Side 19 af 20 FørsteFørste ... 91617181920 SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 295

Emner: PSE vil sælge Parken og Lalandia

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af kalif Se meddelelser
    Ok, så altså mere end 10-15 km..hvor tænker du vil være oplagt? Sådan mere konkret? Der er tæt bebygget nordpå, øst er Øresund, syd er Amager (som ville være spiseligt men næppe plads) og vestpå som så står tilbage, er også ret tæt bebygget indtil vestegnen er forbikørt og et dårligt minde i bakspejlet. Kræver lokal politisk velvilje mildest talt, hvis vi skal købe + jævne en 200 charmeforladte 1plans huse med jorden. Og dyrt trods alt. Not happening.

    Den nedbrændte KB Hal var en misset mulighed.

    Gentofte Sportspark ville være ideelt men son andre er inde på så er der ret mange brugere der skulle flyttes/kompenseres. Skatere og Towers kunne måske lade sig gøre at relokere. Men Skovshoved, GVI og HIK huserer der også, især i vintermånederne.

    Jeg kommer ikke så meget ud af byen, så ovenstående er baseret på fordomme, og hvad jeg har bemærket fra motorvejen.
    Du får det til at lyde som om, jeg håber på det. Det jeg siger er, at det er en mulighed som mange store klubber fra langt større lande og byer har benyttet sig af, da de kunne se, at det reelt var umuligt at blive i eksempelvis London og samtidig have de træningsfaciliteter der er nødvendige for en topklub.

    Jeg ville bestemt ikke juble, hvis det skete, men derfor kan det jo godt være den eneste rigtige løsning, hvis man vil fortsætte udviklingen. Faktum er i hvert fald, at der ikke findes en eneste grund i København, som FCK realistisk kan købe og efterfølgende bebygge med et anlæg på samme niveau som FCM's, BØF's, AGF's nye, FCN's nye i Hillerød eller AaB's. Det er bare fakta. Pladsen findes ikke, i hvert fald ikke uden investeringer, der er komplet urealistiske.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #272
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    122

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Slet ikke, vil gerne lege med tanken, bare mere konkret så man kan vurdere hvad størrelse kamel der skal sluges. Ingen ville vel ønske problemstillingen eksisterede. Enig i at der ikke er plads i byen, vi har jo ikke engang kunne finde lokation til et fantasi-stadion.

    Min pointe var at "uden for byen" umiddelbart heller ikke kan lade sig gøre, uden at skulle flytte et godt stykke sydvest for Storkøbenhavn. Så kan man overveje om det så er spiseligt, eller om man bare må optimere på det man har. Kører man forbi egnen for at komme til træning, så er der ikke sovs nok i verden til at jeg kunne få det ned. Og jeg er i forvejen ikke pjattet med at træning er ved KBs anlæg :)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #273
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    148

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Det bliver spændende når udfaldet af mødepunkt nr. 29 bliver offentliggjort. Det skulle eftersigende dreje sig om at kommunen ser på prissætning af forlængelse af hjemfaldspligt... eller forudsætninger herfor.

    https://www.kk.dk/dagsordener-og-ref...2024/dagsorden
    Frost

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #274
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Frost Se meddelelser
    Det bliver spændende når udfaldet af mødepunkt nr. 29 bliver offentliggjort. Det skulle eftersigende dreje sig om at kommunen ser på prissætning af forlængelse af hjemfaldspligt... eller forudsætninger herfor.

    https://www.kk.dk/dagsordener-og-ref...2024/dagsorden
    https://bold.dk/fodbold/klubber/danm...ykker-naermere

    Ud fra Jacob Lauesens udtalelse, er der bestemt noget om snakken.

    Han udtaler: “Jeg tror og håber på, at kommunen godt kan se, at området ikke skal afleveres tilbage om 35 år, hvis det skal give mening for nogen
    at investere en meget stor sum i et moderniseret stadion.”

  8. #275
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-04...ter-stor-nyhed

    Efter Borgerrrepræsentationens beslutning vedr. forlængelse af hjemfaldspligten, virker det som om der kommer til at ske noget. Spændende..

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #276
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-04...ter-stor-nyhed

    Efter Borgerrrepræsentationens beslutning vedr. forlængelse af hjemfaldspligten, virker det som om der kommer til at ske noget. Spændende..
    Spændende er det bestemt, og jeg er ret sikker på, at det udmønter sig i et +50.000 stadion inden for 5-6 år.

    Derudover giver det umiddelbart en tilfredsstillelse, hvis man orker at smutte ind på Bold.dk. Mængden af infantile og uunderbyggende kommentarer fra især BØF-tilhængere, gør, at selv uden et nyt megastadion, har det været hele beslutningen værd.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #277
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-04...ter-stor-nyhed

    Efter Borgerrrepræsentationens beslutning vedr. forlængelse af hjemfaldspligten, virker det som om der kommer til at ske noget. Spændende..
    https://www.fck.dk/nyhed/fc-koebenha...ve-fan-village

    Det er forøvrigt næppe tilfældigt, at denne nyhed kommer ud samtidig med ovenstående. Det virker som om kommunen har sagt til PSE: Hvis vi forlænger hjemfaldspligten., så opgiver I Fan Village.. :)

  13. #278
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/fc-koebenha...ve-fan-village

    Det er forøvrigt næppe tilfældigt, at denne nyhed kommer ud samtidig med ovenstående. Det virker som om kommunen har sagt til PSE: Hvis vi forlænger hjemfaldspligten., så opgiver I Fan Village.. :)
    Lidt pudsigt. For min tanke er, at Fan Village kan blive en integreret del, af en kæmpe renovering af Parken.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #279
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    407

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Lidt pudsigt. For min tanke er, at Fan Village kan blive en integreret del, af en kæmpe renovering af Parken.
    Hvorfor laver man ikke bare en fan village i fælledparken, der er der jo masser af plads.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  16. #280
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/fc-koebenha...ve-fan-village

    Det er forøvrigt næppe tilfældigt, at denne nyhed kommer ud samtidig med ovenstående. Det virker som om kommunen har sagt til PSE: Hvis vi forlænger hjemfaldspligten., så opgiver I Fan Village.. :)
    Jeg fik præcis samme tanke.

    Vi giver jer 30 mere, så I kan renovere (hvilket også er i kommunens interesse), men så skal I også stoppe med projekt Fan-village, så vi kan få fred fra naboerne. Og så finder man jo nok alligevel på noget når/hvis et nyt (renoveret) stadion er færdigt. :-)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #281
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...a-vej-i-parken

    Vi er nogle sære størrelser. Den her nyhed er fra i går, og den bliver kun nævnt i skakten, men når FCK nu vil bruge penge på stadion og 10'eren, så er det vel okay at have stående her?

    Personligt er jeg lidt, 'nå!', når det kommer til lappeløsninger i Parken. For mig handler det mest om, at stadion skal kunne bruges de næste 5-6 år, indtil der forhåbentlig står et nyt, flot og tidssvarende stadion.

    Jeg synes det er langt mere interessant, hvordan man ender med at opgradere 10'eren. Specielt da man nu stædigt fastholder placeringen. Med tanke på, hvad konkurrenterne bygger eller har bygget, så er den del altså mere end afgørende for fremtiden. Jeg håber virkelig, at man vælger rigtigt.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #282
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...a-vej-i-parken

    Vi er nogle sære størrelser. Den her nyhed er fra i går, og den bliver kun nævnt i skakten, men når FCK nu vil bruge penge på stadion og 10'eren, så er det vel okay at have stående her?

    Personligt er jeg lidt, 'nå!', når det kommer til lappeløsninger i Parken. For mig handler det mest om, at stadion skal kunne bruges de næste 5-6 år, indtil der forhåbentlig står et nyt, flot og tidssvarende stadion.

    Jeg synes det er langt mere interessant, hvordan man ender med at opgradere 10'eren. Specielt da man nu stædigt fastholder placeringen. Med tanke på, hvad konkurrenterne bygger eller har bygget, så er den del altså mere end afgørende for fremtiden. Jeg håber virkelig, at man vælger rigtigt.
    Det er i hvert fald helt umuligt at bygge et tilsvarende De Toekomst (Ajax træningsanlæg), uden at få sendt mere end cricket væk fra arealet omkring 10'eren.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #283
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,539

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...a-vej-i-parken

    Vi er nogle sære størrelser. Den her nyhed er fra i går, og den bliver kun nævnt i skakten, men når FCK nu vil bruge penge på stadion og 10'eren, så er det vel okay at have stående her?

    Personligt er jeg lidt, 'nå!', når det kommer til lappeløsninger i Parken. For mig handler det mest om, at stadion skal kunne bruges de næste 5-6 år, indtil der forhåbentlig står et nyt, flot og tidssvarende stadion.

    Jeg synes det er langt mere interessant, hvordan man ender med at opgradere 10'eren. Specielt da man nu stædigt fastholder placeringen. Med tanke på, hvad konkurrenterne bygger eller har bygget, så er den del altså mere end afgørende for fremtiden. Jeg håber virkelig, at man vælger rigtigt.
    Jeg er fuldstændig enig.. Jeg forstår faktisk ikke rigtigt, hvorfor man vælger at smide et 3-cifret millionbeløb efter toiletter og boder i Parken, når man må formode at vi skal i gang med den helt store renovering om 5-6 års tid. Det virker decideret håbløst. Men måske handler det om, at man slet ikke har så store og forkromede planer for Parken, som man går og drømmer om.

    Mht. træningsanlægget er jeg sgu også sådan lidt “bæææh”.. Vi går i gang med renoveringen af 3. bane og så kigger arkitekterne sammen med PC på behovet for udvikling af faciliteterne på 10’eren. Det bliver altså milevidt fra et topmoderne træningsanlæg på internationalt niveau, det vi ender op med. Det er sådan set essensen af den nyhed. Og så kan de pakke det ind i nok så mange floskler om tilhørsforholdet til Frederiksberg og KB. Vi kommer aldrig i nærheden af det vi bør/skal have derinde. Uambitiøst er det jeg sidder tilbage med af fornemmelse.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #284
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig enig.. Jeg forstår faktisk ikke rigtigt, hvorfor man vælger at smide et 3-cifret millionbeløb efter toiletter og boder i Parken, når man må formode at vi skal i gang med den helt store renovering om 5-6 års tid. Det virker decideret håbløst. Men måske handler det om, at man slet ikke har så store og forkromede planer for Parken, som man går og drømmer om.
    Først og fremmest så tvivler jeg på, at hele det 3-cifrede millionbeløb går til Parken alene - jeg tænker også, at det dækker over nogle af udgifterne til opgradering af træningsanlæg bl.a. den nye 3. bane.
    Mht Parken så tror jeg sådan set du har ret i, at man ikke har en stor plan klar. Der er nok nogle skitser og ideer, men det giver ikke meget mening at lægge en masse penge og tid i forkromede planer før man får en afklaring på, hvor meget vi skal betale for at rykke tidsplanen de 30 år. Koster det f.eks. en halv milliard af udskyde 30 år, ja så er den plan nok også urealistisk.

    Det samme kan forøvrigt siges om løsningen på "hoppeproblemet", som mange savner svar på. De svar kommer tidligst, når den bestilte rapport kommer om et par uger. Så må vi se, om det er noget der kan svare sig at løse - det skal i hvert fald nok blive grobund for nogle saftige diskussioner, hvis problemet er så stort som frygtet (at det ingen understreges, at der ikke må hoppes) og det samtidig koster et kæmpe millionbeløb at reparere, hvis det overhovedet er muligt.


    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Mht. træningsanlægget er jeg sgu også sådan lidt “bæææh”.. Vi går i gang med renoveringen af 3. bane og så kigger arkitekterne sammen med PC på behovet for udvikling af faciliteterne på 10’eren. Det bliver altså milevidt fra et topmoderne træningsanlæg på internationalt niveau, det vi ender op med. Det er sådan set essensen af den nyhed. Og så kan de pakke det ind i nok så mange floskler om tilhørsforholdet til Frederiksberg og KB. Vi kommer aldrig i nærheden af det vi bør/skal have derinde. Uambitiøst er det jeg sidder tilbage med af fornemmelse.
    Jeg er sådan set enig. Men det som vi måske synes er flosker er bare meget vigtigt for mange andre fans, og det vil uden tvivl skabe et ramaskrig blandt dele af vores fanbase, hvis man rykker træningsanlægget et sted hen, hvor der er plads....for det bliver uden tvivl langt væk og formentlig på en upopulær adresse. Jeg er dog enig i, at vi lige nu tisser i bukserne for at holde os varme, når det kommer til træningsanlægget. Det er uholdbart, især når man på sigt også vil have en kvindeafdeling inkl. talentafdeling på samme adresse.

  25. #285
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,539

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Jeg er sådan set enig. Men det som vi måske synes er flosker er bare meget vigtigt for mange andre fans, og det vil uden tvivl skabe et ramaskrig blandt dele af vores fanbase, hvis man rykker træningsanlægget et sted hen, hvor der er plads....for det bliver uden tvivl langt væk og formentlig på en upopulær adresse. Jeg er dog enig i, at vi lige nu tisser i bukserne for at holde os varme, når det kommer til træningsanlægget. Det er uholdbart, især når man på sigt også vil have en kvindeafdeling inkl. talentafdeling på samme adresse.
    Det vil sikkert skabe et ramaskrig blandt nogle fans, ja, men det må aldrig være argumentet for ikke at gøre det rigtige. Jeg tænker i øvrigt at de ramaskrig vil forsvinde lige så hurtigt som de orange faner er forsvundet på vestegnen, sålænge de sportslige resultater er der (hvilket et topmoderne anlæg vil være med til at øge chancerne for).

    Jeg er dog også umiddelbart af den overbevisning, at det er nogle andre argumenter der gør, at klubben meget gerne vil blive på Frederiksberg, stadig kan jeg dog ikke se fidusen.

    Mht opgraderingerne af stadion, så forstår jeg bare ikke hvorfor man ikke venter med den 3-cifrede investering, til der er overblik over situationen. Som du selv nævner, aner vi ikke engang hvad det vil koste at forlænge hjemfaldspligten, og dermed ligger der formentlig ikke antegningen at et projekt i skuffen, men omvendt har man selv udtalt, at man nok skal forvente at der går 5-6 år, før et nyrenoveret Parken står klar. Det er en forholdsvis kort horisont i min bog, og må betyde at man forventer at kunne sætte noget igang inden for 2-3 år. I den kontekst forstår jeg slet slet ikke at man er villig til at smide mange millioner efter boder og toiletter i det nuværende Parken, når man ikke aner hvordan projektet ender (worst case smider vi jo millioner efter noget, som har en levetid på 4-5 år). Så hvorfor ikke afvente situationen, og så smide de 100 mio over i puljen der er allokeret til træningsanlæg?

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fondsbørsmeddelelsen om Lalandia
    By Mattsson#1988 in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 15:34
  2. Godt tidspunkt at sælge ud?
    By fckcs in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.12.06, 18:29
  3. UEFA giver FCK lov til at sælge "øl" i PARKEN
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.10.06, 22:22
  4. Hvor var du da FCK købte Lalandia?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 27.01.04, 14:47
  5. Aab Vil Sælge Spillere For 9 Millioner!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 26.11.03, 17:15

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •