Side 64 af 138 FørsteFørste ... 14546162636465666774114 ... SidsteSidste
Viser resultater 946 til 960 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #946
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, der er overraskende mange af de spillere du nævner som jo nærmest med sikkerhed ikke får et eneste minut.

    Marios, Amoo, Singh, Stamenic, Mudra og Lund.

    Vi skal selvfølgelig dække os ind overfor skader, men ovenstående spillere er skræmmende langt fra holdet.

    De bør virkelig forsøge at udleje Amoo, mens resten bør kunne gives væk for en slik. Men selv det er nok vanskeligt uden vi skal betale en stor procent af lønnen.

    Lund kan måske få lov at blive og høste noget erfaring som 4. valg.

    Zan
    Spørgsmålet er hvor langt Stamenic er fra spilletid, hvis ikke vi får hentet en ny midtbaneprofil? Især her i starten af sæsonen, hvor Zeca endnu ikke er helt klar, er han nærmest eneste reelle alternativ på den centrale midt.. Og så har han da faktisk også set ganske fin ud i træningskampene. Jeg tror på ham i hvert fald! Han har en fin pakke i form af fysik/statur og fin højrefod.. Om han kan vænne sig til det høje tempo vi spiller i, er vel den største variabel.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #947
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Kvart i Bold melder her til aften på deres Facebook-side, at vi skulle være i markedet efter en markant midtbaneprofil. De mere end antyder at have kendskab til et konkret navn, som er så stort, at de ikke vil nævne det, da det kan se for dumt ud/kan backfire på en eller anden måde. Selvfølgelig skal man tage den slags rygter med et gran salt, men det vil alligevel undre mig, hvis det er en position, vi satser så stort på…

    Da jeg så kampen mod Brugge, sad jeg med følelsen af, at vi nærmest var overlegne på den centrale del af banen, og at det primært var på de tre offensive positioner, at Brugge havde mere at skyde med end os. Derfor ville jeg også forvente, at det var her, vi ville bruge krudtet.. Ikke at det ene udelukker det andet.. Men med Zeca, Falk, Hákon og Lerager, fæler jeg sgu vi er godt dækket ind på kvalitet på CM-positionen.. Jeg har svært ved at se, hvem vi skulle placere fast på bænken af de 4, selvom ingen af dem kan spille hver gang. Derfor troede jeg at vi til denne position i højere grad kiggede efter en kombination af kvalitet og potentiale, også af hensyn til trupharmoni. Bliver spændende at følge de næste uger..

    Mht seneste rygte om vores rumænske ven fra Gala, så lyder det overordentligt interessant.. Bare han ikke er tænkt her-og-nu afløser for Pep, men som supplement (og måske på sigt afløser)..
    Ja, de nævnte selv navnet “fik dem op af stolene”.

    Og med din rigtige pointe om en ganske stærkt besat midtbane, må det jo være noget Özil / Delaney-style, hvis det skal passe.

    De nævnte i øvrigt også at man følger Bruun Larsens situation i Hoffenheim ganske nøje, men at det ville være sidst i vinduet hvis det skulle ske.

    Zan

  4. #948
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Thorup åbner op i Tipsbladet at truppen er lidt for stor. Jeg er fuldstændig enig og samtidig er den stadig ikke alt for godt sammensat.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ke-er-vi-mange

    I ligningen omkring trupsammensætning siger han at der i hvert fald skal være 2 Per plads og med ny EU-regler omkring 9 på bænken og de mange kampe, så er en trup på 26 spillere nok ikke forkert.

    3 målmænd
    9 forsvarsspillere
    11 til midt og kant
    3 angribere

    Vi har altså en målmand for meget og 3 midtbanespillere i den 30 mands store trup. Desuden er jeg stadig ikke helt vild med venstre back, uden det skal være et problem da Jelert og Boilesen trods alt kan spille pladsen. Men Marius/Lund Jensen ud og en venstre back ind ville være fint.

    På midten kan Biel ryge, Mudra har nok ikke en fremtid og hvad med Stamenic, Amoo og Singh. Det er faktisk lidt utroligt, men jeg synes stadig vi har for mange med for tvivlsom kvalitet (og har ikke engang nævnt angrebet). Det bliver spændene at følge med og jeg tror vi får udskiftninger, men der må også gerne snart blive sendt spillere afsted. PC er på ferie (sjovt tidspunkt), men ville gerne se lidt mere aktion.
    Vi begynder næppe sæsonen med fire keepere, så enten Kalle eller Guadagno skal væk – jeg gætter på, at det bliver sidstnævnte, der ryger.

    I forsvaret er Marios eneste oplagte afgang, men spørgsmålet er, om der er nogen aftagere – og om Marios overhovedet selv ønsker sig væk. Jeg så også gerne en venstrebenet backup til VK, men det kræver nok, at Ankersen forlader klubben, og det anser jeg for at være usandsynligt.

    På midtbanen synes det rimelig sikkert, at Mudrazija skal sælges/lejes ud, og jeg tager Singhs nye rygnummer som et tegn på, at også han skal tilbringe den kommende sæson et andet sted end i København, formentlig på leje.

    Med disse fire afgange er vi nede på 26 spillere, og som du selv er inde på, ligner det et fint antal til en meget komprimeret efterårssæson. I slutningen af vinduet kan man så overveje en udlejning af Stamenic, hvis vejen til spilletid ser for lang ud (gerne til en klub på Superliga-niveau), og hentes der som ventet en ny angriber, skal der nok også findes en løsning for enten Babacar eller Karamoko.

    Min generelt synes jeg ikke, at mængden af dødvægt er slem – Mudrazija og Singh synes mest presserende, mens min fornemmelse som nævnt er, at Marios godt kan leve med at gå kontrakten ud, selvom det bliver med stærkt begrænset spilletid. Lige nu er det største problem for mig at se, at der er utroligt mange spørgsmålstegn på kantpladserne og i angrebet: Hvor mange af disse spillere kan vi reelt regne med, når det gælder?
    Mvh.
    Dane

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #949
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Til de europæiske kampe skal klubben indgive en såkaldt A-liste og en B-liste med de spillere, man vil anvende i turneringerne.

    På A-listen må der max være 25 spillere. Heraf skal min. 8 være "locally trained players", altså spillere, som i deres ungdomsår enten har fået deres fodboldopdragelse i FCK Talent eller i en anden dansk klub. Ud af de 8 må max. 4 spillere være "association grown players", altså spillere, som har fået deres fodboldopdragelse i en anden dansk klub end FCK.
    Altså må der max. være 17 spillere i A-truppen, som ikke har fået deres fodboldopdragelse i FCK. For hver spiller, der mangler ift. at indgå i kategorien "locally trained players", får man en plads mindre på A-listen.

    På B-listen kan man indregistrere spillere, som opfylder flg. krav:
    - Født 1. januar 2001 eller senere
    - Har spillet i klubben i min. 2 sammenhængende år eller har spillet i 3 sammenhængende år, med max. 1 udlejningsperiode på max. 1 år.

    Pt. har A-truppen 3 spillere, der kan indgå i kategorien "association grown players":
    - Peter Ankersen
    - Rasmus Falk
    - Lukas Lerager
    (Boilesen smuttede til Ajax halvanden måned før han fyldte 18, ellers ville han også være i denne kategori)

    Desuden kan flg. 6 spillere indgå i kategorien "club-trained players":
    - Andreas Dithmer
    - Elias Jelert
    - Valdemar Lund
    - VK34
    - William Bøving
    - Hakon Haraldsson

    Derudover kan flg. spillere fra A-truppen indregistreres på B-listen (sammen med alle de U19 og U17 spillere, som lever op til kravene):
    - Andreas Dithmer
    - Elias Jelert
    - Valdemar Lund
    - VK34
    - William Bøving
    - Hakon Haraldsson
    - Roony Bardghji
    - Orri Oskarsson (fra 3. september og frem)

    Altså betyder det, at 19 spillere i A-truppen IKKE indgår i nogen af de ovennævnte kategorier. Dermed skal truppen trimmes gennem salg eller udlejninger blandt disse 19, hvis den skal være fuldt til rådighed i de europæiske kampe. Min. 2 spillere, hvis vi ikke foretager nogen indkøb (Mudrazija og Guadagno må være de oplagte i den kategori), og så derudover en spiller yderligere for hver spiller, vi henter ind.

    Siden der ikke er en øvre aldersgrænse på spillerne i kategorien "locally trained players", så kan PC i sin jagt godt kigge på spillere i udlandet, som har en fortid i FCK, og samtidigt skubbe nogle af de unge spillere ned på B-listen, uden at det fra et europæisk perspektiv påvirker evt. afgange, ligesom han må tilføje max. 1 spiller, der har fået sin fodboldopdragelse i Danmark. Blandt spillere, som vil kunne leve op til de krav, finder man bl.a.:
    - Thomas Delaney (club trained)
    - Andreas Cornelius (club trained)
    - Mo Daramy (club trained)
    - Alexander Scholz (association trained)

    TL:DR:
    - Truppen er for stor
    - Det er ikke ligegyldigt, hvem vi sælger/udlejer for at trimme truppen
    - Det er bedre at hente spillere med fortid i FCK
    Sidst redigeret af Kiwi : 25.07.22 kl. 23:23
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #950
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Amoo er angiveligt skadet i et par måneder, så det bliver nok svært at leje ham ud. Han så i øvrigt efter sigende skarp ud til træning, lige før han blev skadet, så måske skal han bare have lov til at blive klar og tage kampen op om højrekanten.
    Han er vist ikke selv helt enig i et par måneder ;-)

    Men så slipper klubben jo for at svare på spørgsmål om hvorfor vores 30 mio mand ikke spiller…..

    https://www.goal.com/en/amp/news/amo...a9UI&fs=e&s=cl

    Zan

  9. #951
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Han er vist ikke selv helt enig i et par måneder ;-)

    Men så slipper klubben jo for at svare på spørgsmål om hvorfor vores 30 mio mand ikke spiller…..

    https://www.goal.com/en/amp/news/amo...a9UI&fs=e&s=cl

    Zan
    Hmm, det virker mystisk. Nå, men jeg håber da, han er hurtigt klar igen, for jeg tror, der er meget mere i ham, end hvad vi har set.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. #952
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Filip Dagerstål er eftersigende interessant for danske klubber:

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol.../9339026?ilc=c
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  11. #953
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022


  12. #954
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Nu skal Nelsson lige lukke røven i klubhuset om gamle holdkammerater!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #955
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    136

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Kan ikke se det postet andetsteds, men anyhow spekulationerne/ønsker omkring Albin Ekdal til klubben kan lægges i graven. Han har skrevet ned La Spezia …
    https://www.aftonbladet.se/sportblad...lar-for-spezia
    .. Vincent Vega ..

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #956
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Med baggrund i opstarten og særligt træningskampene, så synes jeg, at der begynder at tegne sig et billede af, hvordan et optimalt vindue kunne være.

    Ind:
    1 klassisk FCK 9’er – fysisk stærk, skarp i afslutningerne, arbejder i det område ’hvor det gør ondt’.
    1 International kant – speed, gennembrudsstærk, med stærke 1:1 kompetencer
    (spillende 6’er)

    Ud:
    Amoo – leje
    Singh
    Mukairo – leje
    Babacar
    Karamoko

    I træningskampene lægger jeg vægt på 1. halvleg mod Club Brügge. Silkeborg kampen, der blev vi fuldstændig domineret og det håber jeg, kan tilskrives noget, der ikke vil være gældende i turneringen. Feyenoord det var som at spille mod midten af 2. division. Club Brügge var en reel kamp i 1. halvleg, derefter faldt udskiftningerne som i en test-landskamp før Nations League og kvaliteten og tempoet lignede noget fra 1. division og de små high-lights der var, skal ses på den baggrund. Så tilbage til Club Brügge kampen og 1. halvleg.

    De første 15 minutter spillede vi forrygende offensiv, hvirvelvindsfodbold, med hurtige små kombinationer og masser af bevægelse. Vi dominerede Club Brügge så markant. De sidste 30 minutter skiftede billedet og vi endte med at være meget heldige med kun at være bagud med to mål- og der var bare gået en halvleg. Vi skabte én chance og det har været kendetegnende for os, vores offensiv er meget arbejdsom, men skaber til gengæld meget lidt - også i slutningen af sidste sæson.

    Offensivt er vores problem, at vi er en one-trick-pony. Vi spiller nu på samme måde, som vi gjorde i de sidste tre kampe i efteråret 2020 - bare med nye spillere. Næsten hver gang vi angriber er skabelonen, 9’eren falder ned i banen, de to fløje falder lidt tilbage for så at krydse ind i banen rundt om 9’eren og 10’eren – 8’eren spillere bolden op til 9’eren, der finder de andre i deres løb. Kombinationerne går sindssyg hurtigt og kræver spillere med gode bevægelser og en sikker pasningsfod. I efteråret 2020 tog det superliga holdene 3½ kamp at gennemskue, så havde de læst og løst det. Det tog PSV 30 minutter, derfra kørte de os over i to timer og det tog Club Brügge 15 minutter.

    Vi bruger de inderste 35-40 meter af banen og sidste 2 x 15 meter i siderne står uberørt. Der sker intet på kanterne og når det sker, er indlæggene ufarlige, for vi har ingen nævneværdig presence i feltet. Som modstander er taktikken at centrere midtbane og forsvar på de smalleste 35 meter og i dybden, stå fra kanten af feltet og 15 meter frem, så er pladsen væk. Så er det løst

    Vores udfordring i det er, at vores offensive spillere er for identiske og har for lavt niveau, jeg har skrevet om det tidligere. På nær Babacar, som jeg tror har håndværket på plads, men hvor attituden diskvalificerer ham, så kan de øvrige spillere noget på et godt niveau, og alt for meget på et alt for lavt niveau. Tiden løser ikke Amoos udfordringer, særligt ikke når han er skadet. Singh har været helt umulig fra starten, Mukairo kan nogle ting på højt niveau, men øvrige kompetencer er på et skræmmende lavt niveau for en 22-årig, der skal spille i FCK.

    Hele vores købte offensiv skal ud – VC undtaget. Vores unge spillere er bedre. Men uanset hvor glad jeg er for vores unge spillere, så har de for kort vej til holdet. VK og Hákon har niveauet til den spilletid de får – resten har fået spilletiden, fordi vores indkøb har været en fiasko. I mit hoved skal vi have et hold, der hører til i toppen af EL og aspirerer til CL og det kræver markante forstærkninger. Siden vi blev kørt over af PSV, er vores hold ikke blevet 2 mg bedre – og det er bare alt for lidt på en FCK-skala. Jeg læser i dag, at JT mener, at holdet er godt nok til CL-kval. For pokker hvor er jeg træt af hans evindelige uambitiøse udtalelser. I politik ville han være taburet-klæber. Ikke eneste ambitiøs udmelding om … og PC's fornemmeste præstation til dato har været at beskære transferbudgettet med 50% - det ligner mere en rationaliseringskonsulents succeskriterie end det ligner præstationen fra en ambitiøs sportsdirektør.

    I hvert vindue til nu, er det udtalt, at vi skal købe spillere til toppen og ikke til bredden, vi skal købe spillere, der kan gå ind i startopstillingen fra første dag. Og hver gang er vi endt med i stort omfang at hente billige mediaco-spillere (10-15 mio. alt. leje), der ikke kan begå sig og talenter, der er alt for dyre og ikke bedre, end dem vi har.

    Timingsmæssigt trækker PC indkøbene til slutningen af vinduet for at spare 5% - men det ligner desværre, at vi ikke har sparet 5% men betalt 95% for meget, for spillerne skulle aldrig have været i København. Hvilket også gør mig skeptisk overfor vores scouting. Jeg har ikke spillet i SL, men min erfaring alligevel er, at når der kommer nye spillere til klubben, der får lov at prøvetræne, kan man lynhurtigt afkode, om de har niveauet. Og når jeg har overværet træningen, så er i hvert fald Singh (fra dag et) og Amoo åbenlyst ikke gode nok. Karamoko er heller ikke. Hvordan pokker vi har scoutet dem, det er et godt spørgsmål, for man skal ikke se længe på dem for at se, at deres niveau er lavere end truppens.

    Så please denne gang – ingen unge spillere, en kæmpedyr 9’er og det sammen til en kant. Når de er fundet dem, så lad være at fedte med tiden. Det er vigtigere at de kommer om bord, end at vi sparer 5 ’jyde-procenter’. Ingen medium-price mediaco spillere, kvoten af fuck ups er brugt for en rum tid. På 6’er positionen er Lasso Coulibaly fra FCN et talent, man skal spørge på, ellers synes jeg, at man svigter sin opgave.

    Vi fik en ny sportsdirektør for at styrke transfers markant. Så gør det.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 14.07.22 kl. 09:16
    Goldbæks Højrefod

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #957
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Med baggrund i opstarten og særligt træningskampene, så synes jeg, at der begynder at tegne sig et billede af, hvordan et optimalt vindue kunne være.

    Ind:
    1 klassisk FCK 9’er – fysisk stærk, skarp i afslutningerne, arbejder i det område ’hvor det gør ondt’.
    1 International kant – speed, gennembrudsstærk, med stærke 1:1 kompetencer
    (spillende 6’er)

    Ud:
    Amoo – leje
    Singh
    Mukairo – leje
    Babacar
    Karamoko

    I træningskampene lægger jeg vægt på 1. halvleg mod Club Brügge. Silkeborg kampen, der blev vi fuldstændig domineret og det håber jeg, kan tilskrives noget, der ikke vil være gældende i turneringen. Feyenoord det var som at spille mod midten af 2. division. Club Brügge var en reel kamp i 1. halvleg, derefter faldt udskiftningerne som i en test-landskamp før Nations League og kvaliteten og tempoet lignede noget fra 1. division og de små high-lights der var, skal ses på den baggrund. Så tilbage til Club Brügge kampen og 1. halvleg.

    De første 15 minutter spillede vi forrygende offensiv, hvirvelvindsfodbold, med hurtige små kombinationer og masser af bevægelse. Vi dominerede Club Brügge så markant. De sidste 30 minutter skiftede billedet og vi endte med at være meget heldige med kun at være bagud med to mål- og der var bare gået en halvleg. Vi skabte én chance og det har været kendetegnende for os, vores offensiv er meget arbejdsom, men skaber til gengæld meget lidt - også i slutningen af sidste sæson.

    Offensivt er vores problem, at vi er en one-trick-pony. Vi spiller nu på samme måde, som vi gjorde i de sidste tre kampe i efteråret 2020 - bare med nye spillere. Næsten hver gang vi angriber er skabelonen, 9’eren falder ned i banen, de to fløje falder lidt tilbage for så at krydse ind i banen rundt om 9’eren og 10’eren – 8’eren spillere bolden op til 9’eren, der finder de andre i deres løb. Kombinationerne går sindssyg hurtigt og kræver spillere med gode bevægelser og en sikker pasningsfod. I efteråret 2020 tog det superliga holdene 3½ kamp at gennemskue, så havde de læst og løst det. Det tog PSV 30 minutter, derfra kørte de os over i to timer og det tog Club Brügge 15 minutter.

    Vi bruger de inderste 35-40 meter af banen og sidste 2 x 15 meter i siderne står uberørt. Der sker intet på kanterne og når det sker, er indlæggene ufarlige, for vi har ingen nævneværdig presence i feltet. Som modstander er taktikken at centrere midtbane og forsvar på de smalleste 35 meter og i dybden, stå fra kanten af feltet og 15 meter frem, så er pladsen væk. Så er det løst

    Vores udfordring i det er, at vores offensive spillere er for identiske og har for lavt niveau, jeg har skrevet om det tidligere. På nær Babacar, som jeg tror har håndværket på plads, men hvor attituden diskvalificerer ham, så kan de øvrige spillere noget på et godt niveau, og alt for meget på et alt for lavt niveau. Tiden løser ikke Amoos udfordringer, særligt ikke når han er skadet. Singh har været helt umulig fra starten, Mukairo kan nogle ting på højt niveau, men øvrige kompetencer er på et skræmmende lavt niveau for en 22-årig, der skal spille i FCK.

    Hele vores købte offensiv skal ud – VC undtaget. Vores unge spillere er bedre. Men uanset hvor glad jeg er for vores unge spillere, så har de for kort vej til holdet. VK og Hákon har niveauet til den spilletid de får – resten har fået spilletiden, fordi vores indkøb har været en fiasko. I mit hoved skal vi have et hold, der hører til i toppen af EL og aspirerer til CL og det kræver markante forstærkninger. Siden vi blev kørt over af PSV, er vores hold ikke blevet 2 mg bedre – og det er bare alt for lidt på en FCK-skala. Jeg læser i dag, at JT mener, at holdet er godt nok til CL-kval. For pokker hvor er jeg træt af hans evindelige uambitiøse udtalelser. I politik ville han være taburet-klæber. Ikke eneste ambitiøs udmelding om … og PC's fornemmeste præstation til dato har været at beskære transferbudgettet med 50% - det ligner mere en rationaliseringskonsulents succeskriterie end det ligner præstationen fra en ambitiøs sportsdirektør.

    I hvert vindue til nu, er det udtalt, at vi skal købe spillere til toppen og ikke til bredden, vi skal købe spillere, der kan gå ind i startopstillingen fra første dag. Og hver gang er vi endt med i stort omfang at hente billige mediaco-spillere (10-15 mio. alt. leje), der ikke kan begå sig og talenter, der er alt for dyre og ikke bedre, end dem vi har.

    Timingsmæssigt trækker PC indkøbene til slutningen af vinduet for at spare 5% - men det ligner desværre, at vi ikke har sparet 5% men betalt 95% for meget, for spillerne skulle aldrig have været i København. Hvilket også gør mig skeptisk overfor vores scouting. Jeg har ikke spillet i SL, men min erfaring alligevel er, at når der kommer nye spillere til klubben, der får lov at prøvetræne, kan man lynhurtigt afkode, om de har niveauet. Og når jeg har overværet træningen, så er i hvert fald Singh (fra dag et) og Amoo åbenlyst ikke gode nok. Karamoko er heller ikke. Hvordan pokker vi har scoutet dem, det er et godt spørgsmål, for man skal ikke se længe på dem for at se, at deres niveau er lavere end truppens.

    Så please denne gang – ingen unge spillere, en kæmpedyr 9’er og det sammen til en kant. Når de er fundet dem, så lad være at fedte med tiden. Det er vigtigere at de kommer om bord, end at vi sparer 5 ’jyde-procenter’. Ingen medium-price mediaco spillere, kvoten af fuck ups er brugt for en rum tid. På 6’er positionen er Lasso Coulibaly fra FCN et talent, man skal spørge på, ellers synes jeg, at man svigter sin opgave.

    Vi fik en ny sportsdirektør for at styrke transfers markant. Så gør det.
    Jeg er ikke enig i, at vi ikke er blevet et mg bedre.. Netop det faktum, at vores hold er bygget op omkring så mange unge spillere, gør, at vi konstant bliver bedre. I takt med at de unge får spilletid og ikke mindst bygges op fysisk mellem sæsonerne, så bliver de bedre og bedre. Og da udgangspunktet i forvejen er rigtig godt, så har vi med markante superligaprofiler at gøre. Jeg har enorme forventninger til Hakon her i efteråret. Jeg tror han kommer til at brage igennem og være en giga-profil i ligaen. Derudover har jeg kæmpe fidus til Jelert også.. Han kommer til at konkurrere benhårdt med VK om spilletiden. Og så er der Roony, som jeg tror har haft sit nærmest obligatoriske “talent-dyk” og nu er på vej frem igen. Han kan også komme til at spille en stor rolle her i efteråret.

    Derudover er der relationerne. Det er kedeligt at snakke om, men det betyder meget. Pga dem kan man ikke sammenligne holdet fra efteråret 2020 med det hold vi har nu. Vi står et helt andet sted (og har da også fået tilført en del profiler siden, særligt defensivt).

    Endelig er jeg ikke enig i din vurdering af Brugge-kampen. Ja vi var flyvende i det første kvarter, men at påstå at vi bliver kørt over i den sidste halve time af 1. halvleg er simpelthen ikke rigtigt. Brugge producerer tre store chancer og scorer på to af dem. Chancerne kommer fra personlige fejl af os eller via det jeg vil kalde tilfældigheder. På intet tidspunkt i 1. halvleg dominerer de os spillemæssigt, og vi har massere af tilløb til chancer i den sidste halve time, men forsømmer selv at spille dem afgørende store - dels fordi den sidste kvalitet måske mangler (her kan du jo så have en pointe) men dels også fordi den sidste skarphed måske mangler (og så var den langhårede og langsomme bane ikke til vores fordel).

    Alt i alt må jeg bare sige, at jeg er noget mere optimistisk end dig. Selvfølgelig kan vi bruge en markant offensiv forstærkning, men jeg ser det ikke som et must i forhold til hverken at kvalle til CL eller genvinde SL.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #958
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, de nævnte selv navnet “fik dem op af stolene”.

    Og med din rigtige pointe om en ganske stærkt besat midtbane, må det jo være noget Özil / Delaney-style, hvis det skal passe.

    De nævnte i øvrigt også at man følger Bruun Larsens situation i Hoffenheim ganske nøje, men at det ville være sidst i vinduet hvis det skulle ske.

    Zan
    Jeg blev nysgerrig, men synes et eller andet sted det er meget tomsnak. Jeg forstår godt at de ikke kan nævne alt, hvis de nu forsøger at have gode kilder tæt på klubben - men de kom da ind på PC taktik. Vi forhører os på utal af spillere uden for vores rækkevidde og håber på at lande en af dem… hvilket så igen ikke virker som scouting, men at lade sit haglgevær og skyde i alle mulige retninger og håbe på vi rammer en flot fugl.

    Jeg gad faktisk godt at hører navne, ikke fordi jeg så ville drømme stort…. Mere et check af hvem PC er. Det er fedt vi forsøger at gå en hylde op, det er fint at forsøge at hente klassespillere, men i sidste ende handler det om hvem vi lander og ikke hvilke agenter som blokere Pc nummer fordi han fatter hat.

    Altså har vi ringet til Delaney, Fabregas, Mata, Bruun Larsen, Daramy… der er mange muligheder og hver af dem ville sikkert være sjovt at diskutere, men mest af alt ville det vise hvad vi prøver som klub.

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #959
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Morutan og sisto på en præstations kontrakt. Ja Tak !.. at se Sisto score på heden ville gøre mig lykkelig ^^

  23. #960
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Morutan og sisto på en præstations kontrakt. Ja Tak !.. at se Sisto score på heden ville gøre mig lykkelig ^^
    Sisto er kun interessant med en professionel agent/rådgiver. Det er simpelthen så synd når talenter bliver smadret fordi de bruger familien til rådgivning. Jeg synes bestemt han mangler en mentor… men trods alt fint at FCK fik FCM til at udskrive den helt store check for den synkende skude. Sisto er slet ikke interessant


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •