Side 3 af 18 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 270

Emner: Danske hold i Europa 22/23

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Seedet i Q2, mod enten APOEL eller Fenerbahce.
    Seedet i Q3, mod enten Club Brugge, PSV Eindhoven, Rennes eller Sturm Graz
    Useedet i play-off, mod enten Benfica eller Rangers/Dynamo Kyiv, afhængigt af om Rangers vinder EL-finalen eller ej.
    Tak, lyder nemt

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Det uafgjorte resultat mod Brøndby i weekenden betyder, at FCK nu er matematisk sikret en plads i CL-kvalen. Silkeborg kan i teorien stadig snuppe den anden plads. Det vil dog kræve tre sejre til dem, samt tre nederlag til FCM i de sidste runder.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Kiwi, du er jo vores UEFA koefficient-guru :)

    Ville blive glad, hvis du kunne give dit take på den, i min optik noget mærkværdige turneringsform, der skal indføres i UEFA’s turneringer fra 2024 (mener jeg, det var).

    På forhånd tak :)

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Jamen mit take på det er ret simpelt.

    Noget værre lort, som kun har til hensigt at kanalisere flere penge til de rigeste klubber og lande, og række en gevaldig fuckfinger til resten af Europa. De kan lige så godt lade være med at kalde det for Champions League, og kalde det European Super League i stedet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jamen mit take på det er ret simpelt.

    Noget værre lort, som kun har til hensigt at kanalisere flere penge til de rigeste klubber og lande, og række en gevaldig fuckfinger til resten af Europa. De kan lige så godt lade være med at kalde det for Champions League, og kalde det European Super League i stedet.
    Mange tak for svar.

    Så er jeg ihvertfald ikke alene med den fornemmelse..

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jamen mit take på det er ret simpelt.

    Noget værre lort, som kun har til hensigt at kanalisere flere penge til de rigeste klubber og lande, og række en gevaldig fuckfinger til resten af Europa. De kan lige så godt lade være med at kalde det for Champions League, og kalde det European Super League i stedet.
    Baseret på FCK melding er klubben anderledes positiv. Hvad jeg kan læse ud fra det, ligner det at man har genoplivet misforstret fra UEFA-league, men Kiwi kan du ikke lave en større gennemgang af ændringerne for os analfabeter?

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Med aftenens resultat er FCM sikret en plads i CL-kvalen, da de ikke længere kan overhales af Silkeborg. Derudover er FCK nu sikret seedning hele vejen til CL-gruppespillet i tilfælde af DM-guld, da Viktoria Plzen har vundet det tjekkiske mesterskab her til aften.

    Hvis seedningerne ellers holder, og FCK vinder DM-guld, så skal modstanderen dermed findes mellem Viktoria Plzen, Qarabag, Malmø og Trabzonspor.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Nogle ord om den nye reform ift. klubturneringerne fra 24/25 sæsonen:

    1) Både CL, EL og ECL udvides til at bestå af 36 hold i stedet for 32 hold.
    2) Champions Path i CL-kvalen får en enkelt af disse 4 ekstra CL-pladser, mens land nr. 5 på landeranglisten får en enkelt direkte plads yderligere. De sidste to pladser uddeles til de to lande, som har skrabet flest point sammen i den foregående sæson. Det ville i denne sæson være England og Holland.
    3) Gruppespillene afskaffes, og man kommer til at spille mod i alt 8 forskellige hold i en slags liga-system ud fra forskellige seedningslag baseret på klubkoefficienten, med fire kampe hjemme og 4 kampe ude. Man møder et hold fra samme seedningslag og to hold fra hvert af de øvrige tre seedningslag. Dog er det stadig kun 6 kampe for Conference League. Hvordan det hænger sammen er endnu ikke beskrevet.
    4) De 8 bedste hold går direkte videre til 1/8 finalen, mens hold nr. 9 til 24 skal spille en play-off runde over to kampe om at gå videre til 1/8 finalen. Fra 1/8 finalen og frem spilles der efter samme principper som i dag. Dette gælder for alle tre turneringer.
    5) Drop-down fra Champions League til Europa League og fra Europa League til Conference League afskaffes i gruppespillene. Dvs.: Ryger man ud efter gruppespil/play-off, så er man færdig i Europa for i år.
    6) EL-kvalen udvides, så det i stedet for pokalvinderne fra Top-15 er pokalvinderne fra de 33 bedste hold, som deltager enten i EL-kvalen eller EL-gruppespillet. Derudover vil flere sølvvindere blandt landene uden for Top-15 få mulighed for at spille med i EL-kvalen.
    7) Der allokeres flere penge fra UEFA til de deltagende hold i de respektive gruppespil. Dog allokeres der procentvis flere penge til CL end til de to andre turneringer, hvilket vil gøre den økonomiske afstand fra hold, der deltager regelmæssigt i CL, ned til de øvrige hold noget større end tilfældet er i dag.

    I princippet betyder det, at et land fra Top-4 ligaerne kan have op til 7 hold med i Champions League. Det sker, hvis flg. 3 kriterier er opfyldt:
    1) Både CL- og EL-vinderen er fra det pågældende land i Top-4
    2) Ingen af de to hold er kvalificeret til CL i forvejen via egen liga
    3) Det pågældende land er i Top-2 over de lande, der har optjent flest koefficientpoint i den foregående europæiske sæson

    Velkommen til European Super League, nu med indbyggede almisser til at får resten af Europa til at holde kæft.
    PS: Fuck jer, Nasser(øv) al-Khelaifi og Andrea Agnelli. I pengegriske, skruppelløse, moralsk handikappede, grådige og perverse udskud.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Efter aftenens resultater er Silkeborg sikret bronzen og en tur i Europa. Hvorvidt de starter i EL play-off runden eller i 2. ECL-kvalrunde afhænger udelukkende af hvorvidt FC Midtjylland vinder pokalen eller ej. Hvilket nok næppe huer Søhøjlandets helte at skulle være afhængig af deres vestjyske rivalers succes..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Sidste spillerunde kommer til at afgøre, hvordan de to ECL-pladser skal fordeles*.

    Tre hold kæmper om to pladser, så ét af holdene kommer til at ende med sorteper efter på søndag.
    AaB og Brøndby ligger à point, hvor AaB har en målscore, som er 7 mål bedre end de blå-gules, mens Randers har to point op til de to øvrige hold.
    Mens AaB besøger Parken, skal Randers en tur til Herning og møde FCM, mens Brøndby får besøg af bronzevinderne fra Silkeborg.
    AaB sikrer sig europæisk deltagelse med en uafgjort*.
    En Randers-sejr og et nederlag til Brøndby sender definitivt de blå-gule ud af Europa. Hvis Randers vinder med min. 3 overskydende mål, og Brøndby ikke scorer, kan Hestene leve med en uafgjort til Brøndby. Scorer Brøndby, men kampen ender uafgjort, skal Randers enten vinde med 4 overskydende mål, eller skal vinde med 3 overskydende mål OG score 4 mål mere end Brøndby.

    *) Her antages, at FCM vinder pokalfinalen mod OB.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Jeg har nok misset den, men får det nogen betydning for os at Frankfurt vandt EL igår?

  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Ja. Det betyder at hvis vi kommer i Champions League, så er Frankfurt et af de hold, vi kan trække i øverste lag.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Så fik vi jo ikke bare afgjort Superligean, men også temmelig mange andre ligaer rundt omkring i Europa. Så nu har Bert kunne fylde de fleste tomme felter ud, så man kan se hvad det er vi står og skal lege med i til august: https://kassiesa.net/uefa/seedcl2022.html

    Man kan blandt andet se, at Midtjylland starter ud med en temmelig vigtig lodtrækning i 2. kvalrunde. De kan trække enten AEK Larnaca fra Cypern eller Fenerbahçe - de må meget gerne hoppe ud af CL-kvalen allerede der.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Så fik vi jo ikke bare afgjort Superligean, men også temmelig mange andre ligaer rundt omkring i Europa. Så nu har Bert kunne fylde de fleste tomme felter ud, så man kan se hvad det er vi står og skal lege med i til august: https://kassiesa.net/uefa/seedcl2022.html

    Man kan blandt andet se, at Midtjylland starter ud med en temmelig vigtig lodtrækning i 2. kvalrunde. De kan trække enten AEK Larnaca fra Cypern eller Fenerbahçe - de må meget gerne hoppe ud af CL-kvalen allerede der.

    Hvorfor er Milan i pot 1 i gruppespilslodtrækningen med så lav koefficient?
    Giver det automatisk placering der at være italiensk mester?

  22. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 22/23

    Nu hvor ligaen er færdigspillet, så betyder det også, at der er en afklaring af hvad konsekvensen af pokalfinalen vil være, afhængigt af hvem som vinder den:

    Vinder FCM:
    - Silkeborg i EL play-off runden (og sikret gruppespil)
    - Brøndby i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Play-off kamp mellem AaB og Viborg i Aalborg om den sidste plads i ECL-kvalen

    Vinder OB:
    - OB i EL play-off runden (og sikret gruppespil)
    - Silkeborg i 2. ECL-kvalrunde som useedet
    - Play-off kamp mellem Brøndby og Viborg i Brøndby om den sidste plads i ECL-kvalen
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 18 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 21/22
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 337
    Sidste Meddelelse: 05.04.22, 07:06
  2. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  3. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  4. Danske hold i Europa 2018/19
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 172
    Sidste Meddelelse: 08.03.19, 11:20
  5. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •