Side 12 af 18 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 270

Emner: Danske hold i Europa 22/23

  1. #166
    crekke er online nu Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes den 50/50.. Så er de heller ikke bedre - og det er et ret urutineret hold i europæisk sammenhæng, modsat os selv. Jeg har det i øvrigt sådan med spillere, der kun vil være her for 6 CL-kampe, at så er de måske ikke de rigtige alligevel. Daramy tænker helt sikkert ikke sådan. Tværtimod, så skal vi jo netop bruge spillere som ham INDEN CL-kval, så vores chancer for avancement bliver større.. Har man ikke hår nok på brystet til også at ville deltage i disse kampe, ja så er det måske bedre at man slet ikke kommer.

    Men jeg håber da at vi når at hente både Daramy og en angriber inden vi skal møde Tranzonspor. I så fald spår jeg os gode chancer for at skabe et godt udgangspunkt på hjemmebanen.
    Ville virkelig ønske at jeg havde samme optimisme!
    Jeg tror vi måske kan hive en 1-0 eller 1-1 i Parken, og så bliver vi slagtet i Tyrkiet.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Det er nemt at forudsige en fck lodtrækning. Kig mod øst og efter bedste mulige modstand. Bingo.

  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Altså ingen tvivl om vi er Underdogs. Men rolig nu. Som andre er inde på, så tror jeg underdog rollen vil passe os fint. De kommer 100 % til at undervurdere os. Var det ikke de tyrkiske mestre Basaksehir vi mødte for nogle år siden som vi klaskede 3-0 i parken.

    Det eneste. MEN, er at vi har fået en elendig start og vores forsvar stinker. Men det kan ændre sig hurtigt i fodbold.

    Selvom det ser svært ud så er jeg stadig optimist. Jeg siger 60-40 tyrkernes favør.

  5. #169
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Hvis vi ikke bare skal være et tilskuer hold i CL, så skal vi kunne slå Trapsonspor over 2 kampe ellers hører vi ikke hjemme i CL. Kan ikke se nogle hold i pot 1 til 3 (https://kassiesa.net/uefa/seedcl2022.html), hvor vi vil have en chance imod med mindre vi bliver voldsomt forstærket. Så vil CL kun være for pengene og "oplevelsen" af at blive slå X antal kampe. Vi må nok indse vi pt. ikke er et CL hold.

    I EL vil vi ende i pot 1 eller 2 og kan dermed få en ganske glimrende kampagne.
    - Torben

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #170
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes den 50/50.. Så er de heller ikke bedre - og det er et ret urutineret hold i europæisk sammenhæng, modsat os selv.
    Måske er holdet urutineret, men flere af spillerne f.eks. Corner har spillet masser af europæiske kampe og landskampe for den sags skyld.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg har det i øvrigt sådan med spillere, der kun vil være her for 6 CL-kampe, at så er de måske ikke de rigtige alligevel.
    Det er nok ikke sådan, at Dessers eller andre vil vælge os pga 6 kampe. Men for de spillere vi (forhåbentlig) leder efter, så er FCK sikkert tænkt som et springbræt til en større liga eller for netop oplevelsen af CL og vinde mesterskaber. Og forsvinder chance nu for CL, så forsvinder også det primære som gør os mere attraktive end mellemhold i Italien, Tyskland osv. Jeg kan faktisk ikke se en eneste grund overover måske fast spilletid (hvilket også kan findes andre steder), som skulle lokke en spiller som Dessers til FCK udover chancen for CL.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Daramy tænker helt sikkert ikke sådan. Tværtimod, så skal vi jo netop bruge spillere som ham INDEN CL-kval, så vores chancer for avancement bliver større.. Har man ikke hår nok på brystet til også at ville deltage i disse kampe, ja så er det måske bedre at man slet ikke kommer.

    Men jeg håber da at vi når at hente både Daramy og en angriber inden vi skal møde Tranzonspor. I så fald spår jeg os gode chancer for at skabe et godt udgangspunkt på hjemmebanen.
    Jeg tænker ikke, at det har noget med hår på brystet at gøre, men mere det at man ikke vil binde sig til en klub i DK før et evt CL er hjemme - eller i hvert fald en gunstig lodtrækning er hjemme. Jeg er enig i, at med Daramy og en angriber inden de to opgør, så er chancen til stede for avancement. Men jeg tror ikke, at det bliver nemmere for PC at hente den kvalitetsangriber vi sukker efter inden opgørene, når lodtrækningen blev som den blev.

    Jeg ved godt, at jeg er super pessimistisk, og at vi godt kan spille os videre. Men jeg er sgu næsten mere deprimeret lige nu end efter nederlaget i Viborg.

  8. #171
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved godt, at jeg er super pessimistisk, og at vi godt kan spille os videre. Men jeg er sgu næsten mere deprimeret lige nu end efter nederlaget i Viborg.
    Kom nu K@sper, op med humøret. MO kommer retur og tørrer det tyrkiske forsvar, mens Corner brænder straffe igen af ren kærlighed til KBH :)

    Vi klasker dem.

  9. #172
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Hvis vi ikke bare skal være et tilskuer hold i CL, så skal vi kunne slå Trapsonspor over 2 kampe ellers hører vi ikke hjemme i CL. Kan ikke se nogle hold i pot 1 til 3 (https://kassiesa.net/uefa/seedcl2022.html), hvor vi vil have en chance imod med mindre vi bliver voldsomt forstærket. Så vil CL kun være for pengene og "oplevelsen" af at blive slå X antal kampe. Vi må nok indse vi pt. ikke er et CL hold.

    I EL vil vi ende i pot 1 eller 2 og kan dermed få en ganske glimrende kampagne.
    Hører til eller ej i CL, så har vi brug for pengene og prestigen i at komme i CL. Kommer vi ikke det af og til, så falder projektet til jorden. Udover at booste økonomien og nemmere kunne tiltrække spillere med CL, så vil det også kunne udvikle og modne de unge spillere at komme i CL. Så uanset om vi løb ind i 6 nederlag i CL efter en heldig lodtrækning og billig adgang, så vil klubben nok tage det til hver en tid. Og så har vi slet ikke snakket om det boost CL vil kunne give på tilskuerfronten, med sponsorer osv.

  10. De følgende 12 brugere er enige:

  11. #173
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hører til eller ej i CL, så har vi brug for pengene og prestigen i at komme i CL. Kommer vi ikke det af og til, så falder projektet til jorden. Udover at booste økonomien og nemmere kunne tiltrække spillere med CL, så vil det også kunne udvikle og modne de unge spillere at komme i CL. Så uanset om vi løb ind i 6 nederlag i CL efter en heldig lodtrækning og billig adgang, så vil klubben nok tage det til hver en tid. Og så har vi slet ikke snakket om det boost CL vil kunne give på tilskuerfronten, med sponsorer osv.
    Amen!!

    “Vi er ikke klar til CL pt” må snart dø.

    Det er lige så dumt som “det er ikke i år vi skal rykke op”.

    Og i øvrigt, den gang med Juve, Gala og et hold jeg ikke husker var vi også i elendig forfatning. Der kunne vi jo godt sætte nogle fine kampe sammen, da tændingsniveauet altid vil være voldsomt.

    Det er og bliver bare en dårlig og ærgerlig lodtrækning, når vi nu endelig kunne nøjes med en enkelt samlet sejr.

    Men lad os da håbe rollen som underdogs kan hjælpe os.

    Zan

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #174
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Og i øvrigt, den gang med Juve, Gala og et hold jeg ikke husker var vi også i elendig forfatning. Der kunne vi jo godt sætte nogle fine kampe sammen, da tændingsniveauet altid vil være voldsomt.
    Real Madrid? ;-)

    Der havde vi så også en træner, der levede og åndede for europæisk fodbold, og som havde en så gennemarbejdet plan, at han kunne stå til et Matchday-1 pressemøde og forklare sin taktiske plan, og stadig gå ud og skaffe et resultat. Nu har vi en træner, hvor det har taget næsten to år før han i et interview kunne være klar i spyttet om nogle taktiske justeringer, han havde foretaget i en pause..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #175
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Dagens lodtrækninger har været meget besværlige for FCK og Viborg FF, mens de tre øvrige danske hold slap nådigt i denne omgang.

    - FCK skal i et direkte opgør mod tyrkiske Trabzonspor (og deres retarderede fans) om en plads i CL-gruppespillet. For at føje spot til skade, spilles første kamp i Parken 16. august, mens returkampen spilles i Tyrkiet den 24. august.

    - Skulle FCM skabe sensationen og slå Benfica ud, vil de skulle møde vinderen af opgøret mellem Dynamo Kyiv og Sturm Graz. I så fald er første kamp på udebane.

    - Silkeborg møder vinderen af opgøret mellem NK Maribor og HJK Helsinki. Silkeborg vil starte på udebane.

    - Skulle BIF formå at eliminere Basel, venter et opgør mod vinderen af CSKA Sofia vs. St. Patrick's. Første kamp er på udebane.

    - Går Viborg videre mod B36, venter engelske West Ham som sidste hurdle i play-off runden. Også her vil det danske hold starte på udebane.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #176
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Real Madrid? ;-)

    Der havde vi så også en træner, der levede og åndede for europæisk fodbold, og som havde en så gennemarbejdet plan, at han kunne stå til et Matchday-1 pressemøde og forklare sin taktiske plan, og stadig gå ud og skaffe et resultat. Nu har vi en træner, hvor det har taget næsten to år før han i et interview kunne være klar i spyttet om nogle taktiske justeringer, han havde foretaget i en pause..
    Selvfølgelig kan JT og Ståles europæiske record ikke sammenlignes.

    Men man må da trods alt sige at JT klarede den nogenlunde i sidste sæson. En lang kval imod en masse mærkelige hold, og avancement selvom det ikke var super kønt.

    Til sammenligning kan vi da også hive nogle Aberdeen, Qarabag, Rijeka-fadæser ud af ærmet.

    Men bevares, Ståle havde et glimrende europæisk koncept bygget op over lang tid.

    Min pointe var egentlig også bare at “med dette hold er vi ikke klar til CL”-devisen er tumpedum hvis man kigger rationelt på tingene.
    K@sper uddyber det glimrende ovenfor.

    Zan

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #177
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Jo mere jeg har tænkt over mødet med Trabzonspor, jo mere optimistisk bliver jeg.

    1. De kommer til at undervurdere os Big time. Lidt ligesom Basaksahir gjorde.
    2. Når jeg kigger på de CL kval kampe vi har spillet igennem tiderne, så har har det næsten altid været super tæt. Der sker bare noget mentalt med spillerne i sådan vigtig kamp, hvor vi til og med kan spille på underdog rollen.
    3. Daramy kommer hjem (Han kan starte med at smadrer BØF fra start)
    4. Måske kommer Desser?.

    Ja Tyrkerne er favorit, men vi er da ikke i nærheden af 80-20 i tyrkernes favør som nogen gør det til. Tror det bliver en lige kamp.

  20. #178
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Dagens lodtrækninger har været meget besværlige for FCK og Viborg FF, mens de tre øvrige danske hold slap nådigt i denne omgang.

    - FCK skal i et direkte opgør mod tyrkiske Trabzonspor (og deres retarderede fans) om en plads i CL-gruppespillet. For at føje spot til skade, spilles første kamp i Parken 16. august, mens returkampen spilles i Tyrkiet den 24. august.

    - Skulle FCM skabe sensationen og slå Benfica ud, vil de skulle møde vinderen af opgøret mellem Dynamo Kyiv og Sturm Graz. I så fald er første kamp på udebane.

    - Silkeborg møder vinderen af opgøret mellem NK Maribor og HJK Helsinki. Silkeborg vil starte på udebane.

    - Skulle BIF formå at eliminere Basel, venter et opgør mod vinderen af CSKA Sofia vs. St. Patrick's. Første kamp er på udebane.

    - Går Viborg videre mod B36, venter engelske West Ham som sidste hurdle i play-off runden. Også her vil det danske hold starte på udebane.
    Værdsætter virkelig dine posts og det overblik de giver. Det må du aldrig stoppe med :-)


  21. #179
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    24

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    @Kiwi - Hvad giver kval til hhv champions league og Europa league i bonus point?
    Jeg mindes det engang var 4 point til chl gruppespillet og ingen til EL gruppespilet. Ved du hvad det er i dag?

  22. #180
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jo mere jeg har tænkt over mødet med Trabzonspor, jo mere optimistisk bliver jeg.

    1. De kommer til at undervurdere os Big time. Lidt ligesom Basaksahir gjorde.
    2. Når jeg kigger på de CL kval kampe vi har spillet igennem tiderne, så har har det næsten altid været super tæt. Der sker bare noget mentalt med spillerne i sådan vigtig kamp, hvor vi til og med kan spille på underdog rollen.
    3. Daramy kommer hjem (Han kan starte med at smadrer BØF fra start)
    4. Måske kommer Desser?.

    Ja Tyrkerne er favorit, men vi er da ikke i nærheden af 80-20 i tyrkernes favør som nogen gør det til. Tror det bliver en lige kamp.

    Det skal da godt være nogle uintelligente fodboldspillere og trænere, hvis de undervuderer os. Vi har leveret kontinuærligt gode resultater i Europa, god rangering og smadret nogle andre tyrkiske hold igennem de seneste år. De kommer til at være fuldt motiveret til opgaven. De er trods alt professionelle fodboldspillere.

    De undervurderer os ikke, hvilket Basaksehir selvfølgelig heller ikke gjorde i sin tid...

Side 12 af 18 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  2. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  3. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  4. Danske hold i Europa 2018/19
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 172
    Sidste Meddelelse: 08.03.19, 11:20
  5. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •