Side 1 af 18 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 270

Emner: Danske hold i Europa 22/23

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Danske hold i Europa 22/23

    Danmarks 14. plads efter 19/20 sæsonen betyder, at 5 danske hold spiller europæisk i denne sæson:

    - Nr. 1 og 2 indtræder i CL-kvalifikationen i hhv. Champions Path og League Path, og mesterholdet er garanteret europæisk gruppespil.
    - Pokalvinderen (eller bronzevinderen, såfremt pokalvinderen slutter i Top-2) indtræder i EL-kvalen
    - Nr. 3 (eller nr. 4, hvis pokalvinderen slutter i Top-2) og play-off vinderen indtræder i ECL-kvalifikationen.

    Tager man udgangspunkt i den nuværende stilling i Superligaen og andre ligaer, og hvis man antager at pokalturneringen vindes af det højst rangerede tilbageværende hold, giver det flg.:

    - FCK i 3. CL-kvalrunde som seedet (Champions Path)
    - FCM i 2. CL-kvalrunde som seedet (League Path)
    - Brøndby i 3. EL-kvalrunde som seedet* (Main Path)
    - AaB i 2. ECL-kvalrunde som useedet
    - Randers i 2. ECL-kvalrunde som seedet

    *) Brøndby er teknisk set ikke seedet i runden, men grundet hensynet til at der, hvis seedningerne holder, vil være to cypriotiske hold i bowlen, rykkes Brøndby op som seedet på bekostning af APOEL, der i stedet tager en plads som useedet.

    Det giver flg. potentielle modstandere i klubbernes første opgør:

    FCK:
    - Malmø
    - Sheriff Tiraspol
    - Ludogorets
    - Cluj
    - Ferencvaros
    - Apollon Limassol

    FCM:
    - APOEL
    - Konyaspor

    Brøndby:
    - Aris Limassol
    - APOEL
    - Konyaspor

    AaB:
    - Basel
    - Lokomotiv Moskva
    - Gent
    - Rijeka
    - CSKA Sofia
    - Lugano
    - Riga
    m.fl.

    Randers:
    - Panathinaikos
    - Mura
    - Viking
    - B36 Torshavn
    m.fl.

    Skulle de danske hold avancere fra den runde, vil de alle sammen være useedet i den efterfølgende runde. Det vil give flg. potentielle modstandere for de danske hold i CL- og EL-kval'en:
    FCK (play-off runden):
    - Shakhtar Donetsk
    - Dinamo Zagreb
    - Røde Stjerne
    - Olympiakos

    FCM (3. CL-kvalrunde):
    - Benfica
    - Rangers
    - Dynamo Kyiv
    - Club Brugge

    Brøndby (EL play-off runden):
    - CSKA Moskva
    - Fenerbahce
    - Royal Antwerpen
    - Austria Wien
    - Hearts
    - Dnipro

    Ovenstående tager dog udgangspunkt i at sanktionerne mod Rusland til den tid er ophørt. Sker det ikke, vil der ske forskydninger i kvalifikationen, hvilket bl.a. vil betyde, at den danske mester trækkes op i play-off runden, såfremt CL-vinderen er kvalificeret via egen liga. Forskydningerne vil i så fald betyde, at den ukrainske mester hives direkte op i CL-gruppespillet. Det vil have den konsekvens for FCK, såfremt man vinder DM, at man dermed vil være seedet hele vejen til CL-gruppespillet. Dermed er de 4 potentielle modstandere i en CL play-off kamp flg:
    - Viktoria Plzen
    - Qarabag
    - Trabzonspor
    - Malmø

    Hvis Ukraine heller ikke ser sig i stand til at spille europæisk i den kommende sæson, vil de efterfølgende forskydninger betyde, at Plzen trækkes op som seedet, mens Trabzonspor trækkes op i CL-gruppespillet. I stedet bliver den useedede modstander pr. dags dato en af flg. hold:
    - Qarabag
    - Malmø
    - Apollon Limassol
    - Sheriff Tiraspol
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Det er en rigtig god gennemgang Kiwi - som sædvanlig.

    Hvad sker der hvis EL vinderen er kvalificeret via egen liga?

    Og igen med evt. udelukkelse af Rusland og evt. at Ukraine ikke kan stille op.
    Øvre C'er

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Hvad sker der hvis EL vinderen er kvalificeret via egen liga?

    Og igen med evt. udelukkelse af Rusland og evt. at Ukraine ikke kan stille op.
    Hvis EL-vinderen er kvalificeret via egen liga, så hiver det den franske bronzevinder op i CL-gruppespillet.

    Hvis Rusland fortsat er udelukket, og Ukraine ikke kan stille op, så kommer det til at påvirke CL-kvalen i Champions Path, EL-kvalen og i et vist omfang også ECL-kvalen. Men hvordan er stadig uklart og ikke offentliggjort. Man kan godt forestille sig at UEFA vil vente så lang tid som muligt med at komme med en endegyldig udmelding om emnet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. #4
    d-man er online nu Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis EL-vinderen er kvalificeret via egen liga, så hiver det den franske bronzevinder op i CL-gruppespillet.

    Hvis Rusland fortsat er udelukket, og Ukraine ikke kan stille op, så kommer det til at påvirke CL-kvalen i Champions Path, EL-kvalen og i et vist omfang også ECL-kvalen. Men hvordan er stadig uklart og ikke offentliggjort. Man kan godt forestille sig at UEFA vil vente så lang tid som muligt med at komme med en endegyldig udmelding om emnet.
    Hvor længe kan de vente?
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    I 2018 besluttede UEFA at udelukke AC Milan fra europæiske turneringer pga. klubben havde overtrådt Financial Fair Play reglerne. Det blev offentliggjort 28. juni det pågældende år. Med det in mente, så er det ikke utænkeligt, at UEFA kan (og vil) vente så længe som muligt med at træffe en beslutning. Men, det er rent gætværk fra min side.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Jeg hørt en udtale sig om emnet i en podcast fra The Atletic. Med de nuværende sanktioner og fremtidige sanktioner i tankerne, så er det nærmest usandsynligt at Rusland får adgang til international/europæisk sport de kommende år. Ikke med mindre Putin og Putins inderkreds bliver fjernet. I samme podcast talte de også om, at det så var sandsynligt, at Ukraines koefficienter på diverse lister blev frosset, hvis de ikke kunne stille op. Det var i øvrigt i en podcast om Vm-kvalifikationen, hvor man snakkede om den udsatte kamp mellem Skotland og Ukraine.

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Hej Kiwi
    Er det ikke noget med at du har adgang til en live oversigt på dokument over seedninger i den kommende europæiske sæson, og kan du i så fald dele et link til det? Det ville jeg være meget interesseret i :)

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kongen af København Se meddelelser
    Hej Kiwi
    Er det ikke noget med at du har adgang til en live oversigt på dokument over seedninger i den kommende europæiske sæson, og kan du i så fald dele et link til det? Det ville jeg være meget interesseret i :)
    https://kassiesa.net/uefa/qual2022.html ved ikke om det er denne du leder efter? De er rimelig godt opdateret.

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    https://kassiesa.net/uefa/qual2022.html ved ikke om det er denne du leder efter? De er rimelig godt opdateret.
    Bert han opdaterer kun med hvad der er helt sikkert. I "gamle" dage, der havde vi en anden coefficient-aficionado, Ricardo, som publicerede et regneark med hele kvalifikationen ud fra de opdaterede stillinger i alle ligaer. Altså hvis holdene i de enkelte ligaer sluttede på den plads de lå i dag. Det kunne så skifte fra uge til uge efter hvem der nu lå nummer X i de nationale ligaer. Det var forrygende information, og jeg har i mange år håbet, at en eller anden ville tage Ricardos stafet op og lave noget tilsvarende, men jeg kender ikke til noget.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Bert han opdaterer kun med hvad der er helt sikkert. I "gamle" dage, der havde vi en anden coefficient-aficionado, Ricardo, som publicerede et regneark med hele kvalifikationen ud fra de opdaterede stillinger i alle ligaer. Altså hvis holdene i de enkelte ligaer sluttede på den plads de lå i dag. Det kunne så skifte fra uge til uge efter hvem der nu lå nummer X i de nationale ligaer. Det var forrygende information, og jeg har i mange år håbet, at en eller anden ville tage Ricardos stafet op og lave noget tilsvarende, men jeg kender ikke til noget.
    *poke* ..... *poke* ..... *POKE!*

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    https://kassiesa.net/uefa/qual2022.html ved ikke om det er denne du leder efter? De er rimelig godt opdateret.
    Den side kender jeg godt til, men det er faktisk en side som opdaterer tingene live jeg søger efter, sikkert efter hver enkelt spillerunde rundt omkring i Europa. Jeg mener at Kiwi linkede til den tidligere, men kan ikke finde noget. Lad os se hvad han siger til det :)

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Den findes, men er ikke altid fuldt opdateret, så den er pt. misvisende, bla. ift. seedning i EL og ECL. Så jeg undlader at linke til den lige med det samme.

    Pt. antager den, at Villareal ikke vinder CL, så den skotske mester (Celtic pt.) bliver trukket direkte op i CL-gruppespillet, mens FCK pt. indtræder i 3. CL-kvalrunde som seedet, med flg. potentielle modstandere, der alle er useedet:
    - Malmø
    - Sheriff Tiraspol
    - Ludogorets
    - Cluj
    - Bodø/Glimt
    - Apollon Limassol

    Går FCK videre, er man pt. det bedste af de useedede hold, og man kan pt. rende ind i et af flg. seedede hold:
    - Shakhtar Donetsk
    - Dinamo Zagreb
    - Røde Stjerne
    - Olympiakos

    Den ukrainske liga er netop blevet afgjort på skrivebordet, så Shakhtar er ukrainsk mester, mens Dynamo Kyiv er nr. 2.
    I de øvrige ligaer med hold, som kan stå i vejen for at FCK bliver seedet hele vejen til CL-gruppespillet, er status pr. dags dato som følger:

    - Kroatien: Dinamo Zagreb fører ligaen med 5 point og 4 kampe igen
    - Serbien: Røde Stjerne fører ligaen med 2 point og 4 kampe igen
    - Grækenland: Olympiakos fører ligaen med 11 point og 6 kampe igen
    - Tjekkiet: Slavia Prag er 2 point efter nr. 1 med 4 kampe igen, inkl. et direkte opgør mod nr. 1 på søndag
    - Schweiz: Basel er 13 point efter nr. 1 med 5 kampe igen, inkl. et direkte opgør mod nr. 1 på søndag. Hvis Basel ikke vinder, kan de ikke længere blive mester, og vil dermed ikke længere være en trussel mod FCK, hvad angår seedning.

    Hvis de russiske hold stadig er suspenderet af UEFA, når den nye sæson går i gang, og Villareal ikke vinder Champions League, så må det formodes, at Shakhtar Donetsk som land nr. 12's nationale mester rykkes op i CL-gruppespillet på bekostning af den russiske mester (indsæt massiv schadenfreude her).

    Sker det, rykkes FCK op til play-off runden. Hvis de respektive ligaer som minimum er status quo, vil det også betyde, at FCK vil være seedet i play-off runden.

    (Her er det igen tilladt at ærgre sig over Leragers og Højlunds afbrændere ude mod PSV. Var bare et af de to skud gået ind, havde FCK overhalet Olympiakos på ranglisten).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Du må i hvert fald gerne smide et link når og hvis du kan. Jeg er meget interesseret i at følge med i det, også selvom den måske ikke lige er helt opdateret pt.

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Med Basels nederlag i dag, er FC Zürich nu schweizisk mester, hvilket betyder at der er et hold færre som kan true en potentiel seedning i CL play-off runden.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Med Basels nederlag i dag, er FC Zürich nu schweizisk mester, hvilket betyder at der er et hold færre som kan true en potentiel seedning i CL play-off runden.
    Olympiakos, Zagreb og Røde Stjerne har eller kommer med sandsynlighed til at vinde deres ligaer, jeg vil derfor råde folk til at holde øje med den tjekkiske liga de kommende uger. Plzen fører med 3 runder tilbage ligaen med 2 point ned til Slavia Prag. Holder de den føring, vil vi med sikkerhed være seedet i CL playoff, hvis vi regner med at de betingelser som Kiwi allerede har været inde på bliver overholdt. Altså at Villareal ikke vinder CL og at Rusland bliver udelukket - der vil da ske forskydninger på adgangslisten.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 18 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  2. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  3. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  4. Danske hold i Europa 2018/19
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 172
    Sidste Meddelelse: 08.03.19, 11:20
  5. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •