Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
85. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • PSV vinder

    51 60.00%
  • Uafgjort

    24 28.24%
  • FCK vinder

    10 11.76%
Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 130

Emner: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis man byttede rundt på Bøving og Stage, så Stage kom i venstre side og Bøving i højre side, kunne jeg gå med til det. Ellers ville der være to rutinerede til at dæmme op for Gakpo i vores højre side, og to unge og urutinerede over for Madueke, som i en sådan situation vil krølle dem begge to sammen og sende dem efter pølser og pommes på tribunen.
    Men jeg ville nu foretrække, hvis vi går med en 4-4-1-1, at det i stedet for Bøving så var Ankersen, der spillede højre kant, uagtet at der ikke er nogen at slå indlæg til, og så Diks som højre back. Ankersen har tidligere i sæsonen vist, at han godt kan kombinere fladt omkring modstanderens felt (og score), og det ville give en bedre defensiv gardering, uagtet at Bøving ikke er ueffen i disciplinen.
    Hvis vi både skal spille med Diks og Ankersen, er det da mere oplagt at bytte om på dem. Ankersen er en håbløs afslutter, og Diks virker i det hele taget som en bedre og mere bevægelig offensiv kapacitet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    jeg er enig i at suppen er og bliver vigtigere. Men forstår ikke fans stadig bliver ved med at hate på turneringen.
    Og jeg forstår ikke, hvad der udlægges som had. Eller hate, om man vil.

    At ligaen og guldet skulle være vigtigere er vel ikke kontroversielt. Og at 'Mickey Mouse-turnering' skulle være hadefuldt? Tjah, vi er vel enige om helst ikke at skulle spille den igen nogensinde. For så er vi endt med endnu en bronzemedalje eller fjerdeplads. Det er den trediestærkeste turnering, opfundet til lejligheden. Så vent dog ikke, at den er populær hos alle. Så lader vi andre være med at hidse os op over dem, der synes, den er fin.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Tjah, vi er vel enige om helst ikke at skulle spille den igen nogensinde. For så er vi endt med endnu en bronzemedalje eller fjerdeplads. Det er den trediestærkeste turnering, opfundet til lejligheden.
    Hvis Danmark ender uden for Top-15, så er det kun mesterholdet, som i første omgang slipper for at spille i den blandt de danske hold, der spiller europæisk. Og Danmark ligger jo til at ryge ud af Top-15, eftersom FCM røg ud til PAOK, så.. Så kort sagt, skal vi jo vinde mesterskabet hvert år, og især i de år, hvor Danmark er ude af Top-15, ellers er der ingen CL eller EL..

    Jeg tror bare det kan være sværere og dyrere at opnå de mål, når Danmark ikke er i Top-15, fordi vores konkurrenter så i endnu højere grad vil gå benhårdt efter at spænde ben for os i de sæsoner, og investere derefter.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så kort sagt, skal vi jo vinde mesterskabet hvert år ...
    Ja tak. Eller pokalen, der giver EL. Kort og godt sagt.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Ja tak. Eller pokalen, der giver EL. Kort og godt sagt.
    Pokalen giver kun EL i de år, hvor vi er i Top-15, ellers er det stadig ECL..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Pokalen giver kun EL i de år, hvor vi er i Top-15, ellers er det stadig ECL..
    Jamen hold os dog endelig i top 15. Måske endda ved at udtage spillere, der er spilleberettigede ;-)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Og jeg forstår ikke, hvad der udlægges som had. Eller hate, om man vil.

    At ligaen og guldet skulle være vigtigere er vel ikke kontroversielt. Og at 'Mickey Mouse-turnering' skulle være hadefuldt? Tjah, vi er vel enige om helst ikke at skulle spille den igen nogensinde. For så er vi endt med endnu en bronzemedalje eller fjerdeplads. Det er den trediestærkeste turnering, opfundet til lejligheden. Så vent dog ikke, at den er populær hos alle. Så lader vi andre være med at hidse os op over dem, der synes, den er fin.
    De fleste er jo enige om at Suppen og guldet er det "Vigtigste". Det er det vel uanset om vi deltager i ECL/EL eller CL. Det mindes jeg ikke at have læst nogle steder skulle være "kontroversielt".

    At vind DM guld hvert år, så vi undgår ECL. En smuk tanke, men det er vel også en del optismistisk at tro på på det scenarie hvert år ? :). FCK vil som klub langt ofte fremover deltage i ECL/EL kontra CL. Så kan man som "Fan" have det standpunkt at ECL er så uatraktivt at man på forhånd nærmest vil give pladsen væk pga. det er en "tegneserie" turnering. Sådan ser jeg personligt bare slet ikke på det kontra den erfaring og til tider store kampe så vi kan rende ind i såsom, PSV som alt andet end lige jo er attraktivt sportsligt for både os fans og for spillerne.

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #38
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Og jeg forstår ikke, hvad der udlægges som had. Eller hate, om man vil.

    At ligaen og guldet skulle være vigtigere er vel ikke kontroversielt. Og at 'Mickey Mouse-turnering' skulle være hadefuldt? Tjah, vi er vel enige om helst ikke at skulle spille den igen nogensinde. For så er vi endt med endnu en bronzemedalje eller fjerdeplads. Det er den trediestærkeste turnering, opfundet til lejligheden. Så vent dog ikke, at den er populær hos alle. Så lader vi andre være med at hidse os op over dem, der synes, den er fin.
    Du har ret.. Og udlægger vel egentlig blot fakta.. Conference League er i det perspektiv du skitserer der, en tredjerangsturnering, og prædikatet “Mickey Mouse” er vel blot retvisende og ikke latterliggørende og nedladende…

    I samme perspektiv kan man så undre sig over, at en turnering som den danske superliga overhovedet kan have den midste form for interesse.. Det er vel en turnering, hvor niveauet, i hvert fald sammenlignet med knock-outfasen i ECL, er betydeligt lavere. Så her er vi vel ude i en Chip-og-Chap-turnering eller måske endda noget der er endnu værre (Pluto, Rip, Rap, Rup etc.??).. Men okay, succes i den danske superliga giver os heldigvis muligheden for at undgå nogensinde at skulle deltage i Mickey Mouse-turneringen igen, hvilket vel egentlig opklassificerer den til niveauet omkring Anders And.

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser

    I samme perspektiv kan man så undre sig over, at en turnering som den danske superliga overhovedet kan have den midste form for interesse.. Det er vel en turnering, hvor niveauet, i hvert fald sammenlignet med knock-outfasen i ECL, er betydeligt lavere. Så her er vi vel ude i en Chip-og-Chap-turnering eller måske endda noget der er endnu værre (Pluto, Rip, Rap, Rup etc.??).. Men okay, succes i den danske superliga giver os heldigvis muligheden for at undgå nogensinde at skulle deltage i Mickey Mouse-turneringen igen, hvilket vel egentlig opklassificerer den til niveauet omkring Anders And.
    Ehm, hvis der er stærkere nationale turneringer at deltage i, synes jeg da også at vi som en ambitiøs dansk klub skulle prøve at deltage i dem og vinde dem.

    Jeg havde ikke et øjeblik overvejet, at det kun var tredie række, vi spillede i. På den baggrund er det virkelig generøst, at man giver en Champions League-kvalplads til vinderen.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    jak

  19. #40
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Jeg har det lidt stramt med F.eks. Brømbø, men der er flere ting der spiller ind her:

    Nærhedsprincippet - det er altid fedt at slå dit latterlige familiemedlems latterlige (indsæt selv et Superligahold) - og endnu bedre, når man har håneretten.
    Koefficient - Altså...nogle af de hold vi, og andre danske hold, har spillet imod i ECL har en væsentlig lavere placering på ranglisten end samtlige danske Superligahold.
    Og sidst, men ikke mindst, - jeg kan altså ikke se nogle sportslige udfordringer i at tvære et hold fra Nord Irland eller Gibraltar ud af turneringen......

    Så Chip og Chap...nej vel?
    Lige så vel som mange af de hold vi kan komme til at møde i turneringen har en højere koefficient end nogen danske hold vi nogensinde kommer til at møde i den danske superliga, hvor det meste er grå mellemvarer om man vil. Derudover er økonomien og prestigen i at vinde ECL også betydeligt større end den der er forbundet med en superligatitel..

    Bevares, jeg vil da også hellere have vi vinder superligaen, primært for hånerettens skyld, men den der Mickey Mouse snak må simpelthen gerne stoppe.. Uanset at man synes ECL er uinteressant, så er det et totalt useriøst og forfejlet prædikat at give en turnering, som har fin sportslig berettigelse.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Vi kommer ikke i CL, ved at vinde en 3. division Europæisk turnering - Det gør vi ved at vinde Superligaen, - Jeg bytter gerne en ECL titel ud med et DM.....
    Hvorfor Bytte?. Hvorfor ikke bare vinde ECL og Suppen :).

    Altså når jeg læser de fleste kommentar, så er alle jo enige i at Suppen er vigtigst. Det er trods alt the "Bread and butter". Men CL for FCK og andre danske vil være en sjældenhed. Ergo vil vi se os mest i ECL og EL så man kan ligeså godt vende sig tanken.

    Vores Klub, især med vores strategi er bygget op på salg hvert 2/3 år, hvor vi nærmest så skal starte helt forfra med at bygge noget nyt op. Det vil koste mesterskaber, ergo ingen CL :). Jeg håber jeg tager fejl og er helt på månen og vi bare laver en Rosenborg med 10 DM guld og CL i træk, men jeg tvivler :)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #42
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Vi kommer ikke i CL, ved at vinde en 3. division Europæisk turnering - Det gør vi ved at vinde Superligaen, - Jeg bytter gerne en ECL titel ud med et DM.....
    Bare rolig. Vi kommer næppe nogensinde til at vinde en europæisk turnering, også selvom den er på tredie klasse. Vi ryger højst sandsynligt ud allerede nu imod PSV, der som bekendt lammetævede Midtjylland i CL-kvalen, og skulle miraklet alligevel ske, skal vi stadig tre gange slå hold som Marseille, Leicester, Feyenoord, Roma (eller hvem det nu bliver) for at stå med den pokal.

    Det vil trods alt være en noget større bedrift end at vinde den hjemlige turnering.

    Havde vi nu vundet Superligaen de seneste par år, så havde jeg gerne ofret endnu et mesterskab for en europæisk triumf, men lige nu er jeg enig i, at DM er det vigtigste. Specielt fordi mesterskabet ender i Midtjylland eller Brøndby, hvis vi fejler igen. Det vil næsten ikke være til at holde ud.


    Sidst redigeret af giggs : 08.03.22 kl. 18:17
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #43
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Vi kommer ikke i CL, ved at vinde en 3. division Europæisk turnering - Det gør vi ved at vinde Superligaen, - Jeg bytter gerne en ECL titel ud med et DM.....
    Nææ, men vi garanteres mig bekendt EL-gruppespil? Så der er faktisk en ret stor både økonomisk og sportslig gulerod i en ECL-titel…

    Bliver samtidig danske mestre, skal vi dog vidst nok vælge om vi vil det ene (EL-gruppespil) eller andet (CL-kval). Og her tror jeg godt jeg ved hvad vi vælger (og selvfølgelig skal vælge)..

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Er jeg virkelig den eneste, som langt hellere ville vinde ECL end suppen? Jeg ved godt, vi ikke er mange, men ...

    For mig er Superligaen bare en slags kval-turnering til Europa. Men selvfølgelig synes jeg, det er forfærdeligt, hvis FCM eller (gys!) BIF bliver mestre!
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  28. Den følgende bruger er enig i dette:

  29. #45
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Er jeg virkelig den eneste, som langt hellere ville vinde ECL end suppen? Jeg ved godt, vi ikke er mange, men ...

    For mig er Superligaen bare en slags kval-turnering til Europa. Men selvfølgelig synes jeg, det er forfærdeligt, hvis FCM eller (gys!) BIF bliver mestre!
    Altså, hvis nu chancen for at vinde ECL var lige så stor som for at vinde ligaen, hvis man blot satsede på det, kunne vi da godt snakke om det. Selv om det på ingen måde er CL, ville det IMO bestemt være vildt, hvis FCK vandt en europæisk turnering.

    Men det er en skæv præmis, for sandsynligheden for at vinde ECL - selv hvis vi satsede hele butikken på det - er minimal, fordi vi udover at skulle slå PSV ud over to kampe også ville skulle vinde en kvartfinale, en semifinale og en finale mod hold, som formentlig er endnu stærkere end PSV. Det kommer ikke til at ske, uanset hvor meget vi satser på det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  2. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  3. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven d. 5.11.09
    By Lundberg_aus_Lolland in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 06.11.09, 21:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •