Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
103. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder i ordinær spilletid

    38 36.89%
  • Uafgjort - FCK vinder i forlænget

    8 7.77%
  • Uafgjort - FCK går videre efter straffespark

    7 6.80%
  • PSV vinder i ordinær spilletid

    40 38.83%
  • Uafgjort - PSV vinder i forlænget

    7 6.80%
  • Uafgjort - PSV går videre efter straffespark

    3 2.91%
Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 107

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Så er det tid til returkampen mod PSV. Efter den flotte præstation i Eindhoven skal vi nu forsøge at gøre det færdigt hjemme i Parken. Vi stiller med den unge ECL-trup og igen uden en decideret angriber.

    Vejret bliver koldt :)

    Dommer: Aner det ikke

    Truppen er endnu ikke udtaget, men giver næsten sig selv.

    Vil forsøge at gøre afstemningen "ikke hemmelig" denne gang!

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Ret beset skulle man have kunnet stemme på "Uafgjort, FCK går videre efter ordinær spilletid" og "Uafgjort, PSV går videre efter ordinær spilletid", selvom det sidste ikke er meget sandsynligt, da det kræver 5-5 eller uafgjort med endnu flere mål.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Ret beset skulle man have kunnet stemme på "Uafgjort, FCK går videre efter ordinær spilletid" og "Uafgjort, PSV går videre efter ordinær spilletid", selvom det sidste ikke er meget sandsynligt, da det kræver 5-5 eller uafgjort med endnu flere mål.
    5-5 efter 90 minutter sender ikke PSV videre ;-)

    De sløjfede udebanemålsreglen i sommer. Så det står bare lige, og der er forlængning.

    ***

    Men "Uafgjort – xxxx vinder i forlænget" må denne pedant igen protestere over. At det står lige efter 90 minutter betyder ikke, at kampen er endt uafgjort, kun at den fortsætter.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    5-5 efter 90 minutter sender ikke PSV videre ;-)

    De sløjfede udebanemålsreglen i sommer. Så det står bare lige, og der er forlængning.

    ***

    Men "Uafgjort – xxxx vinder i forlænget" må denne pedant igen protestere over. At det står lige efter 90 minutter betyder ikke, at kampen er endt uafgjort, kun at den fortsætter.
    Selvom man kunne savne reglen, i denne uge... :-)


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Selvom man kunne savne reglen, i denne uge... :-)
    Absolut! Jeg synes ærlig talt, det er rædselsvækkende og ødelæggende, at den er væk – sammen med den lille fordel, vi kunne have fået ud af at tage til Holland og spille så frygtløst mod et tophold.

    Men hey, så får UEFA lidt flere forlængninger og straffesparkskonkurrencer at sende – lidt mere #content og flere reklameblokke ...

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Absolut! Jeg synes ærlig talt, det er rædselsvækkende og ødelæggende, at den er væk – sammen med den lille fordel, vi kunne have fået ud af at tage til Holland og spille så frygtløst mod et tophold.

    Men hey, så får UEFA lidt flere forlængninger og straffesparkskonkurrencer at sende – lidt mere #content og flere reklameblokke ...
    Jeg er med på at det lige i dette tilfælde ikke er en fordel for os, men generelt er det min opfattelse at fjernelsen af reglen faktisk er berettiget. Den oprindelige ide med reglen var ganske rigtigt, at udeholdet ikke skulle pakke sig, men i stedet jagte de vigtige udebanemål. Resultatet blev dog ofte i stedet, at hjemmeholdet blev så bange for at indkassere mål, at rigtig mange opgør blev nogle langtrukne og taktiske opgør, som først åbnede sig op mod slutningen af kampene. Det er allerede mit indtryk, at vi ser langt mere løsslupne opgør rent taktisk, også i de første af to opgør. Så jeg er nok en af de få der hilser bortskaffelsen af reglen velkommen.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Absolut! Jeg synes ærlig talt, det er rædselsvækkende og ødelæggende, at den er væk – sammen med den lille fordel, vi kunne have fået ud af at tage til Holland og spille så frygtløst mod et tophold.

    Men hey, så får UEFA lidt flere forlængninger og straffesparkskonkurrencer at sende – lidt mere #content og flere reklameblokke ...
    Jeg savner den også - specielt lige nu. Og jeg er egentlig også både overrasket - og lidt irriteret - over, at denne sæson foreløbigt har ret stor andel af opgør, hvor holdet der starter hjemme går videre. Historisk set, så har det altid været en fordel at slutte hjemme, og min forventning var, at den fordel ville blive endnu større, når man fjerner reglen om udebanemål. Men sådan er det ikke rigtig gået indtil nu. Sidste år var en TOTAL outlier hvor kun 49% af dem der sluttede hjemme gik videre. Det var kun 2. gang i mere end 30 år, at andelen var under 50% - og i år er så 3. gang med ca. 49.5% der går videre efter at de slutter hjemme. Andelen har aldrig været under 49% - i den anden ende af spektret gik over 61% af de 200 knockout-opgør videre efter at have sluttet hjemme i 2007 - og i snit ligger vi altså rimelog konstant på ca. en 54%/46% fordeling ret konstant gennem hele europa-cup historien.

    Men jeg havde som nævnt forventet, at uligheden ville stige, når man fjernede reglen om udebanemål, men det er ikke sket i år. Men det er selvfølgelig stadig et relativt lille statistisk grundlag at udtale sig på.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er med på at det lige i dette tilfælde ikke er en fordel for os, men generelt er det min opfattelse at fjernelsen af reglen faktisk er berettiget. Den oprindelige ide med reglen var ganske rigtigt, at udeholdet ikke skulle pakke sig, men i stedet jagte de vigtige udebanemål. Resultatet blev dog ofte i stedet, at hjemmeholdet blev så bange for at indkassere mål, at rigtig mange opgør blev nogle langtrukne og taktiske opgør, som først åbnede sig op mod slutningen af kampene. Det er allerede mit indtryk, at vi ser langt mere løsslupne opgør rent taktisk, også i de første af to opgør. Så jeg er nok en af de få der hilser bortskaffelsen af reglen velkommen.
    Hvor meget af den vurdering er baseret på FC Københavns kampe? Bare min nysgerrighed, fordi min egen vurdering nemlig er 100% baseret på de kampe.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Hvor meget af den vurdering er baseret på FC Københavns kampe? Bare min nysgerrighed, fordi min egen vurdering nemlig er 100% baseret på de kampe.
    Det er svært at sige. Jeg ser meget fodbold generelt, og det er min fornemmelse at det er sådan det er. Men det er heller ikke andet end en fornemmelse, og det er nok også for tidligt at trække data ud og analysere for meget på det. Men jeg fornemmer at det giver nogle mere åbne kampe, fordi følelsen ikke længere er, at en udebanescoring er vital for samlet avancement. Det er selvfølgelig ikke sådan det forholder sig i praksis, men der er alligevel noget psykologisk der spiller ind. Tiden må vise om tendensen går den ene (flere mål) eller anden vej (færre mål)..

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Jeg er også fint tilfreds med at den sære vægtning af måls værdi er fjernet og alle mål igen bare er mål.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    At reglen om udebanemål er væk er noget af det bedste der er sket i mange år for fodbolden. Det var en latterlig regel..

    Ang kampen i morgen: Der bliver fed stemning og atmosfære, men den skal nydes da det bliver sæsonens sidste europæiske kamp for os. 3-1 til PSV og godkendt sæson i europa med tanke på den elendige trup vi har haft til rådighed.

    Næste sæson er en anden snak, der skal vi virkelig give den gas med alle de nye spillere!!!!
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    At reglen om udebanemål er væk er noget af det bedste der er sket i mange år for fodbolden. Det var en latterlig regel..
    Jamen så er det jo afgjort sagligt og viist ...

  18. De følgende 10 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Vi bør i al fald nok forberede os på (mindst) syvende kamp i streg, hvor vi ikke har haft majoriteten af boldbesiddelsen.

    I Mediano Data kunne Leander berette, at FCK i de seneste fem superligakampe har været det mindst boldbesiddende hold - og selvklart også var det i Eindhoven.

    Til sammenligning tabte FCK blot boldbesiddelsen 7(!) ud af 118 gange i de første fem grundspilssæsoner. Det står i skærende kontrast til i år, hvor vi har tabt boldbesiddelsen i halvdelen af superligakampene (11 ud af 22). Ret vildt!

    Hvis vi skal glæde os over noget i den sammenhæng, er det, at vi med vores nye stil nu er vant til kampe, hvor vi ikke er det dominerende hold.

    På positiv-siden kunne Leander berette, at vi med Falk virkelig har fået en maskine af rang i vores nye 6'er:

    Falk har nemlig ramt en medspiller 109 ud af 114 afleveringer i de to seneste kampe (FCM og PSV). Crazy!

    Man skulle nærmest tro, han var god nok til landsholdet...! :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    De sløjfede udebanemålsreglen i sommer. Så det står bare lige, og der er forlængning.
    IC - jeg googlede endda, inden jeg skrev det, men jeg fandt åbenbart en gammel udgave af reglerne :-(
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven (17. marts 2022 kl. 18.45)

    Kunne man være så heldig at der er guiness i hanerne i aften?

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 17.03.22, 17:20
  2. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  3. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38
  4. Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 22.02.22, 18:09
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - PSV Eindhoven d. 5.11.09
    By Lundberg_aus_Lolland in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 06.11.09, 21:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •