Side 82 af 138 FørsteFørste ... 32727980818283848592132 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,216 til 1,230 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1216
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jeg ved godt at "technically right is the best kind of right" men reelt har vi ikke fire målmænd i truppen, vi har tre og en vi gerne vil af med. Vi er heller ikke dækket ind på midtbanen fordi Mudrazija er tilbage.

    Og så er der bare forskel på en 16 årig 3. keeper som er god nok til at sidde på bænken i en CL-kval retur pga. et rødt kort til målmanden i første kamp og en 16 årig 3. keeper som er god nok til at starte inde i en CL-kval retur pga. et rødt kort. Det er jo netop ikke vilkårlige kampe vi står over for.

    Om man så går efter en der kan sidde på bænken eller en ny førstemålmand, det kommer nok lige så meget til at afhænge af hvem der er på markedet.

  2. #1217
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Jeg ved godt at "technically right is the best kind of right" men reelt har vi ikke fire målmænd i truppen, vi har tre og en vi gerne vil af med. Vi er heller ikke dækket ind på midtbanen fordi Mudrazija er tilbage.

    Og så er der bare forskel på en 16 årig 3. keeper som er god nok til at sidde på bænken i en CL-kval retur pga. et rødt kort til målmanden i første kamp og en 16 årig 3. keeper som er god nok til at starte inde i en CL-kval retur pga. et rødt kort. Det er jo netop ikke vilkårlige kampe vi står over for.

    Om man så går efter en der kan sidde på bænken eller en ny førstemålmand, det kommer nok lige så meget til at afhænge af hvem der er på markedet.
    Haha fed sætning. Jeg kan sagtens tage fejl angående kvaliteten, men så synes jeg da i den grad PC/JT har en mærkelig tilgang til truppen.

    - en 16 årig på mål virker risikabelt, men jeg aner ikke om det er ren Donnarumma eller ej. Hvad jeg ved er at han er i førsteholdstruppen og enten er han god nok ellers skal han jo ikke være der. Så hedder det u17/u19.
    - jeg aner intet om Guadagno. Men han er i truppen, så enten er han god nok til spilletid ellers så skal han jo sættes til salg.
    - Jeg er ok med Kalle, men hvis træneren ikke er - så skal han sættes til salg.

    Hvis 1/3 eller 0/3 er gode nok til at spille, så skal der hentes en ny målmand. Så er min påstand så bare - hvorfor f….. har vi ikke gjort der før. Grabara/Kalle kunne også blive skadet dagen efter vinduet lukkede.

    Så jeg er i den heldige situation, at jeg kan svine staben lige meget hvad (sagt med humor og et kæmpe smil på læben).

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #1218
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Selvom man selvfølgelig ikke på nuværende tidspunkt vil sige det, så tolker jeg det lidt som om, at man ikke har den fornødne tillid til, at Kalle skal vogte buret i vores vigtige CL-kampe, samt i hele 8 superligakampe. Ift. timing af Grabaras skade, kunne den nærmest ikke komme på et værre tidspunkt, og man havde nok ikke kalkuleret med at han netop nu skulle rammes af en skade som holder ham ude så længe. Jeg tror derfor vi laver en kort aftale med en keeper som kommer til at spille indtil Grabara er frisk. Vi så mod PSV at vi ikke rigtig kan stole på Kalle i disse kampe. Jeg er i hvert fald bange for at han kan komme til at koste os CL-gruppespil, og måske PC/Thorup sidder med samme bange anelse. I så fald vil et halvt års løn være peanuts i forhold til den gevinst et CL-gruppespil vil indbringe.
    Jeg er meget enig med dig. En ting er PSV kampen som mildest talt var en katastrofe for den gode Kalle. Men i sæsonen op til at Grabara fik pladsen var der også en del udfald. Det var for mig i hvert fald tydeligt at mærke at han faldt ret meget i niveau i forhold til hans første sæson i klubben.

    Kalle er en publikumsfavorit, og jeg har også være enormt glad for ham (og er det stadig)... Men jeg er heller ikke tryg ved at have ham i mål i så vigtig en periode som vi nu går ind i.

  5. #1219
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvis 1/3 eller 0/3 er gode nok til at spille, så skal der hentes en ny målmand. Så er min påstand så bare - hvorfor f….. har vi ikke gjort der før. Grabara/Kalle kunne også blive skadet dagen efter vinduet lukkede.
    Har man ikke primært en reserve målmand til hvis førstevalget skulle få en kort skade/få karantæne - således vedkommnende kan komme ind og stå et par kampe eller tre indtil førstevalget er tilbage??

    Jeg tror det er de færreste klubber (også de allerstørste) som ikke vil gå ud og hente en ny målmand hvis deres klare førstevalg bliver skadet i en vigtig periode af sæsonen.

    Og mht. tredje valget af ung målmand - Så er de med for at lære og udvikle sig til forhåbentlig på sigt at kunne blive fast målmand. Det er ekstremt sjældent at to målamænd er ukampdygtige samtidig. Så det er vel ikke helt unormalt at det er sådan man gør det?

  6. #1220
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Har man ikke primært en reserve målmand til hvis førstevalget skulle få en kort skade/få karantæne - således vedkommnende kan komme ind og stå et par kampe eller tre indtil førstevalget er tilbage??

    Jeg tror det er de færreste klubber (også de allerstørste) som ikke vil gå ud og hente en ny målmand hvis deres klare førstevalg bliver skadet i en vigtig periode af sæsonen.

    Og mht. tredje valget af ung målmand - Så er de med for at lære og udvikle sig til forhåbentlig på sigt at kunne blive fast målmand. Det er ekstremt sjældent at to målamænd er ukampdygtige samtidig. Så det er vel ikke helt unormalt at det er sådan man gør det?
    Jeg vil mene at man har 2 målmænd, som begge er gode nok, hvis de skal stå over en længere periode. 3. Målmanden skal så være god nok til at stå 3-4 kampe, hvis man er så uheldig at både 1. og 2. målmanden er ude på samme tid.

    Qua riskmanagment, så bør man gå ud fra at 1. Målmanden kan få en langvarig skade. Kan du nævne nogle topklubber som ikke har 2-3 dygtige målmænd? Selv i FCK har vi altid haft 2 stærke og i mange år SA som 3 keeper og før det KC - altså gode erfarne målmænd. Det kan sagtens være et talent som 3. keeper, så skal talentet bare være stort nok.

    Anyway - jeg er rimelig rolig med vores setup. I CL skal Kalle også kunne være med, jeg ved godt han (ligesom resten af holdet) sejlede, men året før blev han trods alt årets målmand

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1221
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg vil mene at man har 2 målmænd, som begge er gode nok, hvis de skal stå over en længere periode. 3. Målmanden skal så være god nok til at stå 3-4 kampe, hvis man er så uheldig at både 1. og 2. målmanden er ude på samme tid.

    Qua riskmanagment, så bør man gå ud fra at 1. Målmanden kan få en langvarig skade. Kan du nævne nogle topklubber som ikke har 2-3 dygtige målmænd? Selv i FCK har vi altid haft 2 stærke og i mange år SA som 3 keeper og før det KC - altså gode erfarne målmænd. Det kan sagtens være et talent som 3. keeper, så skal talentet bare være stort nok.

    Anyway - jeg er rimelig rolig med vores setup. I CL skal Kalle også kunne være med, jeg ved godt han (ligesom resten af holdet) sejlede, men året før blev han trods alt årets målmand
    Vi må se hvad der sker - Som skrevet længere oppe så holder jeg som mange andre meget af Kalle. Men fordi han blev årets målmand for at par år siden gør det mig ikke tryg. Man er ikke bedre end sin sidste kamp, og det var mildest talt ikke imponerende det vi så fra ham imod PSV, uagtet at forsvaret og resten af holdet sejlede i den kamp.

    Jeg frygter at han er rusten og det er for mig et alt for stort sats med så mange CL millioner på spil....

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #1222
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg vil mene at man har 2 målmænd, som begge er gode nok, hvis de skal stå over en længere periode. 3. Målmanden skal så være god nok til at stå 3-4 kampe, hvis man er så uheldig at både 1. og 2. målmanden er ude på samme tid.

    Qua riskmanagment, så bør man gå ud fra at 1. Målmanden kan få en langvarig skade. Kan du nævne nogle topklubber som ikke har 2-3 dygtige målmænd? Selv i FCK har vi altid haft 2 stærke og i mange år SA som 3 keeper og før det KC - altså gode erfarne målmænd. Det kan sagtens være et talent som 3. keeper, så skal talentet bare være stort nok.

    Anyway - jeg er rimelig rolig med vores setup. I CL skal Kalle også kunne være med, jeg ved godt han (ligesom resten af holdet) sejlede, men året før blev han trods alt årets målmand
    Ja 3. målmanden skal og er nok også dygtig nok til at stå nogle kampe....hvis vi snakker superliga og pokal. Lige nu snakker vi sæsonen absolut vigtigste kampe i hvert fald økonomisk, hvor Guadagno/Githmer nu kun er en lille skade eller en dum udvisning til Kalle fra at skulle stå i disse kampe. Det er godt nok en "spændende" tanke - tanken om Kalle som 1. målmand i disse kampe er egentlig "spændende" nok i sig selv....
    Jeg er som dig nogenlunde tryg ved Kalle og mener ikke, at det giver super meget mening at hente en dyr målmand ind som starter, netop (som du skriver længere oppe) da der ikke er så meget tid til at spille ham ind. Men jeg mener nu stadig, at vi bør hente en rutineret målmand ind til bænken, hvis det er muligt. Det vil formentlig stadig være bedre for holdet med en ny rutineret mand på mål fremfor Guadagno eller Dithmer som nok er et stor talent, men som nok ikke ønsker at have på mål i en kamp om 100-200 mio. kr eller for den sags skyld i 8-10 kampe i liga og Europa, hvis Kalle bliver skadet i en af de næste kampe.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #1223
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Vi må se hvad der sker - Som skrevet længere oppe så holder jeg som mange andre meget af Kalle. Men fordi han blev årets målmand for at par år siden gør det mig ikke tryg. Man er ikke bedre end sin sidste kamp, og det var mildest talt ikke imponerende det vi så fra ham imod PSV, uagtet at forsvaret og resten af holdet sejlede i den kamp.

    Jeg frygter at han er rusten og det er for mig et alt for stort sats med så mange CL millioner på spil....
    Jeg har det på fuldstændig samme måde! Jeg har desværre mistet tilliden til Kalle, og jeg frygter, at han kan få afgørende, negativ, betydning for, om vi kommer i CHL.

    Jeg var i øvrigt ude og se træningskampen mod Fremad Amager i sidste uge, og jeg ved ikke (har feriemistet overblikket), om den kamp er analyseret herinde, men Dithmer stod som jeg så det en anonym kamp. Ikke dårligt ment, men jeg lagde ikke mærke til ham. Han kunne ikke stille meget op ved deres mål, og greb meget sikkert et hjørnespark tæt på stregen mellem venner og fjender. Meget andet lagde jeg ikke mærke til. Jo, han er alenlang. At forestille sig, at han er klar til superliga eller CHL, er dog naivt, tænker jeg.

    Apropos Fremad Amager-kampen og transfers sommeren 2022, så var Babacar ufattelig anonym, og han foretog simpelthen ikke ét højintenst løb de 45 minutter, han var på banen. Stort set alle spillere dirigerede med ham og fortalte ham, hvor han skulle placere sig. Zeca gjorde det på fransk. Spillerne virkede meget begejstrede på hans vegne, da han scorede. Babacar er satme' svær at gøre sig klog på. Han virker helt uinteresseret. Måske er han bare en ekstrem humørspiller? Hvis ikke der sker noget meget snart i hans performance, skal han videre. Desværre.

    Singh spillede de sidste 20 minutter, og han så utrolig tung ud, men han virkede ærgerrig og engageret. Han kaldte konstant på bolden og havde et par rigtig gode ryk på højre kant. Bl.a. det, der fremtvang det frispark, som Rooney knaldede på undersiden af overliggeren. Om det er nok til, at han er på vej, kan jeg ikke vurdere, men han virkede ikke modløs og opgivende. Tværtimod. Det gjorde mig faktisk lidt glad, selvom det vel bliver sværere og sværere at tro på, at han har en fremtid i klubben.

    Mukairu virkede ret anonym, men jeg forstår ikke al aversionen mod ham. Det kan godt være, at han mangler slutprodukt (mål), men det gør Falk sådan set også (uden sammenligning i øvrigt). Jeg vil ærgre mig, at der ikke er plads til Murairu i truppen. Han kan noget, jeg opfatter som spændende.
    Sidst redigeret af Døren : 28.07.22 kl. 09:56 Årsag: Staveplade

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1224
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Vi må se hvad der sker - Som skrevet længere oppe så holder jeg som mange andre meget af Kalle. Men fordi han blev årets målmand for at par år siden gør det mig ikke tryg. Man er ikke bedre end sin sidste kamp, og det var mildest talt ikke imponerende det vi så fra ham imod PSV, uagtet at forsvaret og resten af holdet sejlede i den kamp.

    Jeg frygter at han er rusten og det er for mig et alt for stort sats med så mange CL millioner på spil....
    Uha, jeg synes den er svær.

    Forstår godt folk er utrygge ved Kalle, og det er desværre en klar nedgradering.

    Men er det ikke et - som minimum - ligeså stort sats at hente en helt ny keeper til klubben og smide ham ind som 1. valg?

    Jeg tænker relationer osv.

    Det kommer selvfølgelig an på hvor høj klasse denne mand måtte have.

    Godt nok lidt af et dilemma. Jeg hælder nok mest til Kalle i sidste ende.

    Zan

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #1225
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Er målmands posten ikke den position hvor det er lettest for en ny spiller at blive integreret på holdet ?
    Sidst redigeret af Smackdaddy : 28.07.22 kl. 13:25

  17. #1226
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Vores gamle ven Ole Tobiasen, der nu er assistent i Heerenveen, har kommenteret på Cyriel Dessers overfor Bold.dk:
    - Han er helt klart en, som FCK kan have brug for. Han er jo en giftig herre inde i feltet og især på et hold, som kommer frem til så mange afslutninger.

    - Han er en spiller med en rigtig målnæse. Han er ekstremt stærk til at holde fast i bolden. Inde foran målet er han virkelig farlig og en fantastisk afslutter med både højre og venstre ben.

    - Han er ikke den helt store fodboldspiller, da han ikke er så god i det opbyggende spil, hvor han er meget afhængig af sine medspillere. Dessers er ikke en type, som skaber chancerne til sig selv, så man skal ikke forvente, at han afdribler en mand. Han skal sættes op.

    - Dessers er en type for sig selv, men man kan måske sammenligne ham lidt med Luis Suarez i forhold til farligheden i boksen. Han er en ligeså irriterende angriber som Suarez, men løber dog væsentligt mindre.

    - Dessers har virkelig en speciel målnæse, som han er blevet født med, så han er spændende. Man skal derfor være opmærksom på ham i feltet, da han er skarp til at løbe i ryggen på en og komme fri.

    - Han passer meget bedre ind hos FCK, fremfor han skulle skifte til et italiensk bundhold, hvor det kun er omstillinger. Han kender jo også Jess Thorup fra tiden i Genk, og så det ville være et godt match.


    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...m-luis-suarez/

    Jeg kan godt blive lidt bekymret, når han beskriver Dessers som ikke den store fodboldspiller og en bevægelsesøkonom. De bedste angribere i FCK har evnet at deltage spillet.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #1227
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    152

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jeg er ikke bekymret! Han bliver den vildeste angriber i FCK’s historie!
    -It is the dirty fucking wins-

  20. #1228
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    [I]Jeg kan godt blive lidt bekymret, når han beskriver Dessers som ikke den store fodboldspiller og en bevægelsesøkonom. De bedste angribere i FCK har evnet at deltage spillet.
    Jeg deler bekymringen.

    Men på den anden side, hvis han bare har teknik og kan tæmme/holde på en bold når den bliver spillet op til ham, når vores forsvar er presset så er jeg fint tilfreds. Hvor mange gange var vi ikke efter Wind, fordi han sjældent var inde i Boksen. Man kan ikke få alt samlet i en perfekt angriber.

    Vi må se. Så længe hans målnæse er bedre end kamil wilczek.
    Sidst redigeret af EraZ : 28.07.22 kl. 14:10

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #1229
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg deler bekymringen.

    Men på den anden side, hvis han bare har teknik og kan tæmme/holde på en bold når den bliver spillet op til ham, når vores forsvar er presset så er jeg fint tilfreds. Hvor mange gange var vi ikke efter Wind, fordi han sjældent var inde i Boksen. Man kan ikke få alt samlet i en perfekt angriber.

    Vi må se. Så længe hans målnæse er bedre end kamil wilczek.
    Var det ikke mest BIF-prol og Tøffe-prol der var det? Efter Wind altså? Personligt så jeg Wind som den bedst tænkelige angriber jeg kunne ønske mig. Wind er jo ikke dårlig i boksen, han havde bare så mange andre kompetencer også, at han ikke behøvede stå derinde hele tiden for at komme til sin ret. Til gengæld gjorde han hele holdet bedre hver gang han var på banen. Sådan en angriber håber jeg vi finder igen, og det lyder langt fra som om, at Dessers er den type. Snarere en ny Wilzcek.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1230
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Var det ikke mest BIF-prol og Tøffe-prol der var det? Efter Wind altså? Personligt så jeg Wind som den bedst tænkelige angriber jeg kunne ønske mig. Wind er jo ikke dårlig i boksen, han havde bare så mange andre kompetencer også, at han ikke behøvede stå derinde hele tiden for at komme til sin ret. Til gengæld gjorde han hele holdet bedre hver gang han var på banen. Sådan en angriber håber jeg vi finder igen, og det lyder langt fra som om, at Dessers er den type. Snarere en ny Wilzcek.
    Wind var absolut god i boksen, ligesom han var god ude i felten. Problemet var bare han ikke kunne være 2 steder på banen samtidig. Nu kender jeg ikke Dessers kvaliteter på bolden. Men det er altafgørende for mig at manden har teknik for at kunne lykkedes hos os og ikke bare en "målnæse". Wilczek var forfærdelig på det punkt.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •