Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
64. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Viborg vinder

    13 20.31%
  • Uafgjort

    10 15.63%
  • FCK vinder

    41 64.06%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 84 af 84

Emner: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,109

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

    I stedet for at pirke i chancestatistik og xG vil jeg bare rejse spørgsmålet, om man har set de sidste to kampe med en tryg følelse af defensiv kontrol? Det har jeg ikke, men hvis andre har, vil jeg gerne have noget af det, I ryger, til næste kamp. ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,090

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    I stedet for at pirke i chancestatistik og xG vil jeg bare rejse spørgsmålet, om man har set de sidste to kampe med en tryg følelse af defensiv kontrol? Det har jeg ikke, men hvis andre har, vil jeg gerne have noget af det, I ryger, til næste kamp. ;-)
    Jeg har vist svaret nogenlunde det samme før. Kontrol med kampen nej, men samtidig har jeg ikke sidde ret mange sekunder med en klump i halsen og følt at det var ved at gå galt mht scoring imod. Så må den måde har der i mine øjne været ok styr på tingene defensivt.

    Men vi er nok under alle omstændigheder enige om, at det manglende initiativ og kontrol med kampene er et kæmpe problem. Personligt har jeg nu siddet i to kampe og tænkt på, hvordan pokker vi skal få scoret et mål. Det er nok meget sigende, at vi har scoret til 1-0 to gange på frispark og at vores 2-0 først er kommet senere i kampene på omstillinger, for vi har nærmest ikke kreeret en eneste chance udover dette. Her er min største bekymring pt.
    Når det er sagt, så kommer den manglende kontrol nok også til at koste defensivt, når vi møder dygtigere hold end OB og Viborg f.eks. i morgen, når Randers står klar med nogle dygtigere offensive spillere.

    Gode resultater indtil nu, men holdet skal til at oppe sig gevaldigt.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #78
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    I stedet for at pirke i chancestatistik og xG vil jeg bare rejse spørgsmålet, om man har set de sidste to kampe med en tryg følelse af defensiv kontrol? Det har jeg ikke, men hvis andre har, vil jeg gerne have noget af det, I ryger, til næste kamp. ;-)
    Mod OB var jeg på ingen måde tryg. Mod Viborg var jeg egentligt ganske tryg. Man frygter jo altid et freak-Stage selvmål, men de kom jo ikke frem til farlige afslutninger XG eller ej.

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

    Jeg var ganske overbevist om, at både OB og Viborg ville ende uafgjort. At dømme efter de indkomne xG-statistikker (omend de divergerer en smule), var det ikke en helt forkert opfattelse. Vi har hverken domineret eller kreeret et overvæld af chancer (+2,0 xG). Samtidig har vi i indeværende sæson (fraset ECL) ikke haft én eneste sejr med blot 1 mål. Det står i skærende kontrast til eksempelvis de uvaskede fra vestegnen, der har 8 x 1-målssejre i indeværende år. De er ikke umiddelbart behæftet på held (når man ser xG-statistikker).

    Hvis vi altid skal have en margin på 2 mål for at sikre en sejr, så vil det glippe ind i mellem. Jeg er enige i de betragtninger om, at vores backs (med tabte bolde, dueller og overløb) ikke har set gode ud - måske også fordi vi er vant til, at de ind i mellem er banens bedste og vi har en lang historik med toppræstationer i både højre og venstre side. Derudover har maskinerummet på midtbanen ej heller sat det presspil man håber/forventer. Det er næppe Stage/Leragers skyld alene, omend det var en forbedring at få Falk ind i de opbyggende (fase 1). Vavro og Boile laver stortset ingen fejl, og Grabara ej heller (endnu) der har kostet mål.

    Jeg tror vi ser en effekt af, at Wind ofte frigjorde sig fra sin position og gjorde sig spilbar (= overtal på midtbanen), var eminent i førstegangsberøringer (afleveringer) og sjældent mistede bolden (også selvom du tyrede den i hoftehøjde fra 2 meter).
    "Tro kan flytte dværge."

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Jeg var ganske overbevist om, at både OB og Viborg ville ende uafgjort. At dømme efter de indkomne xG-statistikker (omend de divergerer en smule), var det ikke en helt forkert opfattelse. Vi har hverken domineret eller kreeret et overvæld af chancer (+2,0 xG). Samtidig har vi i indeværende sæson (fraset ECL) ikke haft én eneste sejr med blot 1 mål. Det står i skærende kontrast til eksempelvis de uvaskede fra vestegnen, der har 8 x 1-målssejre i indeværende år. De er ikke umiddelbart behæftet på held (når man ser xG-statistikker).

    Hvis vi altid skal have en margin på 2 mål for at sikre en sejr, så vil det glippe ind i mellem. Jeg er enige i de betragtninger om, at vores backs (med tabte bolde, dueller og overløb) ikke har set gode ud - måske også fordi vi er vant til, at de ind i mellem er banens bedste og vi har en lang historik med toppræstationer i både højre og venstre side. Derudover har maskinrummet på midtbanen ej heller sat det presspil man håber/forventer. Det er næppe Stage/Leragers skyld alene, omend det var en forbedring at få Falk ind i de opbyggende (fase 1). Vavro og Boile laver stort set ingen fejl, og Grabara ej heller (endnu) der har kostet mål.

    Jeg tror vi ser en effekt af, at Wind ofte frigjorde sig fra sin position og gjorde sig spilbar (= overtal på midtbanen), var eminent i førstegangsberøringer (afleveringer) og sjældent mistede bolden (også selvom du tyrede den i hoftehøjde fra 2 meter).
    Siden BØF sidst tabte en ligakamp i midten af september, har de i de efterfølgende 10 ligakampe været dominerende på xG (mere end 25% overvægt) i 7 af dem, mens de er marginalt foran i 1 af dem (hjemme mod Randers), og klart bagud i 2 af dem (mod Vejle og FCM). I den periode har de hentet 28 point. Det må man desværre anerkende som godt arbejde.

    I august, da vi både har Zeca, Falk og Daramy til rådighed, spiller vi 5 ligakampe, hvor vi én gang har en xG på under 2,0 (mod OB), og ellers ligger vi med xG mellem 2 og 3,99. Fra vi mister Falk, falder vi ned til et xG på under under 2, og fra det øjeblik, Zeca også bliver skadet, er vi kun to gange over 1,5. Den ene er mod bundproppen Vejle, og den anden er mod SønderjyskE, hvor Winds brændte straffespark udgør 0,76 af de 1,61 xG, vi har i kampen.

    Der er nok en rigtig god pointe i at vores spil ser anderledes ud, nu hvor det ikke længere er Wind, der falder ned og agerer ekstra 10'er i vores opbyggende spil. Jeg lagde mærke til det i kampen mod OB, hvor der blev spillet bolde op på NJ, og hvor de øvrige spillere lavede deres løb uden bold, som var det Wind, der havde modtaget bolden. Men selv om NJ kunne holde fast i nogle af de bolde, så har han ikke det samme eminente blik for spillet og samme bevægelighed som Wind har. Det skal vi lære at komme udover, så vi skal lære at spille en smule anderledes. Og det kan tage tid, som man selvfølgelig ikke har i topfodbold..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,752

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Tap-in vurderer den (og i øvrigt også Sabbis og Kløves afslutninger) som en stor chance ifølge Leanders terminologi men dog ikke voldsomt meget over de 0,2 xG. Jeg ved ikke hvilke tal Leander har adgang til (Wyscout måske?), men det er almindeligt kendt, at de forskellige xG-udbydere lander på forskellige vurderinger, da opgørelsesmetoderne svinger.

    xG er naturligvis sjov statistik, men jeg mangler en del viden. Hvilke parametre går ind i en xG på en afslutning? Er der forskel om chancen havner hos Messi eller en venstre back fra røven af 4 division?

    Jeg synes bestemt ikke xG er nok til at vurdere kampen(e), selvom det her giver et overtag til OB, som også var bedre.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    xG er naturligvis sjov statistik, men jeg mangler en del viden. Hvilke parametre går ind i en xG på en afslutning? Er der forskel om chancen havner hos Messi eller en venstre back fra røven af 4 division?
    Beregning af xG tager hensyn til bl.a. flg.:
    - Hvor på banen kommer afslutningen fra?
    - Hvor tæt på står forsvar/målmanden ift. bold/sparker? Altså hvor presset er skytten?
    - Er der tale om et skud med fødderne eller et hovedstød?
    - Bliver der sparket med det gode eller dårlige ben?

    Med disse parametre foretages der en vurdering af den enkelte situation baseret på tusindvis af lignende situationer, som så spytter et tal ud, der viser den gennemsnitlige sandsynlighed for mål for den givne situation. xG viser dermed, hvor stor chancen i gennemsnit er, og hvor stor sandsynligheden for mål er. Men den tager ikke hensyn til om det er Messi eller Jon Dagur Thorsteinsson, der har den pågældende chance.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Siden BØF sidst tabte en ligakamp i midten af september, har de i de efterfølgende 10 ligakampe været dominerende på xG (mere end 25% overvægt) i 7 af dem, mens de er marginalt foran i 1 af dem (hjemme mod Randers), og klart bagud i 2 af dem (mod Vejle og FCM). I den periode har de hentet 28 point. Det må man desværre anerkende som godt arbejde.

    I august, da vi både har Zeca, Falk og Daramy til rådighed, spiller vi 5 ligakampe, hvor vi én gang har en xG på under 2,0 (mod OB), og ellers ligger vi med xG mellem 2 og 3,99. Fra vi mister Falk, falder vi ned til et xG på under under 2, og fra det øjeblik, Zeca også bliver skadet, er vi kun to gange over 1,5. Den ene er mod bundproppen Vejle, og den anden er mod SønderjyskE, hvor Winds brændte straffespark udgør 0,76 af de 1,61 xG, vi har i kampen.

    Der er nok en rigtig god pointe i at vores spil ser anderledes ud, nu hvor det ikke længere er Wind, der falder ned og agerer ekstra 10'er i vores opbyggende spil. Jeg lagde mærke til det i kampen mod OB, hvor der blev spillet bolde op på NJ, og hvor de øvrige spillere lavede deres løb uden bold, som var det Wind, der havde modtaget bolden. Men selv om NJ kunne holde fast i nogle af de bolde, så har han ikke det samme eminente blik for spillet og samme bevægelighed som Wind har. Det skal vi lære at komme udover, så vi skal lære at spille en smule anderledes. Og det kan tage tid, som man selvfølgelig ikke har i topfodbold..
    Tak for fremragende dataarbejde. Det dér, det er sgu interessant.

    Ift. udregning af xG: Jeg har også læst nogle steder, at man udover de hensyn du allerede har beskrevet, også bruger historisk data for at se, hvor mange mål (fra eksempelvis en given position) det har givet at afslutte præcis derfra.
    "Tro kan flytte dværge."

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Optakts- og kamptråd: Viborg FF vs. F.C. København (27/02 2022 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Tak for fremragende dataarbejde. Det dér, det er sgu interessant.
    Mange tak.

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Ift. udregning af xG: Jeg har også læst nogle steder, at man udover de hensyn du allerede har beskrevet, også bruger historisk data for at se, hvor mange mål (fra eksempelvis en given position) det har givet at afslutte præcis derfra.
    Jamen det er lige præcis de historiske data, man kigger på, hvor man ser på de ovennævnte parametre. Man kører bare deskriptiv statistik og sandsynlighedsberegning på det. Groft sagt finder man eksempelvis 10.000 historiske eksempler, hvor X, Y og Z er opfyldt, og så ser man på hvor stor en procentdel af disse 10.000 eksempler, der giver mål, og det omregner man til decimaltal, og så har man xG.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09
  2. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 30.11.16, 16:38
  3. Optakts- og kamptråd: Viborg FF – FC København (08.05.14 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 09.05.14, 16:49
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Viborg FF (24.11.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 25.11.13, 11:07
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - Viborg FF
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 16.05.08, 14:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •