Side 18 af 18 FørsteFørste ... 815161718
Viser resultater 256 til 270 af 270

Emner: Danske hold i Europa 22/23

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Mon ikke Dortmund var kommet med både stærkere hold og indstilling, hvis FCK kunne tage 2. pladsen.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #257
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Efter gruppespillenes afslutning kommer her en opsummering af det europæiske efterår.

    FC Københavns kampagne i Champions League bar præg af en trænerfyring og et massivt skadeshelvede, hvilket gav et slutfacit på 0 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag i gruppespillet. Løverne var ubesejret på hjemmebane for 2. CL gruppespil i træk, og for 4. gang ud af 5 mulige. Dette var dog ikke nok til at forhindre, at FCK leverede sit dårligste gruppespil i klubbens historie, om end man kan finde en lille trøst i at man på trods af dette faktum leverede bedre resultater end både FCM, BIF og FCN formåede i deres CL-gruppespil.

    FC Midtjylland formåede for anden gang i klubbens historie at avancere fra sin EL-gruppe som gruppetoer, da man med to sejre, to uafgjorte og to nederlag formåede at erobre 2. pladsen i sin gruppe. Med andenpladsen avancerer vicemestrene til knock-out play-off runden i Europa League, hvor de møder en gruppe-3'er fra CL-gruppespillet. Ulvene må dog ærgre sig over at man ikke jagtede en scoring mere intenst i sidste gruppekamp hjemme mod Sturm Graz, da det havde betydet, at FCM som det første danske hold nogensinde havde vundet en EL-gruppe. Dog kan de glæde sig over at have brudt sin seedning, da de kun var seedet til 3. pladsen.
    Lodtrækningen til knock-out play-off runden finder sted 7. november.

    Silkeborg kvalificerede sig til sit første gruppespil nogensinde, og med to sejre mod rumænske FCSB var man frem til det sidste med i kampen om videre avancement i gruppen, trods en seedning som det dårligste hold i gruppen. En seedning, man formåede at bryde. Desværre for Søhøjlandets helte blev personlige fejl mod især Anderlecht voldsomt dyre, og i sidste ende kom de til at koste det videre avancement til allersidst.

    Viborg formåede to gange at bryde sin seedning i Europa Conference League kvalifikationen, og først i play-off runden røg man ud til overmagten i form af engelske West Ham.

    BIF overholdt sin seedning og blev slået ud i 3. ECL-kvalrunde af FC Basel.

    --------

    FC København formåede at hente 7,000 koefficientpoint til klubranglisten, hvilket tilsvarer det antal point, man hentede i 17/18 sæsonen, der gled ud af regnskabet ved sæsonens start. Dermed har man bevaret en position omkring Top-40 efter denne sæson, og man har holdt sig på niveau med hold som Olympiakos, Røde Stjerne, m.m., på trods af man har spillet i et sværere gruppespil end de hold, man normalt konkurrerer med om en seedning til CL-gruppespil.

    Indtil videre har Danmark hentet 5,700 point til landekoefficienten, hvilket er mere end de 5,250 point, man hentede i 17/18 sæsonen. Det er nok til at placere Danmark på 17. pladsen hen over vinteren. Nærmeste konkurrent under Danmark på landeranglisten blandt de lande, som stadig har et hold med i Europa er Cypern, men ø-staten er så langt efter, at AEK Larnaca skal vinde Europa Conference League, hvis Cypern skal overhale Danmark.

    I kampen om 15. pladsen ser landeranglisten således ud:

    13) Schweiz (+1,550 point, 1/4 hold tilbage)
    - Basel skal spille ECL knock-out play-off runde

    14) Tjekkiet (+1,425 point, 0/4 hold tilbage)

    15) Norge (+1,125 point, 1/4 hold tilbage)
    - Bodø/Glimt skal spille ECL knock-out play-off runde
    ---------------------
    16) Ukraine (+0,875 point, 2/5 hold tilbage)
    - Shakhtar Donetsk skal spille EL knock-out play-off runde
    - Dnipro-1 skal spille ECL knock-out play-off runde

    17) Danmark (+0,000 point, 1/5 hold tilbage)
    - FC Midtjylland skal spille EL knock-out play-off runde

    Skal Danmark overhale Tjekkiet, skal FCM vinde begge kampe i play-off runden OG hente point i mindst en af kampene i 1/8 finalen.

    FCMs modstander skal findes blandt en af de 8 gruppe-3'ere fra CL-gruppespillet:
    - Ajax
    - Leverkusen
    - Barcelona
    - Sporting
    - Red Bull Salzburg
    - Shakhtar Donetsk
    - Sevilla
    - Juventus

    Hvis vi ser på de økonomiske gevinster, ser status således ud for de danske hold:

    FC København:
    - CL-gruppespil: 15,6 mio. €
    - Koefficient-bonus: 8 mio. €
    - Præmiepenge: 2,8 mio. €
    I alt: 26,4 mio. € = 198 mio. kr.

    FC Midtjylland:
    - EL-gruppespil: 3,63 mio. €
    - Koefficient-bonus: 1,32 mio. €
    - Præmiepenge: 1,36 mio. €
    - Placerings-bonus: 0,5 mio. €
    - Kvalifikation til knock-out play-off runden: 0,55 mio. €
    I alt: 7,77 mio. € = 58,25 mio. kr.

    Silkeborg:
    - Eliminering i EL play-off: 0,1 mio. €
    - ECL-gruppespil: 2,94 mio. €
    - Koefficient-bonus: 0,31 mio. €
    - Præmiepenge: 1,12 mio. €
    I alt: 4,47 mio. € = 33,5 mio. kr.

    Viborg FF:
    - Eliminering i ECL play-off runden: 1,05 mio. € = 7,9 mio. kr.

    BIF:
    - Eliminering i 3. ECL-kvalrunde: 0,75 mio. € = 5,6 mio. kr.

    I alt har de danske hold indtjent 303 mio. kr. i de europæiske turneringer, heraf 2/3 til FC København.
    Sidst redigeret af Kiwi : 04.11.22 kl. 00:34
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  4. #258
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,841

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Og så må man igen bare konstatere, at BØF's kampagner i Europa er en væsentlig - hvis ikke den væsentligste - årsag til, at Suppen i rangerer højere end den gør. Vi sender alle vores varmeste tak til remouladekystens afskum, som på alle områder, har så negativ en indflydelse på dansk fodbold.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #259
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Silkeborg kunne nu godt fortjene en honourable mention i næste koefficientliste for deres kunstfærdige rundspilning af Anderlecht i 2. halvleg i går - oven i købet i undertal. Virkelig godt spillet! Men selvfølgelig skal bolden også sparkes i mål, før det letter fra jorden - det kan vi jo også tale med om.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #260
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Skulle FCK formå at blive dansk mester i denne sæson, indtræder man i 2. CL-kvalrunde i næste sæson. For at være seedet hele vejen til CL-gruppespil igen, må der højst være 3 hold med højere seedning end Løverne. På nuværende tidspunkt er der 5 lande, hvis mesterhold skal spille CL-kval, som har et hold, der ligger over FCK på klubranglisten:
    - Ukraine (Shakhtar Donetsk)
    - Belgien (Club Brugge)
    - Schweiz (Basel)
    - Tjekkiet (Slavia Prag)
    - Kroatien (Dinamo Zagreb)

    Derudover kan Tyrkiet blive en trussel, hvis Fenerbahce eller Istanbul Basaksehir når frem til semifinalen i hhv. Europa League og Conference League, OG et af de to hold vinder det tyrkiske mesterskab. Desuden kan Belgien få to trusler, hvis Genk ikke ryger ud senest i ECL-kvartfinalen.

    Altså skal man holde et vågent øje med ligaerne i disse lande, hvis man skal følge med i FCKs chancer for seedning i CL-kvalen, altså udover at man selv skal vinde Superligaen.

    Pt. er situationen således:
    - Ukraine: Shakhtar Donetsk er pt. nr. 2, 5 point efter Dnipro-1, dog med en kamp i hånden
    - Belgien: Club Brugge er pt. nr. 3, 8 point efter Genk, og Gent ligger nr. 6, 16 point efter Genk
    - Schweiz: Basel er pt. nr. 6, 14 point efter Young Boys, dog med en kamp i hånden
    - Tjekkiet: Slavia Prag er pt. nr. 2, 4 point efter Viktoria Plzen, som endda har en kamp i hånden
    - Kroatien: Dinamo Zagreb er pt. nr. 1, 4 point foran Hajduk Split, og med en kamp i hånden
    - Tyrkiet: Fenerbahce er pt. nr. 1, 3 point foran Istanbul Basaksehir. Begge hold har endda en kamp i hånden ift. Adana Demirspor på 3. pladsen, à point med Istanbul Basaksehir
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #261
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Efter gruppespillenes afslutning kommer her en opsummering af det europæiske efterår.

    FC Københavns kampagne i Champions League bar præg af en trænerfyring og et massivt skadeshelvede, hvilket gav et slutfacit på 0 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag i gruppespillet. Løverne var ubesejret på hjemmebane for 2. CL gruppespil i træk, og for 4. gang ud af 5 mulige. Dette var dog ikke nok til at forhindre, at FCK leverede sit dårligste gruppespil i klubbens historie, om end man kan finde en lille trøst i at man på trods af dette faktum leverede bedre resultater end både FCM, BIF og FCN formåede i deres CL-gruppespil.

    FC Midtjylland formåede for anden gang i klubbens historie at avancere fra sin EL-gruppe som gruppetoer, da man med to sejre, to uafgjorte og to nederlag formåede at erobre 2. pladsen i sin gruppe. Med andenpladsen avancerer vicemestrene til knock-out play-off runden i Europa League, hvor de møder en gruppe-3'er fra CL-gruppespillet. Ulvene må dog ærgre sig over at man ikke jagtede en scoring mere intenst i sidste gruppekamp hjemme mod Sturm Graz, da det havde betydet, at FCM som det første danske hold nogensinde havde vundet en EL-gruppe. Dog kan de glæde sig over at have brudt sin seedning, da de kun var seedet til 3. pladsen.
    Lodtrækningen til knock-out play-off runden finder sted 7. november.

    Silkeborg kvalificerede sig til sit første gruppespil nogensinde, og med to sejre mod rumænske FCSB var man frem til det sidste med i kampen om videre avancement i gruppen, trods en seedning som det dårligste hold i gruppen. En seedning, man formåede at bryde. Desværre for Søhøjlandets helte blev personlige fejl mod især Anderlecht voldsomt dyre, og i sidste ende kom de til at koste det videre avancement til allersidst.

    Viborg formåede to gange at bryde sin seedning i Europa Conference League kvalifikationen, og først i play-off runden røg man ud til overmagten i form af engelske West Ham.

    BIF overholdt sin seedning og blev slået ud i 3. ECL-kvalrunde af FC Basel.

    --------

    FC København formåede at hente 7,000 koefficientpoint til klubranglisten, hvilket tilsvarer det antal point, man hentede i 17/18 sæsonen, der gled ud af regnskabet ved sæsonens start. Dermed har man bevaret en position omkring Top-40 efter denne sæson, og man har holdt sig på niveau med hold som Olympiakos, Røde Stjerne, m.m., på trods af man har spillet i et sværere gruppespil end de hold, man normalt konkurrerer med om en seedning til CL-gruppespil.

    Indtil videre har Danmark hentet 5,700 point til landekoefficienten, hvilket er mere end de 5,250 point, man hentede i 17/18 sæsonen. Det er nok til at placere Danmark på 17. pladsen hen over vinteren. Nærmeste konkurrent under Danmark på landeranglisten blandt de lande, som stadig har et hold med i Europa er Cypern, men ø-staten er så langt efter, at AEK Larnaca skal vinde Europa Conference League, hvis Cypern skal overhale Danmark.

    I kampen om 15. pladsen ser landeranglisten således ud:

    13) Schweiz (+1,550 point, 1/4 hold tilbage)
    - Basel skal spille ECL knock-out play-off runde

    14) Tjekkiet (+1,425 point, 0/4 hold tilbage)

    15) Norge (+1,125 point, 1/4 hold tilbage)
    - Bodø/Glimt skal spille ECL knock-out play-off runde
    ---------------------
    16) Ukraine (+0,875 point, 2/5 hold tilbage)
    - Shakhtar Donetsk skal spille EL knock-out play-off runde
    - Dnipro-1 skal spille ECL knock-out play-off runde

    17) Danmark (+0,000 point, 1/5 hold tilbage)
    - FC Midtjylland skal spille EL knock-out play-off runde

    Skal Danmark overhale Tjekkiet, skal FCM vinde begge kampe i play-off runden OG hente point i mindst en af kampene i 1/8 finalen.

    FCMs modstander skal findes blandt en af de 8 gruppe-3'ere fra CL-gruppespillet:
    - Ajax
    - Leverkusen
    - Barcelona
    - Sporting
    - Red Bull Salzburg
    - Shakhtar Donetsk
    - Sevilla
    - Juventus

    Hvis vi ser på de økonomiske gevinster, ser status således ud for de danske hold:

    FC København:
    - CL-gruppespil: 15,6 mio. €
    - Koefficient-bonus: 8 mio. €
    - Præmiepenge: 2,8 mio. €
    I alt: 26,4 mio. € = 198 mio. kr.

    FC Midtjylland:
    - EL-gruppespil: 3,63 mio. €
    - Koefficient-bonus: 1,32 mio. €
    - Præmiepenge: 1,36 mio. €
    - Placerings-bonus: 0,5 mio. €
    - Kvalifikation til knock-out play-off runden: 0,55 mio. €
    I alt: 7,77 mio. € = 58,25 mio. kr.

    Silkeborg:
    - Eliminering i EL play-off: 0,1 mio. €
    - ECL-gruppespil: 2,94 mio. €
    - Koefficient-bonus: 0,31 mio. €
    - Præmiepenge: 1,12 mio. €
    I alt: 4,47 mio. € = 33,5 mio. kr.

    Viborg FF:
    - Eliminering i ECL play-off runden: 1,05 mio. € = 7,9 mio. kr.

    BIF:
    - Eliminering i 3. ECL-kvalrunde: 0,75 mio. € = 5,6 mio. kr.

    I alt har de danske hold indtjent 303 mio. kr. i de europæiske turneringer, heraf 2/3 til FC København.
    Hej Kiwi

    Tak for opsummering.

    Du skriver FCK har tjent 7,000 til klublisten - hvad har de andre danske klubber optjent?

    Og hvordan er de forskellige klubbers bidrag til de forskellige klubbers bidrag til de 5,700?

    Vh

    Edith: Spørger da jeg er træt af at læse om, at vores CL var ligegyldigt - for andre/andet end vores egen pengepung!
    Sidst redigeret af thomasroy : 04.11.22 kl. 18:15

  11. #262
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    FCM har tjent 8,000 point til klublisten, Silkeborg 4,000 point, Viborg 2,500 point og BIF 2,000 point. Hverken Silkeborg eller Viborg har dog tjent mere over de seneste 5 år, end hvad Danmark i gennemsnit har indtjent pr. år de seneste 5 år, og bruger derfor det antal point ift. seedning, indtil de har tjent nok til at overgå det danske gennemsnit.

    Hvis vi ser på antallet af point til landeranglisten er fordelingen som følger i denne sæson:
    - FCM: 9,0 p
    - FCK: 8,5 p
    - SIF: 4,5 p
    - VFF: 4,0 p
    - BIF: 2,5 p
    I alt 28,5 p
    28,5 p / 5 hold = 5,700 p
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #263
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    FCM har tjent 8,000 point til klublisten, Silkeborg 4,000 point, Viborg 2,500 point og BIF 2,000 point. Hverken Silkeborg eller Viborg har dog tjent mere over de seneste 5 år, end hvad Danmark i gennemsnit har indtjent pr. år de seneste 5 år, og bruger derfor det antal point ift. seedning, indtil de har tjent nok til at overgå det danske gennemsnit.

    Hvis vi ser på antallet af point til landeranglisten er fordelingen som følger i denne sæson:
    - FCM: 9,0 p
    - FCK: 8,5 p
    - SIF: 4,5 p
    - VFF: 4,0 p
    - BIF: 2,5 p
    I alt 28,5 p
    28,5 p / 5 hold = 5,700 p
    tusind tak for svar :)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #264
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,841

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Jeg synes lidt pressen er gået i selvsving over den 15 plads i denne sæson. Faktisk kan det vise sig at være en fordel for Danmark, at man kun har 4 hold med de næste to år.

    Ser vi på koefficienterne hentet i år, så havde Danmark haft et snit på 7,125, hvis man dividerer med 4. Tager man BØF's bidrag ud, ville det være 6,5 og tager man VFF's fra, ville resultatet være 6,125. Læg dertil, at DK kun får 3 hold i ECL og 1 hold realistisk set i EL, så stiger sandsynligheden for, at suppeklubberne optimerer indtjeningen af point de næste to år.

    De næste tre år, mister suppen desuden de tre laveste koefficientår på den femårige liste, og vi kommer faktisk til at stå stærkere end vores direkte konkurrenter her. Jeg synes derfor ikke, at tabet af 15-pladsen nødvendigvis er så stor en katastrofe, som visse journalister gør det til.

  16. #265
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Pressen har lov til det, fordi de må godt mene at jo flere danske hold i Europa, desto bedre for dansk fodbold. Vi som fans må godt kigge isoleret på vores egeninteresser.

    Mit eget synspunkt ift. kampen om Top-15 er, at selv om jeg helst bare så, at vi vandt ligaen hvert år og spillede Champions League hvert år, så ved jeg også godt, at det på nuværende tidspunkt ikke er realistisk for os at vinde hvert år, ligesom det pt. heller ikke er realistisk, at vi formår at kvalificere os til CL hver gang vi havner i CL-kvalen. Med det in mente prioriterer jeg personligt, at vi kommer i så god en turnering som muligt de år, vi ikke vinder DM-guld. Jeg ved så også, at en ærgerlig bivirkning ved det er at nogle af de danske hold, vi ikke kan lide, også får nemmere adgang til turneringerne, men det er en risiko og en bivirkning, jeg personligt kan leve med, så længe det giver FCK de bedst mulige betingelser for europæisk succes, eksempelvis i form af garanteret gruppespil.

    At andre ser det anderledes, det anerkender og respekterer jeg, selv hvis jeg prøver at argumentere hvorfor jeg er uenig med dem. Desværre er det ikke alle, som kan opføre sig ordentligt i den henseende, men som bliver personlige, modbydelige og perfide i deres kommentarer. Nok til at jeg tidligere på året holdt mig fra at bruge sidelinien i en måneds tid, og har sat de allerværste på ignore.
    Sidst redigeret af Kiwi : 06.11.22 kl. 10:31
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #266
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Desværre er det ikke alle, som kan opføre sig ordentligt i den henseende, men som bliver personlige, modbydelige og perfide i deres kommentarer. Nok til at jeg tidligere på året holdt mig fra at bruge sidelinien i en måneds tid, og har sat de allerværste på ignore.
    Shit mand. Er der folk herinde, der generer dig for dit fine koefficient-point-arbejde? Det forstår jeg ikke.


  19. #267
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,841

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Pressen har lov til det, fordi de må godt mene at jo flere danske hold i Europa, desto bedre for dansk fodbold. Vi som fans må godt kigge isoleret på vores egeninteresser.

    Mit eget synspunkt ift. kampen om Top-15 er, at selv om jeg helst bare så, at vi vandt ligaen hvert år og spillede Champions League hvert år, så ved jeg også godt, at det på nuværende tidspunkt ikke er realistisk for os at vinde hvert år, ligesom det pt. heller ikke er realistisk, at vi formår at kvalificere os til CL hver gang vi havner i CL-kvalen. Med det in mente prioriterer jeg personligt, at vi kommer i så god en turnering som muligt de år, vi ikke vinder DM-guld. Jeg ved så også, at en ærgerlig bivirkning ved det er at nogle af de danske hold, vi ikke kan lide, også får nemmere adgang til turneringerne, men det er en risiko og en bivirkning, jeg personligt kan leve med, så længe det giver FCK de bedst mulige betingelser for europæisk succes, eksempelvis i form af garanteret gruppespil.

    At andre ser det anderledes, det anerkender og respekterer jeg, selv hvis jeg prøver at argumentere hvorfor jeg er uenig med dem. Desværre er det ikke alle, som kan opføre sig ordentligt i den henseende, men som bliver personlige og perfide i deres kommentarer. Nok til at jeg tidligere på året holdt mig fra at bruge sidelinien i en måneds tid, og har sat de værste på ignore.
    Jeg er 100% på linje med dig. Jeg forholder mig her, alene til den 15. plads, som er så vigtig. Her tænker jeg, at suppen lige nu rammer en fin periode kun at have fire hold i. 15. pladsen er jo langt mere afgørende fra '24 og frem, og her giver "nedturen" så klubberne en oplagt mulighed for at optimere koefficientindtjeningen, på et ret optimalt tidspunkt. Til sammenligning skal de norske klubber nu have fem ud i Europa, med de indtjenings forhindringer det medfører.

  20. #268
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Trods en udligning fra hjemmeholdet i sidste sekund formåede FCM at hente et uafgjort resultat i Lissabon mod Sporting. Resultatet betyder, at midtjyderne stadig har en mulighed for at gå videre til 1/8 finalen i Europa League.

    Resultatet betyder også, at Danmark på 17. pladsen haler ind på både Schweiz og Tjekkiet på hhv. 13. og 14. pladsen i kampen om en plads i Top-15. Skal Danmark overhale de to lande, kræver det både at FCM avancerer til kvartfinalen OG at Basel taber på hjemmebane mod Trabzonspor ELLER at Bodø Glimt taber på udebane mod polske Lech Poznan.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #269
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis vi ser på de økonomiske gevinster, ser status således ud for de danske hold:

    FC København:
    - CL-gruppespil: 15,6 mio. €
    - Koefficient-bonus: 8 mio. €
    - Præmiepenge: 2,8 mio. €
    I alt: 26,4 mio. € = 198 mio. kr.

    FC Midtjylland:
    - EL-gruppespil: 3,63 mio. €
    - Koefficient-bonus: 1,32 mio. €
    - Præmiepenge: 1,36 mio. €
    - Placerings-bonus: 0,5 mio. €
    - Kvalifikation til knock-out play-off runden: 0,55 mio. €
    I alt: 7,77 mio. € = 58,25 mio. kr.

    Silkeborg:
    - Eliminering i EL play-off: 0,1 mio. €
    - ECL-gruppespil: 2,94 mio. €
    - Koefficient-bonus: 0,31 mio. €
    - Præmiepenge: 1,12 mio. €
    I alt: 4,47 mio. € = 33,5 mio. kr.

    Viborg FF:
    - Eliminering i ECL play-off runden: 1,05 mio. € = 7,9 mio. kr.

    BIF:
    - Eliminering i 3. ECL-kvalrunde: 0,75 mio. € = 5,6 mio. kr.

    I alt har de danske hold indtjent 303 mio. kr. i de europæiske turneringer, heraf 2/3 til FC København.
    UEFA har offentliggjort deres finansielle rapport for 22/23-turneringerne, og her kan man læse at FCK har modtaget 11,6 mio €, svarende til 87 mio kr i market pool.


    Link til den fulde rapport: https://editorial.uefa.com/resources...2022-23_en.pdf
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  23. #270
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,545

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    UEFA har offentliggjort deres finansielle rapport for 22/23-turneringerne, og her kan man læse at FCK har modtaget 11,6 mio €, svarende til 87 mio kr i market pool.
    Jeg tror aldrig, at jeg får en forståelse af de market-pools.

    Måske er det bare et udtryk for, hvor meget rettighedshaverne presser citronen herhjemme. Der er kun 10 af klubberne, der får mere end os(*). Ajax får 1.9? Holland er 3xDanmark? Club Brugge og Belgien får 1.8. De er 2xDanmark.

    Da Midtjylland var med i 20/21 fik de i øvrigt €2.1M? Og nu får vi pludselig 11? Jeg fatter hat. (Og Sverige og Norge havde ikke hold med i nogle af årene). I 21/22 var Malmø med, og der fik de €16.5M - men historisk set plejer Sverige ikke at få ret meget... Jeg fatter som sagt hat.

    Market Pool penge til nordiske hold de seneste år:

    Sæson Klub €M
    12/13 Nordsjælland 11.3
    13/14 København 11.4
    14/15 Malmø 7.4
    15/16 Malmø 4.9
    16/17 København 14.4
    Nyt system indført
    20/21 Midtjylland 2.2
    21/22 Malmø 16.5
    22/23 København 11.7
    23/24 København ?


    (*) Ved godt, at det er fordi det fordeles på flere hold for mange a landene :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 18 af 18 FørsteFørste ... 815161718

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  2. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  3. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  4. Danske hold i Europa 2018/19
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 172
    Sidste Meddelelse: 08.03.19, 11:20
  5. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •