Side 7 af 138 FørsteFørste ... 456789101757107 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Så blev den officiel
    https://www.fck.dk/nyhed/viktor-clae...en-af-saesonen

    der står samtidig at han er spilleberettiget når vi møder AaB på søndag

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Men måske et fint spørgsmål om han kan blive registreret i Danmark. Som det nævnes længere oppe skriver Divisionsforeningen i Bilag til Cirkulære nr. 12 Overgangsperioder og tredjemandsrettighedere:



    Men så vidt jeg kan se omhandler FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players Annexe 7 kun spillere der midlertidigt får suspenderet deres kontrakt i Rusland, her punkt 3.1:



    Hvor tager jeg fejl for Divisionsforeningen vel ikke glemt muligheden for at spillere ville ophæve deres kontrakter i Rusland permanent (som tilladt af FIFA) i deres bilag til cirkulære nr. 12?
    Såfremt kontrakten helt er ophævet, så hører Claesson vel ikke under den nye ordning, der gælder for de midlertidigt suspenderede kontrakter. Så kræver det dispensation fra Divisionsforeningen, hvilket man må formode er sket.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Ja, ellers kan den slags koste point og mesterskab på skrivebordet.
    https://www.bt.dk/superligaen/kunsti...lovlig-spiller
    Forhåbentligt har man med Babacar sagen i conf.l. lært noget.

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Ja, ellers kan den slags koste point og mesterskab på skrivebordet.
    https://www.bt.dk/superligaen/kunsti...lovlig-spiller
    Forhåbentligt har man med Babacar sagen i conf.l. lært noget.
    den frygter jeg også. Men det ville være dumt hvis han ikke også måtte skrive kontrakt da de jo kunne lade være med at ophæve. Vi krydser for der er helt styr på det så vi ikke taberdømmes en kamp på sådan en fejl

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    4

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Det virker altså lidt underligt, hvis vi skulle have fået dispensation oveni en dispensation? Viktor Claesson fik suspenderet sin kontrakt den 3/3 og fik den så endeligt ophævet den 5/3. Det skyldes jo nok, at han havde kontraktudløb til sommer. FIFA særlige dispensationsregler kom først den 7/3. Så han opfylder altså ikke Divisionsforeningen cirkulære. I hvert fald ikke hvis man går efter ordlyden. Det er selvfølgelig en teknikalitet, da ophævelse og suspendering havde været den samme i Claessons situation. Men det skulle da ikke undre mig, at de øvrige klubber kunne finde på af klage over dette.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af peter99 Se meddelelser
    Det virker altså lidt underligt, hvis vi skulle have fået dispensation oveni en dispensation? Viktor Claesson fik suspenderet sin kontrakt den 3/3 og fik den så endeligt ophævet den 5/3. Det skyldes jo nok, at han havde kontraktudløb til sommer. FIFA særlige dispensationsregler kom først den 7/3. Så han opfylder altså ikke Divisionsforeningen cirkulære. I hvert fald ikke hvis man går efter ordlyden. Det er selvfølgelig en teknikalitet, da ophævelse og suspendering havde været den samme i Claessons situation. Men det skulle da ikke undre mig, at de øvrige klubber kunne finde på af klage over dette.
    Hvad skulle de klage over? Spilleren er - som du selv skriver - kontraktløs.

    En spiller må godt handles uden for et transfervindue. Det afgørende er, at en spiller ikke kan registreres og starte arbejdet hos sin nye arbejdsgiver uden for vinduet. Det gælder dog ikke kontraktløse spillere. Står man uden kontrakt, kan man skifte til en klub på alle tidspunkter af året.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    4

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Hvad skulle de klage over? Spilleren er - som du selv skriver - kontraktløs.
    Du må kun registrere kontraktløse spillere, hvis deres kontrakt er udløbet/ophævet inden udgangen af et transfervindue.

    Fra reglerne: "En tidligere kontraktspiller, hvis kontrakt er udløbet eller ophævet inden udgangen af en overgangsperiode, kan ansøge Divisionsforeningens administration om dispensation til at foretage skifte til en dansk klub som kontraktspiller (og altså i den forbindelse indgå en spillerkontrakt) uden hensyn til bestemmelserne om overgangsperioder i § 2"

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Forventer man at han indgår i startopstillingen i denne sæson, eller får han forårssæsonen til at spille sig varm efter en periode i Rusland uden så meget spilletid?

    Der er så sandeligt kø til pladserne på kanten, og det er uden at medregne Singh i ligningen.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Forventer man at han indgår i startopstillingen i denne sæson, eller får han forårssæsonen til at spille sig varm efter en periode i Rusland uden så meget spilletid?

    Der er så sandeligt kø til pladserne på kanten, og det er uden at medregne Singh i ligningen.
    Jeg ved ikke, om man som sådan forventer noget. Men man håber vel, at manden forholdsvis hurtigt kan ramme sit normale niveau og dermed gøre en forskel i slutspillet. Han har stort set ikke spillet i Rusland i 2022 pga sen ligastart og krig, men han startede vist i Sveriges landskamp mod Tjekkiet, så helt væk er han forhåbentlig ikke.

    Jeg ser dette som yderligere et sats på guldet med en forholdsvis lille risiko (en pæn løn et par måneder), men med en ret stor upside (hvis han kan ramme sit niveau). Han forstærker (forhåbentlig) venstre kant, hvor hverken Bøving eller Mukairu for alvor har brændt banen af en i en serie af kampe. Selv hvis han ikke når at ramme topform, så kan han måske smitte positivt af til træning med professionalisme og erfaring, som spillere som Bøving, Mukairu, Amoo og Roony forhåbentlig kan lære lidt af.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke, om man som sådan forventer noget. Men man håber vel, at manden forholdsvis hurtigt kan ramme sit normale niveau og dermed gøre en forskel i slutspillet. Han har stort set ikke spillet i Rusland i 2022 pga sen ligastart og krig, men han startede vist i Sveriges landskamp mod Tjekkiet, så helt væk er han forhåbentlig ikke.

    Jeg ser dette som yderligere et sats på guldet med en forholdsvis lille risiko (en pæn løn et par måneder), men med en ret stor upside (hvis han kan ramme sit niveau). Han forstærker (forhåbentlig) venstre kant, hvor hverken Bøving eller Mukairu for alvor har brændt banen af en i en serie af kampe. Selv hvis han ikke når at ramme topform, så kan han måske smitte positivt af til træning med professionalisme og erfaring, som spillere som Bøving, Mukairu, Amoo og Roony forhåbentlig kan lære lidt af.
    Enig. Den signing er ren Win Win.

    Hvor er det da dejligt vi endelig står med en stor og bred trup kontra det skades lazarat vi så ofte efterhånden har været vant til. JT har et luksus problem og det dejligt. Men der er så hellere ingen undskyldninger mere, hvis han ikke hiver guldet hjem i år.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Enig. Den signing er ren Win Win.

    Hvor er det da dejligt vi endelig står med en stor og bred trup kontra det skades lazarat vi så ofte efterhånden har været vant til. JT har et luksus problem og det dejligt. Men der er så hellere ingen undskyldninger mere, hvis han ikke hiver guldet hjem i år.
    Jeg forstår sagtens købet. Nogle muligheder skal bare gribes, men helt generelt bekymre det mig at vi også lang tid har haft en skæv trupsammensætning og et eller andet siger mig at AGF tidligere også havde samme problem.

    Vi har for mange offensive spillere og mangler helt vildt en venstre back og en central forsvarsspiller. Man skal ikke købe bare for at købe og pt kunne truppen godt være uden
    - Singh
    - Ankersen
    - Baldursson
    - Amoo (sæt gerne en anden kantspiller ind - synes bare han er den dårligste pt)
    - Karamoko (igen - skift bare med den i mindst kan lide)

    og er man hård, så kunne vi også klare os uden
    - Haraldsson og en af vores spillere til venstre kant

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg forstår sagtens købet. Nogle muligheder skal bare gribes, men helt generelt bekymre det mig at vi også lang tid har haft en skæv trupsammensætning og et eller andet siger mig at AGF tidligere også havde samme problem.

    Vi har for mange offensive spillere og mangler helt vildt en venstre back og en central forsvarsspiller. Man skal ikke købe bare for at købe og pt kunne truppen godt være uden
    - Singh
    - Ankersen
    - Baldursson
    - Amoo (sæt gerne en anden kantspiller ind - synes bare han er den dårligste pt)
    - Karamoko (igen - skift bare med den i mindst kan lide)

    og er man hård, så kunne vi også klare os uden
    - Haraldsson og en af vores spillere til venstre kant
    En trupsammensætning skal selvfølgelig ikke være skæv, men det er vores vel heller ikke særlig meget nu? Den er vel primært lidt for stor på enkelte pladser (angriber og venstre kant) og her er Nico på leje og Claesson pt. kun til sommer, imens Singh nok er afskrevet. Venstre back er ok dækket ind med VK, Oviedo er her stadig og både Diks og Jelert kan spille pladsen. I den centrale forsvar er vi også pt. 4, hvilket er rigeligt for resten af sæsonen. Så må man lave de små justeringer til sommer alt efter hvad der sker med Vavro, Nico, Claesson og hvem der ellers kan forsvinde.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Jeg synes også, det er til at leve med, at truppen på papiret er en håndfuld spillere for stor, fordi det kun er en halvsæson. Det giver ekstra gardering på de pladser, hvor hele besætningen er ny og dermed først skal spilles ind, og så kan de hårde beslutninger tages til sommer, når trænerne har haft et halvt år til at se spillerne an. Og som k@sper nævner, er flere spillere her (foreløbigt) kun indtil sommer. Det gælder jo også Baldursson, hvis manglende spilletid man derfor ikke behøver at bekymre sig voldsomt over.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg synes også, det er til at leve med, at truppen på papiret er en håndfuld spillere for stor, fordi det kun er en halvsæson. Det giver ekstra gardering på de pladser, hvor hele besætningen er ny og dermed først skal spilles ind, og så kan de hårde beslutninger tages til sommer, når trænerne har haft et halvt år til at se spillerne an. Og som k@sper nævner, er flere spillere her (foreløbigt) kun indtil sommer. Det gælder jo også Baldursson, hvis manglende spilletid man derfor ikke behøver at bekymre sig voldsomt over.
    Men før det var det jo også bare en halvsæson med 4 målmænd, 3 venstre backs og 3 højre backs. Nu 14 midtbanespillere

    Igen - jeg er ikke ked af vi har skrevet med ham, jeg er ikke ked af at vi til tider har en lidt bred trup. PC blev sat til at rydde op i truppen og jeg kunne godt tænke mig en lidt bedre sammensætning. Hvis følgende forsvandt, så ville ingen rigtigt blive bekymret:

    Kalle
    Oviedo
    Lund Jensen
    Ankersen
    Marius
    Singh
    Baldursson

    Hvis jeg så er lidt hård, så kunne vi endda undvære
    Amoo
    Lerager
    NJ
    Haraldsson (ham kan jeg rigtig godt lide, men han spiller ikke meget).

    Det er altså for mange i en trup, som man kan stille spørgsmålstegn ved

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #105
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Haraldsson (ham kan jeg rigtig godt lide, men han spiller ikke meget).
    Han har været skadet, så svært at spille. Han havde helt sikkert fået spilletid mod PSV.

  26. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •