Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
85. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • PSV vinder

    51 60.00%
  • Uafgjort

    24 28.24%
  • FCK vinder

    10 11.76%
Side 4 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 130

Emner: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Altså, hvis nu chancen for at vinde ECL var lige så stor som for at vinde ligaen, hvis man blot satsede på det, kunne vi da godt snakke om det. Selv om det på ingen måde er CL, ville det IMO bestemt være vildt, hvis FCK vandt en europæisk turnering.

    Men det er en skæv præmis, for sandsynligheden for at vinde ECL - selv hvis vi satsede hele butikken på det - er minimal, fordi vi udover at skulle slå PSV ud over to kampe også ville skulle vinde en kvartfinale, en semifinale og en finale mod hold, som formentlig er endnu stærkere end PSV. Det kommer ikke til at ske, uanset hvor meget vi satser på det.
    Det er fuldstændig korrekt.. Og i sidste ende viser det bare hvor forfejlet det er at kalde ECL for en Mickey Mouse turnering, for der er så meget kvalitet, at det er nærmest utænkeligt at et dansk hold skulle kunne gå hele vejen.. Som fan er det dog fedt at drømme om, at det kunne ske, for tænk på den stolthed man ville blive fyldt med, hvis det skete..

    …. Og netop deraf står man selvfølgelig totalt uforstående over for de medfans, som giver indtryk af, at de dårligt gider se vores kampe i turneringen.. Det giver ingen mening at tale den ned for et dansk hold, for netop for os har den da bestemt sin berettigelse.

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Er jeg virkelig den eneste, som langt hellere ville vinde ECL end suppen? Jeg ved godt, vi ikke er mange, men ...

    For mig er Superligaen bare en slags kval-turnering til Europa. Men selvfølgelig synes jeg, det er forfærdeligt, hvis FCM eller (gys!) BIF bliver mestre!
    DM Guld > Alt andet....

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er fuldstændig korrekt.. Og i sidste ende viser det bare hvor forfejlet det er at kalde ECL for en Mickey Mouse turnering, for der er så meget kvalitet, at det er nærmest utænkeligt at et dansk hold skulle kunne gå hele vejen.. Som fan er det dog fedt at drømme om, at det kunne ske, for tænk på den stolthed man ville blive fyldt med, hvis det skete..

    …. Og netop deraf står man selvfølgelig totalt uforstående over for de medfans, som giver indtryk af, at de dårligt gider se vores kampe i turneringen.. Det giver ingen mening at tale den ned for et dansk hold, for netop for os har den da bestemt sin berettigelse.
    Tjah. Det kan diskuteres. Pointen, jeg selv prøvede at nævne længere oppe, er, at den helst ikke skulle have berettigelse for os – i hvert fald ikke alt for tit – fordi deltagelsen er udtryk for en helt mislykket sæson på hjemmefronten. Nu er EL2 skrevet ind i vores officielle målsætninger med en deltagelse hver femte sæson – måtte det blive langt færre.

    Men det bliver vi næppe enige om. Heller ikke om niveauet for stolthed, når man ligefrem skulle indføre en regulær 3. division for at kunne nå en finale eller vinde den.

    Hvad jeg bare ikke forstår er, hvorfor det er så magtpåliggende, at vi skal være enige i det. Bliver man tændt af efterårets enormt mange kampe mod europæiske navne som Zhodino, Lok. Plovdiv, Sivasspor, PAOK, Slovan Bratislava og Lincoln Red Imps, så er det da fint.

    At det i øvrigt bliver lidt sjovere med lidt tilsat garniture af et par hold, der er faldet ud af Europa League, er der vel i øvrigt heller ikke mange, der er uenige i. Så havde det dog hjulpet at have nogle angribere klar. Babacar-karantæne eller ej, så er hele vinterens udskiftning og oprustning jo også et tydeligt signal om, at det er ligaen, der er det centrale.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    DM guld fremfor alt andet! At se andre løfte DM pokalen gør ondt i hjertet og ødelægger ens sommer hver gang…
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er fuldstændig korrekt.. Og i sidste ende viser det bare hvor forfejlet det er at kalde ECL for en Mickey Mouse turnering, for der er så meget kvalitet, at det er nærmest utænkeligt at et dansk hold skulle kunne gå hele vejen.. Som fan er det dog fedt at drømme om, at det kunne ske, for tænk på den stolthed man ville blive fyldt med, hvis det skete..

    …. Og netop deraf står man selvfølgelig totalt uforstående over for de medfans, som giver indtryk af, at de dårligt gider se vores kampe i turneringen.. Det giver ingen mening at tale den ned for et dansk hold, for netop for os har den da bestemt sin berettigelse.
    Jeg synes, min pointe blev hijacket lidt her. Men jeg forstår godt, hvis det virker, som om jeg prøver at skræve over to stole, så lad mig lige præcisere:

    - Jeg holder grundlæggende af at se FCK i europæiske kampe, og jeg mener, at vi skal prøve at komme så langt som muligt i de europæiske turneringer.

    - Men jeg mener også, at der er stor forskel på prestigen i at spille i henholdsvis CL, EL og ECL (hvilket både økonomi og modstandernes styrke også afspejler).

    - Principielt mener jeg altid, at mesterskabet er vigtigst at satse på. Dels fordi det er vores eksistensberettigelse (og i øvrigt vores adgangsbillet til det sjoveste Europa), dels fordi vi er så lille en klub, at det ikke giver mening at satse på at vinde en europæisk turnering, hvis det samtidig mindsker chancen for at vinde mesterskabet.

    - Jeg mener, det er helt legitimt at håbe på europæisk nedtur for de nærmeste rivaler (om man lægger snittet ved BIF, FCM, AGF osv. må folk selv om), også selv om det skader Danmarks koefficient. De rationelle argumenter for og imod er irrelevante, fordi det grundliggende handler om følelser.

    - Jeg håber, FCK kommer så langt som muligt i ECL i år, men jeg håber meget mere på et mesterskab, så vi næste år kan spille med i CL, hvilket er meget sjovere end ECL.

    - Hvis man bliver provokeret af, at nogen kalder ECL for "EL2" eller "Mickey Mouse-ligaen," bør man glædes over, at man ikke har større problemer i sit liv.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Tror vi starter sådan her

    Grabara
    Ankersen-Vavro-Boile-VK
    Lerager-Stage
    Diks-Falk-Bøving
    Biel

    Tror Roony gemmes til indhop mod "trætte" PSV. Hans force er ikke en kamp, hvor vi er presset i bund.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Tror vi starter sådan her

    Grabara
    Ankersen-Vavro-Boile-VK
    Lerager-Stage
    Diks-Falk-Bøving
    Biel

    Tror Roony gemmes til indhop mod "trætte" PSV. Hans force er ikke en kamp, hvor vi er presset i bund.
    tror falk kommer ned som defensiv midt og lerager på bænken. Så Roony helt på top med Biel bag. Men vi må se

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    tror falk kommer ned som defensiv midt og lerager på bænken. Så Roony helt på top med Biel bag. Men vi må se
    Sådan som Biel ikke kan sparke en bule i en blød hat for tiden - men til gengæld betyder meget for vores chanceskabende spil - virker det i hvert fald lidt tandløst med ham på toppen. Vi ved, at Biel er klart bedst på sin favoritposition, og selv om Roony mangler noget fysik til at ligge forrest, så er han til gengæld den klart bedste afslutter, vi har til rådighed i morgen. Og jeg mener som tidligere nævnt netop, at han burde kunne gøre ondt på et hold, der presser os højt og efterlader rum til hurtige kontraløb. Men om Thorup også ser fornuften i det, tør jeg ikke spå om. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    At det i øvrigt bliver lidt sjovere med lidt tilsat garniture af et par hold, der er faldet ud af Europa League, er der vel i øvrigt heller ikke mange, der er uenige i. Så havde det dog hjulpet at have nogle angribere klar. Babacar-karantæne eller ej, så er hele vinterens udskiftning og oprustning jo også et tydeligt signal om, at det er ligaen, der er det centrale.
    Spøjst argument. Jeg tror virkelig ikke, at vi havde prioriteret anderledes, hvis vi havde spillet EL.

    Som der står i artiklen, du selv linker til, prioriterer vi europæiske gruppespil - ikke ottendedels-, kvart- eller semifinaler. Og så prioriterer vi penge, som når vi sælger Wind - og tidligere Daramy - kort før vinduet lukker.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Altså, hvis nu chancen for at vinde ECL var lige så stor som for at vinde ligaen, hvis man blot satsede på det, kunne vi da godt snakke om det. Selv om det på ingen måde er CL, ville det IMO bestemt være vildt, hvis FCK vandt en europæisk turnering.
    Jeg mener bestemt ikke, at man skal satse hele butikken på at vinde ECL, for selvom man gjorde, ville det højest lykkes 1 gang på 100 år. Jeg finder det bare sært, at folk kalder det en ligegyldig Mickey Mouse turnering, mens suppen er toppen. Det er fint og realistisk at satse helt på superligaen, da chancen for at blive mestre er mange, mange gange større. Men hvis jeg kunne vælge et mesterskab, ville jeg til hver en tid hellere have, at vi vandt Mickey-trofæet end suppe-pokalen ;-)
    Sidst redigeret af guldsmed : 10.03.22 kl. 12:37
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    I aften bliver nok svært - Man har tidligere set hvor stærkt det går når hollandske tophold folder sig. I efteråret så jeg en CL kamp imellem Ajax og Dortmund. Hold nu op hvor er de store hold i Holland bare gode.
    Jeg forventer absolut ingenting af kampen i aften, men jeg håber dog at vi kommer ud med skindet på næsen så vi mentalt er klar til på søndag. For den kamp er og bliver en af sæsonens allervigtigste kampe, ikke bare for kampen om mesterskabet, men ligeså meget for selvforståelsen. Vi må og skal have sat de midtjyder på plads….

    Derfor håber jeg også at vi sparer spillere i aften. Jeg ser gerne Falk få pause så han er 100% klar på søndag…

    God kamp til alle medfans

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,427

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)


  21. #58
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    I aften bliver nok svært - Man har tidligere set hvor stærkt det går når hollandske tophold folder sig. I efteråret så jeg en CL kamp imellem Ajax og Dortmund. Hold nu op hvor er de store hold i Holland bare gode.
    Jeg forventer absolut ingenting af kampen i aften, men jeg håber dog at vi kommer ud med skindet på næsen så vi mentalt er klar til på søndag. For den kamp er og bliver en af sæsonens allervigtigste kampe, ikke bare for kampen om mesterskabet, men ligeså meget for selvforståelsen. Vi må og skal have sat de midtjyder på plads….

    Derfor håber jeg også at vi sparer spillere i aften. Jeg ser gerne Falk få pause så han er 100% klar på søndag…

    God kamp til alle medfans
    Med antallet af berettigede spillere, kan du være 100% sikker på at Falk spiller hvis han er klar. Uanset min holdning til turneringen, har klubben været ret klar på at "Europa" er noget man satser på. Thorup bliver da lagt på hjul og stejlet, hvis han stiller med B-kæde.

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Med antallet af berettigede spillere, kan du være 100% sikker på at Falk spiller hvis han er klar. Uanset min holdning til turneringen, har klubben været ret klar på at "Europa" er noget man satser på. Thorup bliver da lagt på hjul og stejlet, hvis han stiller med B-kæde.
    Thorup får da virkelig også kritik hvis han satser på begge og fejler begge?
    Jeg vil nødigt være i hans sko hvis vi endnu engang får læsterlige klø i Herning på søndag

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: PSV Eindhoven vs. F.C. København (10/03-2022 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Thorup får da virkelig også kritik hvis han satser på begge og fejler begge?
    Jeg vil nødigt være i hans sko hvis vi endnu engang får læsterlige klø i Herning på søndag
    Det er selvfølgelig rigtigt. Men vi minimerer også chancerne i Herning hvis vi kommer med en gigantisk røvfuld i bagagen. Det er Falk netop en af dem som kan være med til at forhindre. Der er masser af løbemeter i Lerager og Stage, men hvis vi ikke kan spille bolden rundt, bliver vi gennemløbet og slagtet.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 4 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  2. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  3. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven d. 5.11.09
    By Lundberg_aus_Lolland in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 06.11.09, 21:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •