Side 68 af 138 FørsteFørste ... 18586566676869707178118 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,006 til 1,020 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1006
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Det er ret sigende af alle de offensive spillere vi hentede ind i vinters pånær Claesson så er den eneste der fik minutter Babacar der kommer ind og får 15 minutter
    Synes lidt det er et gentagende mønster når vi skal hente offensiv spillere.. peger pilen ikke på scoutingafdelingen med endnu en forbier,
    Det er selvfølgelig PC der skal stå på mål for det i sidste ende men alligevel.

    Vi mangler virkelig en tank center forward der kan gå ind og gøre modstanderens felt utrygt, krydder det med Lasse Berg Johnson og Valleys
    også føler jeg vi er fint rustet til sæsonen..

    Måske Pep virker lidt mæt og det kunne være et godt tidspunkt at sælge ham på?
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1007
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hvad med Santader som er blevet 31 år. Han søger en ny klub og vil gerne blive i Europa....han kunne da lave lidt mål ��

  4. #1008
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Hvad med Santader som er blevet 31 år. Han søger en ny klub og vil gerne blive i Europa....han kunne da lave lidt mål ��
    Jeg har tidligere nævnt, at vi skal passe på med at hente "tidligere" FCK stjerner hjem. Vi har sjældent god erfaring med det. Nu kender jeg ikke hans nuværende form, men jeg kunne forstille mig den ikke er alt for god.

    Det er fristende, og hvis PC ikke kan finde noget, skulle det ikke lure mig han henter ham og kalde det den "Høje Hylde" :)

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #1009
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Hvad med Santader som er blevet 31 år. Han søger en ny klub og vil gerne blive i Europa....han kunne da lave lidt mål ��
    138 minutters førsteholdsfodbold i de seneste to sæsoner………. og i sæsonen før da, deltog han i 25 kampe, men scorede kun ét sølle mål.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #1010
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    138 minutters førsteholdsfodbold i de seneste to sæsoner………. og i sæsonen før da, deltog han i 25 kampe, men scorede kun ét sølle mål.
    Altså, hvis vi kunne give Nico 1/2 år, så kan vi vel også give Fætter Rico et 1/2 år

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1011
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Altså, hvis vi kunne give Nico 1/2 år, så kan vi vel også give Fætter Rico et 1/2 år
    Det kunne man da sagtens gøre, men ville det ikke være et gigantisk rødt kort til PC og vores scouting afd??. Det afslører vel at de går i "panic mode" af mangel på at finde noget kvalitet der er mere langtidsholdbart. Jeg hører til en af dem som ikke er vildt imponeret over vores Scouting. Javel Grabara og Diks (Som måske viser sit sande niveau nu), men dem kendte man jo i forvejen fra AGF. Isak fair nok, ham kan jeg godt se udvikle sig, men det er jo ikke fordi han har taget os med storm.

    Mukairu, Baba, Amoo, Singh, og jeg har formentlig glemt nogle.

    Jeg troede vi havde et kæmpe netværk rundt omkring som kunne støve noget kvalitet op. Det muligt jeg ser lidt negativt på det hele taler "Sort", det beklager jeg :)

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #1012
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Hvad med Santader som er blevet 31 år. Han søger en ny klub og vil gerne blive i Europa....han kunne da lave lidt mål ��
    Hans type er noget holdet virkelig mangler. Farlig i boksen og god opspilsmand… det ligner bare ikke Santander er tæt på at være som da han forlod os, men i ren panik kan jeg godt se 6 mdr aftalen

  13. #1013
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hva siger i til at Pep Chavarría er begyndt at følge FCK på Instagram?
    han er tidligere blevet rygtet til FCK af BT

    Ved godt det måske er en ret søgt nyhed

    https://www.transfermarkt.com/pep-ch...spieler/596122
    Sidst redigeret af boombastic : 20.07.22 kl. 02:34
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1014
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det kunne man da sagtens gøre, men ville det ikke være et gigantisk rødt kort til PC og vores scouting afd??. Det afslører vel at de går i "panic mode" af mangel på at finde noget kvalitet der er mere langtidsholdbart. Jeg hører til en af dem som ikke er vildt imponeret over vores Scouting. Javel Grabara og Diks (Som måske viser sit sande niveau nu), men dem kendte man jo i forvejen fra AGF. Isak fair nok, ham kan jeg godt se udvikle sig, men det er jo ikke fordi han har taget os med storm.

    Mukairu, Baba, Amoo, Singh, og jeg har formentlig glemt nogle.

    Jeg troede vi havde et kæmpe netværk rundt omkring som kunne støve noget kvalitet op. Det muligt jeg ser lidt negativt på det hele taler "Sort", det beklager jeg :)
    Det er vel kun et røde kort, hvis han flopper. Laver han et nDoye comeback (ikke at det er super realistisk), så er det da glimrende.

    Jeg ved godt, at jeg gentager mig selv, men man skal altså passe på med at dømme scouting alene ud fra vores indkøb. At vi har hentet kendinge af dansk fodbold er ikke ensbetydende med, at scouting ikke fungerer eller ikke har kunne kommet med andre navne. Det betyder bare, at PC, trænerteam osv blot er gået med noget man kender fremfor mere eksotiske navne, som sikkert har været på listerne. Ej heller spillere som Mukairu, Singh, Babacar osv betyder nødvendigvis at scouting stinker, da vi ikke ved, om de er scoutingafdelingens forslag, hvor højt på listerne de lå etc - vi ved kun, at PC valgte disse.
    Et sted vi dog kan dømme scouting på er de spillere som hentes ind til ungdomsafdelingen. Og her er vi vel egentlig meget godt tilfredse med Haraldsson, Orri, Roony, Stamenic mfl…

    Mht vores kæmpe netværk som vi har eller ikke har. Mon ikke det primære problem er, at alle andre klubber vi måler os på (og over) også har det netværk og også har de databaser, som vi også bruger. Jeg vil tro, at det bare er blevet meget sværere at finde den næste Zuma eller NDoye eller for den sags skyld bare at hente en Santin, Alvaro eller Ailton i Sverige. Når de når det niveau (som de havde, når vi har hentet dem), så er de væk for længst til klubber som Brugge, mellemstore tyske klubber etc. Man kan selvfølgelig prøve Sydamerika men det er nok et ret stor lykkehjul - bare se på FCM. I vinters prøvede vi lykken i mellemstore tyrkiske klubber, hvilket måske ikke helt overraskende ikke gav den ønskede kvalitet. Derudover lurer vi åbenlyst (og som vi selvfølgelig skal) på danske og nok også andre nordiske spillere som er omkring landsholdene men som ikke har succes i deres klubber. Det var sidste år Andreas Skov og mon ikke, at vi lurer lidt på Dolberg i år, omend det selvfølgelig nok ikke er en super realistisk tilgang. Det bliver spændende, hvad det ender med på angriberpladsen. Thorup har luftet, at der kigges på offensiv forstærkning, så noget bør der ske. Jeg har dog ikke de store forhåbninger - ikke fordi PC og scouting nødvendigvis er ringe, men fordi markedet er svært og man har brug for noget held. Og så vil det nok ikke skade, hvis vi formår at komme i CL….

  16. #1015
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Ligger allerede i skakten, men lægger den lige her alligevel:

    https://www.bt.dk/superligaen/afvist...aa-ny-aftale-i

    Super vigtigt, at Boile forlænger!


  17. #1016
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Ligger allerede i skakten, men lægger den lige her alligevel:

    https://www.bt.dk/superligaen/afvist...aa-ny-aftale-i

    Super vigtigt, at Boile forlænger!
    A propos: Måske er det på tide at få PC over på en rent præstationsbaseret kontrakt - der må være penge at spare!


  18. #1017
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er vel kun et røde kort, hvis han flopper. Laver han et nDoye comeback (ikke at det er super realistisk), så er det da glimrende.

    Jeg ved godt, at jeg gentager mig selv, men man skal altså passe på med at dømme scouting alene ud fra vores indkøb. At vi har hentet kendinge af dansk fodbold er ikke ensbetydende med, at scouting ikke fungerer eller ikke har kunne kommet med andre navne. Det betyder bare, at PC, trænerteam osv blot er gået med noget man kender fremfor mere eksotiske navne, som sikkert har været på listerne. Ej heller spillere som Mukairu, Singh, Babacar osv betyder nødvendigvis at scouting stinker, da vi ikke ved, om de er scoutingafdelingens forslag, hvor højt på listerne de lå etc - vi ved kun, at PC valgte disse.
    Et sted vi dog kan dømme scouting på er de spillere som hentes ind til ungdomsafdelingen. Og her er vi vel egentlig meget godt tilfredse med Haraldsson, Orri, Roony, Stamenic mfl…

    Mht vores kæmpe netværk som vi har eller ikke har. Mon ikke det primære problem er, at alle andre klubber vi måler os på (og over) også har det netværk og også har de databaser, som vi også bruger. Jeg vil tro, at det bare er blevet meget sværere at finde den næste Zuma eller NDoye eller for den sags skyld bare at hente en Santin, Alvaro eller Ailton i Sverige. Når de når det niveau (som de havde, når vi har hentet dem), så er de væk for længst til klubber som Brugge, mellemstore tyske klubber etc. Man kan selvfølgelig prøve Sydamerika men det er nok et ret stor lykkehjul - bare se på FCM. I vinters prøvede vi lykken i mellemstore tyrkiske klubber, hvilket måske ikke helt overraskende ikke gav den ønskede kvalitet. Derudover lurer vi åbenlyst (og som vi selvfølgelig skal) på danske og nok også andre nordiske spillere som er omkring landsholdene men som ikke har succes i deres klubber. Det var sidste år Andreas Skov og mon ikke, at vi lurer lidt på Dolberg i år, omend det selvfølgelig nok ikke er en super realistisk tilgang. Det bliver spændende, hvad det ender med på angriberpladsen. Thorup har luftet, at der kigges på offensiv forstærkning, så noget bør der ske. Jeg har dog ikke de store forhåbninger - ikke fordi PC og scouting nødvendigvis er ringe, men fordi markedet er svært og man har brug for noget held. Og så vil det nok ikke skade, hvis vi formår at komme i CL….
    Jeg ser det anderledes organisatorisk. Scouting afdelingen er alle, der deltager i processen fra den indledende screening helt frem til den positive beslutning om at gå i kontraktsforhandlinger med en spiller. Alt, hvad der ligger af kvalificering og diskvalificering af emner, er en del af scouting-arbejdet og dermed indgår også PC og trænerteamet i den proces, der kvalificerer, diskvalificerer og selvfølgelig skal de også være en del af evalueringen af afdelingens arbejde. Og jeg synes ikke, at det er imponerende. Der vil altid være et element af usikkerhed ifm. nye spillere, men når en væsentlig del af argumentet for ansættetsen af PC netop er at sikre en højere succesrate, så er han bare kommet rigtig skidt fra start.

    Noget, der undrer mig, er eks. spillere som Singh, Karamoko, Andri, Ruben m.fl. Det kræver ikke to træningspas at se, at de spillere ikke har niveau til et hold, der skal spille top EL og aspirere til CL. Eller bare toppen af superligaen for den sags skyld. Hvordan så mange mennesker kan have været inde over en proces uden, at der er bare en, der rækker hånden i vejret og tilkendegiver en tvivl.

    Samtidig smider vi mesterslanten for Isak og Amoo. Nu er de her og så må vi elske dem - helt nøgternt, så er der bare egne unge spillere, der er tydeligt bedre både i talent og fodboldmæssig uddannelse. Der er brugt 70 mio. plus på de to spillere, som kunne erstattes af 'gratis' spillere. Samtidig er transferbudgettet beskåret med 50% - så bliver den økonomiske side af scouting arbejdet også interessant, for det virker mystisk at vi i en periode, hvor der er voldsomme budget reduktioner så prioriterer så store beløb på enkelt-spillere, der ikke overgår vores egne spillere.

    Jeg er ikke imponeret - svært eller ej, så er personalet i fodboldafdelingen ansatte til at sikre, at klubben ligger højt i DK og i Europa, det skal de løse. Hvis ikke de kan det, så holder jeg med klubben og ikke med PC eller JT. Når PC og JT's evner bliver udfordret, så må de løse det, jeg vil ikke være den der undskylder sløje transfers.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 20.07.22 kl. 09:00
    Goldbæks Højrefod

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #1018
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved godt, at jeg gentager mig selv, men man skal altså passe på med at dømme scouting alene ud fra vores indkøb.
    De færreste af os ved, hvad der foregår på de indre linjer, men hvis vi konstant skal tage forbehold for vores manglende viden, dør diskussionen nok hurtigt :) Jeg synes ikke, det er urimeligt at bedømme vores scoutingafdeling på vores indkøb. Det er korrekt, at vi ikke kender til opdraget for de enkelte spillerindkøb, deres analyser, skyggehold mv. Vi kan som regel kun forholde os til facit, og facit er, at der har været for mange forbiere de senere år. Dette er ikke alene scoutingafdelingens ansvar, men det er påfaldende, at indkøbene halter under to forskellige sportschefer, hvor scoutingafdelingen, som en af de få, ikke har set nogle ændringer. Uanset hvor et navn stammer fra, er scoutingafdelingen inde over et evt. indkøb, og jeg har svært ved at forestille mig at PC (eller Ståle før ham) skulle købe en spiller, hvis tre scouts vender tomlen ned.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Et sted vi dog kan dømme scouting på er de spillere som hentes ind til ungdomsafdelingen. Og her er vi vel egentlig meget godt tilfredse med Haraldsson, Orri, Roony, Stamenic mfl…
    Jeg kan ikke følge din logik. Hvorfor kan vi bedømme scouting på ungdomsafdelingen, men ikke førsteholdet? Ungdomsafdelingen har i øvrigt sine egne scouts, og selvom der sikkert er et samarbejde mellem talentafdelingen og førsteholdet, kan man vel ikke udelukke, at vi har en velfungerende scouting det ene sted men ikke det andet sted?

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #1019
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    De færreste af os ved, hvad der foregår på de indre linjer, men hvis vi konstant skal tage forbehold for vores manglende viden, dør diskussionen nok hurtigt :) Jeg synes ikke, det er urimeligt at bedømme vores scoutingafdeling på vores indkøb. Det er korrekt, at vi ikke kender til opdraget for de enkelte spillerindkøb, deres analyser, skyggehold mv. Vi kan som regel kun forholde os til facit, og facit er, at der har været for mange forbiere de senere år. Dette er ikke alene scoutingafdelingens ansvar, men det er påfaldende, at indkøbene halter under to forskellige sportschefer, hvor scoutingafdelingen, som en af de få, ikke har set nogle ændringer. Uanset hvor et navn stammer fra, er scoutingafdelingen inde over et evt. indkøb, og jeg har svært ved at forestille mig at PC (eller Ståle før ham) skulle købe en spiller, hvis tre scouts vender tomlen ned.
    Med alle de organisations ændringer der har været igennem de sidste to år, er det endeligt imponerende at vores scouting afdeling er uændret, Lars Højer er stadig i spidsen.
    Det kan jeg godt have mine betænkeligheder ved, det er den samme chefscout der har siddet under Ståle og nu PC og det virker som om at der er ligeså mange forbiere som tidligere.
    Vi ved ikke hvad der sker på de indre linjer men hvis man feks. sammenligner med manden der sad i Lars Højers stol før ham nemlig Jesper Jansson så taler vi nok mere om hans indkøb end Højers som chefscout,
    der blandt andet tæller Zanka fra PSV, Stephan Andersen, Antonsson, Högli, Augustinsson, Amartey, Robin Olsen, Erik Johansson, Verbic, William Kvist, Peter Ankersen, Santander og ja der var også fejlkøb
    men på ingen måde ligeså mange som vi har set de seneste 5 år
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1020
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Ifølge BT's podcast Transfervinduet er FCK angiveligt ude efter at hente Jacob Bruun Larsen på en permanent aftale. Sker det, så er det i slutningen af transfervinduet.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •