Side 15 af 18 FørsteFørste ... 512131415161718 SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 270

Emner: Danske hold i Europa 22/23

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Med FCK og FCM i Europa League, og Silkeborg og Viborg i Conference League.
    Historisk/statistisk så er der ingen som helst tvivl: Champions League giver LANGT flere point end Europa League. På et utrolig spinkelt grundlag ligner det dog, at argumentet holder fint i forhold til Conference League.

    I gennemsnit, så har danske hold fået følgende antal point:

    Turnering Antal Point_Gruppe Point_Knockout Point_Bonus Point_Ialt
    Champions League 7 4.3 1.7 4.4 10.4
    Europa League 14 5.1 0.7 0.1 5.9
    Conference League 2 8.0 0.5 1.5 10.0

    Så umiddelbart er der i hvert fald ikke historisk det store argument for, at Europa League skulle give flere point end Champions League. Tværtimod - og ret klart.

    Hvis vi kigger separat på FC Københavns deltagelser og resten af de danske hold (fordi FC København er en gigantisk outlier i dansk fodbold), så får man følgende:

    FC København:
    Turnering Antal Point_Gruppe Point_Knockout Point_Bonus Point_Ialt
    Champions League 4 5.5 1.5 5.0 12.0
    Europa League 7 5.4 0.7 0.1 6.3
    Conference League 1 10.0 1.0 2.0 13.0

    Alle andre klubber
    Turnering Antal Point_Gruppe Point_Knockout Point_Bonus Point_Ialt
    Champions League 3 2.7 2.0 3.7 8.3
    Europa League 7 4.9 0.7 0.0 5.6
    Conference League 1 6.0 0.0 1.0 7.0

    * NOTE: Alle gruppespil senere end år 2000 med de antal bonus-point man rent faktisk fik det år.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #212
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Efter deres exit for to uger siden, tror jeg ikke jeg behøver nævne Brøndby mere i denne sæson, udover når det handler om at påpege 3 ting:
    1) At i det øjeblik FCM vinder en gruppekamp (eller spiller to uafgjorte, og Silkeborg vinder en gruppekamp og spiller en uafgjort, samt at FCK går videre til CL, så vil BØF (igen) være det danske hold med lavest bidrag til Europa-koefficienten.
    2) At hvis FCK går videre, så vil BØF (igen igen igen) trække gennemsnittet for den danske koefficient ned.
    3) At BØF allerede nu er det danske hold med lavest europæisk indtjening i denne sæson.
    Ah. Der skal nok komme lidt mere... :-) Jeg har en rekord i støbeskeen, som er præsenteret i skakten, og som bare venter på det tidspunkt, hvor det endeligt er afgjort, at BØF trækker koefficienten ned.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #213
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Men ougar, Champions League giver kun mange flere point end Europa League, når vi har et usandsynligt stærkt hold. Tre af de fire hold, vi har sendt i CL (06/07, 10/11, 16/17), har været i Top-5 blandt de stærkeste FCK-hold nogensinde. Mens det stærkeste hold, vi har sendt i Europa League, nok er 09/10 holdet. Og jeg ser altså ikke det nuværende hold være på niveau med de allerstørste FCK-hold i historien. Så selv om jeg håber på Champions League, så tror jeg stadig at det nuværende hold vil kunne optjene flere point i Europa League. Især med henblik på hvor giftige lodtrækninger, vi kan få i et CL-gruppespil.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. #214
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Det er også fucking ligegyldigt.

    Hvis man hellere vil i Europa League, fordi det evt. giver flere koefficienter, så er der altså - sorry to say - noget galt med en. Det er der vel ingen FCK-fans som ønsker?

  7. De følgende 20 brugere er enige:

  8. #215
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Det er også fucking ligegyldigt.

    Hvis man hellere vil i Europa League, fordi det evt. giver flere koefficienter, så er der altså - sorry to say - noget galt med en. Det er der vel ingen FCK-fans som ønsker?
    Det er der så heller ikke nogen, der skriver..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #216
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men ougar, Champions League giver kun mange flere point end Europa League, når vi har et usandsynligt stærkt hold. Tre af de fire hold, vi har sendt i CL (06/07, 10/11, 16/17), har været i Top-5 blandt de stærkeste FCK-hold nogensinde. Mens det stærkeste hold, vi har sendt i Europa League, nok er 09/10 holdet. Og jeg ser altså ikke det nuværende hold være på niveau med de allerstørste FCK-hold i historien. Så selv om jeg håber på Champions League, så tror jeg stadig at det nuværende hold vil kunne optjene flere point i Europa League. Især med henblik på hvor giftige lodtrækninger, vi kan få i et CL-gruppespil.
    Der er naturligvis en voldsomt gang survival bias i de tal. Helt enig og ret væsentlgt for den statistik.

    Jeg synes dog stadig, at det er ret sigende, at vi og de andre danske hold ikke bare får lidt flere point i CL - men dobbelt så mange.

    I halvdelen af de 14 Europa League gruppespil danske hold har været i, der ville alene 4 CL bonus point gøre, at det ville have været bedre at være i CL.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. #217
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men ougar, Champions League giver kun mange flere point end Europa League, når vi har et usandsynligt stærkt hold. Tre af de fire hold, vi har sendt i CL (06/07, 10/11, 16/17), har været i Top-5 blandt de stærkeste FCK-hold nogensinde. Mens det stærkeste hold, vi har sendt i Europa League, nok er 09/10 holdet. Og jeg ser altså ikke det nuværende hold være på niveau med de allerstørste FCK-hold i historien. Så selv om jeg håber på Champions League, så tror jeg stadig at det nuværende hold vil kunne optjene flere point i Europa League. Især med henblik på hvor giftige lodtrækninger, vi kan få i et CL-gruppespil.
    Hvad I alverden skal vi bruge kofficient ponint til, hvis det ikke er for at komme i CL?
    Hvis det ikke er det vi stiler efter hver evig eneste år, så kan alt andet vel næsten være ligemeget????

  12. De følgende 11 brugere er enige:

  13. #218
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Hvad I alverden skal vi bruge kofficient ponint til, hvis det ikke er for at komme i CL?
    Hvis det ikke er det vi stiler efter hver evig eneste år, så kan alt andet vel næsten være ligemeget????
    Der var absolut ingen der mente noget andet. Det startede bare med et spørgsmål om hvilken situation, der ville ende med flest point til Danmark/København.

    Og det kunne jo give mening i forhold til hvor man ønsker at konkurrenterne havner.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #219
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der var absolut ingen der mente noget andet. Det startede bare med et spørgsmål om hvilken situation, der ville ende med flest point til Danmark/København.

    Og det kunne jo give mening i forhold til hvor man ønsker at konkurrenterne havner.

    Med udgangspunktet i KBH, og tidligere skrevet at det er en fordel koefficientmæssigt at være i EL fremfor CL..

    Sådan kan det jo ikke stilles op. For med CL mio, så kan vi måske købe/tiltrække bedre spillere, som gør vi kan komme længere i Europa næste år (måske allerede i år), end vi kan med kun EL i år, som gør vi får flere point næste sæson.

    Så selvom vi måske får færre point dette år ved at komme i CL end hvad vi kan få i EL, kan de bedre spillere (enten dem som kommer i den nye sæson eller i år pga CL mio) betyde vi gør det bedre næste sæson pointmæssigt, end hvad vi ville gøre hvis den kun står på EL denne sæson, da spillerne nu er spillet ind / der er råd til bedre indkøb i den nye sæson mv. osv. osv. - Der er så mange forskellige parameter.

    Det kan også være CL gør nogle spillere sælges efter sæsonen, fordi klubber har set dem i CL. Alt er gætværk.

    Ingen ved det. Men man kan ikke stille koefficient op så sort/hvidt, selvom nogle virkelig gerne vil. For mindre point denne sæson, kan på sigt betyde flere point.

  16. #220
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Så er der CL! Mulige modstandere:

    Lag 1:
    Real Madrid
    Frankfurt
    Man City
    AC Milan
    Bayern
    PSG
    Porto
    Ajax

    Lag 2:
    Liverpool
    Chelsea
    FC Barcelona
    Juventus
    Atletico Madrid
    Sevilla
    RB Leipzig
    Tottenham

    Lag 3:
    Dortmund
    RB Salzburg
    Shakhtar
    Inter
    Napoli
    Benfica
    Sporting
    Leverkusen

    Sportsligt set skal vi håbe på følgende:
    Fra 1. lag er Frankfurt drømmemodstanderen. Alternativt Porto eller måske et svækket Ajax-hold. Alle andre er meget stærke.
    Fra 2. lag er relativt jævnbyrdigt, men Sevilla eller Leipzig er nok en tand svagere end de øvrige. Her er Liverpool, Chelsea, Barcelona, Juventus og Atletico alle utroligt stærke.
    I 3. lag er Shakhtar markant svagere nu end før i tiden, så de er min klare ønskemodstander. Alternativt Sporting eller måske Salzburg, begge hold har mistet en del profiler over sommeren. Her er Dortmund eller Inter nok de værste.

    Mit ønske:
    Frankfurt, Sevilla, Shakhtar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #221
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Med aftenens nullert i Trabzon er Byens Hold klar til sit 5. Champions League gruppespil (JUHUU!!).

    FCK havner i 4. seedningslag i morgendagens lodtrækning. Modstanderne findes fra flg. seedningslag:

    1. seedningslag:
    - Real Madrid
    - Eintracht Frankfurt
    - Manchester City
    - AC Milan
    - Bayern München
    - Paris SG
    - FC Porto
    - Ajax Amsterdam

    2. seedningslag:
    - Liverpool
    - Chelsea
    - Barcelona
    - Juventus
    - Atletico Madrid
    - Sevilla FC
    - Red Bull Leipzig
    - Tottenham

    3. seedningslag:
    - Borussia Dortmund
    - Red Bull Salzburg
    - Shakhtar Donetsk
    - Internazionale
    - Napoli
    - Benfica
    - Sporting Clube de Portugal
    - Bayer 04 Leverkusen

    (Hvis man vil lege lidt med hvad man kan trække, er her et link med en lodtrækningssimulator: https://draw.inker.one/#/cl/gs )

    FCK rykker desuden op i Top-40 på UEFAs klubrangliste foran Feyenoord, da man med de 4 sikrede bonuspoint ikke kommer til at være afhængig af de subsidiære point, som ellers ville være relevant i tilfælde af man havnede i Europa League.

    Havde FCK vundet, havde Danmark overhalet Grækenland på landeranglisten med det yderste af neglene. Skal det ske inden kvalifikationsrunderne er overstået, kræver det enten to danske sejre, eller en sejr og et pointtab til Olympiakos.

    Økonomien ser vi på i morgen. ;-)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  19. #222
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Nå, vi kan da lige kort gennemgå det.

    FCK får 15,64 mio. euro for at kvalificere sig til CL-gruppespillet. Derudover får klubben 5,6 mio. euro i koefficientbonus som værende det 28. bedste hold i CL-turneringen, målt på 10 års koefficienter. Derudover er der en Market Pool, som udelukkende afhænger af antallet af lande repræsenteret i CL-gruppespillet, og antallet af hold fra de pågældende lande. Fordelingen af pengene afhænger af størrelsen på markedet, og tidligere har Danmark ligget meget tæt på gennemsnittet. Er det tilfældet, vil FCK modtage ca. 13 mio. euro i Market Pool.

    Altså har FCK med det videre avancement sikret sig knapt 35 mio. euro, hvilket tilsvarer ca. 256 mio. kr., eller 0,8 Pep Biel..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  20. #223
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Daamn en kvart Millaaaard.

    PC kom nu med den kvalitet 9'er :)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #224
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Jeg ser da særligt frem til din man-splaning om, at #Jesswecan overhovedet ikke kan tage æren for CL-gruppespillet, da det hele blev grundlagt af Ståle på akademiet for 7-8 år siden og er de skuldre han står på ;-)

  23. #225
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Hvad vil forskellen være på:

    - CL: 4 plads og 4 point (1 sejr og 1 uafgjort)
    - EL: 2. plads og 10 point (3 sejre og 1 uafgjort) Antag at Silkeborg kommer i EL.

    Både set med point til lande ranglisten og set med økonomiske briller?
    - Torben

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  2. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  3. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  4. Danske hold i Europa 2018/19
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 172
    Sidste Meddelelse: 08.03.19, 11:20
  5. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •