Side 7 af 19 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 273

Emner: PSE vil sælge Parken og Lalandia

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Tåkrummende at høre på PC i dag. Nægter at der har eksisteret en strategi med Champions League hvert andet år og står som en kæmpe arrogant nar og fortæller, at han har leveret totalt fejlfrit. Han mener ikke, vi kan holde ham op på de katastrofale vintersignings. Ej seriøst, vores klub ender med at gå konkurs på det her. Hold kæft med inkompetence. Måske vi er heldige at Sune og Jacob kan overpræstere så vildt, at de dækker for vores elendige sportslige ledelse...
    Det pressemøde var netop så tåkrummende at hører på.

    Altså det fint man fremlægger en strategi og ambitioner, men jeg blev da overhovedet ikke klogere på, hvor pengene skal komme fra samt, hvordan man med den nuværende strategi med unge talentspillere forventer CL hvert andet år.

    Jeg syntes mere PC mindede om Komiske Ali i det pressemøde.

    Men hey, nu har vi fans jo mere skyts at kaste med, når vi i fremtiden ser disse mål og ambitioner forblive uforløst.... Mere brænde på bålet :)

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Haha ja, det er sjovt, at Champions League i år tæller med, men transfers tæller først fra 2023 :D
    Nu sagde han vist også, at vi allerede i sommers var startet på transferstrategien, da man havde hentet stjerner. Det er jeg sådan set enig i.
    Det undrer mig egentlig, at han sagde det mht CL. Han gjorde det nok for at få en god start på "cl-regnskabet", men samtidig er det vel ret optimistisk at tro, at vi kommer i CL hvert andet år fra nu. Det er en strategi for, hvor man vil være i 2027, hvorfor han måske mere fornuftigt kunne have nævnt det (at regnskabet starter der). Nu fik han i hvert fald lige sat sig selv under lidt større pres og lidt "hurtigere" pres end måske nødvendigt.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg har sjældent set mere malplaceret tomsnak. Det er endda fra folk, som absolut intet har vist indtil nu. Der er ikke taget højde for en potientiale krise, det er blevet betydeligt svære at komme i CL og vi performer dårligere end hi har de sidste 20 år.

    PC kan sagtens bruge flere penge, men der er ikke kommet mere kvalitet. Holdet ligger udenfor top 6 og vi er nødtvunget til 5-6 sejre i træk, hvilket med nuværende trup og antallet af skader blandt nøglespillere er utopi.

    Jeg hader simpelthen sådan en gang virkelighedsfjerns CBS Excel øvelse .
    Tjaa, jeg synes nu det er forløsende, endelig at høre ledelsen melde ambitiøst ud. Det klæder os.

    Og mht. til CL, så har jeg en fornemmelse af, at de folk som beskæftiger sig med klubben til dagligt, har et noget større indblik i hvor vanskeligt det bliver fremadrettet, end alle os andre. I hvert fald argumenterede PC da fint for, at man rent faktisk HAR kigget på det fremtidige CL-format og ikke mindst skelet til de diskussioner der kører hos UEFA omkring access-list, som fremadrettet kan blive meget mere fokuseret omkring klub-koefficient, end tilfældet er i dag (hvilket lød til at bekomme PC ganske vel). Så nogle overvejelser er der rent faktisk gjort.

    Og hvorom alting er, så bliver det i hvert fald ikke nemmere at komme i CL, hvis ikke man øger budgetterne, som resten af vores europæiske konkurrenter. Jeg synes det var et fint pressemøde og er svært tilfreds med det overordnede indhold i strategien (som jo netop er hvad det er, en strategi).

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det pressemøde var netop så tåkrummende at hører på.

    Altså det fint man fremlægger en strategi og ambitioner, men jeg blev da overhovedet ikke klogere på, hvor pengene skal komme fra samt, hvordan man med den nuværende strategi med unge talentspillere forventer CL hvert andet år.

    Jeg syntes mere PC mindede om Komiske Ali i det pressemøde.

    Men hey, nu har vi fans jo mere skyts at kaste med, når vi i fremtiden ser disse mål og ambitioner forblive uforløst.... Mere brænde på bålet :)
    Det er selvfølgelig fair nok, at du synes det var tåkrummende. Det kan man da også sagtens mene med video om "FCK Manifest", PC på lidt tynd is osv. Men der blev vel løftet sløret for noget af det, nemlig f.eks. at hele hospitality oplevelsen i Parken for sponsorer skal markant forbedres, hvorfor de vel regner med markant flere penge den vej. Samtidig er præmiepenge regnet ind, hvorfor CL-deltagelse skal bære noget af det. Det kan man selvfølgelig godt stille sig lidt tvivlende overfor.
    Jeg forstod det som, at der på sigt skal tjenes flere penge på sponsorater og fodbolden, men at vi skal investere nogle penge nu og de kommende år på stadion og trup for at hjælpe det på vej. Lægger vi penge i stadionfaciliteter, så kan vi tjene flere penge på sponsorer. Lægger vi flere penge i holdet, så kan vi også tjene mere på bedre resultater.

    Sportsligt skal der bruges flere penge, som (må vi gå ud fra) skal gå til større indkøb og dermed et stærkere hold. Jeg er personlig også lidt spændt på, om akademiet kan levere kontinuerligt så den strategi med 50% unge holder, men hvis vi ser på et hold som Salzburg, så går det jo fint med en lignende strategi.

    Jeg tænker at pressemødet introducerede, hvor vi gerne vil hen de næste 5 år. Helt ned i detaljerne kom vi ikke, men det havde jeg dog heller ikke forventet.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #95
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er selvfølgelig fair nok, at du synes det var tåkrummende. Det kan man da også sagtens mene med video om "FCK Manifest", PC på lidt tynd is osv. Men der blev vel løftet sløret for noget af det, nemlig f.eks. at hele hospitality oplevelsen i Parken for sponsorer skal markant forbedres, hvorfor de vel regner med markant flere penge den vej. Samtidig er præmiepenge regnet ind, hvorfor CL-deltagelse skal bære noget af det. Det kan man selvfølgelig godt stille sig lidt tvivlende overfor.
    Jeg forstod det som, at der på sigt skal tjenes flere penge på sponsorater og fodbolden, men at vi skal investere nogle penge nu og de kommende år på stadion og trup for at hjælpe det på vej. Lægger vi penge i stadionfaciliteter, så kan vi tjene flere penge på sponsorer. Lægger vi flere penge i holdet, så kan vi også tjene mere på bedre resultater.

    Sportsligt skal der bruges flere penge, som (må vi gå ud fra) skal gå til større indkøb og dermed et stærkere hold. Jeg er personlig også lidt spændt på, om akademiet kan levere kontinuerligt så den strategi med 50% unge holder, men hvis vi ser på et hold som Salzburg, så går det jo fint med en lignende strategi.

    Jeg tænker at pressemødet introducerede, hvor vi gerne vil hen de næste 5 år. Helt ned i detaljerne kom vi ikke, men det havde jeg dog heller ikke forventet.
    Jeg havde absolut hellere ikke forventet man skulle gå helt ned i detaljen, men mere kød på en realistisk forventning, når man nu melder ud man skal være mestre hvert år samt CL hvert andet år. Det er noget af et statement.

    Hvis man har ovenstående ambitioner, så skal der massive investeringer til og jeg mener massive. Sponsorater og forbedret faciliteter der gør der kommer flere tilskuere gør det sgu ikke alene.

    Men jeg håber da PC og den sportslige ledelse overrasker mig positivt. Min tillid ovenpå hvad jeg har set indtil videre er bare på et meget lavt niveau.


    Held og Lykke. Jeg skal nok holde ledelsen op på CL hvert andet år (Den nye høje hylde)

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #96
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    PC hævder, foreholdt perlerækken af fejlkøb, at det er op til trænergruppen og spilleren selv, at forløse potentialet. Ha ha ha, så har han ligesom givet aben videre!! Den var sgu lidt for nem Peter Christiansen :-(

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #97
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg havde absolut hellere ikke forventet man skulle gå helt ned i detaljen, men mere kød på en realistisk forventning, når man nu melder ud man skal være mestre hvert år samt CL hvert andet år. Det er noget af et statement.

    Hvis man har ovenstående ambitioner, så skal der massive investeringer til og jeg mener massive. Sponsorater og forbedret faciliteter der gør der kommer flere tilskuere gør det sgu ikke alene.

    Men jeg håber da PC og den sportslige ledelse overrasker mig positivt. Min tillid ovenpå hvad jeg har set indtil videre er bare på et meget lavt niveau.


    Held og Lykke. Jeg skal nok holde ledelsen op på CL hvert andet år (Den nye høje hylde)
    Mestre hvert år er ikke noget nyt. CL hvert andet år finder jeg også som værende en lige lovligt frisk udmelding. Men hvis man har noget viden om, at adgang til CL i fremtiden i højere grad bindes op på klubkoefficient i stedet for landekoefficient, så ser det måske pludselig ikke så dumt ud. Under alle omstændigheder, så bliver det spændende at følge. Forhåbentlig kommer vi tættere på den målsætning end for knap 10 år siden, hvor vi åbenbart også havde den ambition.

    Mht tilskuerantal, så tror jeg ikke nødvendigvis, at man regner med mange flere. Men man regner nok med mange flere som lægger rigtig mange penge for deres billetter, altså at hele sponsordelen med bespisning osv kommer til at tjene meget mere. Det er klart, at hvis man byder på restaurantoplevelse i noget som ligner Geraniumkvalitet (eller bare lidt derhen af) fremfor et fesent buffetbord, så kan man også få nogle til at lægge rigtig mange penge.

    Jeg synes, at alt peger på, at der kommer massive investeringer. Det nævnte de jo selv bla. en stor investering i bane og i sponsorfaciliteter. Hvor de penge kommer fra, savner jeg måske også lidt svar på. Måske tager man de CL-millioner som ikke blev brugt på spillere, måske har vi noget på bankbogen, måske kommer frasalget af Lalandia, Parken eller lignende....jeg ved det ikke. Måske kan andre gøre os klogere.

    Mht sportslige ledelse så er jeg ikke så pessimistisk som dig. Men PC kan selvfølgelig godt spænde ben for meget, hvis han virkelig er så ringe som holdningen er hos mange. Jeg håber dog, at den nye strategi er et tegn på, at man har indset at der skal en del flere penge til, hvis de navne som PC har kigget på skal til FCK. Her tænker jeg på Skov Olsen, Dolberg og andre som man har haft snøren ude efter, men hvor vi har manglet det sidste. Kan vi både på noget bedre økonomisk, så kan vi måske også tage skridtet til nogle lidt bedre spillere og et bedre sportslig niveau. Det er jo i hvert fald det man stræber efter, hvilket er positivt. Mon ikke at man satser på, at første skridt i oprustningen af stjerner skal være Delaney. Og så kan man passende smide en fin forlængelse af Roony oveni - det bør går fint hånd i hånd med den nye strategi.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #98
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mestre hvert år er ikke noget nyt. CL hvert andet år finder jeg også som værende en lige lovligt frisk udmelding. Men hvis man har noget viden om, at adgang til CL i fremtiden i højere grad bindes op på klubkoefficient i stedet for landekoefficient, så ser det måske pludselig ikke så dumt ud. Under alle omstændigheder, så bliver det spændende at følge. Forhåbentlig kommer vi tættere på den målsætning end for knap 10 år siden, hvor vi åbenbart også havde den ambition.

    Mht tilskuerantal, så tror jeg ikke nødvendigvis, at man regner med mange flere. Men man regner nok med mange flere som lægger rigtig mange penge for deres billetter, altså at hele sponsordelen med bespisning osv kommer til at tjene meget mere. Det er klart, at hvis man byder på restaurantoplevelse i noget som ligner Geraniumkvalitet (eller bare lidt derhen af) fremfor et fesent buffetbord, så kan man også få nogle til at lægge rigtig mange penge.

    Jeg synes, at alt peger på, at der kommer massive investeringer. Det nævnte de jo selv bla. en stor investering i bane og i sponsorfaciliteter. Hvor de penge kommer fra, savner jeg måske også lidt svar på. Måske tager man de CL-millioner som ikke blev brugt på spillere, måske har vi noget på bankbogen, måske kommer frasalget af Lalandia, Parken eller lignende....jeg ved det ikke. Måske kan andre gøre os klogere.

    Mht sportslige ledelse så er jeg ikke så pessimistisk som dig. Men PC kan selvfølgelig godt spænde ben for meget, hvis han virkelig er så ringe som holdningen er hos mange. Jeg håber dog, at den nye strategi er et tegn på, at man har indset at der skal en del flere penge til, hvis de navne som PC har kigget på skal til FCK. Her tænker jeg på Skov Olsen, Dolberg og andre som man har haft snøren ude efter, men hvor vi har manglet det sidste. Kan vi både på noget bedre økonomisk, så kan vi måske også tage skridtet til nogle lidt bedre spillere og et bedre sportslig niveau. Det er jo i hvert fald det man stræber efter, hvilket er positivt. Mon ikke at man satser på, at første skridt i oprustningen af stjerner skal være Delaney. Og så kan man passende smide en fin forlængelse af Roony oveni - det bør går fint hånd i hånd med den nye strategi.
    "Mestre" hvert år er ikke noget nyt nej, men det er sgu også ved at være et "luftigt" statement efterhånden. Vi skal tilbage til 16/17 sæsonen da vi sidst så 2 mesterskaber i rap. I mellemtiden er holdene i suppen blevet endnu mere kompetitive. Vi har igennem rigtige mange år været spillemæssigt dårlige, både under Ståle og JT. Om jeg begriber at vi ikke mere ofte bare fuldstændig ødelægger vores modstander og sender dem hjem med en sæk på 4-5 nul. Det sker jo stort set aldrig mere. Selvom alle jo siger vi har et helt fantastisk hold.

    Sådan som jeg ser det er planen jo fortsat at satse på unge talenter for så og sælge dem. Det også fint, men så vil det niveauet også være herefter nemlig "Svingende". Formår man så at købe de rigtige kvalitets spillere som skal understøtte de unge?. Tjaa her er du jo selv inde på PC. Den del bliver kritisk og jeg tror desværre ikke han og det nuværende scouting team kan løfte denne opgave. Men jeg håber de gør mine ord til skamme :)

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #99
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Jeg synes, som flere andre, at det var en noget luftig præsentation, men skal vi tage de sportslige udmeldinger for troende, så er det interessant at se på, hvor stort budgettet skal være, for at vi er der, hvor man troværdigt kan sige, at man skal vinde DM hvert år og kvalificere sig til CL hvert andet. Troels Bager Thøgersen skriver i Tipsbladet, at det betyder et budget på mellem 250 og 300 mio., hvis man som han formulerer det "vil kvæle Superligaen". De tal virker ikke helt urealistiske, selvom jeg nok nærmere vil påstå, at man skal tættere på de 300 end de 250 mio. Budgetmæssigt vil det dog stadigvæk ikke sætte FCK i samme kategori som Club Brugge, Ajax, PSV eller RB Salzburg, der alle skulle være over 400 mio, men dog i laget med de næste belgiske klubber og deres lige, og det vil i hvert fald placerer FCK som den suverænt største skandinaviske klub, med mindre BØF eller FCM's nye ejere vil udfordre præmissen. Jeg regner ikke rigtigt, de norske og svenske klubber med her, af forskellige årsager.

    Det vil også kunne gøre, at vi hvert vindue må kunne forvente flere indkøb i størrelsesordenen +50 mio., og at vi på enkelte spillere vil kunne være med omkring de måske 100 mio, som PC så friskt sagde. Det er alt sammen rigtig fint, og i teorien bør en så voldsom sportslig satsning også kunne skabe en sneboldseffekt, som vil gøre alle de andre tiltage lettere, det store spørgsmål for mig er bare: kommer det virkelig til at ske? Jeg håber det, for jeg synes potentialet er der i FCK, men jeg er også blevet skuffet for mange gange før, så jeg har en velbegrundet tvivl på, at viljen virkelig er til stede i klubben ... og måske også evnerne?!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #100
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    - Når man hører større budget, bedre oplevelser og generelt store armbevægelser - så bliver man naturligvis glad
    - Når man ser på den elendige præsentation og især en pinligt ringe PC fortælle om strategien - så krummer man tær

    Når påstande, mål osv ikke holder stik med hvad vi rent faktisk gør, så begynder jeg altid at blive bange for varmluftsballoner - som i den grad er klar til at sprænge og ødelægge det fundament, som klubben brugte 20 år på at bygge. Store klubber går ned, de suverænt bedste forsvinder, når de ikke længere er gode nok, skarpe nok og ikke mindst troværdige nok.

    Vinde mesterskabet hvert år:
    latterlig påstand at komme med, når vi vinder relativt få for tiden og ligger nummer 7.

    CL hvert andet år:
    latterlig påstand. Vi kan måske gå efter hvert 3 eller 4 år, hvis vi er forsigtig optimistiske og øger vores budget (det er faktisk første skridt imod konkurs - budgetter bygget på urealistiske forventninger til indtjeninger. Sælg skindet, når Bjørnen er skudt og ikke inden man får jagttegn).

    øget budget:
    fint, men man bruger eksempler på spillere som ikke gad FCK og vi har lige solgt Biel - hvilket gør det hele tamt. Vi har virkelig ikke levet op til meget hvad PC har sagt og derfor vil sådan en fremlæggelse altid fremstå tvivlsomt.

    Bedre oplevelser i Parken:
    ja tak - det har fans også kun skreget på i 25 år. Servicen og kvaliteten i Parkens madboder/fanshoppen mm er forfærdelig ringe. Det kan faktisk ikke forværres - så fremskridt der er velkommen og nærmest umulig at undgå, hvis man gider at gøre en minimal indsats. Alt hvad jeg har købt til knægten i år - det er seriøst det tavligste lort, billig kvalitet til en voldsom overpris (eksklusiv trøjen, som nu engang bare er dyr.).

    Ledelsen og især PC kan ikke længere komme med deres tomme løfter. Lad os se hvad vinduet bringer, lad os se hvad den nye bane kan, lad os se hvad de kan gøre for oplevelsen. Jeg er mega skeptisk og det skyldes alt hvad vi har været vidne til igennem de seneste år

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #101
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    "Mestre" hvert år er ikke noget nyt nej, men det er sgu også ved at være et "luftigt" statement efterhånden. Vi skal tilbage til 16/17 sæsonen da vi sidst så 2 mesterskaber i rap. I mellemtiden er holdene i suppen blevet endnu mere kompetitive. Vi har igennem rigtige mange år været spillemæssigt dårlige, både under Ståle og JT. Om jeg begriber at vi ikke mere ofte bare fuldstændig ødelægger vores modstander og sender dem hjem med en sæk på 4-5 nul. Det sker jo stort set aldrig mere. Selvom alle jo siger vi har et helt fantastisk hold.

    Sådan som jeg ser det er planen jo fortsat at satse på unge talenter for så og sælge dem. Det også fint, men så vil det niveauet også være herefter nemlig "Svingende". Formår man så at købe de rigtige kvalitets spillere som skal understøtte de unge?. Tjaa her er du jo selv inde på PC. Den del bliver kritisk og jeg tror desværre ikke han og det nuværende scouting team kan løfte denne opgave. Men jeg håber de gør mine ord til skamme :)
    En af grundene til en ny strategi er nok netop vores manglende dominans lige nu. For det er klart at man ikke kan høste de mange penge i CL, hvis man ikke oftere bliver mestre. Man må jo håbe, at det øgede budget kan hjælpe til at købe flere "sikre" kort og knap så mange lottokuponer som i vores sidste vintervindue. Det er klart, at skal halvdelen af truppen komme fra akademiet, så må der også være en rutineret og velfungerende rygrad at læne sig op ad. Om PC kan klare den opgave må tiden vise. I sommerens vindue holdt han sig vel egentlig til den nye strategi (og havde forhåbentlig lært af vinterens fejl) og købte udelukkende spillere, som har præsteret ok (corner fraregnet). Her var problemet vel nærmere de manglende indkøb - det må vi så håbe, at han har lært noget af i næste vindue.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #102
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    - Når man hører større budget, bedre oplevelser og generelt store armbevægelser - så bliver man naturligvis glad
    - Når man ser på den elendige præsentation og især en pinligt ringe PC fortælle om strategien - så krummer man tær

    Når påstande, mål osv ikke holder stik med hvad vi rent faktisk gør, så begynder jeg altid at blive bange for varmluftsballoner - som i den grad er klar til at sprænge og ødelægge det fundament, som klubben brugte 20 år på at bygge. Store klubber går ned, de suverænt bedste forsvinder, når de ikke længere er gode nok, skarpe nok og ikke mindst troværdige nok.

    Vinde mesterskabet hvert år:
    latterlig påstand at komme med, når vi vinder relativt få for tiden og ligger nummer 7.

    CL hvert andet år:
    latterlig påstand. Vi kan måske gå efter hvert 3 eller 4 år, hvis vi er forsigtig optimistiske og øger vores budget (det er faktisk første skridt imod konkurs - budgetter bygget på urealistiske forventninger til indtjeninger. Sælg skindet, når Bjørnen er skudt og ikke inden man får jagttegn).

    øget budget:
    fint, men man bruger eksempler på spillere som ikke gad FCK og vi har lige solgt Biel - hvilket gør det hele tamt. Vi har virkelig ikke levet op til meget hvad PC har sagt og derfor vil sådan en fremlæggelse altid fremstå tvivlsomt.

    Bedre oplevelser i Parken:
    ja tak - det har fans også kun skreget på i 25 år. Servicen og kvaliteten i Parkens madboder/fanshoppen mm er forfærdelig ringe. Det kan faktisk ikke forværres - så fremskridt der er velkommen og nærmest umulig at undgå, hvis man gider at gøre en minimal indsats. Alt hvad jeg har købt til knægten i år - det er seriøst det tavligste lort, billig kvalitet til en voldsom overpris (eksklusiv trøjen, som nu engang bare er dyr.).

    Ledelsen og især PC kan ikke længere komme med deres tomme løfter. Lad os se hvad vinduet bringer, lad os se hvad den nye bane kan, lad os se hvad de kan gøre for oplevelsen. Jeg er mega skeptisk og det skyldes alt hvad vi har været vidne til igennem de seneste år
    At du er mega skeptisk er da vist en underdrivelse. :-)

    Det her er jo en strategi og vores ambitioner (ikke påstande eller hvad vi gør nu) mod 2027, og der skal ambitionen da være, at være mestre hvert år. Det kommer selvfølgelig ikke til at ske, men hvis vi virkelig øger budgetterne som strategien umiddelbart siger, så skal vi også vinde klart de fleste mesterskaber. Og det bør da også være realistisk uanset om vi ligger nr 7 lige nu eller ej. Selvfølgelig er der en stor risiko for, at vi misser DM i år, men derfor kan vi med de rette indkøb sagtens dominere ligaen næste år og frem. Længere væk er vi trods alt ikke sportsligt eller økonomisk. Selvfølgelig bør vi også dominere nu, men sandsynligheden for at set sker er bare større, hvis vi træder det mere på speederen.

    Mht CL så er det da bestemt en meget ambitiøs plan, men helt urealistisk er den vel ikke. Lykkes vi med at vinde klart de fleste mesterskaber og skrues budgettet desuden op, så bør en oftere CL-deltagelse også være mulig, især hvis vi endda grundet nye kvalregler får en lidt nemmere vej ind. Bevares man kunne da godt sige 2 gange CL på 5 år eller lignende, men ambitionen skal da være oppe i det niveau. Alt andet ville imo være underligt. Så er jeg enig i, at det kan være farligt at regne med penge før de er tjent, men forhåbentlig er den side af sagen overvejet. Det var vel også noget af det vi gjorde godt i 00'erne, nemlig at turde investere penge i truppen, så vi kunne rykke os i ligaen og europæisk, hvor gevinsten er stor. Det bliver selvfølgelig lidt fluffy, når man ikke kan sætte bare lidt tal på, hvor meget budgettet skal øges.

    Mht oplevelserne i Parken så er det vel fair at sige, at en del allerede er sket med Lauesen ved roret og jeg ser ingen grund til, at det ikke skulle blive bedre.

    Nu har vi så længe råbt på, at man gjorde noget for at få os i en mere dominerende position. Nu gør man noget og prøver at rykke økonomisk og sportsligt. Jeg synes det er ret fedt, og så håber jeg selvfølgelig på, at det lykkes. Viser det sig ikke at være muligt, så må man justere lidt undervejs. Men det værste vi kan gøre er vel at være uambitiøse og stå stille. Det har vi ærligt talt gjort lidt for mange år.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #103
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    At du er mega skeptisk er da vist en underdrivelse. :-)

    Det her er jo en strategi og vores ambitioner (ikke påstande eller hvad vi gør nu) mod 2027, og der skal ambitionen da være, at være mestre hvert år. Det kommer selvfølgelig ikke til at ske, men hvis vi virkelig øger budgetterne som strategien umiddelbart siger, så skal vi også vinde klart de fleste mesterskaber. Og det bør da også være realistisk uanset om vi ligger nr 7 lige nu eller ej. Selvfølgelig er der en stor risiko for, at vi misser DM i år, men derfor kan vi med de rette indkøb sagtens dominere ligaen næste år og frem. Længere væk er vi trods alt ikke sportsligt eller økonomisk. Selvfølgelig bør vi også dominere nu, men sandsynligheden for at set sker er bare større, hvis vi træder det mere på speederen.

    Mht CL så er det da bestemt en meget ambitiøs plan, men helt urealistisk er den vel ikke. Lykkes vi med at vinde klart de fleste mesterskaber og skrues budgettet desuden op, så bør en oftere CL-deltagelse også være mulig, især hvis vi endda grundet nye kvalregler får en lidt nemmere vej ind. Bevares man kunne da godt sige 2 gange CL på 5 år eller lignende, men ambitionen skal da være oppe i det niveau. Alt andet ville imo være underligt. Så er jeg enig i, at det kan være farligt at regne med penge før de er tjent, men forhåbentlig er den side af sagen overvejet. Det var vel også noget af det vi gjorde godt i 00'erne, nemlig at turde investere penge i truppen, så vi kunne rykke os i ligaen og europæisk, hvor gevinsten er stor. Det bliver selvfølgelig lidt fluffy, når man ikke kan sætte bare lidt tal på, hvor meget budgettet skal øges.

    Mht oplevelserne i Parken så er det vel fair at sige, at en del allerede er sket med Lauesen ved roret og jeg ser ingen grund til, at det ikke skulle blive bedre.

    Nu har vi så længe råbt på, at man gjorde noget for at få os i en mere dominerende position. Nu gør man noget og prøver at rykke økonomisk og sportsligt. Jeg synes det er ret fedt, og så håber jeg selvfølgelig på, at det lykkes. Viser det sig ikke at være muligt, så må man justere lidt undervejs. Men det værste vi kan gøre er vel at være uambitiøse og stå stille. Det har vi ærligt talt gjort lidt for mange år.
    Tiden har vel vist at min skeptiske holdning ikke var helt forkert. Jeg forsvarede Ståle langt hen ad vejen… hvilket måske var forkert :)).

    Men når selskaber går konkurs, så er det ofte på baggrund af en urealistisk forretningsplan. Det gider jeg ikke se ske for FCK. Som det første jeg skrev - det er fedt med de store armbevægelser, men de mangler at bevise i meget høj grad.

    Jajaja jeg er skeptisk og du er super optimist. Sådan er det nu engang for tiden

  26. #104
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Så fik jeg lejlighed til at se dagens pressemøde – og det var en bizar-oplevelse. Det var et pressemøde, der handlede om økonomi, toplinje og afkast. På den sportslige side fremstod pressemødet som en parodi.

    Et pressemøde, der var annonceret stort med præsentation af ny strategi, der skulle løfte klubbens internationale niveau – FC Københavns sportslige niveau var afsættet for pressemødet.

    Helt overordnet så havde jeg forventet, at strategiens indhold var blevet præsenteret nærmere, ligesom jeg havde forventet spændende nyt og uddybning af strategiens succesfaktorer. Strategien er kun så succesfuld som den økonomi, der skal understøtte strategiens indfrielse er, så dygtigt personale på nøglefunktioner er, så skarpe konkrete initiativer, der skal flytte klubbens niveau er, således målene indfries; herunder præsentation af milestones.

    På den sportslige side blev ingenting præsenteret. Det var nærmest grotesk. Målsætning er status quo ift. 2014-2016 strategien; hvilket PC så ud til at være tydelig overrasket over. På økonomien sagde man intet overhovedet. Ift. talentafdelingen var det nærmest pinligt da Sune Smith blev spurgt, hvad man nu kunne forvente ville være anderledes. Svaret var intet, vi vil fortsætte vores arbejde. På kvindesiden, ville man indenfor fem år forventeligt introducere et hold i FCK-regi. Så har man ikke lovet ret meget; tæt på intet. Jeg sad med en fornemmelse af, at FC København bare var staffage for noget andet på pressemødet.

    Til sammenligning da 2014-16 strategien blev præsenteret var det første gang med den skarpe internationale målsætning, organisering af den sportslige sektor med en manager, løft i økonomien med 10% om året etc.

    At den danske sportspresse gider stille op til det, det tror jeg ikke sker to gange. Pressemødets konkrete indhold var stort set kun udvidelse af sponsorlounges og så et - for FCK - ulideligt og uklædeligt behov for at fremhæve egne præstationer – en strategi handler om at kigge fremad, så at bruge så meget fokus på fortidens præstationer; come on; det var sgu’ for uprofessionelt og provinsielt; og så under overskrifter ’Vi er København’.

    PC klovnede rundt i vanlig stil – han kan kritiseres op og ned stolper, hvis jeg tog hul på en uddybning, men det klarer han helt selv. Men at en ledelse og bestyrelse kan godkende ham, det bliver bare mere og mere mystisk, mens det bliver mere og mere klart, at mandens manglende evne til selvkritik fremstår som en alvorlig- og desværre meget reel hæmsko for, at den sportslige sektor under hans ledelse nogensinde kommer til at indfri ambitionerne. Manden kan groft sagt ikke spotte et talent, der ligger udover roehakker-niveau.

    Som djævlens advokat kan jeg kun se et formål med dagens pressemøde og det er en styrkelse af salgsprocessen for Parken. I et marked hvor ejendomsinvesteringer er stærkt under pres, i lyset af den stigende inflation og deraf følgende rentestigninger har markedets afkastkrav desværre udviklet sig negativt for den sælgende part. Uden tvivl har der været andre forventninger til afståelsesummerne på beslutningstidspunktet for frasalg, end det nuværende marked forventelig vil honorere.

    Ved at holde et højt profileret pressemøde understøtter man de høje ambitioner, der er for Parken. Man får anledning til at profilere konkrete initiativer - bemærk, hvor travlt de havde med at tale om Parken som Nationalarena, hvorfor? – og italesætte styrkelsen af investeringer i direkte afkastgivende stadionfaciliteter.

    Mit bedste bud er at dagens pressemøde havde meget lidt med FC Københavns sportslige udvikling at gøre, men opmærksomhedsværdien i FC København blev brugt til at sende et klart signal til potentielle købere af Parken om en attraktiv vare.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 21.10.22 kl. 19:48
    Goldbæks Højrefod


  27. #105
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Jeg kan kun tilslutte mig alle de kritiske røster efter gårsdagens pressemøde. Tænk at bruge 1 time på at sige ingenting efterfulgt af 1,5 times yderligere tomgangssnak med Jacob Lauesen som det enlige lyspunkt. Det er positivt, at de har tænkt sig at bruge flere penge på fodbolddelen, men det er jo hørt før, og udover nogle få, men bekostelige, anlægsinvesteringer var pressemødet fattigt på konkrete tiltag. Føler nogen sig reelt klogere på planen for fodbolddelen efter igår? Jeg er jo blot en simpel fan, men var jeg aktionær, ville jeg da for alvor være bekymret.

    Symbolsk for den amatøragtige forestilling, havde man inviteret en dårligt forberedt Sune Smith-Nielsen med til pressemødet. Ikke til at fremlægge noget, men blot til at besvare spørgsmål. Podiet, man havde valgt til begivenheden, var dog ikke stort nok til at favne alle repræsentanterne, så han stod og flagrede som et fjerdehjul under Q+A-sessionen. Han var åbenbart heller ikke vigtig nok til at invitere med til den efterfølgende omgang af Klubhuset. Besynderligt.

    Allan Agerholm er muligvis en god bestyrelsesformand, men han sælger altså ingen billetter, når han udtaler sig om fodbold. Den virkelige katastrofe er dog PC. Sjældent har talemåden "tomme tønder buldrer mest" været mere passende. Det er pinligt, at han ikke er bekendt med den sportslige strategi fra 2013 (gældende for 2014-2016 - og retfærdigvis lige til at lukke op og skide i), og endnu mere pinligt at han hovent afviste, at den fandtes. Der var ingen refleksion over, hvorfor man denne gang skulle lykkes med noget, man tidligere har fejlet så eklatant med - men det er selvfølgelig også svært, når man ikke anerkender fakta.

    Den gamle strategi havde i øvrigt den kvalitet, at den, på trods af at være (i bagklogskabens lys) alt for ambitiøs, forekom nogenlunde opnåelig. Det er fint at have en ambition om at blive mester hvert år, men det kommer jo ikke til at ske. Lad trænere og spillere om at sætte sig urealistiske mål. En officiel målsætning fra bestyrelsen bør have forudsætninger for at lykkes. Alt andet er at holde investorerne for nar.

    Det er også flot, at PC tager æren for sidste års mesterskab, CL-deltagelsen og talentafdelingens seneste successer (som han ikke har anden andel i, end at hans elendige indkøb åbnede op for spilletid til de unge), men sender aben for hans fejlkøb videre til trænerne. Som andre har påpeget, er det også bekvemt, hvordan målet om CL-deltagelse gælder fra i år, mens transferdelen af strategien gælder fra næste år - selvom man må forstå, at strategien også blev fulgt i sommers, og at vintertransferne blev hentet på deres potentiale. Jeg er med på, at man ikke nødvendigvis er færdigudviklet som 22-årig (Karamoko), men hvor går grænsen for at man kan regnes som et talent? Og Christian Sørensen er da om nogen, definitionen på en trupspiller.

    Hvis jeg havde nogen respekt tilbage for PC før gårdsdagen pressemøde, forsvandt den endegyldigt efter i går. Han skal bare ud, og det kan kun gå for langsomt.

  28. De følgende 6 brugere er enige:

Side 7 af 19 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Fondsbørsmeddelelsen om Lalandia
    By Mattsson#1988 in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 15:34
  2. Godt tidspunkt at sælge ud?
    By fckcs in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.12.06, 18:29
  3. UEFA giver FCK lov til at sælge "øl" i PARKEN
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.10.06, 22:22
  4. Hvor var du da FCK købte Lalandia?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 27.01.04, 14:47
  5. Aab Vil Sælge Spillere For 9 Millioner!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 26.11.03, 17:15

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •