Side 75 af 138 FørsteFørste ... 25657273747576777885125 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,111 til 1,125 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1111
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi har jo rent faktisk handlet i Østrig (Karamoko) under PC. Derudover har vi købt og lejet spillere i Italien, Tyrkiet, England, Frankrig, Portugal, Ukraine og Sverige. Det er selvfølgelig ikke alle spillerne, der er resultatet af systematisk scouting i udlandet, men umiddelbart er den geografiske dækning da ganske pæn. Jeg husker også en spiller fra Rumænien, vi blev sat i forbindelse med.

    Jeg tænker i øvrigt, at vores reelle udfordring ikke er, hvilke lande der kigges i, men evnen til at identificere manglerne på holdet og de rigtige løsninger.
    Ja vi har købt fra de øst og central europæiske lande, men de spillere virker ikke som nogle man har scoutet og fulgt i gennem flere år. Det er det vi burde. Spillere fra skandinavien bør kun købes hvis de er unge talenter, niveauet i de andre ligaer er altså under den danske.

  2. #1112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-slut-daramy

    Altså det må jo være en No-Brainer det her. Hvis PC ikke gør alt for at leje Daramy, så syntes jeg sgu det er underligt. Det må jo også være interessant for Ajax, hvor der er stor chance for MO får CL erfaring i FCK og kan lægge endnu mere på sit spil.

    For Daramy selv må det jo også give god mening. Kickstart hans karrierer igen under trykke rammer. Daramy burde være første prioritet og ikke Vallys i min bog.

    Kom igang PC.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #1113
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    I Ajax-sammenhæng er en udlejning lig med begyndelsen på enden på ens tid i klubben, og Daramy har ikke været billig, ligesom hans nuværende løn nok er på niveau med hvad vi betaler Falk. Så Ajax vil nok gerne tjene så meget ind på ham som muligt for at dække tabet.

    PC skal nok præsentere en case for en lejeaftale for efteråret, hvor han:
    1) dækker en pæn andel af hans månedsløn
    2) gør ham til en attraktiv salgsvare via spilletid i Superligaen, Europa, og måske endda et yderligt mandat til VM-truppen.

    Nu hvor Claesson virker til at blive flyttet ind centralt, giver det plads til en spiller som Daramy, der har nogle af de kompetencer, der mangler i truppen. Fart, 1v1 dribleevner, osv. Derudover er Daramy "gratis" at anvende, hvad angår reglerne om homegrown spillere, da størstedelen af hans fodboldopdragelse er foregået i klubben. Han er endda så ung, at han fortsat kan placeres på den B-liste, klubben skal angive til UEFA. Og med tanke på hans relation på banen med VK34, er det en case, der sportsligt på den korte bane giver rigtig meget mening, selv om det økonomisk er lidt af en blindgyde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  5. #1114
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I Ajax-sammenhæng er en udlejning lig med begyndelsen på enden på ens tid i klubben, og Daramy har ikke været billig, ligesom hans nuværende løn nok er på niveau med hvad vi betaler Falk. Så Ajax vil nok gerne tjene så meget ind på ham som muligt for at dække tabet.

    PC skal nok præsentere en case for en lejeaftale for efteråret, hvor han:
    1) dækker en pæn andel af hans månedsløn
    2) gør ham til en attraktiv salgsvare via spilletid i Superligaen, Europa, og måske endda et yderligt mandat til VM-truppen.

    Nu hvor Claesson virker til at blive flyttet ind centralt, giver det plads til en spiller som Daramy, der har nogle af de kompetencer, der mangler i truppen. Fart, 1v1 dribleevner, osv. Derudover er Daramy "gratis" at anvende, hvad angår reglerne om homegrown spillere, da størstedelen af hans fodboldopdragelse er foregået i klubben. Han er endda så ung, at han fortsat kan placeres på den B-liste, klubben skal angive til UEFA. Og med tanke på hans relation på banen med VK34, er det en case, der sportsligt på den korte bane giver rigtig meget mening, selv om det økonomisk er lidt af en blindgyde.
    Gode vinkler på Daramy leje, dog økonomisk ikke dumt med et halvt års leje med mulighed for forlængelse. Vi ved hvad vi får.

    Vallys kan vel stadig være en mulighed hvis man regner med at sælge Biel men ikke på bekostning af Daramy tak.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #1115
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Gode vinkler på Daramy leje, dog økonomisk ikke dumt med et halvt års leje med mulighed for forlængelse. Vi ved hvad vi får.

    Vallys kan vel stadig være en mulighed hvis man regner med at sælge Biel men ikke på bekostning af Daramy tak.
    Tror ikke Mo kommer. Som Kiwi skriver er det sjældent at udlejet spillere kommer tilbage og får chancen igen og endnu sjældnere når det er dyrt indkøbte udlændinge. Mo ryger til Club Brugge tror jeg eller lignende. Han kommer ikke hjem til København da vi ikke kan betale det Ajax vil kræve i transfersum. Når Mo har floppet de næste 2 år kan vi hente ham hjem og bygge ham op igen...

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #1116
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jo men bygger forhåbningen på artiklen ovenfor hvor netop udleje ses som den økonomisk mest fordelagtige løsning for Ajax.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1117
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I Ajax-sammenhæng er en udlejning lig med begyndelsen på enden på ens tid i klubben, og Daramy har ikke været billig, ligesom hans nuværende løn nok er på niveau med hvad vi betaler Falk. Så Ajax vil nok gerne tjene så meget ind på ham som muligt for at dække tabet.

    PC skal nok præsentere en case for en lejeaftale for efteråret, hvor han:
    1) dækker en pæn andel af hans månedsløn
    2) gør ham til en attraktiv salgsvare via spilletid i Superligaen, Europa, og måske endda et yderligt mandat til VM-truppen.

    Nu hvor Claesson virker til at blive flyttet ind centralt, giver det plads til en spiller som Daramy, der har nogle af de kompetencer, der mangler i truppen. Fart, 1v1 dribleevner, osv. Derudover er Daramy "gratis" at anvende, hvad angår reglerne om homegrown spillere, da størstedelen af hans fodboldopdragelse er foregået i klubben. Han er endda så ung, at han fortsat kan placeres på den B-liste, klubben skal angive til UEFA. Og med tanke på hans relation på banen med VK34, er det en case, der sportsligt på den korte bane giver rigtig meget mening, selv om det økonomisk er lidt af en blindgyde.
    Du har nok ret, i henhold til det formentlig vil være enden på MO's tid i Ajax og ja Daramy, vil absolut ikke være billig at leje.

    Men taget i betragtning, hvad der venter som gulerod i form af CL gruppespil vil Daramy ikke være det bedste bud på den berømte "Høje Hylde" og Manden som kan sparke os i CL ?. Bare set ud fra det perspektiv, så syntes jeg det er chancen og alle pengene værd at satse på. Det kræver selvfølgelig vi kan få MO i form hurtigst muligt og derfor er det vigtigt i min Bog han kommer til hurtigst muligt så han kan få nogle kampe i benene inden CL kval. Derudover vil det også øge vores Guldchance for at genvinde DM guldet betragteligt, samt muligheden for CL kval næste år igen.

    Det er formentlig ønsketænkning fra min side, man har jo lov at håbe. Igen det kan blive en økonomisk dyr omgang for os, men No risk No reward.
    Sidst redigeret af EraZ : 26.07.22 kl. 06:11

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #1118
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Og så er der jo også Daramys ønsker.

    Synes før han har nævnt han ikke vil hjem. Det kan selvfølgelig have ændret sig (og CL kan evt lokke), men det kunne også tyde på der er noget stolthed der spiller ind, udover økonomi.

    Og der tror jeg også phillipo og rygternes bud med udlejning til noget a la Brügge eller hollandsk subtop er noget han hellere vil.

    Men muligheden bør satme da undersøges! Mon ikke også den bliver det.

    Zan

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #1119
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Upopulær holdning incoming:

    Jeg ønsker ikke Daramy tilbage til FCK. Han burde have ventet med at tage afsted, til de vinger som klubben havde hjulpet ham med at udvikle var stærke nok til at bære ham naturligt videre. Han valgte at presse en lukrativ men alt for tidlig afgang igennem, i stedet for at blive og gøre sig endnu stærkere og “betale tilbage” på banen.

    FCK skal ikke være midlertidig rugekasse for Ajax. Heller ikke vores egne tidligere guldfugle!
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar


  16. #1120
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Upopulær holdning incoming:

    Jeg ønsker ikke Daramy tilbage til FCK. Han burde have ventet med at tage afsted, til de vinger som klubben havde hjulpet ham med at udvikle var stærke nok til at bære ham naturligt videre. Han valgte at presse en lukrativ men alt for tidlig afgang igennem, i stedet for at blive og gøre sig endnu stærkere og “betale tilbage” på banen.

    FCK skal ikke være midlertidig rugekasse for Ajax. Heller ikke vores egne tidligere guldfugle!
    Jeg forstår godt hvor din holdning kommer fra, og synes også at Mo skulle have ventet og mon ikke Mo også synes det nu. Men hvis han rent faktisk er en mulighed så har han netop færdigheder der kan sparke os i CL og så vil den stolthed ende med at koste os dyrere.

    Hvis man skal se lidt positivt på den utidige Daramy-handel, så kan den dog være et lysende bevis overfor kommende talenter (host host Roony) at man skal lade sig forme liiidt længere i FC end bare at lade sig kværne i stykker i Ajax' talentfabrik.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #1121
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Upopulær holdning incoming:

    Jeg ønsker ikke Daramy tilbage til FCK. Han burde have ventet med at tage afsted, til de vinger som klubben havde hjulpet ham med at udvikle var stærke nok til at bære ham naturligt videre. Han valgte at presse en lukrativ men alt for tidlig afgang igennem, i stedet for at blive og gøre sig endnu stærkere og “betale tilbage” på banen.

    FCK skal ikke være midlertidig rugekasse for Ajax. Heller ikke vores egne tidligere guldfugle!
    Det er et fair synspunkt. Jeg har ikke noget imod Daramys afgang. I sommervinduet alene blev han af Farzam fra BT kædet sammen med AC Milan, Brugge og Ajax. Han kommer heller ikke fra verdens bedste kår, så udsigten til 12-15 mio. om året i løn handler for Daramy også om mere end blot ham. Læg dertil, at han smadrede ligaen i august, så han følte sig klar. FCK fik tæt på 100 mio. kr., han blev og spillede os i Conference League, og vi vandt mesterskabet uden ham.

    Min bange anelse med Daramy går mere på, at han altid har haft et gigantisk potentiale, men vel reelt set kun for alvor har foldet det ud i juli-august 2021, hvor han ødelagde ligaen? Og så har han ikke spillet meget det seneste år.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #1122
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg forstår godt hvor din holdning kommer fra, og synes også at Mo skulle have ventet og mon ikke Mo også synes det nu. Men hvis han rent faktisk er en mulighed så har han netop færdigheder der kan sparke os i CL og så vil den stolthed ende med at koste os dyrere.

    Hvis man skal se lidt positivt på den utidige Daramy-handel, så kan den dog være et lysende bevis overfor kommende talenter (host host Roony) at man skal lade sig forme liiidt længere i FC end bare at lade sig kværne i stykker i Ajax' talentfabrik.
    Tingene er ikke så sort/hvide. Daramy har med skiftet til Ajax, sikret sig selv ganske solidt ind i fremtiden. Alternativt, ved at blive i Kbh., kunne han risikere en karriereødelæggende tackling, der teoretisk kunne betyde et farvel til en bugnende pengetank.
    Hvis man lige parkerer følelserne et øjeblik, forstår jeg udemærket hans beslutning sidste år. Det er en no-brainer.
    Det er jo heller ikke fordi Kbh. gik tomhændet ud af den forretning.


  21. #1123
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    234

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Mo skal være velkommen, og jeg tror der er en god mulighed for at det sker. Forstod faktisk ikke hvorfor Ajax ikke lejede ham tilbage til FC med det samme i sin tid, i et halvt eller helt år. Det havde været godt for alle parter. Men de troede vel han ville breake med det samme.
    I øvrigt en model man godt kunne forestille sig, når Rooney en dag blir solgt.
    h

  22. #1124
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hvorfor er der så mange der ønsker at vi lejer en spiller? Ja det giver mening hvis nogle får en længere skade, som man kan tænke på målmand lige nu.

    Men i andre situationer, så er det køb, eller lejeaftale med en købsoption, som er rimelig, hvilket jeg tvivler på vi får med Daramy.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1125
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Tingene er ikke så sort/hvide. Daramy har med skiftet til Ajax, sikret sig selv ganske solidt ind i fremtiden. Alternativt, ved at blive i Kbh., kunne han risikere en karriereødelæggende tackling, der teoretisk kunne betyde et farvel til en bugnende pengetank.
    Hvis man lige parkerer følelserne et øjeblik, forstår jeg udemærket hans beslutning sidste år. Det er en no-brainer.
    Det er jo heller ikke fordi Kbh. gik tomhændet ud af den forretning.
    Jeg er langt hen ad vejen enig med dig. Mo må vælge lige det han synes er vigtigst for ham og jeg føler ikke at han har snydt os eller klubben. Det virker også til at han stadig er ganske tilfreds med sit valg, da der ingen mishagsytringer kommer fra hans side. Og det er da det vigtigste.
    Ulempen ved hans valg kan dog måske være at hans udvikling går i stå eller lidt tilbage og han måske ikke ender på helt så store adresser som han ellers kunne have gjort. Og det er også helt ok og ren spekulation - intet er jo som bekendt afgjort endnu.

    Dét eneste jeg håber er at nogle talenter kunne få lyst til at blive lidt længere og blive lidt større profiler på baggrund af tanken om at man kan ende på større adresser engang i fremtiden. Hvis man træffer de andre valg er det også helt ok og helt forståeligt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •