Side 70 af 138 FørsteFørste ... 20606768697071727380120 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,036 til 1,050 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1036
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Lige som man ikke troede det kunne blive værre end 25-årige Vallys, så bringes Fossum i spil��

    Jeg forstår endelig hvad PC mente, da han sagde vi ville hente spillere fra en anden hylde, hvis vi henter Fossum og Vallys.

    Skulle der være sandhed i nogle af rygterne håber jeg inderligt vi går med Vallys frem for Fossum.
    Køb nu til toppen.

    Bredden mener jeg er der, vores unge spillere skal have chancen. De her indkøb vil endnu en gang få strategien til at flimre. Vi køber kun til toppen og start-11er.

    Vallys og Fossum ?
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1037
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Utroligt at jeg stadig bliver overrasket over folks forventninger til hvilke spillere vi kan købe, hvad er det helt seriøst folk regner med? Babacar lignede på papiret en spiller fra en højere hylde - ikke just en succes endnu.

    Skulle vi ikke prøve at kigge på spilleren i stedet for hvilken klub/liga de spiller for? Skulle vi prøve at kigge på at vi snakker om en spiller der scorede 11 mål og lavede 12 assist for ligaens nr. 3 sidste sæson - tilmed på et hold der vidst nok spillede noget af det flotteste offensive fodbold?

    Vallys handlen kan gå begge veje, men hvor er det dog en spiller man skal forhøre sig på med kun halvandet år tilbage af kontrakten - og vi har en kæmpe fordel i og med at han er stor FCK fan.

    Jeg ærger mig netop over at spillere som f.eks. en Casper Nielsen som lige er blevet solgt til Club Brügge for et stort milionbeløb efter en brandsæson i Union. En spiller som måske ikke var toppen af poppen i Superligaen, og hvor alderen måske ikke var ligeså tiltrækkende ift. videresalg - men hvor potentialet er kæmpestort og hvor muligheden er der. Her skal vi være bedre til at købe danske profiler, og for helvede - vi har nærmest lige set det ske med Jens Stage. Rigtig mange nedgjorde også den handel, og ser hvad det endte med.

    Fantastisk set med Vallys, og jeg håber virkelig at det sker!
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1038
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Vi har brug for kanter, der kan gå begge veje om en spiller, stærk i gennembrud mm. Alle vores gå ind i banen og i bredden. Ikke i dybden. Er Vallys spilleren, der løser det eller er han bare endnu en af dem vi allerede har? Han god, men i lyset af, at han er 25 år,vså synes jeg han skulle være længere, hvis han skulle være interessant for os.

    PC har vist givet op på den høje hylde.
    Jeg synes, det er en forsimpling. Vallys er ganske vist en late bloomer, men han var en af ligaens absolut bedste offensivspillere i sidste sæson, og det er næppe heller for sjov, at også Kasper Hjulmand har et godt øje til ham. Og ikke mindst kender han både ligaen, kulturen og til en vis grad også klubben, hvilket jeg godt kan forstå, hvis PC vægter i dette vindue efter at have brændt nallerne på mere eksotiske lottokuponer i januar.

    Som sagt tror jeg slet ikke, at Vallys skal spille kant, men 8'er/10'er hvor han kan komme i spil med sin fysik og sin målfarlighed – og på den måde erstatte nogle af de mål, vi mister med Jens Stages afgang. Så hvis jeg får ret, løser han næppe problemerne på kanten, til gengæld kan jeg sagtens se, at han kan bidrage med noget til vores centrale/offensive midtbane, som er anderledes end de spillere, vi har til rådighed nu. Fx vil sådan en midtbane i mine øjne være væsentligt bedre sammensat typemæssigt, end da vi havde både Stage og Lerager, som ret beset var lidt for ens til, at det gav mening med dem begge.

    Satset vedr. Vallys er selvfølgelig, at der er tale om en spiller, der skal tage et skridt op. Men sådan er det jo ganske ofte, når vi henter spillere. Om Vallys kan det, ved jeg af gode grunde ikke.

    PS: PC's udtalelser om en højere hylde bliver efterhånden også misbrugt en smule – jeg tror ikke, han mente, at samtlige nye FCK-spillere skulle koste 50 mio. og være kæmpe navne, men at man skal forsøge at løfte barren med enkelte spillere. Det kan vi til gengæld godt blive enige om, at PC ikke er lykkedes med, hvis vi ser bort fra Denis Vavro.
    Mvh.
    Dane

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #1039
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    PC minder mig om en af mine studiekammerater, som altid fik sex når vi gik i byen. Det var bare langt fra altid af en kvalitet, hvor vi andre forstod at han gad. Han startede altid med at forsøge at få de lækreste med hjem, men til sidst gik han ukritisk efter en hver der påstod, at de engang havde suget en golfbold igennem en haveslange.

    Det sjove er, at der altid var en lille gruppe af fans i vores vennegruppe, som hårdnakket forsvarede kvaliteten af scoringerne, på trods af, at ingen af dem selv gad.

    PS: Jeg undskylder på forhånd det upassende og dinosaur -agtige indslag, men jeg er for gammel til at kende grænserne for MeToo.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #1040
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Jeg synes, det er en forsimpling. Vallys er ganske vist en late bloomer, men han var en af ligaens absolut bedste offensivspillere i sidste sæson
    Præcis. Om han er late bloomer bekymre mig ikke. Jeg vil bare have en spiller der performer fra Dag 1 og kan sparke os i CL. Chancen for at han glider let ind på holdet er, hvertfald tilstede kontra et ukendt kort.

    Vallys ville være et fint køb, men vi har stadig et Angriber problem.
    Sidst redigeret af EraZ : 20.07.22 kl. 15:34

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #1041
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Jeg synes, det er en forsimpling. Vallys er ganske vist en late bloomer, men han var en af ligaens absolut bedste offensivspillere i sidste sæson, og det er næppe heller for sjov, at også Kasper Hjulmand har et godt øje til ham. Og ikke mindst kender han både ligaen, kulturen og til en vis grad også klubben, hvilket jeg godt kan forstå, hvis PC vægter i dette vindue efter at have brændt nallerne på mere eksotiske lottokuponer i januar.

    Som sagt tror jeg slet ikke, at Vallys skal spille kant, men 8'er/10'er hvor han kan komme i spil med sin fysik og sin målfarlighed – og på den måde erstatte nogle af de mål, vi mister med Jens Stages afgang. Så hvis jeg får ret, løser han næppe problemerne på kanten, til gengæld kan jeg sagtens se, at han kan bidrage med noget til vores centrale/offensive midtbane, som er anderledes end de spillere, vi har til rådighed nu. Fx vil sådan en midtbane i mine øjne være væsentligt bedre sammensat typemæssigt, end da vi havde både Stage og Lerager, som ret beset var lidt for ens til, at det gav mening med dem begge.

    Satset vedr. Vallys er selvfølgelig, at der er tale om en spiller, der skal tage et skridt op. Men sådan er det jo ganske ofte, når vi henter spillere. Om Vallys kan det, ved jeg af gode grunde ikke.

    PS: PC's udtalelser om en højere hylde bliver efterhånden også misbrugt en smule – jeg tror ikke, han mente, at samtlige nye FCK-spillere skulle koste 50 mio. og være kæmpe navne, men at man skal forsøge at løfte barren med enkelte spillere. Det kan vi til gengæld godt blive enige om, at PC ikke er lykkedes med, hvis vi ser bort fra Denis Vavro.
    Hvis Vallys skal spille 8/10'er på holdet, så synes jeg, at transferfokus er helt forkert. Det er nok det område på banen, hvor vi på alle måder er allerstærkest.

    Som supplement til en ny standard for hvor en høj en hylde, man kan købe ind fra, så har både PC og JT udtalt, at vi kun køber til start 11'er. I den henseende vil det være endnu mere mystisk, hvis han skal spille 8/10.

    Late bloomer - måske - det kan også være, at han er bare er et one-season wonder. Som ukendt spiller oplever de fleste at få første sæson 'foræret'. Jeg vil gerne se ham levere to af dem, før vi kan konstatere noget om late bloomer.
    Goldbæks Højrefod

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1042
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Hvis Vallys skal spille 8/10'er på holdet, så synes jeg, at transferfokus er helt forkert. Det er nok det område på banen, hvor vi på alle måder er allerstærkest.

    Som supplement til en ny standard for hvor en høj en hylde, man kan købe ind fra, så har både PC og JT udtalt, at vi kun køber til start 11'er. I den henseende vil det være endnu mere mystisk, hvis han skal spille 8/10.

    Late bloomer - måske - det kan også være, at han er bare er et one-season wonder. Som ukendt spiller oplever de fleste at få første sæson 'foræret'. Jeg vil gerne se ham levere to af dem, før vi kan konstatere noget om late bloomer.
    Tja. Der er udenlandsk interesse for Pep Biel, og vi har mistet Jens Stage. Måske er vi nummerisk dækket ind, men er vi det også kvalitetsmæssigt? Hvem træder til og laver mål og assists, såfremt Pep skulle blive skadet i længere tid?

    Hvis Vallys laver 10 af hver for Silkeborg igen i denne Superliga-sæson, så kan jeg garantere dig, at hans næste klub ikke hedder F.C. København. Det er jo også vores lod nogle gange, at vi er nødt til at tage spillerne tidligt, før Club Brugge, Ajax, og hvad klubberne i næste led af fødekæden ellers hedder. Men ja, det er da så absolut et åbent spørgsmål, hvorvidt han er det ene eller det andet.
    Mvh.
    Dane

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #1043
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Præcis. Om han er late bloomer bekymre mig ikke. Jeg vil bare have en spiller der performer fra Dag 1 og kan sparke os i CL. Chancen for at han glider let ind på holdet er, hvertfald tilstede kontra et ukendt kort.

    Vallys ville være et fint køb, men vi har stadig et Angriber problem.
    Hans internationale meritter ser ud til at være noget Gothia Cup på B93's U15 :-)
    Goldbæks Højrefod

  16. #1044
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Hans internationale meritter ser ud til at være noget Gothia Cup på B93's U15 :-)
    Ja, og så rendte han og spillede 2. division i min gamle klub, Skovshoved, for ganske få år siden.

    Jeg er selvfølgelig med på han har bevist sig sidenhen, men det virker bare stadig en smule sært.
    Ærligt, tror jeg ikke det er et vinder-lod…

    Men ok, med alle de dyre fiaskoer vi har købt, er jeg havnet i et lidt resignerende mode. Hvis JT vil have Vallys, well pfff, så giv ham da et skud… At manden så spiller venstrekant gør det hele endnu mere sort…

    Men som nævnt, jeg opgiver at gøre mig klog på deres transferstrategi derinde.

    Zan

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #1045
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, og så rendte han og spillede 2. division i min gamle klub, Skovshoved, for ganske få år siden.

    Jeg er selvfølgelig med på han har bevist sig sidenhen, men det virker bare stadig en smule sært.
    Ærligt, tror jeg ikke det er et vinder-lod…

    Men ok, med alle de dyre fiaskoer vi har købt, er jeg havnet i et lidt resignerende mode. Hvis JT vil have Vallys, well pfff, så giv ham da et skud… At manden så spiller venstrekant gør det hele endnu mere sort…

    Men som nævnt, jeg opgiver at gøre mig klog på deres transferstrategi derinde.

    Zan
    Jamie Vardy spillede 7 division i England som 23 årig. Vardy / Vallys - det står skrevet i stjernerne at han bliver en succes :-)
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #1046
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Vallys! Hvad skete der med den dersens hylde? Den ser tom ud pt, til gengæld er der trængsel på den nederste, hvor Vallys hører til. Det må blive et nej tak! Ikke flere one season wonders fra andedammen tak!
    Imod moderne stemningsdiktatur

  21. #1047
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Vallys handlen (skulle den ske) giver god mening:

    - Ja, vi har mange kantspillere, men ikke kvalitativt. Amoo, Singh og Mukairo spiller slet ikke og er vel alle på vej videre på den ene eller anden aftale, i hvert fald kortsigtet. Isak spiller kant på Stage måden, hvilket kan virke nogle gange og andre gange ikke. Roony er stadig 16 år og kan ikke trække et hold. Og Bøving er ung og ustabil. Med Vallys ville vi have Claesson, Vallys, Isak, Bøving og Roony til at dække kanterne. Måske med Amoo som joker, skulle han blive i efteråret.
    - Det giver os mulighed for at spille Claesson som falsk 9’er og biel, Isak eller Håkon ned på Falks plads, når han er ude.
    - Han har god acceleration, kender ligaen, god 1v1, godt spark.
    - Han er kæmpe københavner.

    Rygtet om Bruun Larsen vidner i øvrigt også om, at vi slet ikke er færdige, skulle vi signe Vallys. Dette skal nok mere ses som PC, der anerkender sit kæmpe fiaskovindue i januar ved at rydde op og så supplere med en spiller, der kender ligaen og kan levere flere minutter til førsteholdet end Mukairo, Amoo og Singh til sammen.

    Jeg tror, at vi ser os hente en offensiv spiller mere på høj hylde samt eventuelt en CM (Kvart i Bold har hørt rygter om en vild spiller)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #1048
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser

    Men som nævnt, jeg opgiver at gøre mig klog på deres transferstrategi derinde.

    Zan
    Jeg er helt med på din galej. Medmindre, JT synes, vi spiller for lidt småspil foran feltet, så giver det jo ingen mening at købe endnu en kant/mellemrumsspiller i Vallys.

  24. #1049
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Det bliver nok kun til Fossum.

    Vallys og JBL er lige over niveauet til AGF, og kommer øvrigt ikke fra ligaer vi aldrig har hørt, de har scoret mål, og derfor er det ikke noget for PC.. erhm, jeg mener os.
    Fossum kunne sagtens spille i GF, og virker derfor oplagt til os.

    Ironi kan være anvendt.
    Linderoth tilbage!

  25. #1050
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod
    Hvis Vallys skal spille 8/10'er på holdet, så synes jeg, at transferfokus er helt forkert. Det er nok det område på banen, hvor vi på alle måder er allerstærkest.

    Som supplement til en ny standard for hvor en høj en hylde, man kan købe ind fra, så har både PC og JT udtalt, at vi kun køber til start 11'er. I den henseende vil det være endnu mere mystisk, hvis han skal spille 8/10.

    Late bloomer - måske - det kan også være, at han er bare er et one-season wonder. Som ukendt spiller oplever de fleste at få første sæson 'foræret'. Jeg vil gerne se ham levere to af dem, før vi kan konstatere noget om late bloomer.




    Tja. Der er udenlandsk interesse for Pep Biel, og vi har mistet Jens Stage. Måske er vi nummerisk dækket ind, men er vi det også kvalitetsmæssigt? Hvem træder til og laver mål og assists, såfremt Pep skulle blive skadet i længere tid?

    Hvis Vallys laver 10 af hver for Silkeborg igen i denne Superliga-sæson, så kan jeg garantere dig, at hans næste klub ikke hedder F.C. København. Det er jo også vores lod nogle gange, at vi er nødt til at tage spillerne tidligt, før Club Brugge, Ajax, og hvad klubberne i næste led af fødekæden ellers hedder. Men ja, det er da så absolut et åbent spørgsmål, hvorvidt han er det ene eller det andet.




    Enig, og landstræneren har som andre nævner jo netop rost Vallys.
    Det ligner et forholdsvist sikkert valg selvom det ikke er fra absolut øverste hylde men hvorfor ikke opgradere kvalitetsmæssigt på positionen hvis ellers PC får solgt eller udlejet nogle af hans mange offensive spredehaglskud.
    Profil 'frier' til FCK – Ekstra Bladet

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •