Side 3 af 18 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 257

Emner: PSE vil sælge Parken og Lalandia

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    672

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nu spørger jeg lige dumt.. Men de klubber, vi gerne vil sammenligne os med rundt om i Europa, som ikke er ejet af en russisk/kinesisk/golfstats oligark, hvor mange af dem ejer deres stadion, og hvor mange af dem lejer sig ind på deres stadion?
    Hvordan ser det ud for de norske og svenske klubber, og klubber som Rangers, Celtic, Olympiakos, Young Boys, Brugge, Braga, Dinamo Zagreb, osv?
    Hvis vi ser på de 25 klubber rundt om os ift placeringen på UEFAs rangliste så ser det cirka sådan her ud:

    Olympiakos - Den græsk olympiske komite
    Slavia Praha. Firma: Eden Arena
    Lazio - Den italienske olympiske komite
    Dinamo Zagreb - Kommunen
    Sporting Lisbon - Klubben
    Dinamo Kiev - Det ukrainske sportsministerium
    Besiktas - Klubben
    Basel - Firma: Genossenschaft Stadion St. Jakob-Park
    Cska Moskva: Klubben
    Valencia: Klubben
    Monaco: Fyrstendømmet Monaco
    Brugge - Klubben
    Young Boys: Firma: Stade de Suisse Wankdorf Nationalstadion AG
    Braga - Kommunen
    Schalke - Klubben
    FK Krasnodar - Klubben/russisk oligark
    Celtic - Klubben
    Viktoria Plzen - Kommunen
    Borussia Mönchengladbach - klubben
    Eintracht Frankfurt - Kommunen
    Røde Stjerne - Klubben
    Leicster - Kommunen
    Rangers - Klubben
    AC Milan - Kommunen
    Lokomotiv Moskva - Firma: Russian Railways

    Kilde Wikipedia


    Status:
    Firma: 4
    Klubben: 11
    Kommunen/regionen: 7
    Diverse: 3

    Og hvad kan man så konkludere ud fra det?
    At nogen klubber er gode venner med folkene fra kommunen, andre har meget, meget rige ejere og nogen andre er heldige, fordi der har været afholdt OL, EM, VM eller lign. i deres by.

    Mvh
    Derfor er jeg veldig stolt av laget mitt!
    niknik's Avatar

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af niknik Se meddelelser
    Hvis vi ser på de 25 klubber rundt om os ift placeringen på UEFAs rangliste så ser det cirka sådan her ud:
    Flot benarbejde! Gad vide, hvordan det ser ud for top 25-klubberne? Er billedet mon her lige så broget, eller kan man se et tegn på, at det ene eller det andet medvirker til succes?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af niknik Se meddelelser
    Basel - Firma: Genossenschaft Stadion St. Jakob-Park
    eh hehehehe!

    Anyhoo, midt i alle de beroligende udmeldinger, der kommer om at et salg skal sikre, at vi kommer til at spille samme sted for al fremtid, også hvis Parken fjernes og erstattes med en dansk version af Friends Arena, savner jeg stadig en lige så kategorisk melding om, hvor vi skal være, så længe der bygges ...

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    eh hehehehe!

    Anyhoo, midt i alle de beroligende udmeldinger, der kommer om at et salg skal sikre, at vi kommer til at spille samme sted for al fremtid, også hvis Parken fjernes og erstattes med noget helt nyt, savner jeg stadig en lige så kategorisk melding om, hvor vi skal være, så længe der bygges ...
    Det kommer vel i høj grad an på, hvor stor en renovering af Parken, der kommer til at ske. Hvis den bliver relativt lille, så kan man næsten forestille sig samme løsning, som da man renoverede D-tribunen, altså man bygger på en tribune ad gangen. Hvis det bliver en stor en af slagsen, så er der to muligheder, jeg lige kan forestille mig:
    1) Vi lejer os ind på et andet SL-stadion i KBH-området indtil man i et eller andet omfang kan afvikle kampe i Parken, med eller uden tilskuere.
    2) Vi smider også nogle penge efter at udbygge Østerbro Stadion og bruger det i mellemtiden.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det kommer vel i høj grad an på, hvor stor en renovering af Parken, der kommer til at ske. Hvis den bliver relativt lille, så kan man næsten forestille sig samme løsning, som da man renoverede D-tribunen, altså man bygger på en tribune ad gangen. Hvis det bliver en stor en af slagsen, så er der to muligheder, jeg lige kan forestille mig:
    1) Vi lejer os ind på et andet SL-stadion i KBH-området indtil man i et eller andet omfang kan afvikle kampe i Parken, med eller uden tilskuere.
    2) Vi smider også nogle penge efter at udbygge Østerbro Stadion og bruger det i mellemtiden.
    Yup, men den første forudsætning er næppe aktuel ved et helt nyt stadion ;-)

    Så jo, 1) er da den oplagte. Jeg er bare nysgerrig efter at høre, hvor det skulle foregå. For der er vel reelt kun én løsning, der er brugbar. Den er samtidig uacceptabel ...

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Yup, men den første forudsætning er næppe aktuel ved et helt nyt stadion ;-)

    Så jo, 1) er da den oplagte. Jeg er bare nysgerrig efter at høre, hvor det skulle foregå. For der er vel reelt kun én løsning, der er brugbar. Den er samtidig uacceptabel ...
    Nu er vi blevet trænet i billet-lotteri under coronaen, så den model kører vi da bare videre i et par år eller tre ovre på Østerbro Stadion... ;-)

    Spøg til side, jeg håber faktisk, at det bliver modellen med begrænset kapacitet på Østerbro Stadion frem for at skulle ud til forstæderne. Hvilket alligevel også ville betyde begrænset kapacitet alle andre steder end på VSTGN.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    eh hehehehe!

    Anyhoo, midt i alle de beroligende udmeldinger, der kommer om at et salg skal sikre, at vi kommer til at spille samme sted for al fremtid, også hvis Parken fjernes og erstattes med en dansk version af Friends Arena, savner jeg stadig en lige så kategorisk melding om, hvor vi skal være, så længe der bygges ...
    Hvad med Gladsaxe stadion? Ab kommer vel næppe op i Superligaen inden for en overkommelig fremtid, så vi ville ikke skulle dele med en anden SL-klub. Og 13.000 pladser er også mere end Østerbro og Farum har.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af niknik Se meddelelser

    Young Boys: Firma: Stade de Suisse Wankdorf Nationalstadion AG
    Altså, den her kan vi vel heller ikke se bort fra?

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Hvad med Gladsaxe stadion? Ab kommer vel næppe op i Superligaen inden for en overkommelig fremtid, så vi ville ikke skulle dele med en anden SL-klub. Og 13.000 pladser er også mere end Østerbro og Farum har.
    Det føles ikke uacceptabelt, i alle fald, ligesom en bestemt anden klub ;-)

    Men det er et godt spørgsmål, om det er så også er brugbart. I superligaen er det nok, men skulle vi nå frem til en europæisk turnering, hvad end det er for én, skal vi have et kategori 4-stadion at spille på. Det betyder ikke kun mindst 8.000 siddepladser, hvad Gladsaxe vist lige akkurat har, men også bla. separate afsnit til udefans, hvad der vel næppe er. Så er det op til kunstgræsset længere nordpå ... eller ud til de uacceptable ;-)

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Gladsaxe er det klart mest oplagte i et fanperspektiv. Desværre komplet uegnet i forhold til VIP/partnere. Der er kun to muligheder, hvis PSE skal tilgodese alle deres interessenter. Den anden er i Farum.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Artikel omkring pensionskasser der slikker sig om munden omkring muligheden for at købe Parken:-)

    https://finanswatch.dk/Finansnyt/Pen...le13661613.ece
    Very Nice

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Gladsaxe er det klart mest oplagte i et fanperspektiv. Desværre komplet uegnet i forhold til VIP/partnere. Der er kun to muligheder, hvis PSE skal tilgodese alle deres interessenter. Den anden er i Farum.

    Vil Valby eventuelt være bedre fra VIP/Partner perspektiv i en ren Gladsaxe/Valby afvejning?

    Under alle omstændigheder vil Valby eller Gladsaxe nok være de bedste bud set fra fan-perspektiv (ingen groundshare med fjender), men ingen af dem har mulighed for at kapere Europæisk (Gladsaxe har 7707 sæder, Valby har 4400), så med mindre at FCK er opsat på at spytte i kasse er eneste muligheder for dette (på Sjælland!) Vest eller Farum
    Sidst redigeret af Sian : 21.01.22 kl. 11:42

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    https://www.bt.dk/fodbold/dbu-melder...ejer-af-parken

    DBU er igang med at afsøge samarbejdspartnere til at købe parken, med henblik på at modernisere Parken

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Jeg vil anbefale, at man høre følgende afsnit af Fodbold for voksne fra Mediano. https://www.mediano.nu/oversigt/2022...022-der-venter Vores nye kommercielle direktør er i studiet, og der er faktisk en del ret interessante betragtninger omkring FCK, PSE, salget Parken, fremtiden m.m.

    Som ekstra krydderi, er det en fornøjelse at høre Jacob Lauesen slagte Dan Hammers viden og reelt kalde ham en dinosaurer, eller når alle tre udpensler overfor Peter Brygmann, hvorfor FCM ikke er en reel trussel mod FCK's førerposition i toppen af dansk fodbold over længere sigt .

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    92

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...s-paa-479-mio/

    Jeg er ikke ekspert, men umiddelbart læser jeg det som om at det er lalandia og kontor bygningerne der holder os på plus. Jeg kan ud fra det regnskab godt frygte for fremtiden hvis de sælger det fra.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 18 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fondsbørsmeddelelsen om Lalandia
    By Mattsson#1988 in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 15:34
  2. Godt tidspunkt at sælge ud?
    By fckcs in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.12.06, 18:29
  3. UEFA giver FCK lov til at sælge "øl" i PARKEN
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.10.06, 22:22
  4. Hvor var du da FCK købte Lalandia?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 27.01.04, 14:47
  5. Aab Vil Sælge Spillere For 9 Millioner!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 26.11.03, 17:15

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •