Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
87. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    69 79.31%
  • Uafgjort

    10 11.49%
  • OB vinder

    8 9.20%
Side 6 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 110

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Det handler om at have tålmodighed med dette her hold og indse der godt kan gå en del kampe før holdet rigtigt sætter sig og vi får relationerne på plads. Det er vigtigt at tænke på at holdet ikke haft mange kampe i optakten, hvor spillerne har spillet sammen. Vel næsten kun 1. halvleg imod Zenit. Så vi må være glade for alle de point vi får og forvente der kommer til at være rotation indtil start-11'eren sætter sig. Værd at bemærke er også at det er nemmere for en falk, mukario og babacar til at shine når modstanderen er kørt trætte. Denne kamp bliver vundet på en bred trup. Det kan blive meget afgørende jo længere vi kommer hen i sæsonen.
    mmhjaaa, men ret beset har de fleste fra start-elleveren i går vel spillet en del kampe sammen? Vi har skiftet Wind ud med NJ og Vavro ind for Khocholava, men ellers er det vel som vi sluttede efteråret?
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    852

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Vavro skal simpelthen hyldes for sin indsats, i går. Han var alle vegne, og kommer virkelig i vejen for meget. Hans raids i højresiden, som i øvrigt kaster et mål af sig, er jo helt vilde og efterlader fynboerne i panik. - Til det skal selvfølgelig kommenteres, at hvis det går galt, vil det kaldes hovedrystende åndssvagt. Sikken vilje!

    Hvis det der er en rusten Vavro, uden spilletid, så glæder jeg mig fandme til han kommer i form. :-)


  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg var også en af dem, der var skeptisk ved Ekdal-idéen - i hvert fald hvis den økonomisk forhindrede andre forstærkninger. Men min skepsis har aldrig handlet om, at Stage/Lerager var en god løsning på den centrale midtbane. Min tanke var derimod, at en af de to godt ville kunne udfylde Zecas rolle (ikke nødvendigvis på Zecas facon, men som en defensiv oprydder) ved siden af Falk (eller Johannesson, når Falk skal spares). Stage/Lerager-kombinationen er formentlig kun brugbar mod klart stærkere hold i Europa - men selv da vil Falk være at foretrække.
    Jeg tror også vi har værktøjerne til at kunne løse det med Falk/johannesson/Biel. Det skal bare ikke være med Lerager/Stage. En ting er kampen i går, men jeg mindes også at have set den kombination tidligere på sæsonen, hvor det også var skidt. Jeg håber bare JT og træner teamet tager det seriøst og får det ændret fremover da det virkelig er en kritisk position på banen.

    Det helt store spørgsmål jeg har er, hvor klar er Falk egentlig?. Han så noget shaky ud da han kom på banen. Når han at finde et stabilt niveau?.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    897

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Vi skal vel også overveje, om Isak og Amoo kan leve med tribunen. En meget bred trup = oversiddere hver gang. Når Diks retur ryger Jelert jo nok ud. Der skal plejes lidt mandskab dette forår. Må håbe der ikke kommer for mange skader - igen ;-) Eller håbe, så alle kan være glade!

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,080

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Vi skal vel også overveje, om Isak og Amoo kan leve med tribunen. En meget bred trup = oversiddere hver gang. Når Diks retur ryger Jelert jo nok ud. Der skal plejes lidt mandskab dette forår. Må håbe der ikke kommer for mange skader - igen ;-) Eller håbe, så alle kan være glade!
    Nu behøver vi jo ikke at male fanden på væggen allerede...

    Ifølge Jess Thorup skyldes det, at begge spillere døjer med forskellige efterslæb, ligesom de indgår i en skarp konkurrence om spilletid.

    - Isak lå det meste af træningslejren med corona og derfor har han et lille efterslæb. Men han er også oppe imod Jens Stage, Lukas Lerager og Rasmus Falk, som vel er tre af de bedste centrale spillere i ligaen.

    - Så det er naturligt for mig. Ikke at han ikke er med fremme, men han er tæt på. Han gør det godt og scorede to mål i vores seneste testkamp, men der er bare hård konkurrence, siger Thorup om den 18-årige islænding og fortsætter om Amoo:

    - Amoo kom lidt sent og fra ferie, så han har haft lidt efterslæb på det fysiske, og han spillede kun en testkamp. Så vi er ved at bygge ham op, og han spiller forhåbentligt 90 minutter med reserverne, så vi kan se, hvor han er rent fysisk, og så er det op til ham at presse sig på.


    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ar-efterslaeb/

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Er vild med det her citat fra Babacar til Ekstra Bladet:

    "Jeg sagde til ham (Roony), at han ikke skulle løbe. Vi fører, så han skulle ikke løbe. Gå stille og roligt ud. Det er nemt nok: Hvis du vil vinde, så lad være med at løbe. Forbliv rolig, haha."

    - og så er han glad for sin nye (smukke) sang:

    "Den er meget smuk. Det er en god sang. Jeg er glad. Det er min første kamp her, og jeg kunne høre mit navn blive sunget. Det er utroligt. Jeg vil give dem kærligheden tilbage ved at score mål."

    What's not to like? Jeg tror, han bliver den vildeste fan-darling!

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...vevrag/9139862
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    897

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Nu behøver vi jo ikke at male fanden på væggen allerede...

    Ifølge Jess Thorup skyldes det, at begge spillere døjer med forskellige efterslæb, ligesom de indgår i en skarp konkurrence om spilletid.

    - Isak lå det meste af træningslejren med corona og derfor har han et lille efterslæb. Men han er også oppe imod Jens Stage, Lukas Lerager og Rasmus Falk, som vel er tre af de bedste centrale spillere i ligaen.

    - Så det er naturligt for mig. Ikke at han ikke er med fremme, men han er tæt på. Han gør det godt og scorede to mål i vores seneste testkamp, men der er bare hård konkurrence, siger Thorup om den 18-årige islænding og fortsætter om Amoo:

    - Amoo kom lidt sent og fra ferie, så han har haft lidt efterslæb på det fysiske, og han spillede kun en testkamp. Så vi er ved at bygge ham op, og han spiller forhåbentligt 90 minutter med reserverne, så vi kan se, hvor han er rent fysisk, og så er det op til ham at presse sig på.


    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ar-efterslaeb/
    Tak for opklaring - har ikke læst på bold.dk :)

  11. #83
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,542

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Stage/Lerager-kombinationen er formentlig kun brugbar mod klart stærkere hold i Europa - men selv da vil Falk være at foretrække.
    Jeg forstår ikke helt den her ide om, at Stage og Lerager skulle være et godt makkerpar til kampe, hvor vi forventes at komme under pres. Jeg hørte den også på tv i går, hvor et af oraklerne nævnte, at det ville blive for offensivt med Falk på banen, men at han kunne få kampe med de dårligere hold (uagtet deres præstation i går ligger OB på 9. pladsen - hvor meget dårligere kan den forventede modstand blive?).

    Stage og Lerager sammen centralt fungerer ikke. De ligner hinanden for meget. Ingen af dem har en specielt god teknik. Ingen af dem er gode til at skabe spillet. Og ingen af dem er fremragende defensivt. Dvs. de er ikke er gode erstatninger for hverken Falk eller Zeca.

    Jeg ved ikke, om Ekdal var svaret på vores kvaler, men i min verden havde det givet rigtig god mening at hente en defensiv midtbanespiller.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg forstår ikke helt den her ide om, at Stage og Lerager skulle være et godt makkerpar til kampe, hvor vi forventes at komme under pres. Jeg hørte den også på tv i går, hvor et af oraklerne nævnte, at det ville blive for offensivt med Falk på banen, men at han kunne få kampe med de dårligere hold (uagtet deres præstation i går ligger OB på 9. pladsen - hvor meget dårligere kan den forventede modstand blive?).

    Stage og Lerager sammen centralt fungerer ikke. De ligner hinanden for meget. Ingen af dem har en specielt god teknik. Ingen af dem er gode til at skabe spillet. Og ingen af dem er fremragende defensivt. Dvs. de er ikke er gode erstatninger for hverken Falk eller Zeca.

    Jeg ved ikke, om Ekdal var svaret på vores kvaler, men i min verden havde det givet rigtig god mening at hente en defensiv midtbanespiller.
    Som jeg nævner, foretrækker jeg skam også Falk som den ene midtbanespiller mod bedre hold. Min pointe er bare, at Stage/Leragers manglende offensive og tekniske kvaliteter er en mindre belastning i kampe, hvor vi ikke kan forventes at kunne kreere ret meget og snarere skal leve på omstillinger.

    Men i kampe mod dårligere eller jævnbyrdige hold, hvilket er langt størsteparten af vores kampe, er jeg rimeligt tryg ved, at midtbanen kan fungere fint med Falk ved siden af en af de to.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,557

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Vavro skal simpelthen hyldes for sin indsats, i går. Han var alle vegne, og kommer virkelig i vejen for meget. Hans raids i højresiden, som i øvrigt kaster et mål af sig, er jo helt vilde og efterlader fynboerne i panik. - Til det skal selvfølgelig kommenteres, at hvis det går galt, vil det kaldes hovedrystende åndssvagt. Sikken vilje!
    Helt enig. Det var helt sjovt at se OB'erne ikke ANEDE hvad de lige skulle gøre i de situationer :-)

    Det ene "trick" ville selvfølgelig have en kortvarig effekt, for det lærer modstanderen nok ret hurtigt at håndtere, men det viser også bare, hvor lidt der nogle gange skal til for at overraske en modstander. Og hvis man selv træner lidt i hvordan man skal bakke op for hinanden i sådanne situationer, så synes jeg egentlig, at det er mærkeligt, at man ser så få af den slags helt-ude-af-position aktioner generelt i Superligaen.

    Men hey, jeg er jo så også prototypen på en mandagstræner, der i bund og grund ved ret lidt om taktik :-D
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Helt enig. Det var helt sjovt at se OB'erne ikke ANEDE hvad de lige skulle gøre i de situationer :-)

    Det ene "trick" ville selvfølgelig have en kortvarig effekt, for det lærer modstanderen nok ret hurtigt at håndtere, men det viser også bare, hvor lidt der nogle gange skal til for at overraske en modstander. Og hvis man selv træner lidt i hvordan man skal bakke op for hinanden i sådanne situationer, så synes jeg egentlig, at det er mærkeligt, at man ser så få af den slags helt-ude-af-position aktioner generelt i Superligaen.

    Men hey, jeg er jo så også prototypen på en mandagstræner, der i bund og grund ved ret lidt om taktik :-D
    Udover de konkrete situationer, hvor Vavro skabte åbninger ved at bryde med sin rolle, var det bedste ved det IMO, at han forsøgte at vække sine stillestående holdkammerater og banke noget initiativ ind i dem. Det var jo nærmest en direkte "Ankersen, nu skal jeg fandeme vise dig, hvad du skal gøre derude, når du nu ikke kan finde ud af det!"-besked.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Jeg er meget skuffet over kampen i går. Resultatet var perfekt, men selve gennemførelsen af kampen harmonerer bare overhovedet ikke med min opfattelse af FCK og den selvforståelse, som jeg synes, at der skal ligge i så stor en klub.

    Som JT selv udtrykker vores spillestil, så dominerer vi kampene fra et kompakt udgangspunkt – altså parkerer bussen og opspillet består af lange bolde langt op modstandernes halvdel.

    Centralt stiller vi med et ’tonser-hold’. En del af forklaringen på de mange lange bolde er, at Stage og Lerager er så dårlige på bolden, at vi ikke kan spille bolden op midt igennem banen og vores startende kanter er underlegne på 50/50-duelbolde.

    Vores tilgang til kampen har intet at gøre med første kamp i foråret, nye spillere mm. Vi har siden september sidste år gennemført kampene på den – synes jeg – triste og grænsende til uværdige måde, og de nye spillere var lyspunkterne i går.

    Mit største ønske til næste kamp er, at vi spiller en ordentlig gang fodbold. Jeg vil endda give køb på resultatet for snart igen at se en ordentlig gennemført kamp. Det er ikke sket siden august og jeg er nok ved at være lidt træt af, altid at skulle høre forklaringer på, hvorfor det ikke kører.

    Nu har JT haft tre transfervinduer, tre træningsopstarter, 58 tællende kampe, han har fået 14 nye spillere, afviklet 16 spillere. Hvis ikke det er nu, hvor meget skal der så til før, han vil begynde at vise noget?

    Så JT – stram ballerne, du er i en storklub og der skal spilles fodbold som i en storklub. Den beton-defensiv hører hjemme i AGF, Randers, Horsens m. fl. Men absolut ikke i København.
    Goldbæks Højrefod

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er meget skuffet over kampen i går. Resultatet var perfekt, men selve gennemførelsen af kampen harmonerer bare overhovedet ikke med min opfattelse af FCK og den selvforståelse, som jeg synes, at der skal ligge i så stor en klub.

    Som JT selv udtrykker vores spillestil, så dominerer vi kampene fra et kompakt udgangspunkt – altså parkerer bussen og opspillet består af lange bolde langt op modstandernes halvdel.

    Centralt stiller vi med et ’tonser-hold’. En del af forklaringen på de mange lange bolde er, at Stage og Lerager er så dårlige på bolden, at vi ikke kan spille bolden op midt igennem banen og vores startende kanter er underlegne på 50/50-duelbolde.

    Vores tilgang til kampen har intet at gøre med første kamp i foråret, nye spillere mm. Vi har siden september sidste år gennemført kampene på den – synes jeg – triste og grænsende til uværdige måde, og de nye spillere var lyspunkterne i går.

    Mit største ønske til næste kamp er, at vi spiller en ordentlig gang fodbold. Jeg vil endda give køb på resultatet for snart igen at se en ordentlig gennemført kamp. Det er ikke sket siden august og jeg er nok ved at være lidt træt af, altid at skulle høre forklaringer på, hvorfor det ikke kører.

    Nu har JT haft tre transfervinduer, tre træningsopstarter, 58 tællende kampe, han har fået 14 nye spillere, afviklet 16 spillere. Hvis ikke det er nu, hvor meget skal der så til før, han vil begynde at vise noget?

    Så JT – stram ballerne, du er i en storklub og der skal spilles fodbold som i en storklub. Den beton-defensiv hører hjemme i AGF, Randers, Horsens m. fl. Men absolut ikke i København.
    Ja, det er nemlig korrekt. Hvis det skulle være Thorups udgave af at 'begejstre' byen er det ret sørgeligt.

    Thorup havde faktisk en ret spændende plan med 4-3-3, der var meget lovende og innovativ. Af en eller anden grund lod han sig påvirke til at dreje af på den og da holdet i starten af sæsonen så var hullet som en si, valgte han at gå over til en helt anden yderlighed.

    Selv i de kampe, hvor man vandt - ovenikøbet også sikkert - stod man langt tilbage og overlod spillet til modstanderen. I går så vi så det allerværste man kan forestille sig. Nemlig at stå dybt OG passivt.

    Det er ganske enkelt uværdigt for landets største klub at overlade så meget boldbesiddelse til modstanderen.

    Derudover fik vi jo endnu en understregning af det store problem Stage/Lerager konstellationen er. Det er ganske enkelt et match made in hell. Dels er de begge ringe på bolden, dels placerer de sig forkert og dels er de alt for langsomme. Det er sagt før, men gentages gerne. FCK skal have en ordentlig 6'er for at blive rigtig gode.

    På positiv siden var målmand og midterforsvar rigtig stærkt. Vavro har fået sin berettigede hyldest, men det brede publikum må også snart anerkende Boilesens betydning. Igår lavede han vel ikke en dårlig pasning og kom i vejen for meget samtidig med, at han dirigerede holdet. Og det er altså ikke alt for morsomt at skulle føre bolden frem, når den centrale midtbane er helt væk.

    Giv så Boilesen den kontraktforlængelse. Alene tanken om et hold uden Boilesen og Falk får det til at krybe langt ned ad ryggen. Så kan man for alvor blive det man er faretruende nært ved: En forbedret udgave af AGF.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er meget skuffet over kampen i går. Resultatet var perfekt, men selve gennemførelsen af kampen harmonerer bare overhovedet ikke med min opfattelse af FCK og den selvforståelse, som jeg synes, at der skal ligge i så stor en klub.

    Som JT selv udtrykker vores spillestil, så dominerer vi kampene fra et kompakt udgangspunkt – altså parkerer bussen og opspillet består af lange bolde langt op modstandernes halvdel.

    Centralt stiller vi med et ’tonser-hold’. En del af forklaringen på de mange lange bolde er, at Stage og Lerager er så dårlige på bolden, at vi ikke kan spille bolden op midt igennem banen og vores startende kanter er underlegne på 50/50-duelbolde.

    Vores tilgang til kampen har intet at gøre med første kamp i foråret, nye spillere mm. Vi har siden september sidste år gennemført kampene på den – synes jeg – triste og grænsende til uværdige måde, og de nye spillere var lyspunkterne i går.

    Mit største ønske til næste kamp er, at vi spiller en ordentlig gang fodbold. Jeg vil endda give køb på resultatet for snart igen at se en ordentlig gennemført kamp. Det er ikke sket siden august og jeg er nok ved at være lidt træt af, altid at skulle høre forklaringer på, hvorfor det ikke kører.

    Nu har JT haft tre transfervinduer, tre træningsopstarter, 58 tællende kampe, han har fået 14 nye spillere, afviklet 16 spillere. Hvis ikke det er nu, hvor meget skal der så til før, han vil begynde at vise noget?

    Så JT – stram ballerne, du er i en storklub og der skal spilles fodbold som i en storklub. Den beton-defensiv hører hjemme i AGF, Randers, Horsens m. fl. Men absolut ikke i København.
    Tildels enig.

    Vi har jo set tendenser til det gode spil, så vi kan det godt. Her tænker jeg i perioden sidste år før den famøse FCM kampen i Parken vi tabte.. Det var noget at det flotteste offensive bold jeg har set fra et FCK hold længe over en periode op 8-10 kampe. Men vi har så ikke rigtig set det siden desværre.

    Men jo jeg kniber altså efterhånden også mig selv i armen når jeg efterhånden hører JT udtale vi skal komme "Buldrende" og vi skal "Begejstre" vi er Nordens største bla. bla. Det fint, men så vis det. Jeg er med på der er mange nye, men i går stillede vi jo i første halvleg ikke med mange af de nye. Det var trods alt rutineret spillere og her blev vi nærmest kørt rundt af OB :)

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #90
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,545

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er meget skuffet over kampen i går. Resultatet var perfekt, men selve gennemførelsen af kampen harmonerer bare overhovedet ikke med min opfattelse af FCK og den selvforståelse, som jeg synes, at der skal ligge i så stor en klub.

    Som JT selv udtrykker vores spillestil, så dominerer vi kampene fra et kompakt udgangspunkt – altså parkerer bussen og opspillet består af lange bolde langt op modstandernes halvdel.

    Centralt stiller vi med et ’tonser-hold’. En del af forklaringen på de mange lange bolde er, at Stage og Lerager er så dårlige på bolden, at vi ikke kan spille bolden op midt igennem banen og vores startende kanter er underlegne på 50/50-duelbolde.

    Vores tilgang til kampen har intet at gøre med første kamp i foråret, nye spillere mm. Vi har siden september sidste år gennemført kampene på den – synes jeg – triste og grænsende til uværdige måde, og de nye spillere var lyspunkterne i går.

    Mit største ønske til næste kamp er, at vi spiller en ordentlig gang fodbold. Jeg vil endda give køb på resultatet for snart igen at se en ordentlig gennemført kamp. Det er ikke sket siden august og jeg er nok ved at være lidt træt af, altid at skulle høre forklaringer på, hvorfor det ikke kører.

    Nu har JT haft tre transfervinduer, tre træningsopstarter, 58 tællende kampe, han har fået 14 nye spillere, afviklet 16 spillere. Hvis ikke det er nu, hvor meget skal der så til før, han vil begynde at vise noget?

    Så JT – stram ballerne, du er i en storklub og der skal spilles fodbold som i en storklub. Den beton-defensiv hører hjemme i AGF, Randers, Horsens m. fl. Men absolut ikke i København.
    Jeg er meget meget enig.. Jeg har også skrevet det andetsteds; alle hold kan ramme en skidt dag, særligt når der er tale om premieredagen. Fred være med det. Men intentionerne, de skal være de rigtige, og det var de på ingen måde i går. Det var en røvsyg og flad 4-4-2 med lange bolde og absolut ingen kontrol over begivenhederne fra vores side af. Vores højere individuelle kvalitet, er det absolut eneste der redder os i går. Vi er klubben med de største ressourcer, og skal derfor ikke kun overgå vores modstandere på spillermateriale, men også på det taktiske, fordi vi selvfølgelig skal have den dygtigste stab omkring holdet. Jeg har egentlig været meget tålmodig med Thorup, men jeg er også der, at hvis vi ikke ser det spillemæssige udtryk her i foråret, som vi kan og skal forvente af FCK, så bør hans position være op til overvejelse til sommer. Og det er for mig ligegyldigt, om vi vinder guld eller ej - lige så vel som jeg heller ikke mener at en 2. plads automatisk skal udløse en fyreseddel, hvis det viser sig at vi spiller en suveræn halvsæson, men akkurat overgås af Herning.

    Jeg frygter lidt at Thorup er gået på kompromis med sig selv, og danser lidt efter PC's pibe - at vi gerne vil lidt af det hele, og derfor har et meget rodet udtryk. Vi er hverken solide og kontrollerende, men heller ikke sprudlende offensive.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 03.08.21, 21:09
  2. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 22.12.20, 21:16
  3. Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 15.09.20, 07:05
  4. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •