Side 14 af 18 FørsteFørste ... 411121314151617 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 270

Emner: Danske hold i Europa 22/23

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Jo. Det er godt spottet. Men det er det nuværende udgangspunkt.
    Hvis CL-vinderen er kvalificeret i forvejen via egen liga, OG Rusland fortsat skulle være udelukket til den tid, så er den ukrainske mester ikke længere noget, man som FCK'er skal være bekymret for at rende ind i.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis FCK ikke skulle formå at vinde over Trabzonspor, vil man droppe ned i Europa League, hvor man (så længe de øvrige hold holder deres seedning), vil havne i 1. seedningslag. Såfremt seedningerne i øvrigt holder, ser de respektive seedningspuljer således ud:

    PULJE 1:
    - Manchester United
    - AS Roma
    - Arsenal
    - SS Lazio
    - SC Braga
    - Dynamo Kyiv
    - Olympiakos
    - FC København

    PULJE 2:
    - Feyenoord
    - Rennes
    - PSV
    - KAA Gent
    - AS Monaco
    - Real Sociedad
    - Qarabag
    - Partizan Beograd

    PULJE 3:
    - Malmø FF
    - Ludogorets
    - Sheriff Tiraspol
    - Real Betis
    - FC Midtjylland
    - Bodø/Glimt
    - Ferencvaros
    - Union Berlin

    PULJE 4:
    - SC Freiburg
    - Fenerbahce
    - Apollon Limassol
    - NK Maribor
    - FC Nantes
    - Sturm Graz
    - Hearts
    - Union St. Gilloise

    Hvis hold som Rangers, Dinamo Zagreb, Røde Stjerne, m.fl. kikser deres CL-kvalifikation, vil de overtage FCKs plads i 1. seedningslag, og dermed skubbe Løverne ned i 2. seedningslag.
    Ift. seedningspuljerne for EL, så skal man i den kommende uge holde øje med opgørene:
    - Slovan Bratislava vs. Olympiakos
    - Rangers vs. St. Gilloise

    Hvis Slovan Bratislava gør arbejdet færdigt efter 1-1 på udebane og fuldbyrder den græske tragedie, så vil det rykke FCK en tak op på listen, og dermed sikre de danske mestre en større sandsynlighed for at havne i 1. seedningslag. Det vil samtidigt trække Malmø op i 2. seedningslag og Freiburg i 3. seedningslag. Omvendt, hvis Rangers på hjemmebane ikke formår at vende 0-2 nederlaget fra første kamp mod St. Gilloise, vil det skubbe Løverne en tak ned på listen, og skubbe Partizan Beograd ned til 3. seedningslag, samt Union Berlin ned til 4. seedningslag.
    Sidst redigeret af Kiwi : 05.08.22 kl. 09:43
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. #198
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Alt tyder på, at Silkeborg i playoff-runden møder HJK Helsinki, der i går slog Maribor 2-0 ude. Det er altså en gylden mulighed for Kent Nielsens tropper for at komme ikke blot i Conference League men Europa League.

    Med Brøndbys sejr i går samt at St Patricks Athletic choksejrede ude mod CSKA Sofia 1-0, er der altså en reel mulighed for, at Brøndby blot skal slå et irsk hold ud i playoff-runden for at komme i Conference League-gruppespillet.

  5. #199
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Alt tyder på, at Silkeborg i playoff-runden møder HJK Helsinki, der i går slog Maribor 2-0 ude. Det er altså en gylden mulighed for Kent Nielsens tropper for at komme ikke blot i Conference League men Europa League.

    Med Brøndbys sejr i går samt at St Patricks Athletic choksejrede ude mod CSKA Sofia 1-0, er der altså en reel mulighed for, at Brøndby blot skal slå et irsk hold ud i playoff-runden for at komme i Conference League-gruppespillet.
    Selvom jeg under Silkeborg Europa sucess håber jeg de ryger i conference league. Billedet fra sidste sæson viser meget godt hvorfor.
    brøndby var i cl kval og røg i EL efter 2 nederlag. I gruppespillet fik de 2 uafgjort og fik i alt 2 point.
    i år har de allerede fået 2.5 point så de har allerede gjort det bedre. De har faktisk fået lige så mange point som både dem og agf gjorde.
    jeg ved det næste jeg skriver er upopulært men håber at Brøndby klarer sig videre og gerne kommer i conference league.
    så vi kan få en masse point til dk. Sidste års point høst gjorde dk til det 12 bedste land og med den start de danske hold har haft pointmæssig kan jeg godt se vi kan overgå det og det vil betyde meget for det samlede regnskab i fremtiden.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #200
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Lidt om udnyttelsesgraden af mulige koefficientpoint til landeranglisten:

    Det kan, set udefra, være svært at vurdere, hvorvidt Danmark præsterer bedre end konkurrenterne i kampen om Top-15, når der er en spredning i hvornår de respektive mesterhold og sekundære hold indtræder i de respektive turneringer, samt når der er forskel i hvor mange hold, hvert land kan sende i Europa. Især i løbet af kvalifikationsrunderne.

    En måde at få udlignet dette på kan være at se på hvor stor en procentdel af de mulige koefficientpoint, som rent faktisk er blevet indtjent. Ser man på det, får man flg. tal blandt holdene lige uden for Top-10:

    - Belgien: 8,5 ud af 9 point: 94%* (90%)
    - Ukraine: 8,5 ud af 11 point: 77%* (64%)
    - Norge: 10,5 ud af 14 point: 75%
    - DANMARK: 6,5 ud af 9 point: 72%
    - Tyrkiet: 6,5 ud af 9 point: 72%
    - Israel: 8,5 ud af 12 point: 71%
    - Tjekkiet: 6,5 ud af 10 point: 65%
    - Schweiz: 6 ud af 10 point: 60%
    - Cypern: 5,5 ud af 10 point: 55%
    - Serbien: 4 ud af 8 point: 50%
    - Kroatien: 4,5 ud af 10 point: 45%
    - Grækenland: 3,5 ud af 10 point: 35%

    Lande markeret med * har et hold i CL-gruppespillet, og der er derfor lagt 4 bonuspoint oveni. Tallene i parantes viser antal optjente point på baggrund af tilspillede resultater.

    På baggrund af det kan man se, at de danske holds præstationer ligger i den høje ende, sammenlignet med de lande, man gerne vil måle sig med.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #201
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Efter aftenens resultater er FCM ude af CL-kvalen efter et samlet 2-7 nederlag til Benfica. Det samlede nederlag er desuden det største i FCMs historie, da det overgår det samlede 3-7 nederlag til Rangers i 2019, 2-6 nederlagene til hhv. Sporting og Panathinaikos i hhv. 2001 og 2014, samt 1-6 nederlaget til Anderlecht i 2002.

    Trods den historiske røvfuld er FCM i EL-gruppespillet, hvor de med stor sandsynlighed ender i 3. seedningslag, hvilket udløser en check fra UEFA på 3,63 mio. euro. Dertil kommer koefficientbonus samt Market Pool, hvilket først kan beregnes efter endt CL- og EL-kvalifikation.

    På nuværende tidspunkt har FCM levet op til sin seedning i kvalifikationen. Hvorvidt den status holder ved i gruppespillet må tiden vise.

    Imens gik Viborg videre efter en 2-1 sejr på udebane mod færøske B36, og er dermed i play-off runden i ECL, hvor de møder West Ham. Skulle de grønblusede ryge ud, vil de modtage 1,05 mio. euro i præmiepenge for en flot præstation i Europa. Skulle de gå videre, veksles det til 2,94 mio. euro, samt koefficientbonus og Market Pool, der først kan beregnes efter endt CL-, EL- og ECL-kvalifikation.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #202
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Efter aftenens resultater er FCM ude af CL-kvalen efter et samlet 2-7 nederlag til Benfica. Det samlede nederlag er desuden det største i FCMs historie, da det overgår det samlede 3-7 nederlag til Rangers i 2019, 2-6 nederlagene til hhv. Sporting og Panathinaikos i hhv. 2001 og 2014, samt 1-6 nederlaget til Anderlecht i 2002
    Er et 7-2 nederlag større end et 6-1 nederlag? Det er det vel ikke. 2-7 er i hvert fald en bedre målscore end 1-6.

    Til de interesserede, så er alltime-rekorden for et dansk hold i Europa B1913's nederlag på samlet 0-12 til Real Madrid i 1961/62. Den største sejr til et dansk hold stod B1913 sjovt nok for i runden lige inden deres 0-12 nederlag, da de vandt samlet 13-0 over CA Spora Luxembourg.

    I nyere tid så tabte Nordsjælland med samlet 0-7 til Olympiakos i 2008/09. (Samme resultat som vores egen all-time rekord på 0-7 mod både Auxerre og Milan i start-90'erne). Positive rekord i "nyere tid" er vores egen 12-0 sejr over Mogren Budva i 2009.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  12. #203
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Efter at 3. runde i CL-, EL- og ECL-kvalifikationen er ovre, er det på tide med en status på tværs af turneringerne.

    Det første danske hold røg ud af Europa i går aftes, efter at Brøndby fejlede eklatant i straffesparkskonkurrencen ude mod Basel. Havde de blå-gule ikke været så elendige til den disciplin, ville Danmark have været det næstlavest rangerende land med samtlige hold fortsat i Europa, efter Liechtenstein.

    - Viborg cruiser videre i Europa med 4. europæiske sejr på stribe efter deres tur til Tórshavn. Næste opgave for midtjyderne er engelske West Ham, der venter i ECL play-off runden. Første kamp spilles i England på torsdag.

    - FC Midtjylland formåede heller ikke på "hjemmebane" i Randers at levere nogen nævneværdig modstand til Benfica, og røg derfor ud af CL-kvalen. I stedet skal Ulvene en tur i EL-gruppespillet til september.

    - Silkeborg fik afklaret, hvem den kommende modstander i kampen om en plads i EL-gruppespillet bliver, da finske HJK Helsinki formåede at besejre slovenske Maribor. Første kamp spilles i Finland på torsdag.

    - BIF forlader Europa med en samlet præmiesum på 0,75 mio. euro. Hvor meget der er tilbage efter de ventende bøder fra UEFA for pyro på udebaneafsnittet i Basel må vi vente og se. Uanset hvad, er BIF det danske hold med afstand lavest økonomisk gevinst ved deltagelse i Europa i denne sæson. For de øvrige danske hold er status pr. dags dato således:

    - FC København: min. 8,63 mio. euro + koefficientbonus + Market Pool
    - FC Midtjylland: min. 3,63 mio. euro + koefficientbonus + Market Pool
    - Silkeborg IF: min. 2,94 mio. euro + koefficientbonus + Market Pool
    - Viborg FF: min. 1,05 mio. euro.

    På klubranglisten er der ikke sket de store forandringer. FCK er fortsat rangeret som nr. 41. Afstanden til hhv. Basel, Røde Stjerne, Slavia Prag og Dinamo Zagreb er dog øget med 0,500 point, grundet deres videre avancement til play-off runderne i denne uge.

    Trods en pointfattig runde for de danske hold, hvor afstanden til de nærmeste forfølgere er blevet mindre, og afstanden til Top-15 er blevet større, er der generelt sket en række fornuftige ting, i form af at mange af de konkurrerende lande også har mistet indtil flere hold i de europæiske turneringer. Kun Belgien har endnu ikke mistet et hold i løbet af kvalifikationsrunderne.

    Status for kampen om en plads i Top-15 ser således ud:

    10) Belgien (+6,525 point): 5/5 hold, sikret min. 24 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - Club Brugge indtræder i CL-gruppespillet
    -
    St. Gilloise tabte til Rangers i 3. CL-kvalrunde, og indtræder i EL-gruppespillet
    - Gent møder Omonia Nicosia i EL play-off runden
    - Anderlecht møder Young Boys i ECL play-off runden
    - Royal Antwerpen møder Istanbul Basaksehir i ECL play-off runden

    11) Serbien (+4,850 point): 2/4 hold, sikret min. 10 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Røde Stjerne møder Maccabi Haifa i CL play-off runden
    - Partizan Beograd møder Hamrun Spartans i ECL play-off runden
    - Cukaricki røg ud til Twente i 3. ECL-kvalrunde
    - Radnicki Nis røg ud til Gzira United i 2. ECL-kvalrunde

    12) Rusland (+2,790 point): 0/0 hold

    13) Norge (+2,575 point): 3/4 hold, sikret min. 12 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Bodø/Glimt møder Dinamo Zagreb i CL play-off runden
    - Molde møder Wolfsberger AC i ECL play-off runden
    - Viking Stavanger møder FCSB i ECL-play-off runden
    - Lillestrøm røg ud til Royal Antwerpen i 3. ECL-kvalrunde

    14) Ukraine (2,275 point): 3/5 hold, sikret min. 22 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - Shakhtar Donetsk indtræder i CL-gruppespillet
    - Dynamo Kyiv møder Benfica i CL play-off runden
    - Dnipro-1 møder AEK Larnaca i EL play-off runden
    - Zorya Luhansk røg ud til Universitatea Craiova i 3. ECL-kvalrunde
    - Vorskla Poltava røg ud til AIK Stockholm i 2. ECL-kvalrunde

    15) Schweiz (+2,000 point): 3/4 hold, sikret min. 12 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - FC Zürich møder Hearts i EL play-off runden
    - Basel møder CSKA Sofia i ECL play-off runden
    - Young Boys møder Anderlecht i ECL play-off runden
    - Lugano røg ud til Hapoel Be'er Sheva i 3. ECL-kvalrunde

    -------------------

    16) Grækenland (+1,050 point): 1/4 hold, sikret min. 8 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Olympiakos møder Apollon Limassol i EL play-off runden
    - Panathinaikos røg ud til Slavia Prag i 3. ECL-kvalrunde
    - Aris røg ud til Maccabi Tel Aviv i 3. ECL-kvalrunde
    - PAOK røg ud til Levski Sofia i 2. ECL-kvalrunde

    17) Tjekkiet (+1,000 point): 3/4 hold, sikret min. 12 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Viktoria Plzen møder Qarabag i CL play-off runden
    - Slovacko møder AIK i ECL play-off runden
    - Slavia Prag møder
    Rakow Czestochowa i ECL play-off runden
    - Sparta Prag røg ud til Viking Stavanger i 2. ECL-kvalrunde

    18) Danmark (+0,000 point): 4/5 hold, sikret min. 26 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - FC København møder Trabzonspor i CL play-off runden
    - FC Midtjylland røg ud til Benfica i 3. CL-kvalrunde og indtræder i EL-gruppespillet
    - Silkeborg møder HJK Helsinki i EL play-off runden
    - Viborg møder West Ham i ECL play-off runden
    - BIF røg ud til FC Basel i 3. ECL-kvalrunde

    19) Kroatien (-0,025 point): 2/4 hold, sikret min. 10 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Dinamo Zagreb møder Bodø/Glimt i CL play-off runden
    - Hajduk Split møder Villarreal i ECL play-off runden
    - Rijeka røg ud til Djurgården i 2. ECL-kvalrunde
    - Osijek røg ud til Kyzylzhar i 2. ECL-kvalrunde

    20) Tyrkiet (-1,525 point): 4/5 hold, sikret min. 26 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - Trabzonspor møder F.C. København i CL play-off runden
    - Fenerbahce møder Austria Wien i EL play-off runden
    - Sivasspor møder Malmø FF i EL play-off runden
    - Istanbul Basaksehir møder Royal Antwerpen i ECL play-off runden
    - Konyaspor røg ud til Vaduz i 3. ECL-kvalrunde

    21) Israel (-2,300 point): 3/4 hold, sikret min. 12 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Maccabi Haifa møder Røde Stjerne i CL play-off runden
    - Maccabi Tel Aviv møder Nice i ECL play-off runden
    - Hapoel Be'er Sheva møder Universitatea Craiova i ECL play-off runden
    - Maccabi Netanya røg ud til Istanbul Basaksehir i 2. ECL-kvalrunde

    22) Cypern (-2,750 point): 4/5 hold, sikret min. 26 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - Apollon Limassol møder Olympiakos i EL play-off runden
    - AEK Larnaca møder Dnipro-1 i EL play-off runden
    - Omonia Nicosia møder Gent i EL play-off runden
    - APOEL møder Djurgården i ECL play-off runden
    - Aris Limassol røg ud til Neftci Baku i 2. ECL-kvalrunde
    Sidst redigeret af Kiwi : 23.08.22 kl. 07:46
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  13. #204
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Wow! Jeg bøjer mig i støvet over dine fantastiske opdateringer om Europa! Af hjertet TAK!
    Imod moderne stemningsdiktatur

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #205
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Lige en enkelt detalje.

    Ukraine er sikret min. 22 kampe. 3 gruppespil og 2 play-off runder

    Ellers, tak for din fine gennemgang.
    Øvre C'er

  16. #206
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    24

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Jeg tror ikke mange af os er uenige om hvad vi håber der sker i morgen, men sådan rent koefficient mæssigt, hvad er jeres bud på hvor vi som klub/land kan opnå flest koefficient point?

  17. #207
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Med FCK og FCM i Europa League, og Silkeborg og Viborg i Conference League.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #208
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Med FCK og FCM i Europa League, og Silkeborg og Viborg i Conference League.
    Tror kun 2/4 går i opfyldelse :)

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #209
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Med FCK og FCM i Europa League, og Silkeborg og Viborg i Conference League.
    Du glemte “og brøndby ude af europa..”

  22. #210
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Du glemte “og brøndby ude af europa..”
    Efter deres exit for to uger siden, tror jeg ikke jeg behøver nævne Brøndby mere i denne sæson, udover når det handler om at påpege 3 ting:
    1) At i det øjeblik FCM vinder en gruppekamp (eller spiller to uafgjorte, og Silkeborg vinder en gruppekamp og spiller en uafgjort, samt at FCK går videre til CL, så vil BØF (igen) være det danske hold med lavest bidrag til Europa-koefficienten.
    2) At hvis FCK går videre, så vil BØF (igen igen igen) trække gennemsnittet for den danske koefficient ned.
    3) At BØF allerede nu er det danske hold med lavest europæisk indtjening i denne sæson.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. De følgende 10 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  2. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  3. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  4. Danske hold i Europa 2018/19
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 172
    Sidste Meddelelse: 08.03.19, 11:20
  5. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •