Side 10 af 18 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 270

Emner: Danske hold i Europa 22/23

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Alt andet end tyrkerne! Og Corner!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Så tre hold langt væk og i varmen, eller en tur til Bodø. På trods af Bodøs flotte europæiske resultater de sidste par år, så foretrækker jeg dem.
    På papiret er Trabzonspor vel det sværeste, men vi har da klaret os fint mod tyrkiske hold generelt. Altså der er ingen af de hold som skræmmer mig. Men indtil da, så syntes jeg vi har rigeligt, at gøre med at kigge på os selv og vores eget spil. Vi er slet ikke i spillemæssig topform endnu. Heldigvis vi ikke er i gang med Europa kval kampe endnu.

    Jeg håber virkelig PC lander en angriber inden CL kampene, også så han kan få nogle superliga kampe i benene inden der bliver kæmpet om 200+ mill

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Så tre hold langt væk og i varmen, eller en tur til Bodø. På trods af Bodøs flotte europæiske resultater de sidste par år, så foretrækker jeg dem.
    Læg dertil, at Bodø ikke er det samme hold som i sidste sæson, hvilket første kamp mod Linfield og resultaterne i Eliteserien også indikerer. Aftenens resultat virker måske imponerende, men her spillede de 11 mod 10 i +70 minutter, og det virker som om Linfield fuldstændig faldt fra hinanden efter udvisningen.

    Zalgiris ville jeg heller ikke være ked af at møde. At de slår old boys-holdet fra Malmø ud imponerer mig ikke synderligt. Et Malmø-hold som næppe genvinder mesterskabet, og som kommer til at slås med bare at kvalificere sig til ECL næste år.

  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Lidt om den økonomiske gevinst ved et CL-gruppespil:
    Vinder FCK play-off runden, bortfalder de 5 mio. euro i play-off bonus, men vil modtage 15,64 mio. euro i præmiepenge fra UEFA. Læg dertil 6,8 mio. euro i koefficientbonus, og lidt over 13 mio. euro i Market Pool (såfremt FCM ikke deltager i CL, ellers reduceres Market Pool til knapt 8 mio. euro).
    Altså vil en samlet sejr i de 2x90 minutter (+evt. forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence) udløse 35,6 mio. euro, altså 267 mio. kr. i europæiske indtægter, allerede inden den første gruppekamp er fløjtet i gang. Dertil modtager FCK 2,8 mio. euro (21 mio. kr.) for hver sejr, samt 0,93 mio. euro (7 mio. kr.) for hver uafgjort.

    Skulle man undgå sidstepladsen i sin gruppe, vil man modtage 0,5 mio. euro (3,8 mio. kr.) for at droppe ned til EL knock-out play-off runden, mens man vil modtage 9,6 mio. euro (72 mio. kr.) for at slutte i Top-2 i sin gruppe. Dertil skal der vedlægges et Market Pool beløb, som afhænger af om der er tale om CL eller EL, samt hvor mange lande, der er repræsenteret i den pågældende runde af den specifikke turnering.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #140
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Der er forresten større sandsynlighed for at FCK trækker vinderen af Qarabag vs. Ferencvaros end en af de andre modstandere. Grundet en konflikt mellem Armenien og Azerbaijan må hold fra de to lande ikke møde hinanden i FIFA og UEFA-regi. Da Pyunik fra Armenien møder Røde Stjerne i 3. CL-kvalrunde, kan de i princippet overtage serbernes plads som seedet i play-off runden. Derfor må vinderen af det opgør ikke møde vinderen af Qarabag vs. Ferencvaros. Det betyder, at der er større sandsynlighed for at FCK kan trække vinderen af det opgør.

    ougar, kan du lave en sandsynlighedsberegning på dette?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #141
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Der er forresten større sandsynlighed for at FCK trækker vinderen af Qarabag vs. Ferencvaros end en af de andre modstandere. Grundet en konflikt mellem Armenien og Azerbaijan må hold fra de to lande ikke møde hinanden i FIFA og UEFA-regi. Da Pyunik fra Armenien møder Røde Stjerne i 3. CL-kvalrunde, kan de i princippet overtage serbernes plads som seedet i play-off runden. Derfor må vinderen af det opgør ikke møde vinderen af Qarabag vs. Ferencvaros. Det betyder, at der er større sandsynlighed for at FCK kan trække vinderen af det opgør.

    ougar, kan du lave en sandsynlighedsberegning på dette?
    Det kan jeg. Det er ikke så voldsomt komplicerede sandsynlighedsberegninger, der skal på bordet her:

    * 4 hold kan matches med 4 andre hold på 24 forskellige måder (4 x 3 x 2 x 1)

    * Ud af de 24 måder, der møder vi hvert af de 4 hold i 6 af udfaldene.

    * Når 2 af holdene ikke må møde hinanden, så skal de 6 udfald ud af de 24 fjernes.

    * I de 6 fjernede udfald, der møder vi hvert af de 3 andre hold 2 gange hver.

    * Så når de fratrækkes, så er der kun 4 udfald tilbage for hvert af de 3 hold.

    Så vi har altså 4/18 = 2/9 chance for at trække 3 af holdene og 6/18 = 3/9 = 1/3 chance for at trække Qarabag vs. Ferencvaros

    Så samlet set er chancen altså:

    33.3% Qarabag vs. Ferencvaros
    22.2% Sheriff Tiraspol vs Viktoria Plzen Maccabi Haifa vs. Apollon Limassol
    22.2% Bodø/Glimt vs Zalgiris Vilnius
    22.2% Trabzonspor

    Med mindre altså, at UEFA finder de varme bolde frem ;-) eller pludselig opfinder en eller anden mystisk yderligere begrænsning i lodtrækningen som de plejer :-)
    Sidst redigeret af ougar : 28.07.22 kl. 09:03
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. De følgende 13 brugere er enige:

  12. #142
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    33.3% Qarabag vs. Ferencvaros
    22.2% Sheriff Tiraspol vs Viktoria Plzen
    22.2% Bodø/Glimt vs Zalgiris Vilnius
    22.2% Trabzonspor
    Jeg takker. Men det er så Maccabi Haifa vs. Apollon Limassol, og ikke Sheriff Tiraspol vs. Viktoria Plzen, vi kan trække. :-)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #143
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    .o0(… sideliniens tanker om Jess hvis det skulle ske at vi blev gjort af Bodøglimt…)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #144
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg takker. Men det er så Maccabi Haifa vs. Apollon Limassol, og ikke Sheriff Tiraspol vs. Viktoria Plzen, vi kan trække. :-)
    Tak. Det gik åbenbart lidt for hurtigt.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. #145
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Efter ugens kampe er det tid til at gøre status for de første kampe i Europa med dansk deltagelse:

    De tre danske hold, som har været i kamp, har alle hentet en samlet sejr over deres respektive modstandere.
    - FC Midtjylland fik med lodder og trisser og hjælp fra træværket 1-1 mod AEK Larnaca, som endte med en succesfuld straffesparkskonkurrence på Cypern. Sidste sæsons sølvvindere har dermed ikke blot sikret sig avancement til næste CL-kvalrunde, men har også sikret sig et europæisk gruppespil, i tilfælde af CL-kvalen kikser. Næste opgave for Ulvene er en udekamp i Lissabon mod Benfica tirsdag d. 2. august.
    - Viborg FF fik scoret sejrsmålet til 1-0 efter bare 17 sekunder hjemme mod Suduva, og kunne derefter cruise anden sikre sejr hjem mod litauerne. De grønklædtes næste europæiske opgave er færøske B36, med første kamp på hjemmebane.
    - Brøndby fik med en god portion dommertække i første halvleg en på papiret sikker 4-0 sejr over polske Pogon Szczecin, og kan nu se frem mod en svær opgave i form af Basel i næste runde. Første kamp spilles hjemme den 4. august.

    Da både FCM og Brøndby var seedede i denne runde, har de levet op til deres seedning, og alt, hvad de måtte score af koefficientpoint til landeranglisten i kvalrunderne må derefter antages som en bonus. Viborg har derimod brudt sin seedning, og har derfor på papiret præsteret over evne i sine to første kampe. Eftersom de i næste runde overtager Suduvas seedning, bør man derfor kunne forvente videre avancement fra domkirkebyens helte.

    De tre danske holds præstationer lægger samtidigt en smule pres på både FCK og Silkeborg, som begge på papiret er seedet til at gå videre til hhv. Champions League og Europa League. Som udgangspunkt er ingen af de to hold interesserede i at være det eneste danske hold, som ikke formåede at holde sin seedning. En rolle, hold som AGF, Brøndby og FCM tidligere har blameret sig med at indtage gentagne gange.

    De øvrige resultater i hhv. CL- og ECL-kvalen har skabt visse forrykkelser på landeranglisten, hvor visse holds gode og mindre gode præstationer har skubbet rundt på landenes rækkefølge. Forneden er en gennemgang af landene fra plads nr. 10 og ned til 22, som alle må forventes at kæmpe indædt i løbet af den kommende sæson om at holde sig i Top-15.


    10) Belgien (+6,275 point): 5/5 hold, sikret min. 26 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - Club Brugge indtræder i CL-gruppespillet
    -
    St. Gilloise møder Rangers i 3. CL-kvalrunde (League Path)
    - Gent indtræder i EL play-off runden
    - Anderlecht møder Paide Linnameeskond i 3. ECL-kvalrunde
    - Royal Antwerpen møder Lillestrøm i 3. ECL-kvalrunde

    11) Serbien (+4,925 point): 3/4 hold, sikret min. 16 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Røde Stjerne møder Pyunik i 3. CL-kvalrunde
    - Partizan Beograd møder AEK Larnaca i 3. EL-kvalrunde
    - Cukaricki møder Twente i 3. ECL-kvalrunde
    - Radnicki Nis røg ud til Gzira United i 2. ECL-kvalrunde

    12) Rusland (+3,390 point): 0/0 hold

    13) Norge (+2,300 point): 4/4 hold, sikret min. 16 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Bodø/Glimt møder Zalgiris Vilnius i 3. CL-kvalrunde
    - Molde møder Kisvarda i 3. ECL-kvalrunde
    - Viking Stavanger møder Sligo Rovers i 3. ECL-kvalrunde
    - Lillestrøm møder Royal Antwerpen i 3. ECL-kvalrunde

    14) Ukraine (2,275 point): 4/5 hold, sikret min. 22 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - Shakhtar Donetsk indtræder i CL-gruppespillet
    - Dynamo Kyiv møder Sturm Graz i 3. CL-kvalrunde
    - Dnipro-1 indtræder i EL play-off runden
    - Zorya Luhansk møder Universitatea Craiova i 3. ECL-kvalrunde
    - Vorskla Poltava røg ud til AIK Stockholm i 2. ECL-kvalrunde

    15) Schweiz (+1,350 point): 4/4 hold, sikret min. 10 kampe, 0 hold sikret gruppespil
    - FC Zürich møder Linfield i 3. EL-kvalrunde
    - Lugano møder Hapoel Be'er Sheva i 3. ECL-kvalrunde
    - Basel møder Brøndby i 3. ECL-kvalrunde
    - Young Boys møder AIK Stockholm i 3. ECL-kvalrunde

    -------------------

    16) Grækenland (+1,025 point): 3/4 hold, sikret min. 8 kampe, 0 hold sikret gruppespil
    - Olympiakos møder Slovan Bratislava i 3. EL-kvalrunde
    - Panathinaikos møder Slavia Prag i 3. ECL-kvalrunde
    - Aris møder Maccabi Tel Aviv i 3. ECL-kvalrunde
    - PAOK røg ud til Levski Sofia i 2. ECL-kvalrunde

    17) Tjekkiet (+0,600 point): 3/4 hold, sikret min. 16 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Viktoria Plzen møder Sheriff Tiraspol i 3. CL-kvalrunde
    - Slovacko møder Fenerbahce i 3. EL-kvalrunde
    - Slavia Prag møder Panathinaikos i 3. ECL-kvalrunde
    - Sparta Prag røg ud til Viking Stavanger i 2. ECL-kvalrunde

    18) Danmark (+0,000 point): 5/5 hold, sikret min. 28 kampe, 3 hold sikret gruppespil
    - FC København indtræder i CL play-off runden
    - FC Midtjylland møder Benfica i 3. CL-kvalrunde
    - Silkeborg indtræder i EL play-off runden
    - Viborg møder B36 Tórshavn i 3. ECL-kvalrunde
    - BIF møder FC Basel i 3. ECL-kvalrunde

    19) Kroatien (-0,175 point): 2/4 hold, sikret min. 12 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Dinamo Zagreb møder Ludogorets i 3. CL-kvalrunde
    - Hajduk Split møder Vitória Guimarães i 3. ECL-kvalrunde
    - Rijeka røg ud til Djurgården i 2. ECL-kvalrunde
    - Osijek røg ud til Kyzylzhar i 2. ECL-kvalrunde

    20) Tyrkiet (-1,725 point): 5/5 hold, sikret min. 24 kampe, 2 hold sikret gruppespil
    - Trabzonspor indtræder i CL play-off runden
    - Fenerbahce møder Slovacko i 3. EL-kvalrunde
    - Sivasspor indtræder i EL play-off runden
    - Istanbul Basaksehir møder Breidablik i 3. ECL-kvalrunde
    - Konyaspor møder Vaduz i 3. ECL-kvalrunde

    21) Israel (-2,700 point): 3/4 hold, sikret min. 14 kampe, 1 hold sikret gruppespil
    - Maccabi Haifa møder Apollon Limassol i 3. CL-kvalrunde
    - Maccabi Tel Aviv møder Aris i 3. ECL-kvalrunde
    - Hapoel Be'er Sheva møder Lugano i 3. ECL-kvalrunde
    - Maccabi Netanya røg ud til Istanbul Basaksehir i 2. ECL-kvalrunde

    22) Cypern (-2,750 point): 4/5 hold, sikret min. 22 kampe, 2 hold sikret gruppespil
    - Apollon Limassol møder Maccabi Haifa i 3. CL-kvalrunde
    - AEK Larnaca møder Partizan Beograd i 3. EL-kvalrunde
    - Omonia Nicosia indtræder i EL play-off runden
    - APOEL møder Kyzylzhar i 3. ECL-kvalrunde
    - Aris Limassol røg ud til Neftci Baku i 2. ECL-kvalrunde
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  18. #146
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    93

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Fantastisk som altid.
    Det er en blessing at du laver de her gennemgange, Kiwi!

    Med en fin portion held i sprøjten ender Danmark måske med 4 hold i gruppespillene og så ser det sgu fornuftigt ud.

    Særligt fedt at Kroatien allerede har smidt to hold og så mange af vores direkte konkurrent lande har trukket hinanden i de næste runder.


  19. #147
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Pazdecki Se meddelelser
    Fantastisk som altid.
    Det er en blessing at du laver de her gennemgange, Kiwi!

    Med en fin portion held i sprøjten ender Danmark måske med 4 hold i gruppespillene og så ser det sgu fornuftigt ud.

    Særligt fedt at Kroatien allerede har smidt to hold og så mange af vores direkte konkurrent lande har trukket hinanden i de næste runder.
    Hvis Viborg avancerer til play-off runden, vil de være useedede. Så der må man håbe, at det er cypriotiske AEK Larnaca eller tjekkiske Slovacko, de trækker op af bowlen. Ellers skal de håbe, at den seedede modstander ryger ud i 3. runde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. #148
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Pazdecki Se meddelelser
    Fantastisk som altid.
    Det er en blessing at du laver de her gennemgange, Kiwi!

    Med en fin portion held i sprøjten ender Danmark måske med 4 hold i gruppespillene og så ser det sgu fornuftigt ud.

    Særligt fedt at Kroatien allerede har smidt to hold og så mange af vores direkte konkurrent lande har trukket hinanden i de næste runder.
    tror ikke vi får mere end 3 hold med i gruppespillet.
    der skal ihvertfald massere af held til hvis Viborg skal lykkes.
    Brøndby ryger ud næste runde. Deres 4-0 sejr var den billigere baggrund. De 2 første mål er foræringer af modstanderen. Og så hjalp dommeren også hjemmeholdet en del.
    map kan slet ikke se dem slå Basel.
    men 3 gruppespil giver da også håb for point. Man skal vel næsten håbe Silkeborg kun går i conference league pga mulighederne for flere point til dk her.
    og så vil det pynte gevaldigt hvis vi lige kommer tilbage Hvor vi høre hjemme. Og gør god figur der

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #149
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    40

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    De tre danske holds præstationer lægger samtidigt en smule pres på både FCK og Silkeborg, som begge på papiret er seedet til at gå videre til hhv. Champions League og Europa League. Som udgangspunkt er ingen af de to hold interesserede i at være det eneste danske hold, som ikke formåede at holde sin seedning. En rolle, hold som AGF, Brøndby og FCM tidligere har blameret sig med at indtage gentagne gange.
    Fantastisk gennemgang. Den ser jeg frem til hver uge!
    Overstående citat kan jeg dog være lidt uenig i, da du nævner, at Silkeborg som seedet forventes at gå videre. Jeg er med på, at Europa League lodtrækningen er meget speciel, og Silkeborg måske kaldes seedet, men i virkeligheden har 13 af deres 14 mulige modstandere en højere koefficient, end de selv har, så det er måske ikke helt rimeligt at regne dem som seedet.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #150
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Af de syv mulige modstandere er jeg enig i at man skal undgå tyrkiske Trabzonspor. Jeg har begrænset kendskab til holdene, men ved da holdet har Andreas Cornelius og Stryger i truppen. Jess Thorup fortalte for 1½ måneds tid siden at han også så Trabzonspor som den sværeste modstander mellem blandt andre Malmö og Plzen. Derudover har jeg kigget på Transfermarkt og med alle forbehold omkring den side er hermed deres værdisætning af de mulige modstandere:
    Trabzonspor (Tyrkiet) – 124,50 mio.
    Ferencvaros (Ungarn) – 42,45 mio.
    Maccabi Haifa (Israel) – 19,95 mio.
    Bodø/Glimt (Norge) – 16,20 mio
    Apollon Limassol (Cypern) – 16,15 mio.
    Qarabag FK (Aserbajdsjan) – 14,10 mio.
    FK Zalgiris (Litauen) – 6,80 mio.

    Baseret på det og at vi før har haft problemer med Qarabag, så ville jeg rangordne mulighederne således med mest attraktive lodtrækning først:
    1. Bodø/Glimt - FK Zalgiris
    2. Maccabi Haifa - Apollon Limassol
    3. Qarabag FK - Ferencvaros
    4. Trabzonspor

    Jeg vil dog nævne at det kan være en tand mere frustrerende at ryge ud til nordmændene end de øvrige mulige modstandere.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 10 af 18 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  2. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  3. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  4. Danske hold i Europa 2018/19
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 172
    Sidste Meddelelse: 08.03.19, 11:20
  5. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •