Side 133 af 138 FørsteFørste ... 3383123130131132133134135136 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,981 til 1,995 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1981
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ja, det har han. Hans storebror har bare spillet rendyrket 9'er, og var pissegod til det. Endda så meget, at hans tidligere klub for nyligt hyldede ham på behørig vis. Men hans knæ er fucked.
    https://www.youtube.com/watch?v=gEUaDzim9A0
    Touché ;-)

  2. #1982
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ok.
    Jeg synes personligt ikke, at vinduet som helhed kan vurderes som dårligt, når vi rent faktisk nåede et af sæsonens helt store mål (CL) og det i stor grad i kraft af, at PC fik Lerager, Vavro, Claesson og delvist Daramy på plads tidligt. Det bliver man i mine øjne også nødt til at anerkende og give kredit for. Når vi ikke sæsonens andet helt store mål (DM), ja så vil det selvfølgelig trække voldsomt ned i vurderingen. Men det ved vi trods alt ikke endnu, omend det ikke ser for opløftende ud.
    Som det også indvendes ovenfor af flere, så kan man vel ikke regne de spillere, som var her i sidste sæson som forstærkninger. Det er forlængelser - og selvfølgelig har det også værdi. Men af 'netto' forstærkninger kan jeg kun få øje på venstre kant, hvor vi i forvejen havde for mange spillere, og da der er kommet 1 ind og 1 ud, er billedet det samme, selv om Daramy selvfølgelig er en markant kvalitativ forstærkning i forhold til Bøving, som røg ud. Også på reservemålmands-posten har vi opgraderet markant, uanset om det er Ryan eller Grabara, der ender med at være nummer 1. Fint, men ikke noget kæmpe løft samlet set, hvis man skal være nøgtern.

    Og de +100 kr. ekstra for CL deltagelse i stedet for EL har ikke resulteret i nettoforstærkning. Nu gentager jeg mig selv lidt, men det er og bliver min konklusion: Det er skuffende.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #1983
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Jeg har på intet tidspunkt sagt, at jeg er utilfreds med selve handlen af Cornelius, så det virker lidt som en stråmand, du hiver frem. Jeg er faktisk ovenud lykkelig for denne signing og mener, at han er helt oppe i Grønkjær klassen, omend han nok i højere grad har brug for, at holdet fungerer for at slå til, end Grønkjær havde.
    Men nu skriver du en halv side, hvor du udelukkende nævner Corner-handlen (og til sidst CS). Jeg er med på, at det er PC som du er sur på (og ikke at Corner kommer). Jeg undrede mig sådan set bare over, hvad pokker PC skulle have gjort anerledes i den handel.

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Jeg kan også vende den om og spørge dig, om ikke du tror at Cornelius var blevet hentet, om så vores sportchef var en anden, eller mener du helt seriøst, at PC er manden, der har fået dette til at lykkes, mens andre ville have fejlet?
    Han kan da godt få en lille sjat af æren for at få det til at lykkes, ligesom en buschauffør kan få æren for at læsse folk af og på ved et stoppested, men jeg mener ikke, at han har udrettet noget, som en anden sportchef i FCK ikke kunne have gjort.

    Er du uenig i denne påstand?

    Tror du ikke også, Ståle havde kunnet lave denne handel eller CV for den sags skyld?
    Det er jeg overbevist om, at de kunne, fordi dette var en meget speciel case. Corner havde jo udtrykkeligt sagt, at han ville hjem, og at han ikke ville til en top 5 liga, så Trabzonspor er vel de helt rigtige helte i denne sammenhæng for at gå med til at handle fremfor blot at tvinge ham til at blive.

    Så jeg vil sige, at min respekt for Trabzonspor er da steget gevaldigt, men denne handel har intet gjort for mit syn på PC.
    Jeg har dog ikke et mere negativt syn på ham ovenpå denne handel, som du gerne vil have det til at fremstå, men jeg vil bare ikke høre tale om, at han nu har bevist, at han kan hente spillere på en "uset høj hylde".

    Eller det mener du måske han har bevist?

    I så fald er du meget velkommen til at nævne hvem det skulle være.

    PC skulle måske ikke have udtalt sig så markant, som han gjorde, for det er ham selv der har sat barren så højt at han ikke magter at nå den. Min, og sikkert mange andres, negativitet omkring ham handler nemlig i høj grad om de ekstremt bøvede udtalelser om "usete høje hylder" og generelt virker han til at lukke en masse lort ud som han har svært ved at bakke op.
    Jeg er da helt enig i, at mange andre sportsdirektører sikkert kunne lave den handel. Men det undrer mig stadig, hvorfor Corner ikke må tælle med som en spiller på en "uset højere hylde". Havde det været anerledes, hvis Dolberg eller lignende havde stået her i stedet? Hvorfor skal det absolut tælle ned for PC, at spilleren "fra en højere hylde" var nemmere at få end forventet?
    Og hvad skulle PC gøre i denne "fra en højere hylde" saga? Skulle han have fravalgt Corner, fordi ellers får han ikke bevist at han kan hente en spiller på det niveau?

    Jeg kan jo se i dit oprindelige indlæg, at Corner er en spiller fra en meget høj hylde, men at PC samtidig ikke har købt fra en høj hylde men kun har solgt.

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Så nej, min negativitet har ikke noget at gøre med hverken købet af Corner, CS, Vavro osv. Det er, som Kiwi er inde på, de handler han ikke har fået lavet, som er det store problem, for vi har jo nogle åbenlyse huller på holdet, også efter salget af Peb. Man sælger ud af vores bedste spillere og spændende talenter uden at have eller signe passende erstatninger. Dog vil jeg give ham, at han i det mindste ikke har skudt med spredehagl i dette vindue, som han gjorde i vinters.
    Super at få afklaret, hvori din negativitet ligger, for det (manglende indkøb) skriver du intet om i det indlæg, som jeg oprindeligt svarede på. Det handlede primært om, at du ville brænde sammen, hvis PC nævner at have hentet Corner på en højere hylde. Forøvrigt derfor jeg kom med min manglende pli og foreslog, at du skulle trække vejret en gang :)

  5. #1984
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Som det også indvendes ovenfor af flere, så kan man vel ikke regne de spillere, som var her i sidste sæson som forstærkninger. Det er forlængelser - og selvfølgelig har det også værdi. Men af 'netto' forstærkninger kan jeg kun få øje på venstre kant, hvor vi i forvejen havde for mange spillere, og da der er kommet 1 ind og 1 ud, er billedet det samme, selv om Daramy selvfølgelig er en markant kvalitativ forstærkning i forhold til Bøving, som røg ud. Også på reservemålmands-posten har vi opgraderet markant, uanset om det er Ryan eller Grabara, der ender med at være nummer 1. Fint, men ikke noget kæmpe løft samlet set, hvis man skal være nøgtern.

    Og de +100 kr. ekstra for CL deltagelse i stedet for EL har ikke resulteret i nettoforstærkning. Nu gentager jeg mig selv lidt, men det er og bliver min konklusion: Det er skuffende.
    Altså, hvis man ikke synes en velspillende ex Premier League målmand, en Daramy og en Corner som værende et kæmpe løft, så er jeg altså nødt til at spørge de, ret voldsomme kritikere, hvad der så er et løft?

    Biel-salg er helt sikkert malurt i bægeret, og vi kunne bestemt have brugt en 6'er...

    Men synes måske tonen er ved blive lige lovligt usaglig...

    Zan

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1985
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Altså, hvis man ikke synes en velspillende ex Premier League målmand, en Daramy og en Corner som værende et kæmpe løft, så er jeg altså nødt til at spørge de, ret voldsomme kritikere, hvad der så er et løft?

    Biel-salg er helt sikkert malurt i bægeret, og vi kunne bestemt have brugt en 6'er...

    Men synes måske tonen er ved blive lige lovligt usaglig...

    Zan
    Altså lad os nu være ærlig. Du er jo selv inde på det. Det er jo den manglende defensive 6'er som er problemet. Bekymringen er jo taget til efter vi var blevet udspillet på kryds og tværs af en flok Teenagere, hvor vores Cheftræner proklamere at uden Zeca har vi ingen ledere og hvis han kunne skulle han spille "HVER" gang. Det er immervæk et statement der vil noget.

    Og når vi nu på forhånd ved at Zeca fortsat er skrøbelig og Falk på en defensiv 6'er ikke er løsningen. Ja så har vi balladen.

    De navne som er hentet ind er jo fine, så det er ikke det som jeg læser kritikken går på :)


  8. #1986
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Som det også indvendes ovenfor af flere, så kan man vel ikke regne de spillere, som var her i sidste sæson som forstærkninger. Det er forlængelser - og selvfølgelig har det også værdi. Men af 'netto' forstærkninger kan jeg kun få øje på venstre kant, hvor vi i forvejen havde for mange spillere, og da der er kommet 1 ind og 1 ud, er billedet det samme, selv om Daramy selvfølgelig er en markant kvalitativ forstærkning i forhold til Bøving, som røg ud. Også på reservemålmands-posten har vi opgraderet markant, uanset om det er Ryan eller Grabara, der ender med at være nummer 1. Fint, men ikke noget kæmpe løft samlet set, hvis man skal være nøgtern.
    Nej i forhold til sidste år er det jo ikke forstærkninger nærmere status quo, men vi er vel nødt til at kigge på holdet som det så ud, da sæsonen var slut. Der var Claesson og Vavro (og Biel og Ryan) ikke FCK'ere, imens Lerager lige var købt officielt. De er heller ikke kommet gratis eller uden arbejde fra PC's side (der er nok flere om det end PC) f.eks. var Vavros transfer både dyr og besværlig. Jeg vil derfor holde fast i, at når vinduet skal vurderes samlet, så skal de selvfølgelig tælles med og det skal med i ligningen, at de meget vigtige i kvallen til CL, hvor de f.eks. scorede begge vores mål.

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Og de +100 kr. ekstra for CL deltagelse i stedet for EL har ikke resulteret i nettoforstærkning. Nu gentager jeg mig selv lidt, men det er og bliver min konklusion: Det er skuffende.
    Jeg havde også håbet på mere, men Corner + CS for Biel håber jeg trods alt nok er en lille forstærkning, og noget som jeg havde taget any day, hvis spurgt for en uge siden.

  9. #1987
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Altså lad os nu være ærlig. Du er jo selv inde på det. Det er jo den manglende defensive 6'er som er problemet. Bekymringen er jo taget til efter vi var blevet udspillet på kryds og tværs af en flok Teenagere, hvor vores Cheftræner proklamere at uden Zeca har vi ingen ledere og hvis han kunne skulle han spille "HVER" gang. Det er immervæk et statement der vil noget.

    Og når vi nu på forhånd ved at Zeca fortsat er skrøbelig og Falk på en defensiv 6'er ikke er løsningen. Ja så har vi balladen.

    De navne som er hentet ind er jo fine, så det er ikke det som jeg læser kritikken går på :)
    Men du skal slet ikke frygte noget. Vi har fået to ledere ind, og Thorup jubler. Alle good :-D Hahaha.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-faaet-ledere

    Zan

  10. #1988
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men nu skriver du en halv side, hvor du udelukkende nævner Corner-handlen (og til sidst CS). Jeg er med på, at det er PC som du er sur på (og ikke at Corner kommer). Jeg undrede mig sådan set bare over, hvad pokker PC skulle have gjort anerledes i den handel.
    Hehe dig og dine stråmænd. Har jeg sagt at PC skulle gøre noget anderledes? Har jeg sagt han har ageret forkert i denne handel?

    Jeg sviner selvfølgelig ikke en buschauffør til for at samle mig op ved stoppestedet, men jeg synes heller ikke, han fortjener ros for det, og hvis hvis han samtidig kører forbi en række andre mennesker uden at samle dem op, så tillader jeg mig at stille spørgsmål. (og så kan jeg vist heller ikke bruge denne analogi meget længere :) )
    Jeg svarer på dine spørgsmål omkring Cornelius handlen så derfor handler mit indlæg primært om Corner - surprise, surprise... Jeg har også svært ved at nævne navne på spillere som PC ikke har købt...

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er da helt enig i, at mange andre sportsdirektører sikkert kunne lave den handel. Men det undrer mig stadig, hvorfor Corner ikke må tælle med som en spiller på en "uset højere hylde". Havde det været anerledes, hvis Dolberg eller lignende havde stået her i stedet? Hvorfor skal det absolut tælle ned for PC, at spilleren "fra en højere hylde" var nemmere at få end forventet?
    Ja, det kan jeg godt fornemme, at du har svært ved at forstå, så lad mig forklare:

    I mine øjne er Corner ikke fra en "uset" høj hylde. Ligesom jeg heller ikke mener at Claesson er det, og han har trods alt spillet dobbelt så mange landskampe. Når PC kommer med så bombastisk en udmelding, så sparker han bagud og siger indirekte at han vil overgå sin forgænger og sine kollegaer i andre superligaklubber, og det mener jeg ikke at han gør ved at takke ja til en gave som Corner er. Ståle kunne også have hentet Claesson og Corner, de er hvad jeg vil betegne som klassiske Ståle handler (smid gerne Vavro oveni her).
    Det svarer lidt til, når Brøndby køber Wass, hvilket også er en spiller fra en høj hylde, men noget vi ser igen og igen, med spillere der søger mod hjemland og barndomsklub af den ene eller den anden grund. Med andre ord er det alt andet end uset, det er mange-gange-set :)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og hvad skulle PC gøre i denne "fra en højere hylde" saga? Skulle han have fravalgt Corner, fordi ellers får han ikke bevist at han kan hente en spiller på det niveau?
    Hvad mener du overhovedet med det spørgsmål?

    Selvfølgelig skulle han ikke takke nej, jeg påpeger blot at det ville være uacceptabelt, hvis han nu går ud og insisterer på, at det her er, hvad han mener med en "uset højere hylde", når nu det er præcis den hylde som Ståle også kunne handle på. PC burde lade være med at koncentrere sig om at gøre noget "uset" og måske bare holde sig til at prøve at lappe de huller, han har skabt.

    Når man konstant bræger op og hæver sig op på en piedestal uden at bevise sig, så træder man altså folk over tæerne (og her tænker jeg ikke på dig, men stadig på PC. )

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #1989
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men synes måske tonen er ved blive lige lovligt usaglig...

    Zan
    Hvis du ønsker saglighed, skulle du måske læse det, du kommenterer på lidt grundigere, før du kaster om dig med beskyldninger og sætter sig selv på piedestalen.

  13. #1990
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Kæft hvor er det ligegyldigt at diskutere, hvor høj en given hylde (*kaster op*), vores nyindkøb er på - og hvorvidt den er lavere end det påståede på grund af x, y eller z. Who gives a shit? Hvis man insisterer på at ville hænge PC og transfervinduet op på højden af nogle skide hylder (*kaster op igen*) - frem for det vigtigste, nemlig om vi har fået justeret truppen til de forestående opgaver - så skulle man nok overveje at hoppe ind på Kvart i Bolds Facebookgruppe og fortsætte diskussionen der.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #1991
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Hvis du ønsker saglighed, skulle du måske læse det, du kommenterer på lidt grundigere, før du kaster om dig med beskyldninger og sætter sig selv på piedestalen.
    Voldsom reaktion, alligevel.

    Hvis du udelukkende mente på målmandsposten (hvad jeg er i tvivl om), så beklager jeg selvfølgelig misforståelsen.

    Zan

  16. #1992
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Det er urealistisk og en falliterklæring: Men nu, hvor Biel er på vej væk, kunne jeg godt ønske, at vi henter Nicolai Jørgensen tilbage som backup for Corner (med mindre Orri Oskarsson er klar til at udfylde rollen). Nicolai vil formentligt ikke gøre underværker, men han går nogenlunde med i spillet, og i modsætning til Babacar laver han ikke ulykker med sin attitude. Måske kunne Barbarcar endda få incitament til at tage videre, hvis han droppes til CL-truppen.

  17. #1993
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jeg er pænt tilfreds med sæsonens indkøb. Jeg synes at alle har kvalitet og flere havde vi brug for:


    Målmænd:
    Ryan: klassekøb, som jeg fejlagtigt ikke troede vi manglede
    Fejl er manglende afgang

    Forsvar:
    Vavro klassekøb
    Sørensen godt køb (men kritisk han ikke kom tidligere)
    Fejl at man ikke kom af med Marius og/eller Ankersen

    Midten:
    Claesson klassekøb
    Daramy klassekøb
    Bøving er jeg ked af røg, men jeg synes rent faktisk prisen er ok… men en dansk u21 spiller, så hellere afskippe Mukairu
    Biel er virkelig skidt at miste ham
    Kæmpe fejl ikke at købe en 6er

    Angreb:
    Corner klassekøb
    Fejl at Babarca og/eller Karamoko stadig er i klubben

    Alt i alt 6 gode signinger/køb og et lortesalg og et hmmm salg. Fejlen ligger mere i de spillere som ikke kom afsted og ikke mindst den ene spiller som ikke kom (6eren).

    Truppen og skyggeholdet (det er ikke ment som en diskussion om a eller b burde starte inde)

    Grabara (Kalle et par uger til)
    Ryan

    Diks Vavro Boilesen VK
    Jelert David Lund CS

    Claesson-Falk-Zeca-Lerager-Daramy
    Roony-Haraldsson-Stamenic-Johannesson-Mukairu

    Corner
    Babacar

    Ekstra 134 målmænd, Ankersen, Marius, Amoo, Karamoko, Oskarsson

    Holdet er stadig for skævt sammensat og andenkæden mangler en del.

    Alt i alt synes jeg truppen er 7/10 og vinduet 7/10

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    Krc

  19. #1994
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    Det er urealistisk og en falliterklæring: Men nu, hvor Biel er på vej væk, kunne jeg godt ønske, at vi henter Nicolai Jørgensen tilbage som backup for Corner (med mindre Orri Oskarsson er klar til at udfylde rollen). Nicolai vil formentligt ikke gøre underværker, men han går nogenlunde med i spillet, og i modsætning til Babacar laver han ikke ulykker med sin attitude. Måske kunne Barbarcar endda få incitament til at tage videre, hvis han droppes til CL-truppen.
    Kan godt lide Nico, og han er blevet meget mere moden efter sin tid i Holland og Tyrkiet, men en spiller som kan forventes enten syg eller skadet i 3 ud af 4 kampe, skal vi altså ikke have. Sry.

  20. #1995
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Kan godt lide Nico, og han er blevet meget mere moden efter sin tid i Holland og Tyrkiet, men en spiller som kan forventes enten syg eller skadet i 3 ud af 4 kampe, skal vi altså ikke have. Sry.
    Jeg er ikke helt uenig - men i de blindes rige...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •