Side 90 af 138 FørsteFørste ... 408087888990919293100 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,336 til 1,350 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1336
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Hubert Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der er lidt lunken ved Daramy-aftalen? Jeg er med på, at han præsterede godt i nogle kampe, inden han blev solgt til Ajax. Jeg var sgu også begejstret dengang, og syntes, at det var tåbeligt, at han ikke lige blev lidt længere og skabte mere momentum. Nu er han tilbage efter et (for at sige det mildt) temmelig mislykket ophold i Ajax, hvor han ikke har spillet på højeste niveau længe. Hvad giver han os? Er han det, der øger chancerne for CL i kampene mod Trabzonspor? Er det ikke også en temmelig kortsigtet løsning med tanke på, at vi betaler hans løn, men ingen købsoption har?
    Der er selvfølgelig ingen garanti for, at han bliver en succes. Men rammer han bare nogenlunde samme niveau som da han forlod os, så kommer han til at tilføje fart, evnen til at udfordre en direkte modstander og noget målfarlighed. Han bør ikke være blevet en dårligere spiller af at være i Ajax, men det kan tage tid inden han rammer topformen både fysisk med måske primært i kampsituationer.
    Mht den manglende købsoption, så har du da ret i, at vi pisser lidt i bukserne for at holde varmen. Men en købsoption har næppe været muligt (hverken pga Ajax eller Mo selv), så det er præmissen denne gang. Til gengæld får vi med lidt held en spiller ind, som er på et niveau meget højere end, hvad der ellers er muligt. Kan det hjælpe os til endnu et DM (CL mistede jeg troen på i går), så tager jeg personligt gerne en ren lejeaftale med.... og nå ja, brænder han ikke ligaen af, så er han måske til at købe om et år.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #1337
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Hubert Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der er lidt lunken ved Daramy-aftalen? Jeg er med på, at han præsterede godt i nogle kampe, inden han blev solgt til Ajax. Jeg var sgu også begejstret dengang, og syntes, at det var tåbeligt, at han ikke lige blev lidt længere og skabte mere momentum. Nu er han tilbage efter et (for at sige det mildt) temmelig mislykket ophold i Ajax, hvor han ikke har spillet på højeste niveau længe. Hvad giver han os? Er han det, der øger chancerne for CL i kampene mod Trabzonspor? Er det ikke også en temmelig kortsigtet løsning med tanke på, at vi betaler hans løn, men ingen købsoption har?
    Mo virkede meget umoden på mig, da han var her sidst (Prøv at sammenligne interviews med Mo og dem med VK), men han MÅ være blevet meget mere moden efter et år i Holland, og rygterne går vel ikke på, at han er gået helt i stå, blot han han har haft det svært med konkurrencen på Ajax’ venstre kant.. Lige før han blev solgt, tiltrak han konsekvent to forsvarsspillere, og Pep boltrede sig på al den frie plads på midten. Det samme bør ske igen, og vi kigger ind i en hel ny tid.

    Edit. Mo er enig med mig: https://www.fck.dk/nyhed/daramy-tilb...godt-show-igen
    Sidst redigeret af Døren : 03.08.22 kl. 10:12

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #1338
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Hubert Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der er lidt lunken ved Daramy-aftalen? Jeg er med på, at han præsterede godt i nogle kampe, inden han blev solgt til Ajax. Jeg var sgu også begejstret dengang, og syntes, at det var tåbeligt, at han ikke lige blev lidt længere og skabte mere momentum. Nu er han tilbage efter et (for at sige det mildt) temmelig mislykket ophold i Ajax, hvor han ikke har spillet på højeste niveau længe. Hvad giver han os? Er han det, der øger chancerne for CL i kampene mod Trabzonspor? Er det ikke også en temmelig kortsigtet løsning med tanke på, at vi betaler hans løn, men ingen købsoption har?
    Det skal jeg ikke kunne sige, men forstår ikke helt bekymringen.

    Det er jo fuldstændig det samme som hvis vi henter en Babacar, N’Doye, en Dessers en “you-name-it”.

    Selvfølgelig kan han falde igennem, men sidst viste han jo at han har nogle kvaliteter vi slet ikke har lige nu, og virkelig mangler. Roony måske nærmeste bud, men han performer ikke.

    Daramy kender træner, trup og spillestil.

    Og ja, anti-klimaks med leje, men alt går jo på 2 ting lige nu: CL + få nogle gode resultater i Superligaen.

    Det er blandt de største no brainere i mands minde.

    Zan

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1339
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    182

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Fint interview med Mo på Fck.dk. Han virker klar, afbalanceret, og med masser af tro på egne evner.

    - Derudover ser han ud til at have bygget yderligere på fysisk!

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #1340
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Hubert Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der er lidt lunken ved Daramy-aftalen? Jeg er med på, at han præsterede godt i nogle kampe, inden han blev solgt til Ajax. Jeg var sgu også begejstret dengang, og syntes, at det var tåbeligt, at han ikke lige blev lidt længere og skabte mere momentum. Nu er han tilbage efter et (for at sige det mildt) temmelig mislykket ophold i Ajax, hvor han ikke har spillet på højeste niveau længe. Hvad giver han os? Er han det, der øger chancerne for CL i kampene mod Trabzonspor? Er det ikke også en temmelig kortsigtet løsning med tanke på, at vi betaler hans løn, men ingen købsoption har?
    Kan godt følge dig. Er ikke så bekymret for, at Mo ikke har niveau/præsterer, men er mere bekymret for det overload af kantspillere vi har i truppen. Vi kan selvfølgelig håbe på de sædvanlige mange skader, men tænker nogle spillere har meget, meget, meget langt til spilletid.

    Håber PC har et par salg/udlejninger på vej/plads allerede. Ellers kan jeg ikke helt forstå det.

  10. #1341
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Hubert Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der er lidt lunken ved Daramy-aftalen? … Hvad giver han os?
    Jeg er med på, at opholdet i Ajax ikke har været en succes, men Daramy har næppe glemt at spille fodbold over det seneste år. Han vil give os noget fart og evnen til at udfordre sin direkte modstander, som vi i den grad mangler.

    https://youtu.be/hyw6Lf8OQr0

  11. #1342
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Isoleret set er tilgangen af Daramy meget velkommen.

    Det udstiller dog også, hvor komplet uduelig PC har været. Bliver lige dele deprimeret og harm over situationen.


  12. #1343
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    653

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Dejligt med Daramy tilbage, han var vel nok den bedste spiller i ligaen da han forlod os - vi må se hvor det efterlader Claesson, han er alt for god til bænken, så ryger han til højre, i midten eller helt på top?

  13. #1344
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Det udstiller dog også, hvor komplet uduelig PC har været. Bliver lige dele deprimeret og harm over situationen.
    Det må du da gerne lige uddybe, for det har sgu ærligt talt lidt svært ved at se. Men jeg er også af den holdning, at det ikke er en dårlig ting, når vi henter spillere som kendes i forvejen som f.eks. Grabara, Diks og Daramy, sålænge de forstærker os.
    Hvis du synes det udstiller ham, fordi vi ikke har kunnet finde en anden på samme niveau på samme position, så er jeg uenig. Og det både fordi man rent faktisk har hentet Claesson (som er fint niveau) og fordi man næppe kan finde en anden, der er lige så god som Daramy og samtidig til at købe for FCK.

    Havde du derimod skrevet, at det udstiller PC, at vi måtte spille efteråret uden brugbare kantspillere eller foråret uden en angriber som fungerede, ja så er jeg da helt enig. Den angriber venter vi stadig på, og jeg bliver i den grad harm og deprimeret, hvis han ikke snart ankommer......hvilket jeg desværre efterhånden tvivler på.

    Edit:
    Kan se, at BIF ser ud til at hente Sebastian Andersson i Køln. Hans type og formentlig også niveau kunne vi godt bruge hos os, men han er 31 så sikkert derfor ikke interessant i FCK......

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #1345
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Daramy giver mening offensivt, da hans tilstedeværelse og spil vil gøre, at holdet rent taktisk ikke bliver så nemt at læse. Problemet med de manglende kantspillere med kvalitet har jo netop været, at modstanderne "blot" har skulle koncentrere sig om at lukke midten ned, da vi reelt ikke har haft stabile offensive profiler på kanterne. Det har gjort, at den offensive spil har fremstået langsomt og simpelt, og det har gjort os modtagelige for hurtige omstillinger.

    Med Daramy, får modstanderne nu en ekstra dimension at forholde sig til. De kan ikke bare overbefolke midten, for nu har venstresiden lige så stor pondus, og tit må de endda sætte to mand på netop Daramy. Samtidig så vi også sidst, at Daramy har et voldsomt godt samarbejde med Victor Kristiansen, hvilket gør, at venstresiden reelt bliver ekstra opgraderet. Samtidig vil det give ekstra plads centralt til Pep, Claesson og hvem der nu ender med at være 9'er og reelt vil det også give lidt mere plads på venstresiden, hvor man så kan håbe Roony eller en anden vil kunne blomstre op.

    Af ovenstående grunde, kan jeg sagtens se fornuften i, at PC har hentet Daramy hjem. Når det så er sagt, så er jeg helt enig med mange andre i, at det udstiller PC's arbejde, når han efter 2,5 vindue ikke formår at finde en brugbar erstatning for Daramy, og må leje ham tilbage, for at lukke et gigantisk taktisk hul. Det er fandeme ikke godt arbejde, og måske bør man overveje internt i klubben, hvilke midler man sætter af, når store profiler skal erstattes, for det går ikke med en 10-20 millioners mand, når spilleren der skal erstattes koster fem til ti gange så meget.

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #1346
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Edit:
    Kan se, at BIF ser ud til at hente Sebastian Andersson i Køln. Hans type og formentlig også niveau kunne vi godt bruge hos os, men han er 31 så sikkert derfor ikke interessant i FCK......
    Han har jo aldrig kunne lave mål, og er som type mere en 4-4-2 mand uden den store fart eller teknik. Jeg ser ham slet, slet ikke som den type Thorup bruger.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1347
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    .... måske bør man overveje internt i klubben, hvilke midler man sætter af, når store profiler skal erstattes, for det går ikke med en 10-20 millioners mand, når spilleren der skal erstattes koster fem til ti gange så meget.
    Prisen på indkøbene af Johansson og Amoo tyder på, at man har sat pænt med penge af. De var ikke direkte erstatninger på venstrekanten, men især Amoo må være tænkt som den spiller der kunne lidt af det samme bare på den anden kant. Jeg tror helt ærligt ikke, at pengene til indkøb er problemet men måske nærmere løn-mulighederne og især at Superligaen bare ikke er særlig attraktiv at komme til.
    Det kan selvfølgelig også bare være, at PC og co ikke er gode nok til at bruge pengene (som mange herinde mener).

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1348
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Han har jo aldrig kunne lave mål, og er som type mere en 4-4-2 mand uden den store fart eller teknik. Jeg ser ham slet, slet ikke som den type Thorup bruger.
    Nej han er nok ikke den type vi leder efter, men han er den type, som jeg gerne så i FCK. En stor og stærk angriber, som er god på hovedet og i feltet.
    Han var en stor profil for Union Berlin i deres første sæson i bundesligaen (19/20) hvor han scorede 12 mål for en oprykker. Det gjorde han også året før i 2. bundesliga. Men det er rigtigt, at han ikke har score så meget i Køln.

    Jeg håber da du har ret i, at BIF får en langsom spiller uden teknik og som ikke kan lave mål......altså indbegrebet af en FCK-angriber købt af PC

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #1349
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Prisen på indkøbene af Johansson og Amoo tyder på, at man har sat pænt med penge af. De var ikke direkte erstatninger på venstrekanten, men især Amoo må være tænkt som den spiller der kunne lidt af det samme bare på den anden kant. Jeg tror helt ærligt ikke, at pengene til indkøb er problemet men måske nærmere løn-mulighederne og især at Superligaen bare ikke er særlig attraktiv at komme til.
    Det kan selvfølgelig også bare være, at PC og co ikke er gode nok til at bruge pengene (som mange herinde mener).
    Jeg tænkte mere på Babacar, Karamoko, Mukairu og Singh, som erstatninger for Wind og Daramy. Investeringerne i Johanneson og Amoo er mere langsigtet, og de er næppe købt som erstatning for Daramy, selvom man skulle tro det ud fra klubbens kommunikation, da man hentede førstnævnte.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #1350
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej han er nok ikke den type vi leder efter, men han er den type, som jeg gerne så i FCK. En stor og stærk angriber, som er god på hovedet og i feltet.
    Han var en stor profil for Union Berlin i deres første sæson i bundesligaen (19/20) hvor han scorede 12 mål for en oprykker. Det gjorde han også året før i 2. bundesliga. Men det er rigtigt, at han ikke har score så meget i Køln.

    Jeg håber da du har ret i, at BIF får en langsom spiller uden teknik og som ikke kan lave mål......altså indbegrebet af en FCK-angriber købt af PC
    Man finder faktisk sjældent den type angribere blandt topholdene i moderne fodbold. En moderne angriber skal være teknisk stærk og helst også hurtig. Det store lokum der er god med låget hører fortiden til. Der findes en ret interessant podcast på Mediano om netop det fænomen. Her beskrives Wind bl.a. som et eksempel på en spillertype, der nok ikke er hurtig, men opvejer for det, ved at være ekstraordinær taktisk og voldsomt intelligent på banen. Men ellers er fællesnævneren fart og teknik og gerne brøl stærk, men det sidste element er slet ikke så afgørende som det var for bare 10 år siden.

    Jeg tror det var det PC troede han fik med Babacar, men alle kan jo se, at hvis han engang havde fart og teknik, så har han i hvert fald mistet den del efter han rundede de 30 for 5-6 år siden.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •