Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
87. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    69 79.31%
  • Uafgjort

    10 11.49%
  • OB vinder

    8 9.20%
Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678
Viser resultater 106 til 110 af 110

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er svært at være uenig i, at det var frustrerende at se på og at vi spillede dårligt. Men netop det sidste var sikkert en af grundende til, at vi fortsatte med lange udspark, idet man valgte at spille sikkert (så sikkert som det nu kunne blive i så dårlig en kamp) fremfor satsede korte udspil på målspark osv. Mht Falk først kom efter en time, så handler det sikker om, at han ikke er helt i form endnu hverken spillemæssigt eller fysisk. Jeg havde bestemt også gerne set Falk på banen tidligere, men det undrer mig nu ikke - og slet ikke når vi førte kampen.
    En ting er at spille sikkert, men at blive ved med at forsøge det samme, selv om det åbentlyst ikke virker, er en smule taktisk naivt (og ikke særligt sikkert). Det undrer mig at trænerteamet ikke laver taktisk justering, således at vi prøver noget andet - også før Falk kommer ind. Hvis det hele står og falder med Falk, så tænker jeg vi har andre problemer...

    Mvh,
    Bechs

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,152

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bechs Se meddelelser
    En ting er at spille sikkert, men at blive ved med at forsøge det samme, selv om det åbentlyst ikke virker, er en smule taktisk naivt (og ikke særligt sikkert). Det undrer mig at trænerteamet ikke laver taktisk justering, således at vi prøver noget andet - også før Falk kommer ind. Hvis det hele står og falder med Falk, så tænker jeg vi har andre problemer...

    Mvh,
    Bechs
    Ja det kan du godt have ret i. Jeg har ikke den taktiske viden til, hvad man ellers kunne gøre. Umiddelbart lignede det for mit utrænede øje, at man efter en sløj start hvor intet virkede gik over til et mere kompakt (og defensivt) udgangspunkt og et mere simpelt spil med flere lange bolde og dueller. Tanken var måske, at vi skulle kæmpe os ind i kampen og køre OB trætte. Det blev en virkelig grim kamp (med en del panderynker til følge), men man opnåede nok det man ville, nemlig et OB hold som i 2. halvleg ret hurtigt gik fysisk lidt døde og hvor vi så fik pladsen til at angribe. Det kom der et 2-0 mål ud af og 2-3 andre ret store chancer, som vi bør score på. Så på den måde lykkedes den taktisk rimelig fornuftigt, omend OB fik lidt for mange små chancer.
    Vi kan ikke være tilfredse med kampens forløb, men jeg tror, at holdet er glade for, at vi på en (meget) dårlig dag spillemæssigt alligevel vinder nogenlunde sikkert. Man får næsten FCM vibes over det her - mål på en lidt heldig dødbold, et lavtstående kompakt defensiv og et 2-0 mål på en omstilling.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er jeg meget uenig i. At Thorup i en kamp (eller i en periode) går på komprimis med det "lovede" FCK-koncept, det kan jeg sagtens leve med, så længe resultaterne kommer og så længe vi kommer tilbage til det gode spil på et tidspunkt. Men hvis spillerne bevist ikke følger det taktiske oplæg, så er der jo noget helt helt galt. Og det tror jeg trods alt ikke er sagen. Ingen af delene er særligt gode, men der er forskel på ikke at kunne gennemføre taktikken og ikke at ville.
    Naturligvis kan man ændre taktik en enkelt gang eller over et par kampe, hvis det ikke kører for holdet eller skader tvinger os. Det er der bare slet ikke tale om - over en lang periode (og nærmest fra hans tiltrædelse) har han sagt ét og vi har set noget andet.

    Vi kan simpelthen ikke i forårets første kamp og imod en knap så god modstander værre så rådvilde og uden en reel taktik. Holdet bør være mere klar end det vi så

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,152

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Naturligvis kan man ændre taktik en enkelt gang eller over et par kampe, hvis det ikke kører for holdet eller skader tvinger os. Det er der bare slet ikke tale om - over en lang periode (og nærmest fra hans tiltrædelse) har han sagt ét og vi har set noget andet.
    Nu er jeg ikke enig i, at tingene har været så skidt som du gør det til. Ligesom han groft sagt ikke har haft godt nok materiale til rådighed på den forreste del af banen. Men det er nok at tage en diskussion igen, som er taget adskillige gange nu.

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi kan simpelthen ikke i forårets første kamp og imod en knap så god modstander værre så rådvilde og uden en reel taktik.
    Mon ikke det mere handler om, at vi ikke lykkedes med taktikken, end at den ikke var der. Ikke at det er meget bedre......
    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Holdet bør være mere klar end det vi så
    Ja. Og som jeg har skrevet længere oppe, så håber jeg ikke, at dette er et billede vi kommer til at se i de kommende kampe, for så er der alvorlig grund til bekymring. Når det er sagt, så var det første kamp efter vinterpausen, hvilket oftest er noget lort spillemæssigt. Vi kan bare kigge mod Herning som både var ringe og som tabte. Og så viste vi trods alt en smule mere modenhed og vandt trods dårligt spil. Havde det været i efteråret, så var den sgu nok endt uafgjort som så mange andre hjemmekampe.

    Det er klart, at vi ikke skal lade champagnepropperne springe og tro, at guldet nemt køres hjem. Men jeg går personligt først i panik om 2-3 kampe, hvis spillet er det samme.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/02-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er jeg ikke enig i, at tingene har været så skidt som du gør det til. Ligesom han groft sagt ikke har haft godt nok materiale til rådighed på den forreste del af banen. Men det er nok at tage en diskussion igen, som er taget adskillige gange nu.


    Mon ikke det mere handler om, at vi ikke lykkedes med taktikken, end at den ikke var der. Ikke at det er meget bedre......
    Ja. Og som jeg har skrevet længere oppe, så håber jeg ikke, at dette er et billede vi kommer til at se i de kommende kampe, for så er der alvorlig grund til bekymring. Når det er sagt, så var det første kamp efter vinterpausen, hvilket oftest er noget lort spillemæssigt. Vi kan bare kigge mod Herning som både var ringe og som tabte. Og så viste vi trods alt en smule mere modenhed og vandt trods dårligt spil. Havde det været i efteråret, så var den sgu nok endt uafgjort som så mange andre hjemmekampe.

    Det er klart, at vi ikke skal lade champagnepropperne springe og tro, at guldet nemt køres hjem. Men jeg går personligt først i panik om 2-3 kampe, hvis spillet er det samme.
    Det er også helt fint at være uenige - eller se tingene lidt forskelligt. Vi er jo ikke fucking Miles fra hinanden :).

    Eneste ting jeg oprigtigt synes er en ringe undskyldning, det er den omkring første kamp. Det er også første kamp for OB og det dårligere hold bør ikke være det bedre hold overlegen i første kamp. Rusten skal bankes af begge hold og som regel er det “nemmest” at være destruktiv, men når OB kan udspille os - så holder den undskyldning altså ikke (i mine øjne)
    Sidst redigeret af superestrella : 22.02.22 kl. 23:24

  10. De følgende 4 brugere er enige:

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 03.08.21, 21:09
  2. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 22.12.20, 21:16
  3. Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 15.09.20, 07:05
  4. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •