Side 18 af 20 FørsteFørste ... 8151617181920 SidsteSidste
Viser resultater 256 til 270 af 295

Emner: PSE vil sælge Parken og Lalandia

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://ml-eu.globenewswire.com/Reso...e-5fb215b8b7d2

    I denne selskabsmeddelelse ifm. regnskab og generalforsamling, meddeler bestyrelsen at man indstiller til generalforsamlingen at der udbetales et udbytte på 10,00 kr. pr. aktie, dvs. i alt knap 99 mio. kr. hvilket er det samme som sidste regnskabsår.

    Må indrømme at jeg er overrasket over, at man ikke valgte at sætte udbyttebetalingen højere, set i lyset af at dette årsregnskab er markant bedre end forrige års regnskab.

    Jeg er måske naiv, men tillader mig at nære et lille håb om, at bestyrelsen har lyttet til PC, Neestrup og Lauesens anmodninger om at der skal gøres noget ved bl.a. træningsanlægget.

    Der burde være økonomisk råderum til dette,

    Det bliver spændende at følge, hvad der kommer til at ske.
    Enig. At der bliver udbetalt udbytte er ikke overraskende - ja det er måske endda nødvendigt, hvis man vil tiltrække yderligere/andre investorer på et senere tidspunkt. At man holder sig til de 10 kr pr. aktie, som man har gjort de sidste 3-4 gange vi har været i CL, håber jeg også er et tegn på, at man nu vil investere lidt i anlæg, evt stadion og yderligere i spillertrup. Der er trods alt noget der ligner 300 mio tilbage af overskuddet efter udbyttet er betalt.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #257
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://ml-eu.globenewswire.com/Reso...e-5fb215b8b7d2

    I denne selskabsmeddelelse ifm. regnskab og generalforsamling, meddeler bestyrelsen at man indstiller til generalforsamlingen at der udbetales et udbytte på 10,00 kr. pr. aktie, dvs. i alt knap 99 mio. kr. hvilket er det samme som sidste regnskabsår.

    Må indrømme at jeg er overrasket over, at man ikke valgte at sætte udbyttebetalingen højere, set i lyset af at dette årsregnskab er markant bedre end forrige års regnskab.

    Jeg er måske naiv, men tillader mig at nære et lille håb om, at bestyrelsen har lyttet til PC, Neestrup og Lauesens anmodninger om at der skal gøres noget ved bl.a. træningsanlægget.

    Der burde være økonomisk råderum til dette,

    Det bliver spændende at følge, hvad der kommer til at ske.
    Der går i hvert fald løse rygter i miljøet - ja, det er rygter, jeg har fra konkurrenterne i Aarhus - om, at FCK kigger meget aktivt på, at forbedre faciliteterne. Det i sig selv kommer vel næppe som en overraskelse, efter de udmeldinger klubben selv er kommet med. Det jeg har hørt er, at man kigger på to løsninger: 1) forbedringer af de nuværende. 2) Bygge nyt i en forstad til Kbh. Den sidste løsning skulle være den som virker bedst, ud fra de behov klubben har, men der er kræfter i klubben, som ønsker at blive pga. historien, koste hvad det vil.

    Som jeg siger, det er rygter, der stammer fra folk der arbejder for en konkurrent i Aarhus.

  4. #258
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...ket-skubbes-ud

    Ifølge bold.dk arbejdes der i kulissen med løsninger på pladsproblemet på Frb.

  5. #259
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Der går i hvert fald løse rygter i miljøet - ja, det er rygter, jeg har fra konkurrenterne i Aarhus - om, at FCK kigger meget aktivt på, at forbedre faciliteterne. Det i sig selv kommer vel næppe som en overraskelse, efter de udmeldinger klubben selv er kommet med. Det jeg har hørt er, at man kigger på to løsninger: 1) forbedringer af de nuværende. 2) Bygge nyt i en forstad til Kbh. Den sidste løsning skulle være den som virker bedst, ud fra de behov klubben har, men der er kræfter i klubben, som ønsker at blive pga. historien, koste hvad det vil.

    Som jeg siger, det er rygter, der stammer fra folk der arbejder for en konkurrent i Aarhus.
    Jeg tror det ender med at man bliver.. Men om jeg fatter det?! Der er altså en grund til at samtlige europæiske storklubber som tilhører en storby, IKKE har deres træningsanlæg placeret i byen. Der er ganske enkelt ikke plads til de 6-10 baner, som et moderne, state of the art træningsanlæg SKAL kunne huse, for at der året rundt kan være tilfredsstillende baner at træne på. Det er jo ikke fordi man ikke kan få øje på de positive ting ved at anlægget ligger på Frederiksberg, men det bør altså bare veje tungere end noget andet, at 1. holdet året rundt kan få så meget kvalitet ind i træningen, som overhovedet muligt, og gerne samme kvalitet som de europæiske klubber vi gerne vil sammenligne os med. Der dur det altså bare ikke med 3 træningsbaner som både skal forsyne 1. hold, U19, U17 og snart også et damehold.

    Det er ikke tilfældigt, at de hold som spiller og træner på kunst, kan spille så hurtigt og teknisk som de kan. Det kan de, fordi de hver eneste dag kan træne og optimere boldtempo på et plant og pålideligt underlag. Jeg tror at vi kan hive mange procenter ud af et topmoderne træningsanlæg, så det kan kun gå for langsomt med at få det etableret (og gerne på en mark 30 minutters kørsel fra byen).

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #260
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    407

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg tror det ender med at man bliver.. Men om jeg fatter det?! Der er altså en grund til at samtlige europæiske storklubber som tilhører en storby, IKKE har deres træningsanlæg placeret i byen. Der er ganske enkelt ikke plads til de 6-10 baner, som et moderne, state of the art træningsanlæg SKAL kunne huse, for at der året rundt kan være tilfredsstillende baner at træne på. Det er jo ikke fordi man ikke kan få øje på de positive ting ved at anlægget ligger på Frederiksberg, men det bør altså bare veje tungere end noget andet, at 1. holdet året rundt kan få så meget kvalitet ind i træningen, som overhovedet muligt, og gerne samme kvalitet som de europæiske klubber vi gerne vil sammenligne os med. Der dur det altså bare ikke med 3 træningsbaner som både skal forsyne 1. hold, U19, U17 og snart også et damehold.

    Det er ikke tilfældigt, at de hold som spiller og træner på kunst, kan spille så hurtigt og teknisk som de kan. Det kan de, fordi de hver eneste dag kan træne og optimere boldtempo på et plant og pålideligt underlag. Jeg tror at vi kan hive mange procenter ud af et topmoderne træningsanlæg, så det kan kun gå for langsomt med at få det etableret (og gerne på en mark 30 minutters kørsel fra byen).
    Som gammel KBer smerter det mig at foreslå det, men måske skulle man flytte træningsanlægget ud til B 1903’s anlæg i Gentofte.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  8. #261
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Som gammel KBer smerter det mig at foreslå det, men måske skulle man flytte træningsanlægget ud til B 1903’s anlæg i Gentofte.
    03’ernes anlæg er endnu mindre end KB’s og huser i øvrigt foreninger indenfor curling, ishockey, rugby, cricket, petanque, hockey, skateboarding, flagfootball, amerikansk fodbold, skoleatletik foruden fodbold - hvor ikke bare B1903 men også Jægersborg Boldklub holder til.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #262
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg tror det ender med at man bliver.. Men om jeg fatter det?! Der er altså en grund til at samtlige europæiske storklubber som tilhører en storby, IKKE har deres træningsanlæg placeret i byen. Der er ganske enkelt ikke plads til de 6-10 baner, som et moderne, state of the art træningsanlæg SKAL kunne huse, for at der året rundt kan være tilfredsstillende baner at træne på. Det er jo ikke fordi man ikke kan få øje på de positive ting ved at anlægget ligger på Frederiksberg, men det bør altså bare veje tungere end noget andet, at 1. holdet året rundt kan få så meget kvalitet ind i træningen, som overhovedet muligt, og gerne samme kvalitet som de europæiske klubber vi gerne vil sammenligne os med. Der dur det altså bare ikke med 3 træningsbaner som både skal forsyne 1. hold, U19, U17 og snart også et damehold.

    Det er ikke tilfældigt, at de hold som spiller og træner på kunst, kan spille så hurtigt og teknisk som de kan. Det kan de, fordi de hver eneste dag kan træne og optimere boldtempo på et plant og pålideligt underlag. Jeg tror at vi kan hive mange procenter ud af et topmoderne træningsanlæg, så det kan kun gå for langsomt med at få det etableret (og gerne på en mark 30 minutters kørsel fra byen).
    Jeg er meget enig. Personligt finder jeg det også relativt hul i hovedet, at vi på den måde skal sakke bagud i forhold til konkurrenterne (det er lidt nemmere for bondeklubber som FCM, BIF, FCN at finde ledige marker :) ). Samtidig ved jeg dog også, at mange har det på en anden måde, nemlig at det er en del af klubbens identitet, at den (træningsanlægget) ligger centralt. Ud over det romantiske i, at vi ligger hvor vi ligger, så er der formentlig også nogle fordele omkring sammenhængskraft mellem ungdom og senior, talentafdelingens skolegang og alt det positivt det giver, at man som Københavner kan gå ned rundt og hjørnet og se stjernerne træne, få en autograf osv. Jeg er dog enig i, at vi er kommet til et punkt for fordelene og "romantikken" med Frederiksberg efterhånden er små i forhold til ulemperne ved et skidt anlæg.
    Vi skal dog formentlig forholdsvis langt ud af byen for at finde plads nok til at kunne etablere et moderne træningsanlæg med nok baner til Herrer, Kvinder og ungdom, og hvor det overhovedet er muligt, aner jeg ikke.

  11. #263
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Man kan jo lave en sjov lille øvelse og kigge på grønne pletter på Danmarkskortet, der er større end det nuværende anlæg på Frederiksberg. Frasorterer man parker, naturområder og større grunde til bebyggelse, ender man i Avedøre eller Dragør, som noget af det nærmeste. Dragør er trafikalt helt umuligt, og slår vi os ned i Avedøre, har vi intet at lade bønderne høre fremover. Det er jo reelt en umulig opgave, medmindre vi kan finde en mæcen, der gider finansiere et undergrundsanlæg.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  13. #264
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Har denne artikel været oppe og vende herinde?
    https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...l-at-saelge-ud

  14. #265
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Man kan jo lave en sjov lille øvelse og kigge på grønne pletter på Danmarkskortet, der er større end det nuværende anlæg på Frederiksberg. Frasorterer man parker, naturområder og større grunde til bebyggelse, ender man i Avedøre eller Dragør, som noget af det nærmeste. Dragør er trafikalt helt umuligt, og slår vi os ned i Avedøre, har vi intet at lade bønderne høre fremover. Det er jo reelt en umulig opgave, medmindre vi kan finde en mæcen, der gider finansiere et undergrundsanlæg.
    Eller rykke 10-15 km uden for bygrænsen, som storklubber har gjort i rigtig, rigtig mange tilfælde.

  15. #266
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Eller rykke 10-15 km uden for bygrænsen, som storklubber har gjort i rigtig, rigtig mange tilfælde.
    Jeg ved ikke, hvordan du definerer bygrænsen, men selv hvis man lægger den mest restriktive definition til grund, og siger at Københavns grænser defineres af brokvartererne (i øvrigt en helt legitim afgrænsning), så havner man i steder som Vallensbæk, Herlev og Skodsborg. De to førstnævnte, og alt der ligger i samme retning, vil jo bare være en gigantisk nedtur. Ikke mindst set i lyset af, at bif i givet fald vil være tættere på København end os. Nordsjælland har da sin charme, men mon ikke det kan blive et problem at finde et passende areal her, medmindre vi er villige til at bevæge os meget langt væk fra København?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #267
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Har denne artikel været oppe og vende herinde?
    https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...l-at-saelge-ud

    Både og. Copenhagen Sundays har berettet, at han er meget syg, og det er Smeden, der “de facto” bestemmer over hans aktier og dermed har majoriteten (lige godt 50%) i selskabet bag FC København. Jeg ved ikke, hvordan man ellers kan tolke på den manøvre - om det har med arv eller lignende at gøre? Det ville være rart, hvis nogen medfans kunne kaste mere lys over denne sag?
    Sidst redigeret af jake : 13.04.24 kl. 10:59 Årsag: Kommatering

  18. #268
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg ved ikke, hvordan du definerer bygrænsen, men selv hvis man lægger den mest restriktive definition til grund, og siger at Københavns grænser defineres af brokvartererne (i øvrigt en helt legitim afgrænsning), så havner man i steder som Vallensbæk, Herlev og Skodsborg. De to førstnævnte, og alt der ligger i samme retning, vil jo bare være en gigantisk nedtur. Ikke mindst set i lyset af, at bif i givet fald vil være tættere på København end os. Nordsjælland har da sin charme, men mon ikke det kan blive et problem at finde et passende areal her, medmindre vi er villige til at bevæge os meget langt væk fra København?
    Jeg mener helt oprigtigt en mark langt væk fra brokvartererne, også uden for forstæderne. Ja, det er pisse ucharmerende, men rent praktisk vil det kun betyde, at man vil kunne lave baner og træningsfaciliteter der vil dække de behov klubben reelt har. Hvis du eksempelvis
    tager de stor klubber i London, så har man netop anerkendt, at det bare er umuligt, at få lokationen og behovet til at gå op i en højere enhed. Det samme har været gældende for rigtig mange storklubber i Europa. Nogen gange må man gå på kompromis, for at få dækket de behov man reelt har, og her kunne kompromiset være, at man placerer træningsanlæget et sted uden for København, selvom det vil fjerne en del af nærheden til byen. Jeg er ikke selv fan af tanken, men kan godt forstå, hvis det ender med at være nødvendigt.
    Sidst redigeret af Devil : 13.04.24 kl. 13:39

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #269
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    122

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Ok, så altså mere end 10-15 km..hvor tænker du vil være oplagt? Sådan mere konkret? Der er tæt bebygget nordpå, øst er Øresund, syd er Amager (som ville være spiseligt men næppe plads) og vestpå som så står tilbage, er også ret tæt bebygget indtil vestegnen er forbikørt og et dårligt minde i bakspejlet. Kræver lokal politisk velvilje mildest talt, hvis vi skal købe + jævne en 200 charmeforladte 1plans huse med jorden. Og dyrt trods alt. Not happening.

    Den nedbrændte KB Hal var en misset mulighed.

    Gentofte Sportspark ville være ideelt men son andre er inde på så er der ret mange brugere der skulle flyttes/kompenseres. Skatere og Towers kunne måske lade sig gøre at relokere. Men Skovshoved, GVI og HIK huserer der også, især i vintermånederne.

    Jeg kommer ikke så meget ud af byen, så ovenstående er baseret på fordomme, og hvad jeg har bemærket fra motorvejen.

  21. #270
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Tænker underjordisk, top hemmeligt, træningsanlæg under jorden et sted i Kbh! Det ville være klassa

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (1 members and 3 guests)

  1. Bastiano

Lignende emner

  1. Fondsbørsmeddelelsen om Lalandia
    By Mattsson#1988 in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 15:34
  2. Godt tidspunkt at sælge ud?
    By fckcs in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.12.06, 18:29
  3. UEFA giver FCK lov til at sælge "øl" i PARKEN
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.10.06, 22:22
  4. Hvor var du da FCK købte Lalandia?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 27.01.04, 14:47
  5. Aab Vil Sælge Spillere For 9 Millioner!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 26.11.03, 17:15

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •