Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011
Viser resultater 151 til 161 af 161

Emner: Banen

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det muligt koncerter er en del af vores forretningsgrundlag, men at placere en Koncert midt i en CL kampagne + en masse superliga kampe er jo hul i hovedet. Det har jo igen vist sig at have store konsekvenser, hvor banen aldrig rigtige har kunne nå at komme sig.

    Nu er der snart vinterpause. Kan klubben virkelig ikke i rettidig omhu 1-2 år forinden finde nogle interessante navne der kan optræde i disse periode?. Så må man sku da investerer i nogle varmelamper til publikum, hvis det er pga. kulden der klages over.

    SUK..... amatøragtigt.
    Er de fleste store koncerter / tours ikke altid en sommerting?
    De store artster spiller jo ikke kun i Parken, men også på mange andre venues/stadions rundt omkring.

    Jeg mindes i hvert fald ikke at have hørt om nogle tours fra de store artister i vinterhalvåret....

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af pikkerrup Se meddelelser
    Hvornår kaster man håndklædet i ringen og går over til en kunstbane? Det burde være snart...
    forhåbentlig aldrig


  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af pikkerrup Se meddelelser
    Hvornår kaster man håndklædet i ringen og går over til en kunstbane? Det burde være snart...
    Det er da forhåbentlig en joke. Den seneste banefadæse skyldtes bimlende inkompetence, og den slags kan man altså betale sig fra, og vi har rigeligt råd til det. Hvorfor det har taget så længe at ansætte en ny greenkeeper er et godt spørgsmål, men forhåbentlig har man nu gjort sit forarbejde og fundet den rette.

    Jeg går tværtimod og venter på, hvornår klubberne går sammen og kræver, at alle Superliga-klubber spiller på græs. Hvis man solidarisk vil betale for det, kan man sagtens kræve det af de små klubber. Vi bor trods alt ikke oppe omkring polarcirklen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  5. #154
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    124

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er da forhåbentlig en joke. Den seneste banefadæse skyldtes bimlende inkompetence, og den slags kan man altså betale sig fra, og vi har rigeligt råd til det. Hvorfor det har taget så længe at ansætte en ny greenkeeper er et godt spørgsmål, men forhåbentlig har man nu gjort sit forarbejde og fundet den rette.

    Jeg går tværtimod og venter på, hvornår klubberne går sammen og kræver, at alle Superliga-klubber spiller på græs. Hvis man solidarisk vil betale for det, kan man sagtens kræve det af de små klubber. Vi bor trods alt ikke oppe omkring polarcirklen.
    Nej det var ikke nogen joke. Vores bane har netop været en joke i så mange årtier nu og vi har været igennem flere greenkeepere end OB har været igennem trænere. Der må vel også ske noget fremskridt i kunstgræs verden, udviklingen har vel ikke stået stille siden FCN fik deres bane. Den optimale løsning ville være et Madrid setup hvor banen kan sænkes ned og behandles i optimale forhold, men jeg tænker ikke at det er en mulighed. Men den her pis-i-buksen tilgang med at skrifte græs flere gange på en sæson holder heller ikke.
    Så skyd dog udefra!!!! Hvad kan der ske??

  6. #155
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af pikkerrup Se meddelelser
    Nej det var ikke nogen joke. Vores bane har netop været en joke i så mange årtier nu og vi har været igennem flere greenkeepere end OB har været igennem trænere. Der må vel også ske noget fremskridt i kunstgræs verden, udviklingen har vel ikke stået stille siden FCN fik deres bane. Den optimale løsning ville være et Madrid setup hvor banen kan sænkes ned og behandles i optimale forhold, men jeg tænker ikke at det er en mulighed. Men den her pis-i-buksen tilgang med at skrifte græs flere gange på en sæson holder heller ikke.
    Vi kan da være helt enige om, at banen sagtens kan blive bedre, men derfra og så til ligefrem at ønske en plastikbane er der godt nok langt. Måske er jeg bare en håbløs fodboldromantikker eller også er jeg bare håbløs gammeldags, men jeg kan simpelthen ikke fordrage det fodbold som spilles på plastikbaner. Jeg hader det - som i virkelig hader det - og skulle FCK en dag gå den vej, ja så vil jeg bestemt overveje, om det var noget jeg gad at se søndag efter søndag. I min verden er det tæt på en helt anden sport som spilles i f.eks. Farum i forhold til på rigtigt græs eller for den sags skyld på hybridbaner. Det ligner næsten mere indendørs fodbold end rigtig fodbold, da banen i Farum tager nærkampe og tacklinger ud af spillet fordi den er så fandens hurtig og underlig. At FCN må spille på det skidt fatter jeg simpelthen intet af.

    Forøvrigt synes jeg, at alt den snak om dårlige baner er ved at udvikle sig til en omgang hysteri. Når spillerne efter kampen mod Bif står og snakker om en dårlig bane, så bliver det i mine øjne altså en anelse ynkeligt. Ja den var da tung og ikke grøn alle steder, men den var da ganske fin at spille på. I stedet for at jamre så skulle de måske hellere kigge lidt på alle de højdepunkter fra gamle dage som kører på storskærmen inden kampen og se, om de kan finde nogle klip med en pænere bane end nu...det kan de næppe i ret mange klip. Det var den gang de fleste af os for alvor forelskede os i fodbold generelt og FCK i særdeleshed og den gang levede spillerne og vi fint med baner, som kun drømte om at ligne den vi har nu. Selvfølgelig kan banerne ikke ligne golf-greens sidst i oktober. Der skal sgu være lidt mudder og tunge baner på denne tid af året....ellers er det for fa'en da ikke fodbold. :-)
    Sidst redigeret af k@sper : 20.11.23 kl. 13:20

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #156
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af pikkerrup Se meddelelser
    Nej det var ikke nogen joke. Vores bane har netop været en joke i så mange årtier nu og vi har været igennem flere greenkeepere end OB har været igennem trænere. Der må vel også ske noget fremskridt i kunstgræs verden, udviklingen har vel ikke stået stille siden FCN fik deres bane. Den optimale løsning ville være et Madrid setup hvor banen kan sænkes ned og behandles i optimale forhold, men jeg tænker ikke at det er en mulighed. Men den her pis-i-buksen tilgang med at skrifte græs flere gange på en sæson holder heller ikke.
    Det, man glemmer i den her diskussion, er, at der ganske vist har været problemer med banen i Parken gennem flere årtier, men den har ikke været en joke konstant. For eksempel vandt vi i flere år i træk prisen for superligaens bedste bane for 10 års tid siden. Det kan altså med andre ord godt lade sig gøre at holde en god græsbane i Parken, og derfor er den oplagte løsning ikke at gå over til kunststof, men at ansætte de rigtige folk til det og så i øvrigt give banen de rigtige forudsætninger (læs: lade fodbolden være førsteprioritet).

    Udover at fodbold er noget andet på kunststof, er det et helt principielt problem, at spillet ikke spilles på det samme underlag overalt. Så hvis det skal være kunststof (gud forbyde det!), skal det være på alle superliga-stadioner.
    Sidst redigeret af Garneren : 20.11.23 kl. 13:54
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  9. #157
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af pikkerrup Se meddelelser
    Nej det var ikke nogen joke. Vores bane har netop været en joke i så mange årtier nu og vi har været igennem flere greenkeepere end OB har været igennem trænere. Der må vel også ske noget fremskridt i kunstgræs verden, udviklingen har vel ikke stået stille siden FCN fik deres bane. Den optimale løsning ville være et Madrid setup hvor banen kan sænkes ned og behandles i optimale forhold, men jeg tænker ikke at det er en mulighed. Men den her pis-i-buksen tilgang med at skrifte græs flere gange på en sæson holder heller ikke.
    FCN fik en ny bane i 2022.

  10. #158
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    633

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der skal sgu være lidt mudder og tunge baner på denne tid af året....ellers er det for fa'en da ikke fodbold. :-)
    Ja! Mange hader VAR pga. meget af det romantiske forsvinder. Men er der ikke også lidt romantik i at spille på en knoldet lortebane sidst i november, hvor de bedste hold pludselig skal omstille sig og en masse lortehold pludselig har en chance? Det lyder sarkastisk, men der er nu et eller andet over det.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #159
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Ja! Mange hader VAR pga. meget af det romantiske forsvinder. Men er der ikke også lidt romantik i at spille på en knoldet lortebane sidst i november, hvor de bedste hold pludselig skal omstille sig og en masse lortehold pludselig har en chance? Det lyder sarkastisk, men der er nu et eller andet over det.
    Ja det var jo faktisk min pointe, at en lortebane jo lidt hører efterår og vinter til. Selvfølgelig skal man stræbe efter bedst mulig bane, men vi må aldrig gå så langt at skifte til plastik, fordi banerne bliver lidt tunge og besværlige. Så må holdene simpelthen bare omstille sig.

    Mht VAR så er jeg lidt opdelt med det. Jeg har i princippet intet imod, at man tjekker tingene igennem og har kun latter til overs for de mennesker som Tøfting der mener, at f.eks. offsides ikke skal dømmes af Var, hvis de er marginale. Al snakken om, at vi diskuterer flere kendelser med Var giver jeg heller ikke noget for, fordi der er ubestrideligt kommet færre fejl med Var, omend der stadig er for mange....men mon ikke det bare er en læringsproces. Det der dog ødelægger meget for mig omkring Var er, at den spontane jubel i hvert fald for mig er væk. Ja man jubler da ved et mål men hele tiden i begrænset omfang og hele tiden med en knude i maven, for hvad nu hvis var.... Det er i min verden synd, at den glæde forsvandt.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #160
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Banen

    Jeg er så spontant indrettet, at jeg altid jubler uhæmmet ved en scoring. Bliver scoringen underkendt af VAR er det ærgeligt, men omvendt så jubler jeg bare een gang mere, hvis VAR godkender scoringen. Jeg kan virkeligt ikke se problemet.

    At der så burde justeres en hel masse omkring behandlingstid og regler for hands og andre ting er så noget andet
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #161
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Banen

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Jeg er så spontant indrettet, at jeg altid jubler uhæmmet ved en scoring. Bliver scoringen underkendt af VAR er det ærgeligt, men omvendt så jubler jeg bare een gang mere, hvis VAR godkender scoringen. Jeg kan virkeligt ikke se problemet.
    Næ hvis man bare kan slippe hæmninger på den måde, så må det da være dejligt. Det kan jeg desværre ikke, hvorfor VAR virkelig har ødelagt meget af min oplevelse.

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    At der så burde justeres en hel masse omkring behandlingstid og regler for hands og andre ting er så noget andet
    Jeg synes faktisk ikke, at problemerne har været så store som de blæses op til. Ja ventetiden i f.eks. straffesituationen mod BIF var da alt for lang, men det er noget som man med erfaring og tid formentlig bliver bedre til. Det er klart, at kan man ikke se noget oplagt fejl i løbet af 30-60 sekunder, ja så er den nok ikke oplagt.
    Mht hands så er det reglerne og ikke Var som er problemet.

    Der hvor jeg (udover min anke mht jubel) er irriteret er, at dommerne i flere situationer ikke dømmer de straffespark som du bør/ser, da de ved at de kan blive reddet af Var. Problemet er så, når tilfældene ikke er 100% åbenlyse, så falder straffesparkene ikke, da de ikke er dømt til at starte med. Et eksempel er straffesparket til Lerager, som var blevet fastholdt af Var, hvis MKK havde haft øjne i hovedet og dømt den i første omgang. Nu så han ikke (ville han ikke se) staffet, hvorfor Var ikke kunne lave den om.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Dyr på banen
    By fck_hundested in forum Diverse
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 23.04.06, 00:53
  2. Banen....?
    By Don Diego in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 08.03.04, 22:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •