Side 33 af 138 FørsteFørste ... 23303132333435364383133 ... SidsteSidste
Viser resultater 481 til 495 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #481
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Der er en angriber plads og udover den falske 9'er løsning, har vi Babacar, Karamoko, Orri og sansynligvis også Kaufmann. Sidstnævnte var en kæmpe investering som oven i købet passer langt bedre ind i den spillestil vi så sidst i sæsonen med højt pres og masser af dybdeløb, end nogle af de andre, ligesom det nok også passer ham bedre end Ståles statiske skabelon bold. Vi mangler altså ikke nogle angribere, med mindre at en af dem ryger videre. Jeg ville være tryg ved falsk 9'er som førstevalg og de 4 andre som plan B.
    Du har da helt ret, at kigger man udelukkende på kvantitet, og ikke mindst hvad angriber-kvartetten hiver i lønningsposen, så er der egentlig ikke plads til en ny angriber. Men det kan vel næppe diskuteres, at vi mangler en kvalitetsangriber? Sådan en, de andre frygter og er nødt til at forholde sig til, og som skaber plads for sine medspillere, fordi han tiltrækker sig ekstra opmærksomhed hos modstanderne? Sådan en angriber har vi ikke pt, desværre. Og jeg er sgu lidt bekymret for at skulle gå igennem en hel sæson, hvor vi i samtlige kampe skal sætte vores tillid til et system med Biel som falsk 9'er, uden i det mindste så at have et alternativ til ham. Dvs., alternativet til at hente en ny dygtig frontangriber ind, kunne være at hente en konkurrent til Biel. Noget skal ind deroppe.

  2. #482
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    De angribere som har fået spilletid i den forgangne sæson mangler også en hel del i mange facetter af spillet... Ingen tvivl om at Orri skal suge til sig og lære at spille seniorbold, men det ville ikke undre mig hvis han er tættere på førsteholdsbold, end du regner med. Det bliver i hvert fald spændende at følge hans udvikling.
    Det gør de nemlig lige præcis. Men det løser jo ikke problemet, at erstatte dem med én, som er lige så begrænset (uagtet at han er en ung sympatisk gut, som vi alle gerne ser lykkes).

  3. #483
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Hvilke af de spillere PC har købt passer ind i den beskrivelse?
    Ud over Vavro som alle vel er enige om på alle andre parametre var en konge signing.
    Her er listen, hvis du har glemt hvem der er kommet ind det seneste år:
    https://www.transfermarkt.com/fc-kop...ers/verein/190
    Nu var det KEP, jeg citerede og han har jo en underholdende facon med at sætte tingene så meget på spidsen, at budskabet forsvinder.

    PC's budskab inden begge transfervinduer var, at han ville have 'vilde spillere som supplement til typer som Falk'. Når jeg ser de spillere, der er hentet, så er det spillere, som er præget af en eller flere af følgende karakteristika; stor fysik, stor løbevillighed, stort engagement. Det har været prioriteret.

    I min optik så skal FCK hente spillere på et godt internationalt niveau, med flair og spil-intelligens - og af alle de 15 spillere, der er hentet, er der for mig kun VC i den kategori og det bliver hurtigt et spillemæssigt problem.

    Sælger vi Boile, Falk og Biel, så sælger vi ikke bare nogle positioner, men også væsentlige dele af spil-konceptet. Uagtet JT har været her i to år, så hviler væsentlige dele af spillet stadig på det Ståle skabte og det bæres af de tre spillere. Vores forsvar står under JT meget massivt, men hele det zonemæssige bevægelsesmønster er Ståles, og det styres med stor vokal i kampene af Boile og Falk. Når de forsvinder, forsvinder den del af styringen også, og da træningen ikke baserer sig særlig meget på zone-elementet, forsvinder det formentlig også.

    Offensivt så styres vores possession-spil af Boile, Falk og Biel. Det foregår meget med bevægelser og mønstre fra Ståle-tiden. Der bliver kun meget begrænset trænet possession, så når de tre er ude, så forsvinder en væsentlig del af den kvalitet også.

    Så for mig er det er her et definerende vindue, for PC som sportsdirektør i FCK - er han opgaven voksen. Der skal hentes spillere på internationalt niveau, der kan hjælpe os i CL, spillere med flair og spil-intelligens.

    PC har udtalt, at han vil hente spillere fra en hylde, der ikke tidligere er set i superligaen. Det er en stor mundfuld, når jeg kigger på de ekstrem dygtige spillere, vi tidligere har hentet. Større end Laudrup, Grønkjær m.fl. Gør han det, så er det thumbs up. Men nu har han selv sat barren for, hvor han vil måles i dette vindue.
    Goldbæks Højrefod

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #484
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hvis vi skal køre videre med den falske 9'er, skal vi bruge en mere træfsikker offensiv midt. Hvor god Biel end har været, så er en scoringsprocent på 15 simpelthen for lavt, hvis vi skal spille uden egentlige angribere.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #485
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Nu var det KEP, jeg citerede og han har jo en underholdende facon med at sætte tingene så meget på spidsen, at budskabet forsvinder.
    Når du fremhæver hans citat og skriver at det worst case kan ske, så må jeg jo formode, at du mener det, du skriver

    PC's budskab inden begge transfervinduer var, at han ville have 'vilde spillere som supplement til typer som Falk'.
    Jeg husker det omtalt sidste sommer. Men jeg kan faktisk ikke huske vildskab eller 'vilde spillere' som en parameter i vintervinduet. Jeg kan sagtens have glemt det eller overset det. Har du links til nogen citater eller artikler?

    Når jeg ser de spillere, der er hentet, så er det spillere, som er præget af en eller flere af følgende karakteristika; stor fysik, stor løbevillighed, stort engagement. Det har været prioriteret.
    Tag det omvendte af 'stor løbevillighed' og 'stort engagement'. Ville det nogensinde være spillere, du vil gå efter? (Se bare på Babacar som desværre kun er stor).
    Specielt med vores ønske om højt pres er det en nødvendighed at de har de kompetencer. Og det har intet med tonser fodbold at gøre.
    I forhold til stor fysik så vil jeg mene, at det var et klarere mantra under Ståle, som skulle bruge en stor 9'er i sit system. Og ikke et ondt ord om det.
    Igen har jeg svært ved at forstå at det kan foranledige kritik at man søger spillere, der passer til en spillestil med højt pres.

    I min optik så skal FCK hente spillere på et godt internationalt niveau, med flair og spil-intelligens - og af alle de 15 spillere, der er hentet, er der for mig kun VC i den kategori og det bliver hurtigt et spillemæssigt problem.
    Mukairu, Amoo, NJ, Luther Singh og Isak vil jeg mene er hentet med det formål. Måske ikke på et godt internationalt niveau (endnu).

    Sælger vi Boile, Falk og Biel, så sælger vi ikke bare nogle positioner, men også væsentlige dele af spil-konceptet. Uagtet JT har været her i to år, så hviler væsentlige dele af spillet stadig på det Ståle skabte og det bæres af de tre spillere. Vores forsvar står under JT meget massivt, men hele det zonemæssige bevægelsesmønster er Ståles, og det styres med stor vokal i kampene af Boile og Falk. Når de forsvinder, forsvinder den del af styringen også, og da træningen ikke baserer sig særlig meget på zone-elementet, forsvinder det formentlig også.
    Jeg er enig med dig i at de tre spillere er super vigtige. Men de er alle tre genopfundne af Thorup i nye roller og spiller i et meget anderledes system (hvis vi formoder at de sidste tre kampe viste den vej vi vil). Og jeg håber da også, vi beholder to af de tre. Hvis ikke er det et kæmpe selvmål.

    Jeg synes bestemt ikke, at sæsonen har været prangende og der er mange spørgsmål Thorup og PC skal besvare over de kommende seks måneder når vi skal op mod 'rigtige' Europa-modstandere.
    Men det virker næææsten som om du har lidt bias i alle dine indlæg imod WK, JT og PC og tilbeder alt Ståle.


    Så for mig er det er her et definerende vindue, for PC som sportsdirektør i FCK - er han opgaven voksen. Der skal hentes spillere på internationalt niveau, der kan hjælpe os i CL, spillere med flair og spil-intelligens.

    PC har udtalt, at han vil hente spillere fra en hylde, der ikke tidligere er set i superligaen. Det er en stor mundfuld, når jeg kigger på de ekstrem dygtige spillere, vi tidligere har hentet. Større end Laudrup, Grønkjær m.fl. Gør han det, så er det thumbs up. Men nu har han selv sat barren for, hvor han vil måles i dette vindue.
    Helt enig. Og selvfølgelig henter vi ikke spillere der er større end Laudrup eller Grønkjær. Kan vi lande bare tæt på det (ASO niveau) så er jeg happy.

  8. #486
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    ... Tag det omvendte af 'stor løbevillighed' og 'stort engagement'. Ville det nogensinde være spillere, du vil gå efter? (Se bare på Babacar som desværre kun er stor).
    Specielt med vores ønske om højt pres er det en nødvendighed at de har de kompetencer. Og det har intet med tonser fodbold at gøre.
    I forhold til stor fysik så vil jeg mene, at det var et klarere mantra under Ståle, som skulle bruge en stor 9'er i sit system. Og ikke et ondt ord om det.
    Igen har jeg svært ved at forstå at det kan foranledige kritik at man søger spillere, der passer til en spillestil med højt pres.
    ...
    De kvaliteter skal være der - det er bare ikke nok. Det er min pointe.

    Jeg nok lidt biased, men jeg syntes også, at Ståle i sin sidste tid som manager var over-the-hill eller mistede skarpheden.

    Min anke i klubben går på en ejerkreds og bestyrelse, som ikke længere prioriterer fodbolden særskilt. I den forbindelse har jeg en enorm ærgrelse over, at den sportslige sektor ind ad til ikke længere er repræsenteret af Ståle og NCH, der kunne og turde banke i bordet.

    Som type flytter Conte jo bjerge, i de klubber han træner, fordi han stiller enormt høje krav ind ad til - hvilket vi også gjorde før i tiden. Den er vendt om nu. Vi har - med JT og PC i spidsen - travlt med at rose os selv for resultaterne, når pressen kritiserer. Under Ståle og NCH var svaret altid, at pressens kritik var liggegyldig, for ingen stillede så høje krav til FCK som os selv.
    Goldbæks Højrefod

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #487
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser

    Som type flytter Conte jo bjerge, i de klubber han træner, fordi han stiller enormt høje krav ind ad til - hvilket vi også gjorde før i tiden. Den er vendt om nu. Vi har - med JT og PC i spidsen - travlt med at rose os selv for resultaterne, når pressen kritiserer. Under Ståle og NCH var svaret altid, at pressens kritik var liggegyldig, for ingen stillede så høje krav til FCK som os selv.
    Hvis du lytter til PC’s interview før Silkeborg-kampen, så siger han faktisk præcis det du nævner der. Altså at intet pres er større, end det vi lægger på os selv… Så på den front føler jeg ikke vi har fået en svag mand i PC. Han sætter enormt høje krav til sig selv og sine omgivelser, det er jeg slet ikke i tvivl om.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #488
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvis du lytter til PC’s interview før Silkeborg-kampen, så siger han faktisk præcis det du nævner der. Altså at intet pres er større, end det vi lægger på os selv… Så på den front føler jeg ikke vi har fået en svag mand i PC. Han sætter enormt høje krav til sig selv og sine omgivelser, det er jeg slet ikke i tvivl om.
    Det er selvfølgelig rigtigt ... Der er bare en vis uoverensstemmelse mellem hans ord og handlinger, når jeg kigger ind i regnskabet.

    Men henter han spillere fra en højere hylde end det tidligere er set, så tror jeg på ham.

    Men jeg mener også, at dette vindue er definerende for, om han løfter opgaven.
    Goldbæks Højrefod

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #489
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er selvfølgelig rigtigt ... Der er bare en vis uoverensstemmelse mellem hans ord og handlinger, når jeg kigger ind i regnskabet.

    Men henter han spillere fra en højere hylde end det tidligere er set, så tror jeg på ham.

    Men jeg mener også, at dette vindue er definerende for, om han løfter opgaven.
    Det er jeg overbevist om at han gør.. Problemet tror jeg ikke har været villigheden til at hive læderet op af lommen, men simpelthen at vi ikke har kunne tiltrække de spillere vi har ønsket, med den sportslige situation vi har været i. Med et sikret EL-gruppespil samt pæne muligheder for CL, har vi nu gode forudsætninger for at handle på den ønskede hylde og jeg er ret overbevist om, at vi ser nogle handler vi aldrig har set før. Men, time will tell :-)

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #490
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Corne skal hjem. Lige nu.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #491
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Corne skal hjem. Lige nu.
    Dream on, dear.

    Zan


  19. #492
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Corne skal hjem. Lige nu.
    Det ville være fantastisk, men han har nok aldrig været mere urealistisk end han er netop nu.

    Og så må en så dygtig træner som Hjulmand, da snart kunne se at Corner er længder bedre end favoritten Dolberg.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #493
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Nikolaj Se meddelelser
    Det ville være fantastisk, men han har nok aldrig været mere urealistisk end han er netop nu.

    Og så må en så dygtig træner som Hjulmand, da snart kunne se at Corner er længder bedre end favoritten Dolberg.
    Utrolig mærkelig disposition at starte med Dolberg i dag. Han spillede omen skidt kamp, og er jo heller ikke formstærk. Wind må simpelthen være i spil til en startplads mod Østrig, mens Corner skal fortsætte rollen som super-sub..

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #494
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Utrolig mærkelig disposition at starte med Dolberg i dag. Han spillede omen skidt kamp, og er jo heller ikke formstærk. Wind må simpelthen være i spil til en startplads mod Østrig, mens Corner skal fortsætte rollen som super-sub..
    Wind sad over med en skade

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #495
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Tyrkisk mester, tæt på topscorertitel i Tyrkiet og banker to ind mod verdensmestrene på 30 minutter i aften. Skifte til FC på baggrund af det? Not likely, desværre


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •