Side 47 af 138 FørsteFørste ... 37444546474849505797 ... SidsteSidste
Viser resultater 691 til 705 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #691
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Jeg forstår dem sådan set godt, klausulen var der tilsyneladende i tilfælde af mistrivsel og det er jo nobelt af Randers. Men hvis knægtens årsag til at “flytte hjem” ikke er mistrivsel, men fordi han ønsker at fremme sin karriere, så er det vel at udnytte en gentlemanaftale, om man vil, til egen vinding.
    At man så nok skulle have formuleret kontrakten anderlede fra Randers’ side er jo hvad det er. Det får mig ikke på røven med en ungdomsspiller, men jeg forstår dem som sagt godt.
    Lige nu ved vi jo ikke hele sandheden, og kommer nok heller ikke til at vide det. Han kunne jo godt trives på banen, men mistrives uden for banen og i Randers(som er forståeligt). At en 16 årig får hjemve og gerne vil være tæt på familie og venner, er ikke en ny ting. Er vel lidt de samme grunde til at nogle dropper ud af en efterskole på grund af hjemve.
    Men, kan jo lige så godt være en måde at udnytte en smuthul til at fremme karrieren som du siger.

  2. #692
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det giver jo ingen mening, at han ville kunne ophæve sin kontrakt grundet "hjemvé" og så rykke fra Randers til Herning, når man kommer fra Roskilde. Det giver næppe mindre hjemvé på heden.
    Helt enig - men siden Randers blev så sure, så tænkte jeg st knægten må have misbrugt klausulen… men hvis han flytter til en klub i hovedstadsområdet, så kan de altså ikke brokke sig

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #693
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Helt enig - men siden Randers blev så sure, så tænkte jeg st knægten må have misbrugt klausulen… men hvis han flytter til en klub i hovedstadsområdet, så kan de altså ikke brokke sig
    Enig. Randers føler åbenlyst, at vi (hvis det er os) har været ud og fiske ham, og at han (og vi) har udnyttet et smuthul, som de selv har skabt. Det synes jeg er helt tydeligt ud fra deres udtalelser. Hvis det er sagen, så er det ikke så kønt, men samtidig noget, som PC og co garanteret ikke er for fine til. Spillet om de største talenter er næppe ret kønt.

    Når det er sagt, så er det jo risikoen, når man laver sådan en kontrakt. Og så længe drengen rent faktisk flytter hjem og ikke bor alene i en lejlighed ved siden af KBs anlæg, så har de næppe en stor sag. Og hvis det rent faktisk er hjemve, så betyder det jo ikke, at han skal stoppe med fodbold. Selvfølgelig finder han en klub og her vil FCK, FCN og Bif vel være eneste muligheder.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #694
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jeg kender en af de lærere som er tilknyttet det samarbejdsskole, som Simmelhack har været tilknyttet i Randers. Jeg har spurgt lidt ind til ham, og fra skolens side, kommer skiftet ikke som en overraskelse. Han har på intet tidspunkt virket som en, der reelt har ønsket at integrere sig. Så set fra et pædagogisk synspunkt - et synspunkt som desværre ofte bliver latterliggjort i dagens Danmark - så er hjemve kortet reelt nok.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #695
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Prøv nu lige at sætte jer ind i 16 årige jeres sted, der flytter fra alt velkendt til fucking Randers, i en alder af 15-16 år.

    Skal ikke kunne sige hvor mange af jer der har lavet det trick, men kan fortælle af egen erfaring at det på ingen måde (nødvendigvis) er lykken at flytte til Jylland og da slet ikke som teenager.

    Hvorfor han vælger Randers i første omgang er et godt spørgsmål.
    Men at man (som 16 årig) kan fortryde sit valg, og ydermere har muligheden + vælger at udnytte en klausul der giver én fri til at smutte retur, bør komme som den mindste overraskelse af alle og som ingen bør blaime en knægt for at gøre brug af.

    Ved vi at det er en klausul som Randers ud af deres gode hjerte har inkluderet, eller evt noget som Simmelhack har bedt om for at skrive under?

    Syntes det er fint at man kan satse på at skrive med unge mennesker, men det kommer altså med en risk man må acceptere, bl.a at en 15-16 årig for størstedelen ikke er istand til at se 3 år frem i tiden, måske 3 uger om man er heldig.

    Det samme kunne ske med Roony eller vores islændinge, hvorfor det er pænt smart at vi køber alle knægte i alderen fra landet, så der ikke er nogen at savne derhjemme. Og så er vi "heldige" at vi ikke en jysk provins by.
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #696
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Det er vel ikke helt efter bogen - endsige okay, at en lærer udtaler sig til en udenforstående tredjepart om en 16-årig elevs personlige forhold..

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #697
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Men det rejser jo spørgsmålet om hvorvidt vi skal have (eller har, hvad ved jeg) lignende klausuler i vores kontrakter med de unge? En islænding eller Malmø-svensker kan jo også få hjemve? Og hvis vi ikke har de klausuler, er vi så bad guys? Ikke i min optik, for en kontrakt er en kontrakt, men som du siger, hvem ved hvad der sker for en 15-16-årig der rykker teltpælene op?

  13. #698
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Men det rejser jo spørgsmålet om hvorvidt vi skal have (eller har, hvad ved jeg) lignende klausuler i vores kontrakter med de unge? En islænding eller Malmø-svensker kan jo også få hjemve? Og hvis vi ikke har de klausuler, er vi så bad guys? Ikke i min optik, for en kontrakt er en kontrakt, men som du siger, hvem ved hvad der sker for en 15-16-årig der rykker teltpælene op?
    Reelt set har han altid muligheden for at rejse hjem og spille gratis med ungdomsholdet indtil en given kontrakt render ud, gætter jeg på? Jeg syntes ikke man SKAL inkludere en sådan klausul, men hvis det er nødvendigt for at overbevise unge spillere om at vælge én til, så kan det måske overvejes. Som sagt er de jo ikke fanget i en given klub, de kan blot ikke spille prof de næste par år andre steder i Uefa regi eller noget i den dur ( Ret mig gerne, hvem som er klogere på området )
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  14. #699
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Har man som 16-årig to år tilbage af sin kontrakt, men vælger kun at spille landsholdsfodbold (hvis man så bliver udtaget), så er den karriere vel ovre før den startede, så måske mere en teoretisk mulighed?
    Jeg har det fint med en klausul så hjemve kan kureres, men måske man skulle strikke noget økonomisk kompensation ind i sådan en kontrakt, proportionalt med talentets fremtidige succes. Jeg ved det ikke, men det er jo en interessant diskussion.

  15. #700
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-klubber-lurer

    Med PC's kærlighed for en usleben diamant fra Afrika vil jeg ikke blive overrasket hvis han ender i København.

  16. #701
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-klubber-lurer

    Med PC's kærlighed for en usleben diamant fra Afrika vil jeg ikke blive overrasket hvis han ender i København.
    Det virker omtrent ligeså realistisk som, at vi skulle hente Paul Pogba på en fri transfer.

  17. #702
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Kender du noget til spilleren? For med PCs historik finder jeg det ikke urealistisk at han kunne finde på at skrive med ham…

  18. #703
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Kender du noget til spilleren? For med PCs historik finder jeg det ikke urealistisk at han kunne finde på at skrive med ham…
    Hvad ved PC's historik finder du relevant i forhold til denne tilfældige spiller fra Sydafrika?

  19. #704
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Hvad ved PC's historik finder du relevant i forhold til denne tilfældige spiller fra Sydafrika?
    PC har da engang hentet en fra Sydafrika, så den ligger naturligvis lige til højrebenet.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #705
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    At PC har trawlet Australien for spillere og (som jeg husker det) har erklæret at Sydafrika er et interessant land at scoute i.
    Og lad mig spørge igen til proportionaliteten i dit udsagn vedr. Pogba? Kender du den sydafrikanske spiller? Er han et kæmpe talent der i samme grad som Pogba vil være for dygtig og ubetalelig? Eller hvad var din pointe?

    Edit: kommentar vedr. Australien er relavant, da den viser PC søger nye veje end de traditionelle.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •