Side 111 af 138 FørsteFørste ... 1161101108109110111112113114121 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,651 til 1,665 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1651
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Kom så med de spillere, nu vi er røget i CL :D

  2. #1652
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    52

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jeg må indrømme, at med den pulje vi er kommer i, så kræver det for mange nye dyre spillere for kunne klare sig.
    så, tænker det måske var bedst at bruge, pengene på bedre trænings faciliteter og insfrastruktur i FCK, så nye gode talenter kan komme frem. Og efter i går hvor Tøffe, beretter at spillertruppen bakker JT op. Så er det at bygge mere på fremtiden… og det hold vi har nu, burde kunne vinde DM og give nogle af alle talenterne spilletid.
    Altså lad vær med at købe nogle lotto kuponer - arbejd på dem vi allerede har..

  3. #1653
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Atalanta henter Højlund for 125 mio. skriver BT. Det giver os yderligere 20 mio. pga. videresalgsklausul, så vi kommer til at have fået cirka 40 mio for ham. Det må siges at være godkendt. https://www.bt.dk/fodbold/bt-afsloer...-kaempe-handel

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #1654
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hvorfor er det at folk er så vild med JBL ?? Syntes han kommer op hver gang vinduet er åben...

  6. #1655
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Atalanta henter Højlund for 125 mio. skriver BT. Det giver os yderligere 20 mio. pga. videresalgsklausul, så vi kommer til at have fået cirka 40 mio for ham. Det må siges at være godkendt. https://www.bt.dk/fodbold/bt-afsloer...-kaempe-handel
    Salget af Højlund betød, at vi ingen angribere havde i de to kampe mod PSV, og hvis Sturm Graz kan lave 100 mio. kr ekstra på ham på 6 måneder, tyder meget på, at der er blevet sovet i timen i København. I stedet står vi så med Babacar og Karamoko.


  7. #1656
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Atalanta henter Højlund for 125 mio. skriver BT. Det giver os yderligere 20 mio. pga. videresalgsklausul, så vi kommer til at have fået cirka 40 mio for ham. Det må siges at være godkendt. https://www.bt.dk/fodbold/bt-afsloer...-kaempe-handel
    Jeg er helt med dig på denne her. 40 mio gør man kan slappe lidt mere af.

    Selvfølgelig surt vi ikke fik mere ud af ham, men lad os nu se hvad der sker på et højere niveau end Graz.

    Næææh, hvis folk skal bekymre sig om manglende dadler og soven i timen, skal i nok nærmere rette blikket imod Roony. Det ligner efterhånden det største antiklimaks. Både sportsligt og økonomisk.

    Zan

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #1657
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Salget af Højlund betød, at vi ingen angribere havde i de to kampe mod PSV, og hvis Sturm Graz kan lave 100 mio. kr ekstra på ham på 6 måneder, tyder meget på, at der er blevet sovet i timen i København. I stedet står vi så med Babacar og Karamoko.
    Nu er det jo ikke sikkert at Højlund ville brage igennem hos FCK, hvis han var blevet her.
    Jeg kender ikke noget til østrigsk fodbold, men de få klip jeg har set med Højlund tyder på at modstanderne ikke har stået med 10 mand i forsvaret som er det vi ofte ser i Superligaen.
    Vi har set talrige eksempler på at FCK har hentet en bomber i en klub som primært har spillet på kontra og så er de floppet i FCK.
    Øvre C'er

  10. De følgende 15 brugere er enige:

  11. #1658
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Nu er det jo ikke sikkert at Højlund ville brage igennem hos FCK, hvis han var blevet her.
    Jeg kender ikke noget til østrigsk fodbold, men de få klip jeg har set med Højlund tyder på at modstanderne ikke har stået med 10 mand i forsvaret som er det vi ofte ser i Superligaen.
    Vi har set talrige eksempler på at FCK har hentet en bomber i en klub som primært har spillet på kontra og så er de floppet i FCK.
    Jeg er helt enig i, at Højlund sagtens kunne have været længere om at lade talentet blomstre hvis han blev i København. Dog var hans talent og kompetencer til at få øje på OG vi havde haft en angriber til de europæiske kampe, så for mig er det endnu en til samlingen af unge og talentfulde spillere vi lod gå for tidligt.

  12. #1659
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jeg tror ikke, Højlund havde oplevet samme succes, hvis han var blevet i FCK. Jeg synes, at han havde nogle mangler på bolden, som gjorde, at han ikke virkede klar. At afløserne ikke var en spor bedre, var selvfølgelig ikke meningen.

    Jeg tror godt, at Højlund kunne være blevet en succes for FCK med tiden, og han skulle næppe heller væk for enhver pris, men så kom Sturm Graz med, hvad der på det tidspunkt virkede som et, godt tilbud. Og Sturm Graz viste sig at være det perfekte skifte på det perfekte tidspunkt for Højlund. Jeg må indrømme, at selvom vi ser lidt dumme ud, kan jeg ikke mønstre den store ærgrelse. Tværtimod er det bare at glæde sig over, at et vores talenter klarer sig godt i udlandet.


  13. #1660
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Det er altså meget nemt at være bagklog. Rasmus Højlund nåede at spille 459 superliga-minutter for os uden at score et eneste mål. Så scorede han en håndfuld mål, primært mod temmelig svage modstandere, i Conference League. Til sammenligning har Karamoko spillet 114 superliga-minutter, altså omtrent en fjerdedel, mens Babacar har spillet 621 superliga-minutter, men han har så dog også scoret tre mål, uden at det får nogen til at falde ned af nogen stole. Der er virkelig dømt efterrationalisering her.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #1661
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Omkring Højlund, så synes jeg, at der er grund til at være kritisk overfor vores sportslige ledelse.

    Hvis ledelsen ikke kan genkende en ung spiller med potentiale til et salg på +100 mio., når de har ham hver dag på træningsbanen og har fulgt ham på nærmeste hold i ungdomsårene, så er det tæt på uacceptabelt. Det er på ½ år, at han blomstrer, der er ikke tale om et vanskeligt og bumpet forløb på nogle år, hvor det umulige skete.

    I en uge, hvor vi økonomisk må rose ledelsen for at skabe resultater, der beriger klubben med 200 mio. så skal de også have kritik for at misse et oplagt talent, som de fuldstændig fejlvurderede. Og det sidste er lidt bekymrende i et større perspektiv.
    Goldbæks Højrefod

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #1662
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,537

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er altså meget nemt at være bagklog. Rasmus Højlund nåede at spille 459 superliga-minutter for os uden at score et eneste mål. Så scorede han en håndfuld mål, primært mod temmelig svage modstandere, i Conference League. Til sammenligning har Karamoko spillet 114 superliga-minutter, altså omtrent en fjerdedel, mens Babacar har spillet 621 superliga-minutter, men han har så dog også scoret tre mål, uden at det får nogen til at falde ned af nogen stole. Der er virkelig dømt efterrationalisering her.
    Det er korrekt, når man kigger på stats. Men jeg synes altså, at der var mange ting der pegede i retning af, at han var på vej. For det første hans præstationer i Conference League.. For det andet nåede jeg at se ham i en træningskamp i den vinterpause, hvor vi skød ham afsted, og der så han altså afsindigt skarp ud. Fysisk endnu skarpere, og med et pludseligt veludviklet touch på bolden, hvilket i virkeligheden var det eneste han manglede i værktøjskassen.. Der er jo også en grund til, at Sturm Graz på daværende tidspunkt smed 19 mio efter ham. Det gør de ikke på potentiale alene, men også fordi de kunne se, at han kunne bidrage med det samme. Og så meget bedre er vi vel ikke end Sturm..

    Jeg synes vi må være ærlige og kalde det en stor fejl at vi lod ham gå i vinters..

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #1663
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Omkring Højlund, så synes jeg, at der er grund til at være kritisk overfor vores sportslige ledelse.

    Hvis ledelsen ikke kan genkende en ung spiller med potentiale til et salg på +100 mio., når de har ham hver dag på træningsbanen og har fulgt ham på nærmeste hold i ungdomsårene, så er det tæt på uacceptabelt. Det er på ½ år, at han blomstrer, der er ikke tale om et vanskeligt og bumpet forløb på nogle år, hvor det umulige skete.

    I en uge, hvor vi økonomisk må rose ledelsen for at skabe resultater, der beriger klubben med 200 mio. så skal de også have kritik for at misse et oplagt talent, som de fuldstændig fejlvurderede. Og det sidste er lidt bekymrende i et større perspektiv.

    Ja ja, jo jo... Fejzallahu (staveplade), Røjkjær (også staveplade), Brandur, (snart også Roony) og en hel masse andre var jo også store talenter, og dem havde man da gerne solgt for 20+20 mio :-)

    Synes bestemt Højlund viste potentiale, men syntes også det var problematisk han ikke kunne prikke den ind i Superligaen. Og havde han ikke potentiale, havde vi aldrig hevet 20+20 for ham.

    Det er nok ikke nemt at finde den balance i salg/ikke salg.

    Så hamrede Højlund så bare igennem - ligesom Gamboa åbenbart render og er start 11-'er i Bundesligaen nu om dage.

    Man ved sgu aldrig, og ærligt må man da sige at vores vurdering af vores talenter pt går meget godt...

    Men jo da, jeg håber da også PC og co. bruger det som en case de skal lære af. Men større kritik end det (i denne case) synes jeg simpelthen ikke er fair.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 26.08.22 kl. 10:31

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1664
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er altså meget nemt at være bagklog. Rasmus Højlund nåede at spille 459 superliga-minutter for os uden at score et eneste mål. Så scorede han en håndfuld mål, primært mod temmelig svage modstandere, i Conference League. Til sammenligning har Karamoko spillet 114 superliga-minutter, altså omtrent en fjerdedel, mens Babacar har spillet 621 superliga-minutter, men han har så dog også scoret tre mål, uden at det får nogen til at falde ned af nogen stole. Der er virkelig dømt efterrationalisering her.
    Det er supernemt at være bagklog, men der er alligevel en del indlæg på Twitter og andre steder som synes, salget var en dårlig idé allerede dengang. Og hvis du har spillet FM kan du nemt konstatere, at min holdning til Højlunds talent dengang er den samme som det er nu.

  22. #1665
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Spøjst som folk mener at vi har sovet i timen. Personligt synes jeg det kandiderer til en af de bedste handler i FCKs historie. At få 40 mio. for Højlund er helt absurd, og vi havde aldrig fået den pris hvis han var fortsat hos os - for Sturm Graz spiller på en helt anden måde som passer perfekt til Højlund - han passer bare ikke til at spille mod modstandere der pakker sig - han skal have plads.

    Samtidig må vi sige at det er helt absurd at Atalanta vil smide 126 mio.. Til sammenligning gav Dortmund ca. 150 mio. for Haaland fra samme ligas tophold, og hvor han havde ødelagt den fuldstændig med 30 mål (inkl 8 i CL) og den ene rekord efter den anden - og han var ligeledes 19 år. Højlund har ikke engang bevist det halve af Haaland.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  23. De følgende 11 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •