Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: FCKs spidsangriber

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    FCKs spidsangriber

    Der er mange meninger om Babacar, og NJ deler vist også vandene. Karamoko har ikke fået mange chancer, men måske kan den igangværende reserveholdskamp mod Helsingør ændre på det.
    Er der nogen her, der kan bidrage med info om Karamokos indsats?
    Jeg håber i hvert fald på et mere potent bidrag fra vores centrale angriber, end jeg, generelt, har set indtil nu i dette forår.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCKs spidsangriber

    Jeg håber, han får chancen. Ikke fordi jeg har vildt stor fidus til Karamoko. Af de tre nyindkøbte angribere er han klart den, jeg havde laveste forventninger til, fordi hans cv ikke ligefrem er prangende. Rasmus Højlund har allerede scoret lige så mange må i den østrigske Bundesliga, som Karamoko formåede, og han har ikke rigtigt andet at prale af.

    Babacars cv er imponerende, selv om han aldrig har været den store målsluger. Men han har trods alt scoret 39 Serie A-mål, heraf 10 på én sæson, hvilket burde borge for en vis kvalitet. Hans problem er nok netop, at han ser sig selv som en stjerne, der kan dalre rundt i Superligaen og blive topscorer uden at arbejde for det. Det skal han lære, at han ikke kan. Ellers må han hurtigt videre.

    Nicolai Jørgensen vil tydeligvis meget gerne leve op til sin fortid i klubben, men det virker lidt forkrampet. Og så ligger hans succesfulde år så langt tilbage, at man godt kan frygte, at løbet er kørt for ham. Men han arbejder da i hvert fald for sagen - og vi ved, hvad han er i stand til, når han er bedst.

    Men lad Karamoko få chancen, og lad os se, om han griber den. PC må jo have set et eller andet i ham.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: FCKs spidsangriber

    Det er altid nemt at være bagklog og den perfekte mandagstræner - her er en oversigt:

    Ud:
    Kamil til Piast Gliwice 8 kampe og 4 mål (147 min Per mål) ham savner ingen (eller få)
    Wind til Wolfsburg 8 kampe og 2 mål - kun en tåbe savner ham ikke (stadig et fint salg)
    Højlund til Storm Graz 7 kampe og 5 mål…. Uafhængigt af timingen, så kunne det bestemt godt minde om et dårligt salg. Selvom jeg synes vi fik mange penge for ham… så

    Ind:
    Babarca 6 kampe og 2 mål. Han er jo købt som stjerne med er rigtig fint CV. Han er bare ikke slået til endnu og var altså ikke en spiller som kunne gå direkte ind.
    NJ 5 kampe og 1 mål. Jeg synes stadig det giver udemærket mening at hente ham - men det er ikke sådan min kæbe er falder af pga hans præstationer
    Karamoko 1 kamp og 0 mål. Jeg har virkelig svært ved det køb. Vi kan jo næppe melde ham ude eftersom vi intet ved om hvad han kan præstere, men han er bare nr 3 efter 2 spillere som ikke imponere og det gør det dobbelt ærgerligt med salget af Højlund.

    Alt i alt er vi stærkt forringet på pladsen og ikke mindst også når de ikke kunne bruges i Europa, men jeg tror stadig på Babarca og NJ kan bringe noget. Jeg forventer faktisk at alle 3 er her næste sæson og så håber jeg Babarca kan brænde igennem når han finder sin plads. Jeg er ikke i tvivl om at man altid kan sende ham til Italien… nok bare med et økonomisk tab af de større.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: FCKs spidsangriber

    Den store problematik med Babacar er - udover attituden - at han simpelthen ikke viser potentiale på nogen måde. Det er ikke bare stolpe ud - han ligner simpelthen en dårlig angriber.
    Hans cv er så flot, at dette ikke kan passe. Men det er hovedsageligt det jeg ser.

    NJ har umiddelbart mere fodbold i sig end Babacar. Ham hælder jeg egentlig til pt. Jeg tror aldrig han brænder Superligaen af, men pt vil jeg mene han er den mest stabile. Håber han starter på søndag.

    Karamoko er der mange der anser som "spændende". Dette er vist vurderet på nogle træningskampe og et indhop, hvor han efter min mening var temmelig usynlig. Det lader til at folk er så frustrerede over vores 2 foretrukne angribere, at der ikke er særlig langt til "spændende". Men han har ikke fået chancen, og det skal han selvfølgelig have. Men i udgangspunktet har jeg meget svært ved at se han er svaret. But maybe.

    Kaufmann er jo også en mulighed til næste sæson. Men det virker som om alt er "tommelfinger ned" i forhold til ham.
    Det er selvfølgelig ikke hans skyld han bliver syg, når han endelig får chancen i HSV, at han får sit mål annulleret når den endelig er i kassen osv.
    Men det er ligesom bare altid "noget".
    Havde han så vist nogle spændende spidskompetencer, så kunne det være interessant. Det har han bare ikke. Så i min optik er han også mere eller mindre out.

    Konklusion: Vi må se om nogle blomstrer op i løbet af de sidste 9(?) udfordrende kampe.
    Hvis det ikke er sket til sommer, er vi nødt til at erkende at vi står med et alvorligt problem, der desværre skal løses med endnu en transfer, og håbe at vi på et tidspunkt rammer rigtigt.
    Pladsen er simpelthen for vigtig til at lade være...

    Zan

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: FCKs spidsangriber

    Jeg er 'Enig' i Zans indlæg forstået på den måde at Karamoko virker spændende på det foreliggende grundlag, som ikke er særligt omfattende. Babacar viser bare ikke på nogen måde, at vi 'bare skal vente og se - hans første mål, hvor han ramte bolden pilskævt, var svineheldigt. Målet mod FCM? Afgørende, men heldigt han fik en ekstra chance efter at han havde brændt på Isaks pasning. Han er god i pressen og på fansites, men hvad sker der, hvis han fornemmer, der stilles langt højere krav til ham? Nico gør, hvad han kan. Han ved, hvad det drejer sig om, og han prøver, men hverken hurtighed eller skarphed er (?) vist hvad det engang var. Om Karamoko er bedre? Aner det ikke, men når man nu har købt ham, skal han vel have en chance - i det mindste på bænken - når nu de to andre har leveret præstationer af 'varierende kvalitet' - så har jeg været flink over for mindst én af de to øvrige spidsangribere.
    Sidst redigeret af Luffe : 05.04.22 kl. 13:17 Årsag: Tvivlsom stavekontrol

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: FCKs spidsangriber

    Man kan vel sige at imod AaB er babacar uheldig ikke at lave min 2 assist mener jeg.
    Lækker et-to med Biel der skyder lige på. Og så perfekt overblik med frispillingen til Roony der kommer alene med målmanden.
    så alt han laver er ikke håbløst. Men jeg mener også man kan forvente mere især på attitude delen.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: FCKs spidsangriber

    Jeg er helt enig i, at det er værd at diskutere, hvem der skal være vores eller om vi mangler (endnu) en spidsangriber, men minder så mig selv om, at vi er det mest scorende hold, så det er ikke fordi den manglende spidsangriber endnu reelt har betydet noget afgørende.

    Jeg har altid en tro på, at alle skal have tid, og så længe man kan se antydningen af et eller andet, så skal folk i hvert fald have tid. Ramadan eller ej, Babacar har vist det samme i alle kampe, og det er utvivlsomt for lidt. Også taget i betragtning hvor kort tid han har været i klubben. Som andre skriver, er der nærmest ikke antydningen har noget særligt. Sådan tænkte jeg også om Pape Pate Diouf. Han scorede godt med ryggen til mål mod bøf og hoppede højere end Køges målmand, men jeg blev ved med at tænke, at han skulle have tid, for så dårlig en spiller kunne vi umuligt have købt. Det havde vi så. Jeg tror sådan set fortsat på Babacar, men hans bidrag er altså bekymrende.

    Karamoko har da set langt mere spændende ud, også selv om nogen mener, at "spændende" ikke betyder noget i sig selv. Han har scoret mål i træningskampe og havde et glimrende blik for spillet i de minutter han fik mod Randers. Det mener jeg virkelig.

    NJ kender vi. Han er syg eller skadet hver eneste måned, men ser faktisk langt mere moden ud, end jeg havde forestillet mig. Og så tror jeg faktisk, at han er eller snart igen bliver en af kulturbærerne, som vi skal have på holdet. Jeg gætter på, at han fortsætter efter sommer.

    Kaufmann så vildt spændende ud i den ene halvleg han fik mod Celtic i Glasgow, siden viste han vel ikke rigtigt noget. Jeg må indrømme, at jeg efterhånden ikke ser en fremtid i ham. Desværre, for jeg kan godt lide ham.

    Anyways, spidsangribere er svære at skaffe, da de er i høj kurs, men det kan jo være, at det er en spidsangriber, PC vil hente fra den hylde, vi normalt ikke bevæger os på.

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: FCKs spidsangriber

    Jeg synes det er svært at vurdere vores angriberes niveau endnu. Hvis man holder sig til Babacar, så synes jeg, at han har overtaget Winds rolle forstået på den måde, at han ikke ligefrem er den, der bliver sat i scene men snarere, skal sætte holdkammeraterne, der kommer i løb, op. Det synes jeg også vi har set, at han sagtens kan, når vi kombinerer foran feltet. Dog har vi også set, at han ser ret svag ud, når han bliver mere isoleret i angrebet. Biel er meget bevægelig og samarbejdet imellem dem har ikke set så godt ud her i starten og så er Biel også umiddelbart blevet rykket længere tilbage på banen, især når vi forsvarer hvor vi da også fortsat står ret dybt (og dermed skaber større afstand op til Babacar). Derudover er han ikke særlig bevægelig, så forsvarerne har ret let ved at dække ham op og så er han ikke så god med ryggen mod mål (særligt ikke på lange bolde). Samtidig bliver det også lidt på hans bekostning, at vi spiller med kanter, der gerne vil ind i banen (og gerne starter ret bredt) og ikke nødvendigvis ser de gode afleveringsmuligheder, men snarere går efter at få afsluttet.

    Når han så endelig bliver ramt i et godt løb, eller får indtaget en god position i feltet, så har afslutningerne ikke set ret solide ud – det værste eksempel er nok mod FCN.

    Jeg har været lidt skuffet over Babacar. Jeg havde forventet en angriber der kunne lidt mere på egen hånd og også var stærkere fysisk, men han har set ret passiv ud og kun har få gode aktioner i løbet af en kamp. Når det er sagt, så er der mange relationer der mangler og særligt løbene i feltet har ikke været så godt afstemt.

    Om ikke andet synes jeg faktisk, at vi indtil videre er sluppet nådigt fra salget af Wind, men vi ser også nu betydningen af salget, da han blandt andet gjorde en stor forskel, når han trak ned i banen, hvilket hjalp betydeligt, når vi stod dybt – noget der ligner fremgangsmåden fremadrettet. Højlund kunne næppe have udfyldt den rolle og ville nok også have problemer med at være så isoleret, men til gengæld var hans løb væsentligt bedre og relationerne virkede også til at være bedre, så vi står svagere i angrebet her efter vinterpausen – men forbåbentligt bliver det bedre med tiden.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: FCKs spidsangriber

    Den ene af vores spidsangribere har også forstået vigtigheden af sejren over herning i går:


  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: FCKs spidsangriber

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Den ene af vores spidsangribere har også forstået vigtigheden af sejren over herning i går:

    Er det ikke lidt søgt. Jeg synes jeg så en anderledes tændt og løbevillig barbacar igår. Det var så tydeligt at vi stod og jokede på tribunen om at han kun burde spille mod FCM hjemme, Derby Hjemme og Derby ude. En Biggame player i ordets negative fortolkning.

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: FCKs spidsangriber

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Den ene af vores spidsangribere har også forstået vigtigheden af sejren over herning i går:

    Jeg synes den hårdt dømt. Det kan sagtens være det ene øjeblik hvor han lige er uopmærksom eller lader tankerne vandre. Eller er han i gang med sin lille rituelle bøn efter slutfløjt? Eller er han bare ny i en klub og står alene og mangler nogle at fejre det med? Er han på vej over til Khocholava og VK og splitsekundet som kameraet fanger er bare en uheldig vinkel?

    Man kan ikke altid sige SÅ meget ud fra et still billede.


  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: FCKs spidsangriber

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Den ene af vores spidsangribere har også forstået vigtigheden af sejren over herning i går:

    Tja 8:47 inde i highlights på FCK.dk krammer han med Grabara, på jubelvideoen går han rundt og jubler med armene oppe. Vi har åbenbart fået nogle følsomme spillere, som har lidt at kæmpe med det mentale (Singh og Babacar) . Måske får vi endnu bedre versioner at se, hvis vi omfavner dem og støtter dem som vi gør/gjorde med Vavro, N’Doye osv.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: FCKs spidsangriber

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes det er svært at vurdere vores angriberes niveau endnu. Hvis man holder sig til Babacar, så synes jeg, at han har overtaget Winds rolle forstået på den måde, at han ikke ligefrem er den, der bliver sat i scene men snarere, skal sætte holdkammeraterne, der kommer i løb, op. Det synes jeg også vi har set, at han sagtens kan, når vi kombinerer foran feltet. Dog har vi også set, at han ser ret svag ud, når han bliver mere isoleret i angrebet. Biel er meget bevægelig og samarbejdet imellem dem har ikke set så godt ud her i starten og så er Biel også umiddelbart blevet rykket længere tilbage på banen, især når vi forsvarer hvor vi da også fortsat står ret dybt (og dermed skaber større afstand op til Babacar). Derudover er han ikke særlig bevægelig, så forsvarerne har ret let ved at dække ham op og så er han ikke så god med ryggen mod mål (særligt ikke på lange bolde). Samtidig bliver det også lidt på hans bekostning, at vi spiller med kanter, der gerne vil ind i banen (og gerne starter ret bredt) og ikke nødvendigvis ser de gode afleveringsmuligheder, men snarere går efter at få afsluttet.

    Når han så endelig bliver ramt i et godt løb, eller får indtaget en god position i feltet, så har afslutningerne ikke set ret solide ud – det værste eksempel er nok mod FCN.

    Jeg har været lidt skuffet over Babacar. Jeg havde forventet en angriber der kunne lidt mere på egen hånd og også var stærkere fysisk, men han har set ret passiv ud og kun har få gode aktioner i løbet af en kamp. Når det er sagt, så er der mange relationer der mangler og særligt løbene i feltet har ikke været så godt afstemt.

    Om ikke andet synes jeg faktisk, at vi indtil videre er sluppet nådigt fra salget af Wind, men vi ser også nu betydningen af salget, da han blandt andet gjorde en stor forskel, når han trak ned i banen, hvilket hjalp betydeligt, når vi stod dybt – noget der ligner fremgangsmåden fremadrettet. Højlund kunne næppe have udfyldt den rolle og ville nok også have problemer med at være så isoleret, men til gengæld var hans løb væsentligt bedre og relationerne virkede også til at være bedre, så vi står svagere i angrebet her efter vinterpausen – men forbåbentligt bliver det bedre med tiden.
    Måske misforstår jeg, men jeg har uendeligt svært ved at se sammenligningen med Wind. Kan ikke på stående fod komme i tanke om en eneste succesfuld aktion, hvor Baba går ned i banen, modtager bolden med ryggen til mål, og sætter sin direkte modstander med sit første-touch. I det hele taget har jeg svært ved at komme på nogen succesfulde aktioner ud over hans mål - stik mod Wind, som bidrog med så meget mere end mål.

    Baba skal selvfølgelig have chancen for at modbevise skeptikerne, men lige nu er det svært at få øje på, hvad han egentlig kan.. Jeg synes i hvert fald ikke han som Wind, er typen der gør sine medspillere bedre.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: FCKs spidsangriber

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Måske misforstår jeg, men jeg har uendeligt svært ved at se sammenligningen med Wind. Kan ikke på stående fod komme i tanke om en eneste succesfuld aktion, hvor Baba går ned i banen, modtager bolden med ryggen til mål, og sætter sin direkte modstander med sit første-touch. I det hele taget har jeg svært ved at komme på nogen succesfulde aktioner ud over hans mål - stik mod Wind, som bidrog med så meget mere end mål.

    Baba skal selvfølgelig have chancen for at modbevise skeptikerne, men lige nu er det svært at få øje på, hvad han egentlig kan.. Jeg synes i hvert fald ikke han som Wind, er typen der gør sine medspillere bedre.
    Min pointe var nærmere, at det var Winds rolle han skulle overtage. Eksempelvis er det ikke Babacar vi søger, når vi angriber. Der har været et par eksempler, hvor kantspillerne hellere tager et ekstra træk eller afslutter fra en dårlig vinkel, fremfor at ramme Babacar i løb eller med med en cutback aflevering. Derudover har indlæggene slet ikke spillet og er kun sjældent i hans område. Der mangler givetvis relationer, ligesom Babacars løb har virket mangelfulde, men de gange hvor muligheden har været der, er den kun sjældent forsøgt.
    Han har dog ikke kunne løfte Winds rolle, da han kun sjældent trækker ned i banen og virker til at foretrække at være i front - det giver bare ikke ret meget. Han har haft enkelte gange hvor han har sat sine medspillere op og på trods af at han har scoret, så har hans afslutninger jo været ganske slatne, så det er måske her han har været bedst:

    Mod Zenit: https://youtu.be/_ZftVve_DBQ
    Mod Viborg: https://youtu.be/zOIofzHY7-Y?t=168
    Mod Randers: https://youtu.be/Avkuatwy19Q?t=379
    Mod Aab: https://youtu.be/NO2qA8GQiVo?t=90
    Edit: Mod Silkeborg: https://youtu.be/x03Oul3ia08?t=345

    Ikke imponerende og skal vi have noget ud af Babacar, og vores andre angribere i øvrigt, så skal vi bruge dem anderledes. De kan ikke udfylde Winds rolle, men med måden vi spiller på, så ligner det, at det ellers er planen.
    Sidst redigeret af Kenney : 14.04.22 kl. 23:38

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCKs landsholdsspillere
    By ougar in forum De lange linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 23.02.11, 21:43
  2. FCKs målmandsstald
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 12.10.05, 15:06
  3. FCKs forsvar
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 01:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •