Side 93 af 138 FørsteFørste ... 438390919293949596103 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,381 til 1,395 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1381
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    En fast kontrakt til Daramy er vel ikke utænkeligt efter lejeperioden? Der har været meget snak omkring den manglende købsoption, men det ændrer ikke på at vi fortsat kan købe ham fri efterfølgende.

    Man kan forestille sig et scenarie hvor Ajax vil minimere deres tab hvis en købsoption skulle aftales i dag. Derimod kan vi måske købe Daramy fri for en lavere sum om et år, hvis ikke Ajax føler der ligger en fremtid for ham i klubben.

    Overser jeg noget? En købsoption er vel ikke andet end en aftalt sum her og nu. Den udelukker hverken at vi kan købe ham efter endt lejeperiode eller sikre os mod konkurrerende bud fra andre klubber.
    Fc Ålene

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1382
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Den unge Hr. Jensen Se meddelelser
    En fast kontrakt til Daramy er vel ikke utænkeligt efter lejeperioden? Der har været meget snak omkring den manglende købsoption, men det ændrer ikke på at vi fortsat kan købe ham fri efterfølgende.

    Man kan forestille sig et scenarie hvor Ajax vil minimere deres tab hvis en købsoption skulle aftales i dag. Derimod kan vi måske købe Daramy fri for en lavere sum om et år, hvis ikke Ajax føler der ligger en fremtid for ham i klubben.

    Overser jeg noget? En købsoption er vel ikke andet end en aftalt sum her og nu. Den udelukker hverken at vi kan købe ham efter endt lejeperiode eller sikre os mod konkurrerende bud fra andre klubber.
    Nej, hvis Daramy og Ajax ellers er med på den, så kan vi selvfølgelig sagtens købe ham. Udfordringen er jo nok, at hvis han præsterer så godt som vi håber, så vil Ajax enten ikke sælge, de vil have et kæmpe beløb for ham (betalte selv tæt på 100 mio) og/eller andre mere spændende og rigere klubber end FCK kommer på banen og frister både Ajax og måske især Daramy.
    Med andre ord, så skal han nok underpræstere for at vi kan købe ham. Og i så fald, så er det jo ikke sikkert at vi ønsker dette, da hans pris formentlig stadig vil være ret høj.


  4. #1383
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Den unge Hr. Jensen Se meddelelser
    Overser jeg noget? En købsoption er vel ikke andet end en aftalt sum her og nu. Den udelukker hverken at vi kan købe ham efter endt lejeperiode eller sikre os mod konkurrerende bud fra andre klubber.
    Nej, en købsoption forpligter blot en klub til at acceptere et bud af en vis størrelse fra én bestemt klub. Den forpligter aldrig spilleren til at sige ja, og det vil jo nok være vores problem angående Daramy om et år, uanset om vi havde en købsoption eller ej: Hvis han brænder banen af i den kommende sæson, vil han formentlig have sjovere muligheder end at blive i FCK (og Ajax' krav vil være højt). Vores eneste reelle chance for at beholde ham længere end et år er nok, at han flopper igen hos os...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1384
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nej, en købsoption forpligter blot en klub til at acceptere et bud af en vis størrelse fra én bestemt klub. Den forpligter aldrig spilleren til at sige ja, og det vil jo nok være vores problem angående Daramy om et år, uanset om vi havde en købsoption eller ej: Hvis han brænder banen af i den kommende sæson, vil han formentlig have sjovere muligheder end at blive i FCK (og Ajax' krav vil være højt). Vores eneste reelle chance for at beholde ham længere end et år er nok, at han flopper igen hos os...
    Netop min tanke. En aftalt købsoption her og nu til eksempelvis 70 mio., vil fortsat kunne overbydes af en anden klub. Derefter er det så Daramys valg om han vil blive eller ej, men mon ikke Ajax i så fald ville præge ham kraftigt mod klubben med det store bud.
    Fc Ålene

  7. #1385
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Den unge Hr. Jensen Se meddelelser
    Netop min tanke. En aftalt købsoption her og nu til eksempelvis 70 mio., vil fortsat kunne overbydes af en anden klub. Derefter er det så Daramys valg om han vil blive eller ej, men mon ikke Ajax i så fald ville præge ham kraftigt mod klubben med det store bud.
    En købsoption ville dog give os muligheden for at forhandle med x klub frem for Ajax.. Hvis nu Daramy fortsætter takterne fra august sidste år, i en hel sæson for os. Og han udtages til VM og gør det godt der. Spiller os i CL og gør det godt der. Ja så kunne man jo godt forestille sig en markedspris på omkring 150 mio. Ajax vil i den forbindelse nok være sværere at forhandle med for interesserede klubber, end os, som kunne være interesseret i at aktivere en klausul til eksempelvis 70 mio og herefter sender ham direkte videre for 100-110 mio. Den store taber i det spil, ville så blive Ajax. Det er selvfølgelig et tænkt eksempel, men af den årsag, synes jeg altid det giver mening af sikre sig en købsklausul, også selvom den i princippet er for stor til, at man selv kan aktivere den.

  8. #1386
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej, hvis Daramy og Ajax ellers er med på den, så kan vi selvfølgelig sagtens købe ham. Udfordringen er jo nok, at hvis han præsterer så godt som vi håber, så vil Ajax enten ikke sælge, de vil have et kæmpe beløb for ham (betalte selv tæt på 100 mio) og/eller andre mere spændende og rigere klubber end FCK kommer på banen og frister både Ajax og måske især Daramy.
    Med andre ord, så skal han nok underpræstere for at vi kan købe ham. Og i så fald, så er det jo ikke sikkert at vi ønsker dette, da hans pris formentlig stadig vil være ret høj.
    Jeg er sgu spændt på at se Daramy.

    VM lige om hjørnet. Muligheden for at vise sig frem der gør Ajax vil give ham en ekstra chance, hvis han præstere godt for os. Som du nævner, hvis så Ajax aligevel ikke vil have ham så tror jeg nok der skal stå bejlere klar i udlandet med en stor kontrakt.

    Men ja igen. Alt afhænger af ham selv og om han "Præstere" for os. Jeg håber det lykkes, både for ham selv og os som klub selvfølgelig.

  9. #1387
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    En købsoption ville dog give os muligheden for at forhandle med x klub frem for Ajax.. Hvis nu Daramy fortsætter takterne fra august sidste år, i en hel sæson for os. Og han udtages til VM og gør det godt der. Spiller os i CL og gør det godt der. Ja så kunne man jo godt forestille sig en markedspris på omkring 150 mio. Ajax vil i den forbindelse nok være sværere at forhandle med for interesserede klubber, end os, som kunne være interesseret i at aktivere en klausul til eksempelvis 70 mio og herefter sender ham direkte videre for 100-110 mio. Den store taber i det spil, ville så blive Ajax. Det er selvfølgelig et tænkt eksempel, men af den årsag, synes jeg altid det giver mening af sikre sig en købsklausul, også selvom den i princippet er for stor til, at man selv kan aktivere den.
    Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg er ret sikker på, at klubberne skriver betingelser angående den slags ind i aftalerne, så Ajax ville være sikret mod den slags snedige numre.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. #1388
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg er ret sikker på, at klubberne skriver betingelser angående den slags ind i aftalerne, så Ajax ville være sikret mod den slags snedige numre.
    Det er i hvert fald sket før: https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-08...nge-paa-en-dag
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1389
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Men vi har vel heller ikke sikret han på en regulær transfer? Vi har lånt ham uden købsoption. Hvis vi havde købt ham eller fået en realistisk option, ville jeg helt klart sige Daramy er fra en anden hylde. Men tænker der er en del talentfulde spillere i de store klubber vi kunne hente på lån uden købsoption, hvis vi ville fylde op med midlertidige opex løsninger.
    Nej, vi har jo netop ikke mulighed for at få ham eller lignende på en regulær transfer. Man griber chancen fordi der er tale om en spiller fra en høj hylde som er det tætteste vi kommer på en garanteret plug'n'play spiller qua hans meget nylige kendskab til klub, træner og spillestil. Og jeg tror at grunden til at vi ikke ser flere lejeaftaler uden købsoption er at der er for lidt kontinuitet og for lidt fordele. Man gør undtagelsen med Daramy fordi man han en berettiget forventning til et højt topniveau og en kort tilvænningsperiode.

    Om det forløser ved vi dog ikke.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1390
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Måske skulle vi bare droppe den der "fra en anden hylde". Jeg ved godt, at det er PC som selv har udtalt det, men det var åbenlyst en (fan-pleasende) fejl. Når vi har hentet spillere som Laudrup og Grønkjær, så kommer vi selvfølgelig aldrig nogensinde op på en højere hylde.

    Lad os dog i stedet fokusere på om en evt. tilgang vil forstærke start-11 (markant) som f.eks. Daramy forventes eller ej. I så fald er "den højere hylde" nok opnået, I virkeligheden er ikke specielt interessant om spilleren kommer fra en anden hylde, men blot om spilleren kan få holdet spillemæssigt og resultatmæssigt op på en anden/næste hylde. Det kan Daramy forhåbentlig i hvert fald i den ene sæson vi har ham.


  15. #1391
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Måske skulle vi bare droppe den der "fra en anden hylde". Jeg ved godt, at det er PC som selv har udtalt det, men det var åbenlyst en (fan-pleasende) fejl. Når vi har hentet spillere som Laudrup og Grønkjær, så kommer vi selvfølgelig aldrig nogensinde op på en højere hylde.

    Lad os dog i stedet fokusere på om en evt. tilgang vil forstærke start-11 (markant) som f.eks. Daramy forventes eller ej. I så fald er "den højere hylde" nok opnået, I virkeligheden er ikke specielt interessant om spilleren kommer fra en anden hylde, men blot om spilleren kan få holdet spillemæssigt og resultatmæssigt op på en anden/næste hylde. Det kan Daramy forhåbentlig i hvert fald i den ene sæson vi har ham.
    Jeg er ikke helt med... For mig betyder "en højere hylde" netop en tilgang, der "forstærker start-11'eren markant," så hvis det bare handler om to udtryk for det samme, er alle vel glade.

    Jeg mener da bestemt, at PC skal holdes fast på sine løfter. Ellers er det jo bare tomme, populistiske ord, der kommer til at minde om en præsidentvalgkamp i FC Barcelona. Hvis det var en fejl at love spillere fra en højere hylde, må han jo gå ud og sige det. Og jeg tror altså, det er de færreste FCK-tilhængere, der forventer spillere på et højere niveau end Grønkjær eller Laudrup. Jeg tror, de fleste sammenligner nyindkøbenes niveau med det, vi har nu.

    Daramy er en fin forstærkning fra en (på papiret) højere hylde. Skepsissen omkring ham går nok mest på, at det er en lejeaftale og dermed en kortsigtet løsning, at det nok mere er en central angriber, truppen skriger på, samt at vi ikke rigtigt kan vide, hvor lang tid Daramy skal bruge på at spille sig i form. Men igen, isoleret set en fin lejeaftale.
    Sidst redigeret af Garneren : 04.08.22 kl. 15:41
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #1392
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er ikke helt med... For mig betyder "en højere hylde" netop en tilgang, der "forstærker start-11'eren markant," så hvis det bare handler om to udtryk for det samme, er alle vel glade.
    Enig, men det virker ikke til at være definitionen hos ret mange. Vi må gå ud fra, at f.eks. Daramy kommer til at forstærke os og alligevel er der en længere diskussion, om han er fra en højere hylde eller ej. Det er egentlig bare det, som jeg opponerer lidt imod, for det er i og for sig ret ligegyldigt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg mener da bestemt, at PC skal holdes fast på sine løfter. Ellers er det jo bare tomme, populistiske ord, der kommer til at minde om en præsidentvalgkamp i FC Barcelona. Hvis det var en fejl at love spillere fra en højere hylde, må han jo gå ud og sige det. Og jeg tror altså, det er de færreste FCK-tilhængere, der forventer spillere på et højere niveau end Grønkjær eller Laudrup. Jeg tror, de fleste sammenligner nyindkøbenes niveau med det, vi har nu.
    Jo, men selv uden at tælle Grønkjær og Laudrup med, så er jeg ret sikker på, at PC mener noget andet, end det vi tolker med udtalelsen. Og ja det var uden tvivl en populistisk udtalelse, som jeg også tror han har fortrudt, fordi han har ændret lidt ordlyden i de seneste interviews.
    Spørger du PC, så er jeg meget sikker på, at Vavra, Claesson og Daramy alle tæller med i det som han tænker som "fra en højere hylde", men mange herinde ser jo nok ikke Vavro og Claesson være det. Så ja, PC skal da holdes fast i sine løfter, men selv frasen er så vag, at det er svært at afgøre, om det er sket eller ej.

  18. #1393
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Om jeg begriber man ikke slog til...

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-spiller-i-dag

  19. De følgende 13 brugere er enige:

  20. #1394
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Om jeg begriber man ikke slog til...

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-spiller-i-dag
    Ja, det er en ekstra omgang brænde på bålet, om hvorvidt PC/JT tager de rigtige beslutninger.

    Hvis historien er ligeså simpel som i artiklen, så er det da virkelig øv man ikke valgte den løsning.

    Zan

  21. De følgende 13 brugere er enige:

  22. #1395
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, det er en ekstra omgang brænde på bålet, om hvorvidt PC/JT tager de rigtige beslutninger.

    Hvis historien er ligeså simpel som i artiklen, så er det da virkelig øv man ikke valgte den løsning.
    Zan
    Al den tomme snak om gamle Kbh.-drenge, som PC plæderede om i går ved præsentationen af Mo, fordi klubben føler at de har en forpligtelse, den klinger ekstremt hult, med meldingen fra Per Steffensen.
    PC har den underlyneme bare at få bragt en 9'er ind på et seriøst niveau. Jeg er så træt af hans "AGF-transfers" til offensiven.

  23. De følgende 11 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •