Side 18 af 138 FørsteFørste ... 8151617181920212868118 ... SidsteSidste
Viser resultater 256 til 270 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Enig i, at det ikke er en voldsom løn. Han kan få min skyld sagtens få tilbudt lidt mere, men så skal kontrakten heller ikke være 4-5 år.
    Og det er jo netop det ukendte i længden af kontraktudspillet (og at det er et første tilbud), som gør, at jeg ikke synes der er grund til den store ophidselse endnu.
    Flere skriver det jo “bare” er forhandlingstaktik og et første udspil - men det ved ingen jo heller ikke noget om. Var jeg gået igennem døren som Boilesen eller hans agent, så ville jeg se på disse fakta:

    Hierarki på holdet: viceanfører
    Landsholdet: periferien
    Alder: 30 år, dvs 3-5 år igen
    Position: central forsvar, backup vestre. Holdet har pt én central forsvarsspiller som er god nok og på længervarig kontrakt
    Løn: 325k

    Min forventning ville være et udspil på 400k lidt over og 2 års forlængelse og jeg ville gå efter højere læn og 3-4 år. Eventuelt 3 år, plus en option på endnu et år. Får man så stukket (rent gæt) 250k i hånden eller 1 år, så ville jeg nok også bare rejse mig og gå med det samme

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #257
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Nikolaj Se meddelelser
    Vi har tre (!) gode højrebacks, så det er helt sikkert ikke aktuelt, men hold da op hvor har Rasmus Carstensen haft en god sæson.

    Og så har en åbenbart også en rigtig fornuftig fyr: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ste-klub-i-dk/
    Jens Martin Gammelby var også en stærk højreback i Silkeborg i sin tid.........

  4. #258
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Det er ikke helt åndssvagt at tilbyde (vice)anføreren og en af holdets bedste og vigtigste spillere mindre eller det samme i løn, så han fortsat tjener som spillere i truppen, der ikke kommer på banen, mens Rasmus Falk der var på meget nær samme kontrakt tidligere, og har samme alder, fik mere end doblet lønnen efter seneste forlængelse af præcis de samme chefer?

    Let's agree to disagree.
    Nu er det muligt, at min hovedregning er helt skæv. Men Falks forlængelse i dec 2020 (og forhandlinger inden) kan vel ikke have været med PC?
    Jeg tænker ikke, at PC havde givet Falk den løn, hvis han havde været forhandler. Jeg tror, at Falks løn blev forhandlet i en perfect storm, hvor klubben (primært Kvist) var nødt til at skabe positive overskrifter. Derfor kommer Boile formentlig ikke op i de beløb.

    Som jeg nævner, så blæser der nye vinde med PC. Det kan man så lide eller ej. Men hvis strategien nu er, at vi ikke skal lægge helt så mange penge i ældre spillere og at mere af lønnen måske skal være bundet op på præstationer, så nytter det jo ikke noget, at man går ud og bryder de principper første gang i ældre spiller skal forlænges. At man betaler nogen spillere for meget, kan man ikke løse ved så også at tilbyde Boile for meget.

    Omvendt kan jeg da sagtens forstå, at Boile bliver bitter over nogle af de andres lønsedler. Men det er der nok ikke så meget at gøre ved (udover måske lidt sign-on bonusser) - det er en anden situation og andre der forhandler nu.

  5. #259
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er det muligt, at min hovedregning er helt skæv. Men Falks forlængelse i dec 2020 (og forhandlinger inden) kan vel ikke have været med PC?
    Jeg tænker ikke, at PC havde givet Falk den løn, hvis han havde været forhandler. Jeg tror, at Falks løn blev forhandlet i en perfect storm, hvor klubben (primært Kvist) var nødt til at skabe positive overskrifter. Derfor kommer Boile formentlig ikke op i de beløb.

    Som jeg nævner, så blæser der nye vinde med PC. Det kan man så lide eller ej. Men hvis strategien nu er, at vi ikke skal lægge helt så mange penge i ældre spillere og at mere af lønnen måske skal være bundet op på præstationer, så nytter det jo ikke noget, at man går ud og bryder de principper første gang i ældre spiller skal forlænges. At man betaler nogen spillere for meget, kan man ikke løse ved så også at tilbyde Boile for meget.

    Omvendt kan jeg da sagtens forstå, at Boile bliver bitter over nogle af de andres lønsedler. Men det er der nok ikke så meget at gøre ved (udover måske lidt sign-on bonusser) - det er en anden situation og andre der forhandler nu.
    Men så er Boilesen hellere ikke ældre og hvad koster alternativerne ikke. Jeg synes sagtens det kan forsvares at give en ordentlig kontrakt - måske skal PC søge job hos FCN.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #260
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Flere skriver det jo “bare” er forhandlingstaktik og et første udspil - men det ved ingen jo heller ikke noget om. Var jeg gået igennem døren som Boilesen eller hans agent, så ville jeg se på disse fakta:

    Hierarki på holdet: viceanfører
    Landsholdet: periferien
    Alder: 30 år, dvs 3-5 år igen
    Position: central forsvar, backup vestre. Holdet har pt én central forsvarsspiller som er god nok og på længervarig kontrakt
    Løn: 325k

    Min forventning ville være et udspil på 400k lidt over og 2 års forlængelse og jeg ville gå efter højere læn og 3-4 år. Eventuelt 3 år, plus en option på endnu et år. Får man så stukket (rent gæt) 250k i hånden eller 1 år, så ville jeg nok også bare rejse mig og gå med det samme
    Ja det vil da sikkert være Boiles forventninger...mindst. Men vi kan også tage den fra klubbens side - vil det give mening for klubben at have en 33-34 årig gående til 400k om måneden? Altså personligt vil jeg ikke have noget problem med det, men det er vel netop det, som vi som fans herinde har øffet over med f.eks. Kvist mfl. Vi skal forøvrigt også huske, at han kontrakt løber et år endnu, så han er ret beset 31- årig når den nye periode starter.

    Jeg så gerne, at vi tilbød ham måske 400-450k og en 2-årig kontraktforlængelse (udløber når han er 33). Vil han have en længere kontrakt - og det vil han jo nok grundet sin alder - så bør lønnen også falde, hvis ikke vi skal lande i Kvist, Bjelland fælden. Lad os lege at man kunne aftale 400k de første to år og så 250k de næste to år. Det svarer i snit til 325k i 4 år. Så er det tilbuddet, så er det vel ikke fuldstændig vanvittigt urimeligt?

    Under alle omstændigheder, så findes der nok ikke mange FCK-fans (heller ikke mig) der ønsker, at Boile forsvinder. Og det kan da også sagtens være tilfældet, at PC presser citronen for meget - i så fald er det dumt. Men jeg synes også, at der skal lidt flere nuancer (og viden om tilbudet) ind før vi korsfæster PC. Jeg går gerne forrest med hammer og søm, hvis tilbuddet f.eks. er 250k og en 1-2 årig kontrakt.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #261
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    152

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Dortmund ude efter Grabara!

    Skal han skifte må det blive vores dyreste målmandssalg nogensinde!

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...-kamil-grabara
    -It is the dirty fucking wins-

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #262
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Nikolaj Se meddelelser
    Vi har tre (!) gode højrebacks, så det er helt sikkert ikke aktuelt, men hold da op hvor har Rasmus Carstensen haft en god sæson.

    Og så har en åbenbart også en rigtig fornuftig fyr: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ste-klub-i-dk/
    Sendte gerne Ankersen og tildels Diks videre for Carstensen.

  12. #263
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Så er han umiddelbart ude af sommerligningen. Og det synes jeg faktisk er lidt ærgerligt.

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...land-eller-aab

    Zan

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #264
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Han skal selvfølgelig ikke have en vanvittig Kvist-kontrakt [...]
    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ellers laver vi en Kvist 2.0 og betaler en formue for en for gammel spiller, hvilket vi vel alle er enige om, at vi skal
    undgå.
    Kvist fik fire (Edit: nej, fem) sæsoner som 30-årig og fik (spilletid i) hhv 38, 47, 43 og 22 kampe i de fire sæsoner. Årsagen til at han 'kun' fik 38 kampe i 2015/2016 var, at vi blev slået ud af EL-kvalifikationen af Jablonec, mens jeg mindes at han primært kom ind fra bænken i den sidste sæson, hvor han vist måtte vige pladsen for Zeca. Vi vandt tre ud af fire mesterskaber i Kvists anden periode.

    Dette har naturligvis ingen betydning for hvilken kontrakt Boilesen skal have (han må gerne få en Kvist-kontrakt for min skyld), jeg vil blot foreslå at man søger efter et bedre eksempel end William Kvist, når man skal argumentere for kortere kontrakter til "gamle" spillere.

    Tak til Nipserstat og William Kvist for at have leveret ovenstående statistikker.
    Sidst redigeret af Søndergaard : 14.05.22 kl. 15:00 Årsag: Fejl

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #265
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Omvendt, så fik William Kvist faktisk fem sæsoner som 30-årig, spillede lidt over 300 minutter i ligaen i kontraktens næstsidste år og valgte så at indstille karrieren et år før tid. Svært at finde et bedre eksempel på en spiller der fik for lang en kontrakt end en der selv stoppede karrieren før kontrakt-udløb.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #266
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Kvist fik fire sæsoner som 30-årig og fik (spilletid i) hhv 38, 47, 43 og 22 kampe i de fire sæsoner. Årsagen til at han 'kun' fik 38 kampe i 2015/2016 var, at vi blev slået ud af EL-kvalifikationen af Jablonec, mens jeg mindes at han primært kom ind fra bænken i den sidste sæson, hvor han vist måtte vige pladsen for Zeca. Vi vandt tre ud af fire mesterskaber i Kvists anden periode.

    Dette har naturligvis ingen betydning for hvilken kontrakt Boilesen skal have (han må gerne få en Kvist-kontrakt for min skyld), jeg vil blot foreslå at man søger efter et bedre eksempel end William Kvist, når man skal argumentere for kortere kontrakter til "gamle" spillere.

    Tak til Nipserstat og William Kvist for at have leveret ovenstående statistikker.
    I den sammenhæng er det værd at nævne, at han stoppede karrieren et år før tid (og blev indstillet til bestyrelsen). Et argument kunne derfor være, at Kvist netop skulle have haft en 3-årig kontrakt fremfor en 5-årig.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #267
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Omvendt, så fik William Kvist faktisk fem sæsoner som 30-årig, spillede lidt over 300 minutter i ligaen i kontraktens næstsidste år og valgte så at indstille karrieren et år før tid. Svært at finde et bedre eksempel på en spiller der fik for lang en kontrakt end en der selv stoppede karrieren før kontrakt-udløb.
    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    I den sammenhæng er det værd at nævne, at han stoppede karrieren et år før tid (og blev indstillet til bestyrelsen). Et argument kunne derfor være, at Kvist netop skulle have haft en 3-årig kontrakt fremfor en 5-årig.
    Siden jeg bliver rettet af folk med en bedre fodboldhukommelse end jeg selv: så er det også helt rimeligt at bemærke at kontrakten til Kvist var for lang. Jeg bøjer mig. Undskyld til garneren og k@sper.
    Jeg synes, at Kvist var sin løn værd i alle de fire sæsoner (ikke kun de tre som fast mand), jeg omtalte ovenfor, og at det ikke nødvendigvis er spild af penge, at kontrakten indeholder et år hvor spilleren ikke længere er første valg, så længe han kan bidrage med erfaring/kontinuitet/lederegenskaber/kultur. Jeg synes også der er mere oplagte eksempler at tage af end Kvist, men det har nok også gavnet hans eftermæle som fodboldspiller at droppe det femte år, så det vil jeg gå tilbage til at fortrænge.

  21. #268
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Siden jeg bliver rettet af folk med en bedre fodboldhukommelse end jeg selv: så er det også helt rimeligt at bemærke at kontrakten til Kvist var for lang. Jeg bøjer mig. Undskyld til garneren og k@sper.
    Jeg synes, at Kvist var sin løn værd i alle de fire sæsoner (ikke kun de tre som fast mand), jeg omtalte ovenfor, og at det ikke nødvendigvis er spild af penge, at kontrakten indeholder et år hvor spilleren ikke længere er første valg, så længe han kan bidrage med erfaring/kontinuitet/lederegenskaber/kultur. Jeg synes også der er mere oplagte eksempler at tage af end Kvist, men det har nok også gavnet hans eftermæle som fodboldspiller at droppe det femte år, så det vil jeg gå tilbage til at fortrænge.
    Jeg syntes også Kvist var pengene værd, dog var kontrakten for lang. Jeg vil meget gerne beholde Boilesen, men det skal absolut ikke være på en guldrendet kontrakt ala Bjelland/Kvist. Der må vi forhåbentligt have lært lektien.

    Som det er lige nu så har Boilesen niveauet og jeg mener også han har en vigtig rolle, men han er trodsalt ikke ung længere. Jeg mener ikke han skal være Top lønnet i klubben men selvfølgelig hellere ikke i den lave ende. 2-3 årige forlængelse må være på sin plads.

  22. #269
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hvad med Dolberg? I unåde i sin klub. Har fået diabetes og vil måske gerne behandles et sted han forstår sproget.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...tfirma/9253525

  23. #270
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Hvad med Dolberg? I unåde i sin klub. Har fået diabetes og vil måske gerne behandles et sted han forstår sproget.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...tfirma/9253525
    Dolberg ville være en vanvittig stigning, men jeg kan slet ikke forestille mig, at han ikke vil blive i udlandet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •