Side 6 af 138 FørsteFørste ... 34567891656106 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    han var med til seneste landsholdssamling her. Sad på bænken mod Polen men spillede 60 min mod Tjekkiet.
    Så nok ikke helt rusten. Men vil godt tro han sagtens kan nå at bidrage. Nok ikke fra dag 1 dog
    Det er så også de eneste minutter, han har spillet siden 12. december. At han får en landskamp siger nok mere om de svenske alternativer på venstre kant end hans kampform. Men tja, måske...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    4

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Men kan han overhovedet hentes nu? Ifølge Divisionsforeningens cirkulære kan der kun gives dispensation til "arbejdsløse kontraktspillere", hvilket er "Kontraktspillere i ukrainske og russiske fodboldklubber, jf. FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players Annexe 7, Art. 1, der enten automatisk får suspenderet eller ensidigt suspenderer deres spillerkontrakt, jf. FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players Annexe 7, Art. 2 og 3."

    Claesson har ophævet sin kontrakt. Så er han vel ikke en arbejdsløs kontraktspiller? Der står også, at kontrakten kun kan indgås frem til 30/6 2022.

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af peter99 Se meddelelser

    Claesson har ophævet sin kontrakt. Så er han vel ikke en arbejdsløs kontraktspiller? Der står også, at kontrakten kun kan indgås frem til 30/6 2022.
    Han kan ophæve kontrakten fra nu til 30. juni efter samme regler som alle andre – og skifte til en anden klub. At kontrakten er ophævet betyder, at han i realiteten er arbejdsløs indtil 30. juni.

    Den eneste forskel er, at de fleste andres kontrakter i Rusland træder i kraft igen 1. juli, mens han er kontraktløs, ikke vender tilbage til Krasnodar (eller hvor det var) og allerede nu kan forhandle en ny på plads fra den dato. Eller vente, hvis det passer ham bedre :-)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    4

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Er du helt sikker? Det er altså ikke det, der står i cirkulæret. Der står ret klart, at det kun gælder de spillere, som har fået suspenderet deres kontrakter efter FIFA nye regler. Det har Claesson jo ikke? Men. Vi må gå ud fra, at FC har styr på reglerne, hvis de henter ham.

    https://divisionsforeningen.dk/wp-co...r-Endelig-.pdf

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af peter99 Se meddelelser
    Er du helt sikker? Det er altså ikke det, der står i cirkulæret. Der står ret klart, at det kun gælder de spillere, som har fået suspenderet deres kontrakter efter FIFA nye regler. Det har Claesson jo ikke? Men. Vi må gå ud fra, at FC har styr på reglerne, hvis de henter ham.

    https://divisionsforeningen.dk/wp-co...r-Endelig-.pdf
    I følge Claessons Wikipedia-side blev hans kontrakt suspenderet 3. marts som følge af reglen. To dage senere blev kontrakten så ophævet, da han jo de facto var færdig i Krasnodar, fordi den alligevel udløb til sommer. Man må formode, at han dermed kan skifte til en anden klub nu. Ellers var det i hvert fald rigtig dumt af ham at få kontrakten ophævet frem for bare at lade den løbe ud...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ellers var det i hvert fald rigtig dumt af ham at få kontrakten ophævet frem for bare at lade den løbe ud...
    Ja, det ville da i høj grad undre mig, hvis han fik sin kontrakt ophævet med en særlig aftale om, at det ikke skulle omfattes af særreglen om et øjeblikkeligt skifte ;-) Umiddelbart ser det da også ud til, at hvis blot man har sagt "jeg smutter", er man omfattet af denne regel i perioden frem til 30/6.

    Foreign players and coaches will have the right to unilaterally suspend their employment contracts with the clubs in question until the end of the season in Russia (30 June 2022).
    Players and coaches will be considered out of contract until 30 June 2022 and will therefore be at liberty to sign a contract with another club without facing consequences of any kind.

  9. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Har drømt om Claesson længe og også ævlet om ham herinde mange gange. Måske læser PC med. Han er altså på en hylde, vi normalt slet ikke kan hente fra. Vil være en regulær drømmesigning!

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #83
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Har drømt om Claesson længe og også ævlet om ham herinde mange gange. Måske læser PC med. Han er altså på en hylde, vi normalt slet ikke kan hente fra. Vil være en regulær drømmesigning!
    Jeg må indrømme, at jeg ikke kender Claesson af meget mere end af navn. Men jeg undrer mig lidt over, hvorfor en spiller, der skulle være SÅ god, kun har spillet i Sverige og Rusland. Kan du pege mig i retning af nogle highlights, der belyser hvorfor han er en drømmesigning, vi normalt ikke ville kunne få fat i?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. #84
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jeg kender heller ikke meget til ham, andet end hvad jeg har set ham spille for Svergie et par gange. Spurgte en russisk ven som følger meget med i ligaen, og han var noget overrasket over at der ikke var en større klub og liga som ville have ham. Lyder lidt skørt med så mange kanter, men jeg brokker mig ikke. Men værd at bemærke han også før har gjort sig centralt i banen i Allsvenskan, måske ser man ham også som en erstatning efter Pep Biel til sommer?
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men jeg undrer mig lidt over, hvorfor en spiller, der skulle være SÅ god, kun har spillet i Sverige og Rusland.
    Jeg ved det ikke, men jeg vil tro, at det er en blanding af
    - fremskreden alder. Han kom først til Rusland som 24/25 årig.
    - sikkert en fed løn i Rusland.
    - han var skadet hele 19-20 sæsonen

    Jeg kender ikke Claesson specielt godt, men jeg noterede mig godt at han var ledig, da "Russerne" blev frigivet. Jeg troede personligt bare ikke, at han var interesseret i os eller for den sags skyld os i ham, da han primært er kantspiller. Men som fast spiller i Krasnodar og også i perioder på landsholdet, så er jeg enig med OP i, at det er nok er en spiller, som vi normalt ikke vil kunne tiltrække både pga niveau, men nok især pga løn.
    Jeg håber den holder, da han bør kunne komme ind og løfte os lidt. Alt skal sættes ind på guldet og så må vi (holdet) klare en periode med alt for mange kantspillere.

  15. #86
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jeg undrer mig lidt over bekymringerne. Victor Claesson er en spiller på niveau med Falk, og han kan spille alle offensive pladser, hvor han dog er bedst på venstrekanten eller som Pep. Han vil være genial at få ind, og kan det blive med en mulig option, så har vi en oplagt erstatning for Pep til sommer. Reelt set er det rettidig omhu, en appelsin i PC's turban og en uventet overscoring på en og samme tid. Jeg er fan!

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #87
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg undrer mig lidt over bekymringerne. Victor Claesson er en spiller på niveau med Falk, og han kan spille alle offensive pladser, hvor han dog er bedst på venstrekanten eller som Pep. Han vil være genial at få ind, og kan det blive med en mulig option, så har vi en oplagt erstatning for Pep til sommer. Reelt set er det rettidig omhu, en appelsin i PC's turban og en uventet overscoring på en og samme tid. Jeg er fan!
    Jeg er ikke bekymret. Jeg spørger bare nysgerrigt, fordi jeg ikke kender særlig meget til ham. Og hvis han også kan spille centralt, gør det ham jo bestemt endnu mere brugbar. Især hvis det ikke blot er de næste ti kampe, vi har ham i. Og hvis vi altså overhovedet får ham. Den fede dame har jo ikke sunget endnu. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #88
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er ikke bekymret. Jeg spørger bare nysgerrigt, fordi jeg ikke kender særlig meget til ham. Og hvis han også kan spille centralt, gør det ham jo bestemt endnu mere brugbar. Især hvis det ikke blot er de næste ti kampe, vi har ham i. Og hvis vi altså overhovedet får ham. Den fede dame har jo ikke sunget endnu. :-)
    Nu var det ikke nødvendigvis dig jeg henvendte mig til, men mere en generel betragtning, efter jeg har læst indlæg her, på bold og på FB. Det er min holdning, at FCK altid bør hente de bedst mulige spillere, og VC er i mine øjne helt på niveau med Falk, det skal PC hente hvis han kan, alt andet er useriøst.

  20. #89
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    58

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er så også de eneste minutter, han har spillet siden 12. december. At han får en landskamp siger nok mere om de svenske alternativer på venstre kant end hans kampform. Men tja, måske...
    De svenske alternativer til kanten er nu ret fine. Mod Polen spillede:
    Emil Forsberg - RB Leipzig og vel en af de største profiler under EM
    Dejan Kulusevski - Forholdsvis fast mand i Juventus i de sidste to sæsoner og gået direkte ind på holdet i Tottenham i denne sæson
    Anthony Elanga - Spilletid i alle 14 kampe for Manchester United i 2022 og startet i de 6.

    Mod Tjekkiet - hvor vores (måske) nye ven spillede 60 minutter fra start - så spillede Kululevski på toppen og Elanga startede på bænken.


  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Ja, det ville da i høj grad undre mig, hvis han fik sin kontrakt ophævet med en særlig aftale om, at det ikke skulle omfattes af særreglen om et øjeblikkeligt skifte ;-) Umiddelbart ser det da også ud til, at hvis blot man har sagt "jeg smutter", er man omfattet af denne regel i perioden frem til 30/6.

    Men måske et fint spørgsmål om han kan blive registreret i Danmark. Som det nævnes længere oppe skriver Divisionsforeningen i Bilag til Cirkulære nr. 12 Overgangsperioder og tredjemandsrettighedere:

    Følgende spillere skal betragtes som arbejdsløse kontraktspillere omfattet af cirkulærets § 3.1.A:
    Kontraktspillere i ukrainske og russiske fodboldklubber, jf. FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players Annexe 7, Art. 1, der enten automatisk får suspenderet eller ensidigt suspenderer deres spillerkontrakt, jf. FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players Annexe 7, Art. 2 og 3.
    Men så vidt jeg kan se omhandler FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players Annexe 7 kun spillere der midlertidigt får suspenderet deres kontrakt i Rusland, her punkt 3.1:

    Notwithstanding the provisions of these regulations and unless otherwise agreed between the parties, a contract of an international dimension between a player or a coach and a club affiliated to the FUR can be unilaterally suspended until 30 June 2022 by the player or the coach, provided that a mutual agreement with the club could not be reached before or on 10 March 2022.
    Hvor tager jeg fejl for Divisionsforeningen vel ikke glemt muligheden for at spillere ville ophæve deres kontrakter i Rusland permanent (som tilladt af FIFA) i deres bilag til cirkulære nr. 12?
    Sidst redigeret af filibuster : 30.03.22 kl. 19:41

Side 6 af 138 FørsteFørste ... 34567891656106 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •