Side 31 af 138 FørsteFørste ... 21282930313233344181131 ... SidsteSidste
Viser resultater 451 til 465 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #451
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Mit i al Vavro-euroforien, vil jeg citere en ven....

    "Man kan godt diskutere, om Vavro er 37 Mio værd. Eller måske rettere, om ikke vi kunne få 2-4 gode forsvarsspillere til den pris - og så skal én af dem bare lykkes."

    Det er naturligvis sat lidt på spidsen, men i min optik er der jo en pointe der bør tages alvorligt.

    Er Vavro-hype'en lige lovligt voldsom i forhold til hvad han egentlig har bevist? Og er det næsten 40 mio (!!) kroner værd...

    Zan
    Jeg tror bare, at vi skal vende os til, at FCK primært henter transferfrie stjerner i en prisklasse, hvor man normalt ikke kan være med, som eksempelvis Claesson, spillere til mellem 20 år og 40 mio og enkelte gange "superstjernen" til +50-60 mio som sætter nye standarder i dansk fodbold.

    Derfor er jeg på ingen måde overrasket over prisen. Jeg tror simpelthen at det er fremtiden i FCK.
    Sidst redigeret af Devil : 31.05.22 kl. 12:47 Årsag: Tåbelig stavefejl

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #452
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Mit i al Vavro-euroforien, vil jeg citere en ven....

    "Man kan godt diskutere, om Vavro er 37 Mio værd. Eller måske rettere, om ikke vi kunne få 2-4 gode forsvarsspillere til den pris - og så skal én af dem bare lykkes."

    Det er naturligvis sat lidt på spidsen, men i min optik er der jo en pointe der bør tages alvorligt.

    Er Vavro-hype'en lige lovligt voldsom i forhold til hvad han egentlig har bevist? Og er det næsten 40 mio (!!) kroner værd...

    Zan
    Vi skal ikke bruge 4 hvor vi finder ud af til jul, hvem der faktisk virker. Vi skal bruge en, der kan spille CL kval på samme niveau som Boile og Kocho.


  4. #453
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Vi skal ikke bruge 4 hvor vi finder ud af til jul, hvem der faktisk virker. Vi skal bruge en, der kan spille CL kval på samme niveau som Boile og Kocho.
    Ok, hvis vi prøver alt gå væk fra de 4 spillere, som nok var mest for at understrege pointen i at 37 mio mange penge...

    Jeg simplificerer; er Vavro umiddelbart de penge værd? Når eksempelvis Scholz er nævnt, kan jeg ikke lade være med at spekulere om hvorvidt Vavro er den spiller vi skal have.
    På trods af det er dejligt at have en fan-pleaser der laver en glidende tackling og gejler fansene op en gang i mellem. (Det virker).

    Synes ærligt talt der har været en temmelig ukritisk tilgang til præstationerne, og jeg kan godt have min angst for en overtændt og frådende Vavro i en vigtig CL-Playoff.

    Men ok, Atalanta-kampen er selvfølgelig konkret data der bør skyde min bekymring ned.

    Jeg synes stadig det er rigtig mange penge, hvor jeg godt gad have indblik i de alternativer man kunne få for omkring det halve.

    Zan

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #454
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ok, hvis vi prøver alt gå væk fra de 4 spillere, som nok var mest for at understrege pointen i at 37 mio mange penge...

    Jeg simplificerer; er Vavro umiddelbart de penge værd? Når eksempelvis Scholz er nævnt, kan jeg ikke lade være med at spekulere om hvorvidt Vavro er den spiller vi skal have.
    På trods af det er dejligt at have en fan-pleaser der laver en glidende tackling og gejler fansene op en gang i mellem. (Det virker).

    Synes ærligt talt der har været en temmelig ukritisk tilgang til præstationerne, og jeg kan godt have min angst for en overtændt og frådende Vavro i en vigtig CL-Playoff.

    Men ok, Atalanta-kampen er selvfølgelig konkret data der bør skyde min bekymring ned.

    Jeg synes stadig det er rigtig mange penge, hvor jeg godt gad have indblik i de alternativer man kunne få for omkring det halve.

    Zan
    Jeg ville under normale omstændigheder være helt enig. Men i den her unikke situation, synes jeg det giver mening. Mere overgearet er Vavro heller ikke og han var en afgørende del af et mesterskabsvindende forsvar - og han har præcist den defensive profil PC efterspørger.
    Samtidig er han urimeligt glade for os og er reelt villig til at score nedad med glæde. Når der så også er CL lige om hjørnet, så synes jeg virkelig det giver mening i denne situation.

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #455
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg ville under normale omstændigheder være helt enig. Men i den her unikke situation, synes jeg det giver mening. Mere overgearet er Vavro heller ikke og han var en afgørende del af et mesterskabsvindende forsvar - og han har præcist den defensive profil PC efterspørger.
    Samtidig er han urimeligt glade for os og er reelt villig til at score nedad med glæde. Når der så også er CL lige om hjørnet, så synes jeg virkelig det giver mening i denne situation.
    Enig.

    Bevares Vavro er "Overgearet" til tider og det vil formentlig kaste en del karantæne dage af sig, men når vi ser på hvad han giver tilbage, så syntes jeg han er alle pengene værd. Vi ved hvad vi får med ham og han kender FCK/systemet.

    Når vi nu ved, hvor vigtigt et forsvar betyder for mesterskaber, hvorfor så overhovedet bryde den rytme nu frem mod en ny vigtig sæson og CL. Kontinuitet er nøglen lige akkurat nu. Nææ den største udfordring lige nu er at finde en Top angriber vi tør stole på og som formentlig vil koste kassen. Medmindre man har tillid til Superstar Babacar og det har jeg ikke :)
    Sidst redigeret af EraZ : 31.05.22 kl. 18:53

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #456
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Ok, den køber jeg.

    Kontinuitet er vigtigt lige nu, og han har bestemt bidraget. Det kan man ikke komme udenom.

    Og så hjælper det også at tænke på at vi (nok) ikke skal købe voldsomt meget ind.

    Så på den måde ok at smide en stor pose penge efter noget der fungerer.

    Jeg klapper i og stemmer i :-D

    Zan

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #457
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    I diskussionen om Vavro, så kan man jo med rette spørge, om han er i stand til at holde hovedet koldt og holde fokus, når tingene går hurtigt fra modstanderens side. Det giver ikke mening at benytte sig af Atalanta-kampene som referencepunkt, fordi vi dengang praktiserede en anden type forsvar end hvad vi gør nu, hvor den enkelte spiller i højere grad er overladt til sig selv i et mere mand-mand baseret forsvarsspil, frem for Ståles 4-4-2 zoneforsvar med kort afstand mellem kæderne.
    Bruger man PSV-kampene som referencepunkt, så var der en del situationer, hvor Vavro kom på bagkant af situationen og gik en lille smule i panik, når han stod over for Zahavi og især Gakpo. Sidstnævnte fik Vavro i ren frustration losset så hårdt ned i returkampen i København, at han nok skal være glad for at VAR ikke har været en del af Conference League.

    Men ja, kontinuitet er vigtigt. Og derfor mener jeg også, at det ikke er Vavro, som er nøglen til at skabe den nødvendige kontinuitet i forsvaret. Det er altså stadig Boilesen. Det kan godt være at "Team Dørmand" kan tage godt fra, men hvis vi kigger på de sidste tre kampe i sæsonen, samt udekampen mod PSV, så er det samspillet mellem Boilesen og Falk, der gør at bolden kan spilles op fra forsvaret, samt at vi kan holde på bolden i længere tid ad gangen, og dermed fjerne noget af presset på forsvaret fra modstanderen.

    Så, et køb af Vavro er helt klart "nice to have". Men en forlængelse med Boilesen er altså et "need to have".
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  13. #458
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så, et køb af Vavro er helt klart "nice to have". Men en forlængelse med Boilesen er altså et "need to have".
    Svært ikke at være enig.

    Men jeg holder stadig fast i at vi skal passe meget på med de "guldrendet" kontrakter på 5 år. Nu kom der en historie frem inden vores sidste kampe at Boilesen var tilbudt en væsentlig dårligere kontrakt. Det syntes jeg slet ikke han fortjener.

    Han skal helt klart være en af vores bedre betalte spillere truppen. Stik ham en 2-3 årige kontraktforlængelse og få den lukket.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #459
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi;
    Så, et køb af Vavro er helt klart "nice to have". Men en forlængelse med Boilesen er altså et "need to have".
    Argumenterne er fine ikke mindst når 3. mand i ligningen er Davit der som bekendt ligner Vavro mere end han ligner Boile typemæssigt. Når det er sagt synes jeg at det er en falsk modsætning. I mine øjne SKAL vi have en spillende forsvarer og kulturbærere og derfor SKAL Boile forlænges men vi SKAL også have 3 klasse CB’er samt en udviklingsspiller og selvom der er sat spørgsmålstegn ved prisen ER Vavro altså en klassespiller der ikke altid er mulig at lande for en klub med vores position i fødekæden. I mine øjne er han en case hvor at KAN vi, så SKAL vi. Udover de åbenlyse kvaliteter hos Vavro vil jeg faktisk gerne fremhæve noget af det som oplistes som tvivlsomt hos ham som værende noget af den kant vores trup hidtil har manglet. Den fandenivoldskhed, madman energi, gejst og tage sagen i egen hånd attitude som indimellem virker lidt hovedløs er altså ofte også det der river medspillerne med og gør forskellen mellem en sejr og en uafgjort en regnvejrsdag i Viborg. I mine øjne SKAL vi gøre alt for at holde sammen på vores CB konstellation (og iøvrigt også keeperen).
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #460
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I diskussionen om Vavro, så kan man jo med rette spørge, om han er i stand til at holde hovedet koldt og holde fokus, når tingene går hurtigt fra modstanderens side. Det giver ikke mening at benytte sig af Atalanta-kampene som referencepunkt, fordi vi dengang praktiserede en anden type forsvar end hvad vi gør nu, hvor den enkelte spiller i højere grad er overladt til sig selv i et mere mand-mand baseret forsvarsspil, frem for Ståles 4-4-2 zoneforsvar med kort afstand mellem kæderne.
    Bruger man PSV-kampene som referencepunkt, så var der en del situationer, hvor Vavro kom på bagkant af situationen og gik en lille smule i panik, når han stod over for Zahavi og især Gakpo. Sidstnævnte fik Vavro i ren frustration losset så hårdt ned i returkampen i København, at han nok skal være glad for at VAR ikke har været en del af Conference League.

    Men ja, kontinuitet er vigtigt. Og derfor mener jeg også, at det ikke er Vavro, som er nøglen til at skabe den nødvendige kontinuitet i forsvaret. Det er altså stadig Boilesen. Det kan godt være at "Team Dørmand" kan tage godt fra, men hvis vi kigger på de sidste tre kampe i sæsonen, samt udekampen mod PSV, så er det samspillet mellem Boilesen og Falk, der gør at bolden kan spilles op fra forsvaret, samt at vi kan holde på bolden i længere tid ad gangen, og dermed fjerne noget af presset på forsvaret fra modstanderen.

    Så, et køb af Vavro er helt klart "nice to have". Men en forlængelse med Boilesen er altså et "need to have".
    Det er spot on, jeg kunne ikke være mere enig, men nøj hvor jeg dog gruer for, at vi har en sportsdirektør, som ikke er enig, da han hellere vil have 'vildskab' i sit nye 'design'. At starte ud med at tilbyde truppens viceanfører og eneste danske landsholdspiller et forringet kontrakt, peger i hvert fald ikke i retningen af, at han ser en forlængelse lige så vigtig som os fans.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #461
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    588

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Man skal naturligvis passe på med at overreagere, men sender PC Boilesen ud, til trods for at Boilesen gerne vil blive, så frygter jeg, at vi har kurs ret mod en uhomogen og uduelig trup på AGF-niveau. For mig vil et brud med Boilesen være et signal om, at sportsdirektøren ganske enkelt ikke kan se, hvad der virker og ikke virker for holdet.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #462
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Maske Se meddelelser
    Man skal naturligvis passe på med at overreagere, men sender PC Boilesen ud, til trods for at Boilesen gerne vil blive, så frygter jeg, at vi har kurs ret mod en uhomogen og uduelig trup på AGF-niveau. For mig vil et brud med Boilesen være et signal om, at sportsdirektøren ganske enkelt ikke kan se, hvad der virker og ikke virker for holdet.
    Præcis.

    PC skal virkelig træde varsomt her.

    Det kræver selvfølgelig 2 parter som ser realistisk på kontrakten til Boilesen. Nu kommer vi jo ikke til at kende indeholdet i sådan en kontrakt og der vil nok også være en masse usandheder i pressen. Men hvis Boilesen kontrakten går i vasken skal vi bare passe på, kun at se kritisk på PC. Vi ved jo ikke om Boilesen er urimelig og kræver 5 år og en urealistisk løn. Nu er han jo ikke helt ung længere.

    Jeg håber parterne finder hinanden og ser det gode i at forlænge ægteskabet. Læg dertil at jeg tror Boilesen rent faktisk ønsker at forblive i FCK. Jeg får ikke det indtryk af ham at han vil til udlandet.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #463
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Det er spot on, jeg kunne ikke være mere enig, men nøj hvor jeg dog gruer for, at vi har en sportsdirektør, som ikke er enig, da han hellere vil have 'vildskab' i sit nye 'design'. At starte ud med at tilbyde truppens viceanfører og eneste danske landsholdspiller et forringet kontrakt, peger i hvert fald ikke i retningen af, at han ser en forlængelse lige så vigtig som os fans.
    Mon ikke det mere peger i retningen af, at han er en iskold forhandler. Han er næppe idiot og kan nok godt se, at det vil være en god ide at holde på Boile.
    Som Eraz så glimrende skriver, så er det lidt af en balancegang. Han skal både holde på en vigtig spiller, men også undgå fordoms tiders fejl med meget lange og meget store kontrakter til spillere, som måske har 2-3 virkelig gode år tilbage.
    Og selvom Boile i foråret har været glimrende, så skal vi måske også passe på med at gøre ham synonym med godt spil og succes. Han har også haft kampe (primært i efteråret), hvor spillet ikke var godt og hjerneblødningerne dukkede op.

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #464
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Maske Se meddelelser
    Man skal naturligvis passe på med at overreagere, men sender PC Boilesen ud, til trods for at Boilesen gerne vil blive, så frygter jeg, at vi har kurs ret mod en uhomogen og uduelig trup på AGF-niveau. For mig vil et brud med Boilesen være et signal om, at sportsdirektøren ganske enkelt ikke kan se, hvad der virker og ikke virker for holdet.
    I afrundingen af superligaen udtalte KEP, at der skulle en udrensning til i AGF. Han var træt af at se på over-gearede spillere, der ikke kunne spille fodbold. Worst case så har vi med PC fået det vi har købt.
    Goldbæks Højrefod

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #465
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    I afrundingen af superligaen udtalte KEP, at der skulle en udrensning til i AGF. Han var træt af at se på over-gearede spillere, der ikke kunne spille fodbold. Worst case så har vi med PC fået det vi har købt.
    Hvilke af de spillere PC har købt passer ind i den beskrivelse?
    Ud over Vavro som alle vel er enige om på alle andre parametre var en konge signing.
    Her er listen, hvis du har glemt hvem der er kommet ind det seneste år:
    https://www.transfermarkt.com/fc-kop...ers/verein/190

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •