12. #71
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kunne ikke finde en bedre tråd end denne, så derfor har jeg lagt dette beslægtede link ind i denne debat.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-fc-koebenhavn

    Helt overordnet foreslår en journalist med særlig tilknytning til Liverpool, at LFC bør indgå i en form for samarbejde med FCK. I kan selv læse artiklen, og se hans argumenter.

    Ser vi bort fra, at det er LiverBØF (brækfornemmelserne kommer hurtigt op), hvad er så stemningen for et sådant eksempel? Jeg selv er godt nok splittet, men frygter desværre, at det er fremtiden for mange "mindre" klubber i Europa.
    Personligt siger jeg nej. Jeg ville have det stramt ved at være rugekasseklub - og især for Liverpool. Jeg kan sagtens se for mig, at Liverpool ville tage alle vores talenter for en slik, mens vi måske får et par af 3. rangs ungdomsspillere den anden vej i en halv eller hel sæson, inden Livepool beslutter at afskippe dem til en klub i de mindre engelske rækker.

    Dertil kommer signalet om, at hvis vi vil gerne være de største i Skandinavien - og gerne på størrelse med Brugge og Ajax - så nytter det ikke noget, at vi gør os selv til en lille brik hos nogle andre.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kunne ikke finde en bedre tråd end denne, så derfor har jeg lagt dette beslægtede link ind i denne debat.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-fc-koebenhavn

    Helt overordnet foreslår en journalist med særlig tilknytning til Liverpool, at LFC bør indgå i en form for samarbejde med FCK. I kan selv læse artiklen, og se hans argumenter.

    Ser vi bort fra, at det er LiverBØF (brækfornemmelserne kommer hurtigt op), hvad er så stemningen for et sådant eksempel? Jeg selv er godt nok splittet, men frygter desværre, at det er fremtiden for mange "mindre" klubber i Europa.
    Danske klubber gør det samme med små samarbejdsklubber, så tanken bør ikke være fjern for FCK. Nu kan aftalerne skrues sammen på mange måder, men jeg er ikke en stor fan.

    - her er en (lidt gammel) artikel om en 9 årig, det ikke kan træne med Brøndby fordi han spiller i Karlslunde (faren er træner) og de samarbejder med FCK. Brøndby ligger tættere på end FCK, så det giver fint mening at prøve det højere niveau der. Det synes jeg er direkte latterligt - knægten er 9 år. Hvor kompliceret bliver det når vi krydser landegrænser (og EU grænser).
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...blemet/7549392
    - nu står der Liverpool i artiklen. Hvad med russisk eller mellemøstlig ejet klubber? Hvordan har vi det med det - sportswashing
    https://amnesty.dk/vores-arbejde/spo...sportswashing/
    - Jeg har ikke løsningen på financial fair play (kan bare konstatere det ikke virker), men jeg tror det her gør det endnu mere kompliceret.
    - økonomien har fået rigtig godt fat i fodbold og jeg er fodboldfan. Umiddelbart så synes jeg drejningen er uheldig set med et fan perspektiv. Penge betyder simpelthen for meget… jeg tror ikke på at disse samarbejder har en fordel for andre end toppen af poppen. Resten kan så vælge at være med eller forsøge at stå på egne ben! Det bliver et nødvendigt onde for de små klubber og det ødelægger breddeidrætten i mine øjne. Sport er super vigtigt for folkesundheden og som fan får jeg ikke mere glæde af at toppen bliver rigere og bedre.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kunne ikke finde en bedre tråd end denne, så derfor har jeg lagt dette beslægtede link ind i denne debat.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-fc-koebenhavn

    Helt overordnet foreslår en journalist med særlig tilknytning til Liverpool, at LFC bør indgå i en form for samarbejde med FCK. I kan selv læse artiklen, og se hans argumenter.

    Ser vi bort fra, at det er LiverBØF (brækfornemmelserne kommer hurtigt op), hvad er så stemningen for et sådant eksempel? Jeg selv er godt nok splittet, men frygter desværre, at det er fremtiden for mange "mindre" klubber i Europa.
    Nej nej og atter nej. Jeg har det fint med at vi er Skandinaviens * Bayern* og støvsuger Danmark og resten af Skandinavien for de største talenter. Vi har en fin strategi i at tilbyde spillerne europæisk fodbold og dermed et udstillingsvindue uden lige. BØF som Liverpools rugekkasseklub er som fod i hose.
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  17. #74
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Ifølge nye regler tillader Uefa nu ståpladser i internationale turneringer. Det vil sige, at eksempelvis Westfalen Stadion i Dortmund nu må lukke 81.000 ind til CL-kampe, mod tidligere 66.000. Det bør vel også være interessant for Parken, DBU og fremtidige investorer, da man vil kunne lave ståpladser på eksempelvis sektionen. Det vil gøre det markant nemmere at udvide, uden det skal koste milliarder.

    Er der et matematisk hoved, som evt. vil kunne lave beregningen for, hvor mange der teoretisk kan være på sektionen, hvis den blev ombygget til en ren ståtribune. Jeg fandt følgende model, der kan bruges til udregningerne. https://www.preferred-seating.com/bl...for-bleachers/

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #75
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    18

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Tror ikke det vil have den store betydning af hensyn til andre end os selv, er ret sikker på at de store begivenheder man ønsker at tiltrække(em, EL finale,...) kun ønsker siddepladser.

Side 5 af 18 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Fondsbørsmeddelelsen om Lalandia
    By Mattsson#1988 in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 15:34
  2. Godt tidspunkt at sælge ud?
    By fckcs in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.12.06, 18:29
  3. UEFA giver FCK lov til at sælge "øl" i PARKEN
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.10.06, 22:22
  4. Hvor var du da FCK købte Lalandia?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 27.01.04, 14:47
  5. Aab Vil Sælge Spillere For 9 Millioner!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 26.11.03, 17:15

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •