Side 19 af 138 FørsteFørste ... 9161718192021222969119 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Mht de lange kontrakter til ældre spillere. Så er det enormt nemt at være bagklog, men ofte giver kontrakten jo mening når den underskrives. Skal vi skrive med en 30 årig, så ved spilleren godt at det er den sidste kontrakt og det er nu man skal sikre dig i karrierens efterår. Dvs de vil sjældent acceptere 2 årige kontrakter, samtidig er de måske også på toppen af karrieren, så lønnen skal også afspejle det. Som klub kan man vælge ikke at handle k det segment eller man må acceptere de vilkår, hvilket kan betyde en kontrakt som måske er 1 år for langt, men sammenlagt har en god værdi og giver muligheden for en stabil overgang.

    Selvom Bjellands kontrakt er nem at kritisere nu, så glemmer mange at vi signede en rigtig god landsholdspiller i hans bedste alder. Viborg en chance mht hans ben og det gik vel dårligere end forventet. Kvist gav også mening og det er direkte forkert blot at se på det sidste år, hvis Kvist var perfekte for os i 3 år, på tilbagegang år 4, så måtte vi leve med at betale hans “pension” det sidste år (som han endda opgav).

    Boilesen kan man i mine øjne give op til en 4 årig kontrakt uden jeg ville blive nervøs. Han kan sagtens være start 11 i 3 år og en perfekt trup spiller i år 4…

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #272
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Siden jeg bliver rettet af folk med en bedre fodboldhukommelse end jeg selv: så er det også helt rimeligt at bemærke at kontrakten til Kvist var for lang. Jeg bøjer mig. Undskyld til garneren og k@sper.
    Jeg synes, at Kvist var sin løn værd i alle de fire sæsoner (ikke kun de tre som fast mand), jeg omtalte ovenfor, og at det ikke nødvendigvis er spild af penge, at kontrakten indeholder et år hvor spilleren ikke længere er første valg, så længe han kan bidrage med erfaring/kontinuitet/lederegenskaber/kultur. Jeg synes også der er mere oplagte eksempler at tage af end Kvist, men det har nok også gavnet hans eftermæle som fodboldspiller at droppe det femte år, så det vil jeg gå tilbage til at fortrænge.
    Jeg er faktisk at helt samme holdning som dig, nemlig at Kvist var det hele værd også det ekstra år. Jeg nævnte egentlig bare Kvist, fordi det er det navn, som andre oftest hiver frem herinde sammen med Bjelland.

    Jeg mener forøvrigt, at Ståle har nævnt, at Kvist kun ville skrive under hvis kontrakten var så lang, og at han (Ståle) godt vidste det var et til to år for lang. Så kan man diskutere om det er én god fremgangsmåde eller ej. Synes man det ikke, så skal Boile nok heller ikke have en meget lang kontrakt.

  4. #273
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hvornår har der sidst været et vellykket forsøg på at hente en ældre spiller og udstyre dem med en lang kontrakt? Jeg kan ikke huske andre end Wieghorst og N Stockholm way back. Omvendt kan jeg huske Kvist, Elmander, Agger, Kahlenberg, Bjelland, Oviedo, Wilchek, Bengtson og Stadsgaard

    Bendtner, Ndoye og Niko kunne også tælles med hvis vi tager gamle spillere med korte kontrakter.

    Bare kæmpe nej tak til spillere over 30 og lange dyre kontrakter! Boile må ned i løn eller på kort kontrakt. Ellers videre.

  5. #274
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Der er jo ingen, der siger at lønnen SKAL være den samme i hele kontraktperioden.
    Da vi købte Santander, var lønaftalen, at han fik en meget høj løn i de første tre år, mod at han ikke fik en høj løn i de sidste to år. Og det var lavet med en kalkyle om at han skulle sælges efter tre år.

    Man kunne sagtens lave eksempelvis en aftale på 4 år, hvor lønnen er ret høj de første to år, bliver lavere det 3. år, og endnu lavere det 4. år. Og så med indbyggede præstationsbonusser, der kan opveje for lønnedgangen i de to sidste år, hvis man spiller godt og/eller regelmæssigt.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #275
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Der er jo ingen, der siger at lønnen SKAL være den samme i hele kontraktperioden.
    Da vi købte Santander, var lønaftalen, at han fik en meget høj løn i de første tre år, mod at han ikke fik en høj løn i de sidste to år. Og det var lavet med en kalkyle om at han skulle sælges efter tre år.

    Man kunne sagtens lave eksempelvis en aftale på 4 år, hvor lønnen er ret høj de første to år, bliver lavere det 3. år, og endnu lavere det 4. år. Og så med indbyggede præstationsbonusser, der kan opveje for lønnedgangen i de to sidste år, hvis man spiller godt og/eller regelmæssigt.
    Den er bare sværere at overbevise en ældre spiller om, end en ung, der skriver med FCK velvidende at det er et springbræt mod noget større.. I den ældre spillers tilfælde er det den sidste kontrakt i karrieren, og Ståle nævnte selv, at man i disse tilfælde ofte er nødt til at tilbyde et år for meget på kontrakterne, hvis man skal kunne hente den slags spillere hjem - formentlig fordi de ofte har andre og mere økonomisk attraktive muligheder.

    Men altså, man kunne godt tage den samlede lønssum man er villig til at betale, og udbetale en større del af den i starten end i slutningen af kontraktperioden, således at lønbudgettet ikke bliver så hårdt belastet af en spiller, som ikke bidrager sportsligt (måske er det også,det der menes). Men jeg tror det bliver svært bare at reducere den samlede løn i slutningen af kontraktperioden og erstatte den med en præstationsbaseret løn.

  8. #276
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Hvornår har der sidst været et vellykket forsøg på at hente en ældre spiller og udstyre dem med en lang kontrakt? Jeg kan ikke huske andre end Wieghorst og N Stockholm way back. Omvendt kan jeg huske Kvist, Elmander, Agger, Kahlenberg, Bjelland, Oviedo, Wilchek, Bengtson og Stadsgaard

    Bendtner, Ndoye og Niko kunne også tælles med hvis vi tager gamle spillere med korte kontrakter.

    Bare kæmpe nej tak til spillere over 30 og lange dyre kontrakter! Boile må ned i løn eller på kort kontrakt. Ellers videre.
    Ja, for det er jo meget bedre at gamble med store transfersummer på spillere af tvivlsom kvalitet eller hvad? Jeg tør godt garantere, at tabet på kæmpe afskrivninger langt overgår hvad man måtte have betalt for meget for enkelte aldrende spillere.

    Som det nævnes andetsteds i tråden er det let at være bagklog. Men er der noget jeg i hvert fald ikke bebrejder Ståle er det kontrakterne til Bjelland og Kvist. Man tog en chance med Bjelland. Den lykkedes ikke til fulde, men var kraftigt med til at sikre et mesterskab. Og Kvist var pengene mere end rigeligt værd med to mesterskaber og en vellykket CL-kampagne.

    Og går vi endnu længere tilbage var Ståle, Mykland, Allbäck og N'Doye version 2.0 da også helt hæderlige signings eller hvad?

    Endvidere er der endnu et stort argument, der forsvarer en god, lang kontrakt til Boilesen. Han ER allerede i klubben. Han ER allerede en af holdets bedste spillere. Han ER allerede en af de vigtigste spillere internt i truppen.
    Er der noget som i dagens fodbold er vigtige end nogensinde er det kontinuitet. Hvor spillere i dag ofte kun er ganske kort i samme klub, er det en unik mulighed at have spillere i landsholdsklasse som Boilesen og Falk, der
    er parate til at være op mod et årti i samme klub. Det var det der tidligere skabte de store Rosenborg- og Brøndby-hold.

    Og selvfølgelig skal Boilesen ikke ned i løn på en i forvejen ikke prangende kontrakt. Og selvfølgelig er det horribelt overhovedet at komme med et sådant tilbud, ovenikøbet i samme periode som man bænker ham.

    Og selvfølgelig har Boilesen brug for noget sikkerhed. Han er 30 år, 31 når kontrakten udløber. Han har barn der snart skal starte i skole og kan naturligvis ikke stå i en fuldstændig tom situation om et år eller to.

    Det kan sagtens tænkes, at det evt. sidste år på en lang kontrakt måske bliver for 'dyr'. Men så har han formentlig allerede til den tid så rigeligt tjent sig selv hjem.

    Og hvad tror folk ikke, at en Thelander skal have i løn? Og ham ville PC endda betale transfersum for. Så klinger det ærlig talt lidt hult, når man ikke vil belønne en af truppens vigtigste spillere med en god forlængelse.


  9. #277
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Og går vi endnu længere tilbage var Ståle, Mykland, Allbäck og N'Doye version 2.0 da også helt hæderlige signings eller hvad?
    Ståle? han fik kun 15 kampe inden han stoppede pga. hjerteproblemer
    Øvre C'er

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #278
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Men altså, man kunne godt tage den samlede lønssum man er villig til at betale, og udbetale en større del af den i starten end i slutningen af kontraktperioden, således at lønbudgettet ikke bliver så hårdt belastet af en spiller, som ikke bidrager sportsligt (måske er det også det, der menes). Men jeg tror det bliver svært bare at reducere den samlede løn i slutningen af kontraktperioden og erstatte den med en præstationsbaseret løn.
    Det er det, der menes.
    Lad os antage, at man tilbyder en spiller på ca. 30 år en 4-årig kontrakt, og at spilleren ønsker en årsløn for hele perioden på 6 mio. kr. (24 mio. kr. i alt), men man er kun villig til at give ham en årsløn på 4,5 mio. (18 mio. kr. i alt), fordi man ikke ved, hvordan spillerens niveau er til sidst i kontrakten. Lex Bjelland, Kvist, osv.

    Så kunne man tilbyde spilleren en årsløn på 6 mio. kr. de to første år, en årsløn på 4 mio. på 3. år og 2 mio. det sidste år. Men hvor spilleren via præstationsbonusser på 3. og 4. år vil kunne nå op på den ønskede årsløn. Hvis spilleren stadig har niveauet til sidst, kan klubben udskyde at investere i en ny spiller, med alt hvad det indebærer af transfersum, sign-on fee, løn, osv., og hvis spilleren ikke længere har niveauet til sidst, så er det ikke så mange lønkroner igen, der sidder udenfor i perioden.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #279
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Ståle? han fik kun 15 kampe inden han stoppede pga. hjerteproblemer
    Han var outstanding.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #280
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Han var outstanding.
    Den var så lige til "ord der irriterer"-tråden, men ellers har du ret.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #281
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Hvornår har der sidst været et vellykket forsøg på at hente en ældre spiller og udstyre dem med en lang kontrakt? Jeg kan ikke huske andre end Wieghorst og N Stockholm way back. Omvendt kan jeg huske Kvist, Elmander, Agger, Kahlenberg, Bjelland, Oviedo, Wilchek, Bengtson og Stadsgaard

    Bendtner, Ndoye og Niko kunne også tælles med hvis vi tager gamle spillere med korte kontrakter.

    Bare kæmpe nej tak til spillere over 30 og lange dyre kontrakter! Boile må ned i løn eller på kort kontrakt. Ellers videre.
    Undskyld, men hvordan kommer N’Doye med i den gruppe…?

    Zan


  18. #282
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Efter at have scoret to mål på det seneste, heraf et ret afgørende mål i kampen om oprykning, så overvejer HSV nu at beholde Mikkel Kaufmann efter endt lejeophold.
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ikkel-kaufmann
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #283
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Efter at have scoret to mål på det seneste, heraf et ret afgørende mål i kampen om oprykning, så overvejer HSV nu at beholde Mikkel Kaufmann efter endt lejeophold.
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ikkel-kaufmann
    uanset hvad, så håber jeg han får lidt vind i sejlene. Føler han blev gjort til syndebuk for den dårlige periode under Ståle.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #284
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    uanset hvad, så håber jeg han får lidt vind i sejlene. Føler han blev gjort til syndebuk for den dårlige periode under Ståle.
    Helt enig. Der er ikke nogen tvivl om, at vi gav for mange penge for ham, men jeg synes virkelig hans fight var fed og han har nogle kvaliteter, som bestemt kan bruges. Ville ønske han slog til hos os, men det er nok bedst for ham at komme videre, da han ikke passer vildt godt ind i vores nuværende system.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #285
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hvad synes folk om Viktor Claesson? På transfermarkt står der "Contract option: both parties 2 years". Selvom han ikke altid har været overlegen, synes jeg godt, man kan se, at han er en topspiller. Jeg vil være meget glad for at have ham i en CL/EL-kampagne f.eks. Nogen med mere info om kontraktsituationen eller holdninger til ham?

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •